Hallo, ik heb een moedervlek onder mijn voet bij mijn tenen. Ik dacht ik zoek het op Google op en daar stond dat een moedervlek onder de voet kwaadaardig is??? Het schijnt heel zeldzaam te zijn dat iemand een moedervlek onder de voet krijgt en dat het een melanoom is? Ik heb een foto van het moedervlekje gemaakt, die ziet er toch niet eens raar uit?
Get beoordelen van moedervlekken is voorbehouden aan een arts en die is hier helaas niet aanwezig op het forum.
Maar er zijn massa's mensen met gewoon onschuldige moedervlekken op hun voeten.
Ben je ongerust over die van jou, laat dan je huisarts er naar kijken.
Ik was er eerst niet ongerust over en ik heb deze al jaren. Maar omdat ik bij google alleen maar melanoom lees als ik opzoek over mensen met moedervlekken onder de voet schrok ik even!
Google is niet bepaald de betrouwbaarste bron
Skinvision app zegt dat het een lage risico is. Is dat betrouwbaar ?
Betrouwbaarder dan de mening van mensen op een forum waarschijnlijk.
Het beoordelen van "vlekken " is voorbehouden aan een arts en die is hier op het forum helaas niet aanwezig.
Daarom is het beoordelen moedervlekken of andere mogelijk verdachten plekjes hier niet toegestaan, zoals in de vorige reactie al wad aangegeven
De moedervlek is niet veranderd sinds laatste keer dat ik hier had gepost. Hoe ziet deze eruit? Ik vraag niet om een diagnose van melanoom van iemand, gewoon een mening hoe het eruit ziet. Ik heb deze al jaren en ik heb er nooit bij stil gestaan, sterker nog, ik dacht altijd dat deze op mijn voet geen probleem kan veroorzaken want die komt echt nooit in aanmerking met de zon! Tot ik las op google dat een moedervlek op de voetzool eigenlijk niet voor komt en als het dat wel doet, het een grote kans is op een melanoom. Ik heb al jaren last van een angstoornis en ben inmiddels in behandeling ervoor maar het slaat niet aan. Ook heb ik al jaren hier een aantal vragen over dingen gesteld en Tandor was er altijd voor mijn vragen!! En gelukkig alle dingen waar ik altijd overin zat, was nooit zo. Ik durf niet naar een dokter, ook daarvoor ben ik in behandeling maar ook dat slaat niet aan.. nog.. mijn vraag is, hoe ziet deze moedervlek eruit? Hij is nog steeds hetzelfde. Is het waar dat moedervlekken eigenlijk nooit voorkomen op de onderkant van de voet of zegt google maar weer eens wat?
Bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt. Voel me zo wanhopig soms.
Er mag op dit forum dus geen mening gegeven worden over moedervlekken.
Omdat iemand zonder de juiste kennis een verkeerd antwoord zou kunnen geven, met vervelende gevolgen.
Wil je een vlek laten beoordelen, vraag dan je huisarts of stuur je huisarts een foto.
Of als je het niet erg vindt dat een willekeurig iemand er iets over zegt (dus een mening waar je eigenlijk niet echt op vertrouwen kunt), vraag dan iemand uit je omgeving er naar te kijken.
Tandor/John is er zeker nog steeds,maar de regeltjes zijn iets strenger geworden over waar hier wel en niet over geoordeeld mag worden.
En over dingen als vlekken, bultjes of uitslagen van onderzoeken mag dat dus niet meer.
Omdat dat voorbehouden is aan artsen.
Men wil hier niet het risico lopen dat iemand hier gerust gesteld wordt over een vlek, terwijl dat achteraf toch niet goed bleek te zijn.
In mijn ogen zeer terecht, ik zou het persoonlijk niet eens vragen, als ik wist dat mijn foto niet door een arts bekeken zou worden.
En btw, op en onder voeten kun je wel gewoon onschuldige moedervlekken hebben, ik heb er mijn hele leven al een aantal.
(Door mijn huisarts als volkomen onschuldig verklaard)
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bedankt voor je reactie Suus. Stelt me toch wat gerust en ik snap die regels ook wel. Een foto sturen naar de huisarts is iets waar ik niet over na had gedacht maar klinkt wel als een idee, ik zal eens kijken of dat mogelijk is. Bedankt ook dat je vertelde dat jij ook een moedervlek hebt , dat stelt me ook wat gerust. Ik kon en kan niemand vinden die het heeft!