Hallo allemaal,
Ik ben zo iemand die erg vaak aan puistjes loopt te krabben, voornamelijk als ik me erg onzeker voel of stress heb (en dus onzeker ben ook vaak). Op mijn hoofd kan ik ook wel eens een puistje hebben en soms kriebelen die dus dan krab ik ze open helaas (sorry, niet erg smakelijk).
Alweer een tijd terug voelde ik een bultje op mijn hoofd en begon ik er weer aan te krabben (volgens mij niet omdat het jeukte, maar puur omdat het een bultje was en dan krab ik dat ook altijd graag weg door de stress). Achteraf bleek dat dit een moedervlek was, maar het was al te laat - de moedervlek was al stuk. Later kwam er toch een soort puisterige reactie en kneep ik dus alsnog de viezigheid eruit. Daarna jodium op gesmeerd en nu is het wel weer dichtgegroeid maar het voelt alsof er een flubbeltje aan hangt en soms jeukt dat.
Ik ben dus een klein beetje bang geworden. Het is dus niet helemaal hersteld tot de situatie als dat het was voorheen (gewone moedervlek) maar soort moedervlek met een soort permanente korst eraan ofzo. Vriend beschrijft het als ontstoken maar ik heb er al heel lang niet meer aan gezeten.
Moet ik hiermee naar de huisarts of zal het goed zijn zo?