@wanhopig, misschien heb je wat aan mijn verhaal, ik ben vorig jaar in juli besmet geraakt door een bedpartner. Daarna tot oktober rondgelopen met vreselijke jeukklachten zonder huidbeschadigingen, niks te zien, alleen jeuk, overdag en snachts. huisarts en dermatoloog konden niks vinden, zalf voor eczeem en tegen jeuk gekregen, niks hielp. tot ik begin oktober ineens bulten kreeg en toen gingen het binnen een week snel snel. diagnose schurft en zalf en pillen gekregen, in totaal 3x behandeld maar ook de thuis hygiëne nageleefd en na twee maanden was het uiteindelijk weg. De reden dat ik van juli tot oktober geen huidafwijkingen had maar wel vreselijke jeuk komt waarschijnlijk door dat de mijt of mijten geen kans had gekregen zich in te graven of voort te planten in die periode o.a. door dagelijks douchen, veel krabben, maar de huid wel een allergische reactie gaf. Dat de jeuk bleef (soms was hij hij ook even weg maar kwam weer terug) zou kunnen zijn doordat de mijt in mijn bedtextiel, kleding en bank aanwezig was waardoor ik mijzelf steeds aan het herbesmetten was. Ik had destijds geen schurft diagnose dus er was geen reden om op 60 graden te wassen, de lakens dagelijks te verschonen of de bank goed te stofzuigen. Ik denk dat als je vreselijke jeuk hebt en geen enkele smeerzalf tegen eczeem of jeuk helpt er een kans is op schurft zonder huidafwijkingen waar je dus maanden mee kan rondlopen. Behandeling met zalf en pillen is de oplossing maar altijd samen met een strikte thuis hygiëne, anders heeft het geen zin. ik heb na de diagnose naast de 3x behandelingen en dagelijks op 60 graden wassen uiteindelijk mijn tapijt weggegooid, anders bedtextiel gekocht en een week op een luchtbed geslapen voordat het weg was. Laatste behandeling was in november 2024. mijn huid is nu nog steeds superdroog, veel eczeem maar het wordt langzaam aan beter (eczeem zalf van dermatoloog helpt nu wel). Aan iedereen op dit forum, hou vol en heel veel sterkte, je bent niet alleen <3