Goeieavond,
Ik ben n jongeman van 27 jaar, ik loop de laatste tijd met verschillende klachten rond en aan de hand daarvan had ik een algemeen bloedonderzoek laten doen via de huisarts, daar kwam uit dat me witte bloedcellen licht verhoogd zijn.
En aangezien ik vergrote lymfeklieren heb in me lies maak ik me druk om allerlei soort ziektes.
Heb af en toe ook last aan me onderbuik en me liezen doen ook aan allebei de kanten flink pijn, wel heb ik n schaafwond van het voetballen aan 1 kant dus ik dacht misschien dat dat daar aan kon liggen?
Ik ben helemaal niet vermoeid en eet goed en voel me algeheel best fit.
Maar toch zit dit me dwars, over 2 weken heb ik weer n bloedafname om te kijken of me wittebloedcellen weer wat zijn gedaald.
Toen ging ik lezen op het internet en kwam ik al snel uit bij leukemie.
Zouden mij klachten wijzen op leukemie of maak ik me eigen te druk?
Iemand die er misschien verstand van heeft of ook wel is pijn aan de liezen met opgezette lymfeklieren heeft gehad?
Alvast bedankt groetjes!
En kunnen ze aan de verhoging van de witte bloedcellen zien of je dan leukemie hebt?
Of weet ik dat pas naar de Leukocyten bloedafname?
Me andere waardes waren allemaal verder oke alleen 1 afwijking dat waren dan de witte bloedcellen die licht verhoogd zijn.
De schaafwond is een vorm van infectie cq verwonding. Het lichaam start een afweerreactie om ontsteking te voorkomen. Daardoor verhogen dus de witte bloedcellen en ontstaan er ook opgezette lymfeklieren. Omdat het een letsel aan het been is zetten dus ook de verantwoordelijke lymfeklieren ( in de liezen dus) op. En dan klachten geven in de liezen en dat dan weer in de onderbuik.
Dus eigenlijk zijn het logische klachten die passen bij de schaafwond aan je been
btw leukocyten zijn witte bloedcellen