Of dat iets met hodgkin te maken zou kunnen hebben zal toch door een arts moeten worden onderzocht.
Na weer een feestje te hebben gehad met alcohol, weer enorme pijn in mijn schouders... Gisteren meteen naar de huisarts gegaan en mijn zorgen geuit over de link tussen alcohol, schouderpijn en lymfeklierkanker. Zij gaf aan hier nog nooit van gehoord te hebben en zag totaal geen reden om aan lymfeklierkanker te denken, ook omdat ik geen andere klachten heb. Voor de zekerheid heeft ze wel een echo aangevraagd van het gehele schoudergebied om te kijken wat het is. Nu is mijn vraag: als het toch lymfeklierkanker zou zijn, zou dat dan met zo'n echo te zien zijn? Of zie je dat enkel op een CT-scan?
Met beeldvormend onderzoek worden er afwijkingen vastgesteld die dan nader onderzocht moeten worden
Met beeldvormend onderzoek ( echo ) worden er afwijkingen vastgesteld die dan nader onderzocht moeten worden. Het nader onderzoek zal dan moeten uitwijzen of er en wat er dan aan de hand is
De echo van mijn schouders is geweest en daar was niets op te zien. Nu ben ik echter sinds vorige week benauwd/kortademig met een aardige prikkelhoest. Nu ben ik bang dat er lymfeklierkanker bij mijn longen zit en dat dat dus zowel de pijn in mijn schouders verklaart (door druk op de longen richting schouders) als het benauwde en hoesten.
Ik voel me verder niet ziek, heb geen last van nachtzweten, eet goed en val ook niet af.
Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om weer met een nieuwe klacht bij de huisarts aan te kloppen. Zien jullie bovenstaande als redenen om toch te gaan? Of maak ik me vooral onnodig zorgen?
Een luchtweginfectie is toch het meest voor de hand liggend.....
Lymfeklierkanker bij de longen? Waar haal je dit nou vandaan?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hier bijvoorbeeld: https://www.lymph-co.com/over-lymfklierkanker/
Het eerste symptoom is vaak een voelbare zwelling in de hals, oksel of lies. Ook lymfeklieren tussen de longen, achter het borstbeen kunnen aangedaan zijn. Dit zorgt voor benauwdheid of pijn in de omgeving van het borstbeen.
Jij ziet dus geen reden dat mijn schouderpijn en benauwdheid/hoesten iets met elkaar te maken heeft? Namelijk lymfeklierkanker bij de longen?
Zo kunnen we dus oneindig doorgaan. Ga met de klachten naar de huisarts, die kan wat onderzoek doen
Ik heb wel 3 weken geleden corona gehad. En kon helaas vanwege drukte op werk niet echt uitzieken. Nadat de corona voorbij was begonnen pas de benauwdheids- en hoestklachten. Die zijn er nu nog steeds (duren al 2 weken dus inmiddels)... kan dit allemaal nog door corona komen?
Hoi, ik heb ook last van pijn als ik ook maar een beetje alcohol heb gebruikt, ik krijg dan pijn bij steeds dezelfde 1 of 2 klieren ondermijn kaak, ik heb eerder mijn bloed laten checken zo’n vier maanden geleden maar ik hoorde ook dat het niet altijd in bloed waarde te zien is. Wat kan dit zijn?