@anoniem bedankt voor je antwoord!
Ik krijg af en toe wel nog een bultje tussen m’n vinger of bij m’n polsen. Maar voor alsnog geen gangetje. Wel direct bang dat het dan terug is, maar heb eigenlijk ‘s nachts of overdag helemaal geen jeuk die me bezighoudt.
Hallo iedereen
Ik wil jullie waarschuwen voor de jeuk en uitslag na je shurft vrij bent
Mijn echtgenoot heeft er een blijvende voetschimmel aan overgehouden
Ik blaasjes eczeem jeukt enorm en ik heb schilferingen en blaasjes tussen mijn tenen
Mijn dochter van 13 maanden extreem droge voeten en continu blaasjes en verschrikkelijke nachtelijke jeuk nog extremer dan tijdens schurft
Wij zijn er sinds oktober vanaf, volgende week weer een controle afspraak omdat de jeuk blijft bij mijn dochter maar er is geen gangetje te zien
Ik heb het trouwens 2 jaar lang gehad
Veel succes aan iedereen die er midden in zit
Zoek opt tijd hulp ook mentaal
@nadeschurft
Ik heb nu 6 weken na de laatste behandeling ook nog steeds blaasjes of hele lichtrode bultjes die af en toe op m’n handen ontstaan. Is dit wat je bedoelt? Weet iemand of dit gebruikelijk is na behandeling? Zie nog steeds geen gangetje en heb niet echt veel last, maar heb wel het idee dat het vooral op m’n handen is (tussen of zijkant vingers).
Dit hebben wij ook nog kleine steeds rode bultjes of blaasjes die komen en gaan
Voor de najeuk raad ik crème skabio aan of bepanthen eczeem
Een meermaals per dag hydrateren
@nadeschurft
Vervelend dat jullie het ook nog hebben. Hoe weet je of het nog schurft is en hoe lang na behandeling heb je hier nog last van als ik mag vragen?
Hallo allemaal
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik ben inmiddels aan mijn derde kuur voor schurft begonnen, pillen en zalf.
Ik ben bij de dermatoloog geweest, ze kon niks zien maar omdat ik toenemende jeuk had moet ik toch weer behandelen. Konden twee opties zijn, of de post schurft, of weer beginnend
Nu zie ik een paar dagen later gangetjes, maar die die er anders uit dan dat ik terug kan vinden op het internet. Zou iemand eens mee kunnen kijken? Het zijn eens soort witte lange wat dikkere tunnels. Eentje is langer dan de ander
Ook lees ik op dit forum veel over de behandeling met tea tree. Ik heb. Nu tea tree bodylotion gehaald met tea tree olie en smeer mij hier elke avond mee in. Nu zei de dokter dat ik tussen de behandelingen het beste niet met bodylotion kan smeren zodat de schurft zich ook uit je huid kan werken. Ik ben dus wel aan het smeren omdat ik lees dat het goed werkt en ik lees dat meer mensen dat doen. Meer mensen die volop tussen de behandelingen door hebben gesmeerd hiermee?
Dankjewel!
reactie op #7552. ik zie de bijlage niet.
Ik heb tussendoor inderdaad steeds gesmeerd met cocosolie. alles om mijn huid vet te houden. Mijn zoon niet en daar is het zeker weg (tot nu toe dan). geen idee wat beter is, er is mij niks verteld hierover, Bij mij is niks nog zeker, Nu eindelijk heb ik een doorverwijzing gekregen voor de dermatoloog, maar dat duurt nu nog 4 weken! eerder vroeg ik hierom ook omdat ik een kale plek heb ergens aan de onderkant van mijn haar die steeds groter wordt. Kreeg geen verwijzing, kale plek kan met de overgang te maken hebben was het antwoord, of genetisch. maar zojuist las ik op een site in canada dat dit mogelijk ook wel van schurft kan komen. Ik smeer s ochtend en s avonds met vette creme, teatree oil (let op echt maar een paar druppels nooit op blote huid), cocosolie (mag lekker veel) en leemolie ( ook een paar nooit alleen op blote huid). Ik heb steeds minder nieuwe bultjes, op mijn benen helemaal bultjes vrij zelfs maar ik draag angstvallig nu strakke sportleggings de hele dag zodat daar in elk geval niks bij kan komen! Lange sokken erover, daar de spijkerbroek overheen, zeer charmante vertoning 😉
Ik heb de GGD gebeld omdat ik las dat er spreekuren zijn en mijn arts vertelde over een scabies spreekuur in het ziekenhuis (wat niet bleek te bestaan) Maar in leiden en amsterdam is er namelijk een spreekuur, maar helaas alleen voor studenten. En ik knoei dus maar een beetje verder. Ik leef in isolatie en was me suf, stofzuig iedere dag, alles nog steeds in zakken en plastic bakken met deksels. Aan de hygiene kan het niet liggen, alle linnen tasjes, makeup kwastjes, tasjes, en brillendoekjes zitten in zakken.. De zorgverzekering heb ik gevraagd om wachtlijst bemiddeling voor de dermatologie want het gaat tenslotte om een besmettelijke kwaal en lijkt me niet echt handig om hier gewoon 4 weken mee te wachten. We gaan het zien maar de moed zakt me echt in de schoenen. Excuus voor het negatieve karakter van mijn verhaal, zodra ik goed nieuws heb kom ik het ook zeker melden en gaat de vlag uit lol!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Als iemand een dermatoloog weet waar ik snel terecht kan dan hoor ik het graag, Zuid Holland het liefst maar ik ben zelfs bereid om verder te reizen. Ik heb een oordeel nodig van een dermatoloog want sowieso geeft mijn huisarts ivermectine niet voordat ik de dermatoloog heb gezien. (huidige afspraak is eerste week maart.
Bij Bergman Kliniek is de wachttijd vaak korter dan bij een ziekenhuis. Wordt ook vergoed.
@scabiesnachtmerrie:
Antonius ziekenhuis Nieuwegein konden wij snel terecht!
Ja ik krijg de bijlages niet geüpload
Ik ga er maar vanuit dat het gangetjes zijn, anders weet ik het ook niet
Wat jammer om te lezen @scabiesnachtmerrie dat je niet op het spreekuur terecht kan. Ik heb heel veel aan dit forum en lees hier regelmatig. Wordt elke keer een beetje wijzer
Ik las dat je elke dag stofzuigt? Niet doen hoor! Tenzij je elke dag een nieuwe zak erin doet. Door het blazen van de stofzuiger verspreid je de eitjes opnieuw. Ik heb een stofzuiger zonder zak en die gebruik ik minimaal 10 dagen niet, dan maar even vegen
Ik doe elke dag schone kleren aan en doe dat minimaal in zakken voor 10 dagen ook.
Ik was elke dag mijn beddengoed, ook mijn deken zelf. Een hele hoop werk, maar goed we gaan ervoor
Mijn bak en matras zitten nu helemaal in gewrapt in plastic.
Heb nu zwavel poeder en kokosolie besteld als extra ondersteuning voor de crème en pillen
Ook las ik dat het kan helpen 14dagen tussen de pillen en crème te laten. Ik ga echter 3x behandelen. Dus iedere week de pillen en crème, week ertussen laten. Geen idee hoe ik voor de derde keer aan de pillen kom, misschien even met een smoesje de dokter bellen dat ik ze ergens heb laten liggen ofzo. Crème valt online wel te bestellen geloof ik
Ik ben nu met mijn derde behandeling bezig en ik ben het echt al kotsbeu. Ik lees op dit blog hoe vaak mensen zijn behandeld, horror. Ik wil echt niet voor een vierde keer aan de slag en ik hoop dat ik nu genoeg behandel.
Wat ik nu doe:
Vorige week 1ste keer crème en pillen
Tussen door elke avond douchen en mijzelf insmeren met bodylotion tea tree van dr. Organic. Ook goed tussen de tenen en handen
Volgende week dag 8, tweede ronde pillen en crème.
Dan ga ik tussendoor aan de slag met zwavel crème. Die zal maandag of dinsdag wel binnenkomen en woensdag heb ik de 2de behandeling.
Week daarop weer de 3de behandeling: pillen en crème
Daarna ga ik voor de zekerheid bezig blijven met tea tree
Opletten: de crème van de dokter minimaal 12uur laten zitten!!!!
Ik weet ook niet of ik mijn vakantie door moet laten gaan. Dat betekend dat ik , op vakantie, mijn derde behandeling zou moeten doen.... Ik wil wat rondtrekken dus in bussen en hostels. Heeft iemand ervaring met het op vakantie gaan met nog een behandeling? Of zal ik het helaas moeten cancellen?
bedankt voor jullie tips voor dermatologen, ik ga er maandag maar weer even voor zitten om een belronde te doen.
stofzuigen, de stofzuiger heeft 3 filters en ik leg er ook nog een hygienisch doekje na het filter, dus dat lijkt me sterk dat hier dan weer eitjes doorheen komen want die zitten ook in je huid in principe en niet op je kleding, daar zitten de mijten. Ik heb al een eerdere besmetting met mijn 2 zonen en een hond in huis aangepakt op dezelfde manier en was er na een paar behandelingen vanaf , de laatste was effectief toen met ivermectine en perimetrine.
Ik zou niet nog een derde behandeling doen zonder overleg met een dermatoloog, maar mogelijk een controle vragen of zoiets, die medicatie is niet om zomaar wat uit te proberen. lees ook de bijsluiter nog eens goed, Mijn jongste zoon en zijn vriendin hebben dit wel gedaan (4x), maar alles in samenspraak met de dermatoloog van zijn vriendin die keer op keer controles uitvoerde op haar. Het werd beter toen het probleem ook serieus genomen werd door mijn zoon en na eindelijk de juiste diagnose van de huisarts in plaats van exceem als boosdoener te benoemen. wel waren ze super vatbaar voor verkoudheden, en vind ik nog dat ze vaak ziek zijn. Ze zijn ook heel lang moe geweest, ik vermoed van die medicatie maar weet dit niet zeker. Ik voelde me ook zeer beroerd na al die medicatie.
Ook las ik eerder in dit forum dat iemand gordelroos had na de behandelingen in plaats van nog steeds scabies, Je weerstand vermindert van de scabies en van de medicatie dus pas wel op met zelf een behandel plan bedenken. Het is allemaal heel lastig, anders hadden we ook geen forum nodig denk ik ;). Vakantie lijkt me wel een goed plan. Als je bent behandeld na de 2de keer zou je op dag 10 van de behandeling al weg kunnen gaan, zorgen dat je vast je rugtas klaar hebt met alleen maar spullen die gewassen zijn op 60 graden. behandelen, douchen en daarna gewoon vertrekken zodat je ook uit je omgeving bent. De mogelijke mijten die er dan misschien nog zijn dan wel dood als je terugkomt. Ik zou wel een lakenzak en eigen kussensloop meenemen of zo, en supervoorzichtig zijn op reis.
Vandaag naar dermatoloog en wederom schurft vastgesteld inmiddels al bijna 2 jaar bezig. Wie kan mij helpen want inmiddels wordt ik geestelijk ook echt gestoord. Heb alles gedaan wat ik moest doen. Is er iemand die mij nog eens zijn/haar stappenplan kan delen.