Goedemorgen allemaal,
Ik schrijf dit bericht omdat ik afgelopen dinsdag te horen heb gekregen van iemand dat zij kanker heeft en al door de artsen is opgegeven.
Ze gaat ontzettend snel achteruit, ligt hele dagen op bed en kan bijna alleen nog maar braken. Vrijdagnacht is zij met spoed in de ambulance gelegd en naa het ziekenhuis gebracht. Daar ligt ze nu nog.
Ze is met haar gedachten heel ver weg, want als je haar roept, reageert ze nauwelijks. Ze krijgt voeding binnen met sondevoeding, maar ook dat komt er steeds uit.
In heel korte tijd is ze 12 kilo afgevallen. Ze heeft een zusje, ze zijn tweeling. Nu vraag ik me af ... hoe kan ik hen het beste steunen?
Ik laat echt merken dat ik het heel erg vind. Ik heb gezegd dat ik wil helpen, waar dat kan ... maar voor me gevoel is niks genoeg ....
Liefs, Yasmijn
Lieve Yasmijn wat zou je willen doen ??? Je doet wat je kan en meer is volgens mij niet mogelijk. Misschien weet je wat jouw "bekende"van jou zou verwachten ??? Dat zou je dan kunnen doen. Je staat zo machteloos en de patient moet het echt alleen doen, maar met lieve steun in de nabijheid van zijn/haar dierbaren. Yasmijn je doet het gewoon goed. Alles wat je doet is goed. Denk aan hem/haar, bid en hoop dat het mag gaan zoals het voor hem/haar het beste is. Meer kun je volgens mij niet doen.
Heel veel sterkte en ook zeker voor alle andere dierbare mensen die met hem/haar te maken hebben. En zoek ook steun bij elkaar. Alle beetjes helpen.
Liefs Puck
Lieve Puck,
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, wat kan ik doen? Het gaat om een meisje, en zij is al blij dat ik regelmatig wat laat horen en er voor haar ben. Meer is niet nodig. Ik voel me idd zo machteloos maar helaas is er tegen deze ziekte helemaal niks te doen!
Dit is iets, zo ontzettend moeilijks, maar we zullen het moeten accepteren, hoe zwaar en onbegrijpelijk dat ook alemaal klinkt!
Liefs, Yasmijn
Dat je er voor hun bent is al heel erg fijn.
Want de meeste mensen blijven dan weg, al is dat vaak angst en niet weten wat te moeten doen of zeggen.
Maar je hoeft niets te zeggen, aanwezig zijn is al een hele grote steun.
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode.
Dank je wel Laricha voor je reactie!
Aanwezig zijn is idd al voldoende.
Er hoeft niets te worden gezegd, ze zijn
al dolblij als ze mensen zien, want idd
in zulke situaties blijven er ineens
veel mensen weg!
het is ook erg moeilijk allemaal!
Maar steun en warmte kan ook zonder
woorden, geboden worden!
Liefsm Yasmijn
Ik zou het niet weten Annemarie, maar mocht je het zeker willen weten, kun je denk het beste naar je huisarts gaan!
echt vreselijk om al die berichten te lezen.
Een jaar geleden is mijn opa overleden aan kanker. toen heeft mijn vader direct een totale lichaams check laten doen bij privatescan. Daar kwam toen gelukkig uit dat ie gezond was.
http://www.privatescan.nl/totalbodyscan moet je maar eens op kijken. Mijn vader was heel erg tevreden.
sterkte!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies