Hallo allemaal
Ik ben een jonge vrouw van 28 jaar jong
Sinds een dag of 3 heb ik erge last van jeuk op mijn rug
Ik kon het niet goed zien wat er zat ik voelde alleen een verdikking
Mijn lichaam heeft erg veel moedervlekken waaronder ook enkele rode moedervlekken
Maar die op mijn rug is dus dikker geworden, en heb er heb een foto van laten maken door mijn man
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet en of deze moedervlek een reden is om naar de huisarts te gaan.
Hij jeukt en eromheen is het een schilverig gevoel beetje schraal om het zo maar te noemen
Zo ziet hij eruit
[url=http://img203.imageshack.us/i/img2613r.jpg/][img]http://img203.imageshack.us/img203/9129/img2613r.jpg[/img][/url]
moedervlekken mogen niet jeuken en niet zo onregelmatig zijn van vorm, maar of het een melanoom is kan alleen gezegd worden als hij weg is gehaald en nadat hij onderzocht is.
Dat hij weg moet, lijkt me zeker beter, vraag meteen morgen verwijzing aan de huisarts voor de Dermatoloog, die kan meteen de andere moedervlekken nakijken, als je er veel heb is het goed dit regelmatig te laten controleren.
Loop er niet mee door, laat je niet wegsturen en vooral laat de huisarts het niet zelf doen, dit moet door Dermatoloog gebeuren.
laat je weten hoe het met je gaat?
sterkte, Brenda
Ga naar de huisarts. De huisarts kan lichamelijk onderzoek doen en een diagnose stellen.
Net gebelt met de huisarts
en woensdag om 9:40 moet ik langskomen
Heel verstandig. Ik heb trouwens meer vertrouwen in de huisarts dan Brenda dat heeft. Als de huisarts een verwijzing naar de dermatoloog gewenst vindt, zal de huisarts dat volgens mij zeker doen.
Jeuk, veranderingen van vorm of kleur, een moedervlek die gaat bloeden, of als er een korstje of zweertej op zit, is altijd reden naar de huisarts te gaan. Kwaadaardige moedervlekken (melanoom: http://nl.wikipedia.org/wiki/Melanoom) komen steeds vaker voor en zijn vaak goed behandelbaar als je op tijd de moedervlek door een arts laat beoordelen.
[i]Een melanoom is een agressief groeiende, kwaadaardige tumor. De kans dat de afwijkende cellen zich door het lichaam verspreiden, is redelijk groot en daardoor is melanoom een levensbedreigende aandoening. Vroege herkenning en behandeling zijn zeer belangrijk. Wanneer een melanoom in een vroeg stadium wordt ontdekt, is de kans op een succesvolle behandeling groot. De behandeling bestaat dan uit een operatieve verwijdering van het melanoom, waarbij de kans op genezing groter is dan 95%.
[/i]
Bron: http://www.melanoom.nfk.nl/huidkanker/melanoom
@ femke, goed dat je heb gebeld, laat je weten hoe het gaat? sinds de huisarts op afspraak werkt, moet je wel langer wachten, vroeger ging je gewoon meteen ff langs.
@ Bram, ja, ondanks dat ik nu een goede huisarts heb, heb helaas te vaak ondervonden dat huisartsen ook verkeerde beslissingen kunnen nemen(zoals iedereen weleens doet trouwens).
het weghalen van een moedervlek, die verdacht is op melanoom, laat een goede huisarts aan de dermatoloog over, helaas zal een slechte hem zelf willen verwijderen en dan opsturen....... als het dan fout is hebben ze vaak niet ruim genoeg gesneden. vandaar mijn waarschuwing.
roetjes, Brenda
Vandaag bij de arts geweest
en ik heb een moedervlek van meyerson
Nu heb ik een ontstekingsremmende zalf gekregen en moet over 2 weken terug
Als de moedervlek er dan nog onrustig uitziet moet ik hem laten verwijderen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
gelukkig dat de huisarts denkt dat het een Meyerson is.
zou hem in ieder geval laten verwijderen, onrustig of niet, gewoon weg met dat ding.
je schreef dat je veel moedervlekken had, heeft hij die ook meteen beoordeeld?
als je hem bij de dermatoloog laat weghalen, kan die alle vlekken beoordelen.
hoop dat de creme helpt.
groetjes, Bredan
Een Meyersonse moedervlek is een moedervlek met een eczeem reactie en wordt behandeld met corticosteroïden en als dat geen effect heeft chirurgisch verwijderd.
meteen weg laten snijden bij een dermatoloog! ik herken het,en je moet het er zeker niet nog een maand mee rondlopen,ingreep stelt niks voor,zo gepiept,de gevolgen van het laten zitten wel!
Laat het eerst door de huisarts beoordelen. Pas dan weet je zeker wat het is en wat de beste behandeling is. Ik vind de laatste reactie een paniek reactie.