Hallo,
Ik heb sinds een poosje 2 bobbeltjes op mijn ballen. Maar niet alleen daar, ook heb ik iets in mijn borsten/tepels, nek en liezen. Ben al bij huisarts geweest, die merkte alleen eczeem in mij nliezen. Hij zij dat de bobbels in mijn borst aan mijn leeftijd lagen, en en over de bobbels in mijn nek en liezen zij hij niet veel, alleen dat hhet klieren waren. Heeft dat misschien met de eczeem te maken? Ben nog steeds redelijk bang en denk aan kanker enzo. Ik ben 15 by the way.
Alvast bedankt,
Gynecomastie (gynaecomastia van het Griekse gyne 'vrouw' en mastos 'borst') is de ontwikkeling van abnormaal borstweefsel bij mannen. Het komt vaak voor bij jongeren. Vaak verdwijnen de symptomen na enkele maanden of jaren.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gynecomastie
Zijn de klieren/bobbels symptomen?
Bedankt voor de snelle reactie.
Beste bert jan,
Om een duidelijk antwoord te kunnen geven wil ik je vragen mij iets meer te vertellen over die bobbeltjes op je ballen.
Waar zitten die bobbeltjes? op de huid van balzak of echt op de teelbal binnen in de zak?
Hoe zien die bobbeltjes eruit? Als je een beetje knijpt in zo´n bobbeltje doet het dan pijn?
Ja echt in de balzak. Ze zijn niet echt rond, en je kunt ze wel een beetje bewegen.
Hoe groot denk je dat die bobbeltjes zijn?
Zitten ze op je teelballen of er tegenaan?
Ogeveer 1 tot 2 cm. Ze zitten er niet strak op ofzo, maat ze zijn er wel tegenaan.
Okay,
Ik denk dat het je bijballen zijn
Op bijgaande foto kun je zien waar de bijballen zitten. [img size=692]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/man.jpg[/img]
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Afhankelijk van de soort van eczeem die je hebt is het inderdaad mogelijk dat je klieren wat opzetten. Heb je niets voor die eczeem gekregen? Heb je er nog last van?
Dat zou kunnen. Ik heb wel van die hormonen zalf gekregen en gebruikt.
Okay,
Gebruik de zalf verder en kijk even wat er dan met de klieren gebeurt. Als ze opgezet blijven zou ik dan toch even terug gaan naar de huisarts. Misschien is er dan toch sprake van een infectie. Bloedonderzoek kan daar dan uitsluitsel over geven.
Ja dat zal ik doen. Zou het ook kanker kunnen zijn? Ik heb trouwens 2 jaar geleden nog een bloedonderzoek gehad omdat ik vaak moe was. Er kwam toen niets ergs uit.
Nou dat denk ik niet. Je klieren zetten op als er een infectie in je lichaam is. Dat hoeft beslist niks ergs te zijn.