Ik heb sinds enkele dagen last van een jeukende borst. Dacht in eerste instantie dat het te maken kon hebben met een strakke bh en de warmte (bevind mij op dit moment in het buitenland). Vandaag merkte ik toch dat de bovenkant van mijn borst wat harder aanvoelt dan de andere. Het lijkt bijna op de periode dat ik borstvoeding gaf, beetje van die harde schuiven, maar dan veel minder heftig natuurlijk. Verder geen roodheid of iets dergelijks. Lijkt nu wel alsof het aan het branden is of gevoelig aanvoelt, maar dat kan ook psychologisch zij nadat ik de symptomen heb opgezocht.
Ik ben gaan googelen en kwam uit op inflammatoire borstkanker. Nou ben ik ontzettend bang en ga ik meteen naar de huisarts zodra ik terug ben.
Hoe groot zou de kans kunnen zijn aan de hand van min verhaal?
Daar kan natuurlijk niemand antwoord op geven. Hoe oud ben je?
Ik ben 31 jaar en heb ook en paar dagen geleden mijn menstruatie gehad.
dan zou het nog van de hormonen kunnen zijn icm de warmte
Dank voor je reactie. Nog even een toevoeging; sinds een paar maanden/ half jaar doet de tepel van de verdachte borst vlak voor mijn menstruatie altijd even pijn. Dan weet ik dat de periode eraan zit te komen. Zodra de menstruatie doorkomt verdwijnt de pijn. Nu dus voor het eerst na mijn menstruatie de bovengenoemde symptomen. Klinkt dit met de bijgevoegde info toch meer als hormonaal of klinkt het juist meer als een symptoom?
Ik denk dat het hormonaal is icm met warm weer
Bedankt voor je antwoord John. Ik heb nog een vraagje, ik heb drie jaar lang borstvoeding gegeven. De laatste jaar enkel mijn linkerborst, de rechterborst heb ik een jaar niet mee gevoed. Na het stoppen was mijn rechterborst een leeg theezakje. Nu twee jaar later lijkt mijn rechterborst dus heel stevig en wat zwaarder groter. Mijn andere borst heb ik een jaar geleden het laatst mee gevoed en de verdachte borst twee jaar geleden.
Kan het zo zijn dat de stevigheid nu langzaam weer terug komt en dat mijn andere borst wat meer tijd nodig heeft? Vandaar het gevoel dat de ander wat zwaarder en gevoeliger is misschien?
daar kan ik zo geen antwoord op geven
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb sinds 2 weken een rode vlek op mijn borst.geen pijn.geen koorts. Heb 10 dagen antibotica gehad.helpt niet.kan dit duiden op inflammatoire borstkanker?
Ik ben 57
Daar kan niemand zo antwoord opgeven. Daar zul je dan toch voor naar de huisarts moeten gaan