#7556 boemer
Wat voor advies geeft de arts? Lees deze site ook nog eens door. >>>>. https://vanderpigge.nl/blog/schurft-zo-kom-je-er-wel-vanaf/
Even wat grondiger advies dan rivm etc. Ik ben er ooit vanaf gekomen door ook elke dag schoon beddengoed en elke dag stofzuigen.
denk ook aan linnentasjes etc uit je leefomgeving halen, en toilettasjes etc, make up borstels, haarborstels elastiekjes, een stoffen tas of rugzak. het is maar miniscule die mijt, als een klein stofdeeltje.
En geen 3 dagen maar langer in zakken, bij mij staat het nu al 14 dagen voor de spullen die niet in de machine kunnen op 60.
Hou vooral je kleding apart en vergis je niet door een trui weer in de kast te stoppen of zo. Plak stickers met datum op de zakken, niet denken dat je het wel onthouden kunt,. Foutje is zo gemaakt. Handdoeken in keuken en wc weghalen, even gewoon met papier en weggooien 2 weken lang. geen spons gebruiken maar wegwerpdoekjes de 2 weken van de behandeling en alle schone was met handschoenen opvouwen en opruimen.
>>>>. https://vanderpigge.nl/blog/schurft-zo-kom-je-er-wel-vanaf/
heb je een wasdroger? dat kan helpen als extra na het 60 graden wassen, gaat de was bij mij op de alergie Plus stand, wat de mijten, ook huisstofmijt zou moeten doden.
heb je huisdieren, en tapijt etc... dan nog extra uitdaging.
denk aan de personen die je ziet, en in de winter de sjaals mutsen en handscchoenen niet te vergeten, weg. beter koud hebben dan maar.
het is te veel om even zo op te noemen maar ga RIGOREUS en GEORGANISEERD te werk,
oja, en je hoofd! stel voor dat het daar zit, is daar naar gekeken? want dat kan wel, al zegt men dat hetz elden is, bij mij plekjes in mijn gezicht en op mijn hoofd! en ik las ergens over 3 tubes creme in plaats van maar 2.
Sterkte!
Even mijn verhaal
Wij zijn immideels 2 jaar met schurft hebben al heeel veel behandeld met ivermectine pillen en zalf 4x en benzylbenzodaad denk een stuk of 4 keer nu naar een speciale dokter gegaan die dit dagelijks ziet en heeft me nog eens laten behandelen mijn partner heeft ook weer last van bultjes maar geen nachtelijke jeuk enkel overdag ik weet niet goed meer wat te doen hebben nu 3 dagen weggeweest hebben alles gekuist en in zakken… nu zijn we terug heb ik weer gekuist en gewassen vandaag terug beginne met de behandeling ik weet niet goed meer wat te doen in juli pas een afspraak bij dermatoloog.
Succes allemaal want dit is echt geen fijn gevoel !
@scabiesbnachtmerrie, dankjewel voor het delen van deze website, erg fijn en duidelijk. Het enige wat ik nog niet zo snap ik het gebruik van schoenen. Hier zit je toch met je sokken in? Maar dan wel elke dag nieuwe schoenen? Is er iemand die mij dit beter uit kan leggen?
En ik heb nog een vraag. Donderdag tweede ronde pillen en creme... (dus ik zit midden in de behandeling) maar nu zie ik dus gangetjes tussen mijn vingers en sinds twee dagen op mijn pols. Dit heb ik nooit eerder gezien. De apotheek zei dat het kan komen doordat de gangetjes nu door de behandeling aan de oppervlakte komen.... Is dit ook jullie ervaring vraag ik mij af? Ik vind het zo verdacht namelijk......
Goede middag,
Wellicht kunnen jullie mij opweg helpen aangezien de praktijk dicht is en de eerst mogelijk afspraak volgende week woensdag is.
Ik ga kapot van de jeuk op mijn hand, ingezoomd een foto van de plek, kan dit schurft zijn?
Bij deze nog de foto
Ik heb nu voor iedereen 4 schone setjes voor na de behandeling klaargelegd, schoon beddengoed, pyama. De rest alles in zakken gestopt met datum er op van inpakken. De rest van de kledingkasten dus alles zit in zakken. Qua matras plastic er om heen doen? En de auto?
Ben ik goed bezig zo? We gaan dinsdag behandelen dus alles zit vanaf gister al in losse zakjes. Kan het nog 6 dagen in zakjes zitten. Heb dit allemaal niet van tevoren ook nog gewassen op 60 graden.
Alles nu al in losse zakjes gedaan per persoon voor 4 dagen na de behandeling. Dit niet ook nog gewassen op 60 maar zit nu tot aan woensdag in zakjes. Dit lijkt mij dan ruim voldoende. Qua bed wat is advies plastic er weer om heen? En de auto?
@reinier
Dat kan ik niet zo goed zien.... Wel kun je op de volgende symptomen letten: de jeuk van schurft wordt vaak in de avond en nacht erger. Ook als je bv onder een warme douche staat
Meer plekjes hand en pols? Bij mij was het ook mn bilnaad
Vrouwen krijgen vaak als eerste last bij hun tepels en bij mannen is het de schaamstreek
Maar inmiddels is het woensdag en hopelijk heb je je afspraak al gehad
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi allemaal,
Waarschijnlijk zijn dit soort vragen al meerdere malen gesteld maar gezien de vele pagina's om door te spitten stel ik 'm toch nog maar een keer.
Ik ben tot 2 keer toe behandelt voor schurft, laatste keer is bijna 9 weken geleden. Was een ivermectine en perimetrine behandeling. De laatste paar weken dacht ik dat de na-jeuk af aan het nemen was maar sinds een aantal dagen heb ik weer best wel last van jeuk. Vooral in de avond. Ik probeer mijn lichaam zo nu en dan te controleren op bultjes, opvallende plekjes of gangetjes maar tot dusver nog niets kunnen vinden, waar ik natuurlijk best blij mee ben. Maar de jeuk die ineens weer toenam baart me toch wat zorgen. Ik heb met niemand fysiek contact gehad in tussen tijd of kleding uitgewisseld.
Is dit iets wat bij anderen ook is voorgekomen?
Sterkte iedereen!
Wij moeten nu behandelen met BB. Eindelijk. Even ter bevestiging van iemand met ervaring. Je smeert twee keer in 48 uur. Tussentijds moet je vast wel eens naar het toilet en je handen wassen moet dit dan direct weer opnieuw bijsmeren.
Hi allemaal,
Sinds 3 weken heb ik last van blaasjes/bultjes en jeuk. De eerste anderhalve week was het heftiger dan nu. Super veel jeuk en constant aan het krabben. Het is nu wat minder maar krijg er wel steeds bultjes bij en het jeukt, ik kan er aan blijven krabben. Het is niet zo dat ik er niet van kan slapen. En gedurende de dag heb ik ook niet constant jeuk. Bij de HA zei de ene huisarts dat het leek op schrift (had de plekjes op m’n buik vooral heel erg, tussen m’n beneden, onderbenen, armen en borstkas/ onder de borsten. Nu drogen de plekjes allemaal uit en heb ik hier en daar wel wat jeuk, maar er komen wel gewoon bultjes terug die dan even jeuken, drogen dan uit en dan worden het korstjes. Ik kan oprecht niet normaal functioneren omdat ik heel erg last heb van smetvrees en niet met de gedachte kan leven dat ik beestjes in m’n lichaam heb. Ik kan er dagen over huilen en t idee dat ik m’n hele huis moet omgooien en mijn gezin moet laten behandelen (6 personen) maak mij echt depressief. Ik wil niet meer werken of de deur uit. De huisarts heeft uiteindelijk gekeken met een dermascoop (nadat haar collega per direct aangaf dat het schurft was en mij wilde laten behandelen) en zegt dat ze niks ziet en het dus geen schurft is. Ik betwijfel hè zo erg dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Wordt het binnen 3/4 weken veel erger of hoe moet ik het zien? Ik voeg graag een aantal bijlagen toe en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen op basis van de foto’s en het verhaal 😢😢😢😢
Hierbij de rest van de foto’s
Bedankt voor je tijd en reactie schurftmijt
Nee helaas pas aanstaande woensdag.
Verder geen plekken met dezelfde symptomen is alleen deze plek, zal je info in ieder geval meenemen in mijn signalering.
Soms snachts jeuk maar ook overdag.
Zal het advies van de dokter afwachten
Groet Reinier
Kan iemand mij misschien nog even antwoord geven want vindt de informatie zo tegenstrijdig. Tijdens de behandeling BB is het dan verstandig om gewoon de gehele 48 uur hetzelfde pakje aan te houden?
@ mega gestressd, Het kan zeker schurft zijn. Helaas vind ik dat de artsen hier nog steeds niet accuraat genoeg op zijn. Ik ben zelf met een heel lijf vol met bultjes en niet kunnen slapen van de jeuk naar huis gestuurd met anti-histamine. Mijn partner is toen een dag later naar zijn huisarts geweest en die zag een gangetje. Dus toch schurft en toch behandelen. Het is soms echt heel moeilijk te zien ook voor huisartsen. Ik zou echt een afspraak de met de dermatoloog plannen, doorverwijzing eisen. Je moet helaas met schuft echt hard voor jezelf gaan staan.
Het mentale stuk is ook echt achterlijk zwaar. Niet alleen tijdens maar ook daarna, komt het terug, bij mensen op bezoek etc.
Tuurlijk is het niet goed om al die middelen op je lijf te smeren en pillen slikken maar zo kan je ook niet doorleven toch?en dan is het ook nog besmettelijk....
en als je dan gaat behandelen zorg niet voor half werk. Doe echt overal handschoentjes bij aan. Ik heb mij matras en bank ingepakt met plastic en ook mij auto stoelen. Was doe ik alleen met handschoentjes aan en doekjes, sponsjes, handdoeken, ik gebruik alles maar 1x. Elke dag mijn beddengoed verversen en elke dag schone kleren aan. Ik laat alles minimaal 10dagen in zakken zitten. Ik vind de richtlijnen die we krijgen en belabberd.