Wij nu bezig met de 3e behandeling, zou fijn zijn als dit de laatste is. Heb nog veel jeuk enz. Ik voel me echt naar!
Ik begrijp je echt helemaal. Afgelopen maandag ivermectine + prrmetrine maar me huid jeukt nog steeds. Dus ben echt byna bang dat het geen effect heeft gehad …
(Na) jeuk kan nog maanden aanhouden en in de eerste week na de behandeling kan het zelfs erger worden. Dit is ‘normaal’ @jeuk en @boudewijnfje.
@molly; breidt de uitslag uit? Ik zou stoppen met de hormoonzalf, mocht het toch schurft zijn dan kan de behandeling falen na gebruik hormoonzalf.
Zelf had ik ook zulke bultjes, bij mij is het nooit erkend als schurft. Zoontje had duidelijke gangetjes, later dacht ik dat de bultjes wel echt schurft waren. Lag er ook niet wakker van. Heeft de huisarts met een dermascoop gekeken?
(Na) jeuk kan nog maanden aanhouden en in de eerste week na de behandeling kan het zelfs erger worden. Dit is ‘normaal’ @jeuk en @boudewijnfje.
@molly; breidt de uitslag uit? Ik zou stoppen met de hormoonzalf, mocht het toch schurft zijn dan kan de behandeling falen na gebruik hormoonzalf.
Zelf had ik ook zulke bultjes, bij mij is het nooit erkend als schurft. Zoontje had duidelijke gangetjes, later dacht ik dat de bultjes wel echt schurft waren. Lag er ook niet wakker van. Heeft de huisarts met een dermascoop gekeken?
Hoi allemaal. Ik heb hier een tijdje geleden ook eens gereageerd. Wij zijn begin september behandeld met het hele gezin.2 weken na de behandeling ging het ieta beter en daarna leek het net alsof had niet had gewerkt en we bleven maar jeuken. Mijn zoon van 4 die bleef heftig jeuken en had bijna overal op zijn lichaam bultjes en pukkels. De ene dag meer andere dag minder maar het bleef continue aanhouden bij hem. Bij ons werd het steeds minder maar bij mijn zoon niet. We zijn denk ik wel 4/5x naar de huisarts gegaan om te vragen if het wel of geen schurft was. De ene arts zei van wel en de andere niet. We hebben ons niet nog een x behandeld. Mijn man wou niet opnieuw behandeld worden. In december had mijn zoon nog steeds veel jeuk en hele veel uitslag. We sliepen in hetzelfde bed maar wij kregen niks. Wij hebben 4 maanden lang getwijfeld of het wel of geen herbesmetting was. Omdat alleen mijn zoon jeukte en wij altijd samen waren en ik niet meer zo streng was met het wassen en beddenopmaken, dachten wij dat als het schurft is wij he took allang zouden merken bij ons zelf. Het is nu 5 maanden verder en alles lijkt weg. We hebben geen jeuk geen uitslag niks. Van mijn zoon is alles ook veel minder en hij jeukt al een tijdje niet meer.
Wij nemen de behandeling niet echt serieus denk ik maar de behandeling heeft gelijk gewerkt en we zijn niet nog een x behandeld. Overal lees je als je na 2/3 weken opnieuw bultjes krijgt dan ben je herbesmet. Maar dat is niet zo maak je niet gek. Die medicijnen zijn zo zwaar dat je het tot een jaar kan aanhouden met dat jeuken en bultjes krijgen.
Vertrouw op je behandeling en wacht zeker minimaal 2/3 maanden voor een nieuwe behandeling. Wij hebben maanden getwijfeld en allea werd in de tussentijd steeds minder. Het is dus geen schurft maar gewoon de symptonen van de medicijnen omdat ze gewoon te sterk zijn en je lichaam raakt in de war.
Schurft is weg@? Dankjewel voor je bericht. Denk ook dat medicatie veel klachtrn geeft.
Hoi,
Ik heb vorige jaar september schurft gekregen. Iedereen is behandeld en we hebben alles in zakken gedaan wat met stof te maken had. Elke dag huis schoongemaakt en bedden en banken en de ggd zei jullie doen meer als 180%. Ook hebben wij alle kleding die we hebben in zakken gedaan en behandeld met spul voor Mijten. Ook de honden hebben we behandeld. Nu ben ik er vanaf, maar heb bij me vriend een nieuw gangetje gezien. Nu hebben we ook beide voetschimmel en hij heeft het erger. Maar nu twijfel ik of het een gangetje is of hoort het bij de voetschimmel?
Nieuwe poging
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@Maria dank voor je reactie. Moeilijk om te zeggen of het uitbreidt. Af en toe een enkel los plekje op haar romp erbij, maar bij haar knieholtes is het deze week wel afgenomen. Liezen jeuken het meest en daar komt denk ik wel wat bij.
Ik heb zelf met vergrootglas zitten kijken, maar zie echt alleen maar huidskleurige bultjes. Ik ben vooral bang dat het schurft is omdat ik écht niet erachter kom wat het anders kan zijn. Bovendien heeft ze vooral ‘s avonds jeuk.
@schurftisweg
Kun jij de uitslag van je zoontje nog verder beschrijven? Ons zoontje krijgt steeds na het stoppen met antihistamine enorme plakkaten op zijn huid en zijn voeten (waar schurft gezeten heeft jeukt het vreselijk). Wij hebben deze klachten niet. Ik lees dus dat dit wel vijf maanden zo erg kan blijven? Ons
Zoontje krijgt ook pijn bij het lopen als we stoppen met anti histamine. Herkent iemand dit?
@anoniem; ik ben bang dat dit een typisch gangetje is.
Sterkte!
@Maria, mijn zoontje heeft de eerste 2/3 maanden gewoon dagelijks jeuk gehad met overal soort muggenbultjes en ini mini puistjes of gwn mini puntjes. Daarna is het opeens weg gegaan. En na die 3 maanden heeft hij het steeds om de 2 weken gehad. Dus 2 weken op zijn buik borstkas billen en bovenbeneen puistjes en bultjes met veel jeuk en dan opeens een paar weken weg. Daarna weer 2 weken uitslag en jeuk en dan weer opeens weg. Dit heeft zo 2 maanden aangehouden. Dus het is zeker geen schurft want hij blijft 2/3 weken weg. En we slapen soms samen en de bedden verschoon ik 1x per week dus het is onmogelijk om schurft te hebben. De huisarts zei dat het allergie is en dat hij een super droge huid heeft dus vandaar de jeuk en uitslag. Maar waar ik zelf ook aan denk is, is dat mijn zoontje een lage weerstand heeft. Eczeem heeft gehad en ook wel eens schimmel. Dit soort kinderen/ mensen zijn er dus super gevoelig voor en kunnen nog meer een na effect hebben van de medicatie.
Een kennis heeft het ook ooit gehad tijdens de corona, 1x behandeld en is daarna over gegaan. Maar na jaren heeft hij er nog wel last van dan krijgt hij uit het niets weer uitslag met jeuk op zijn huid en dan is het na een dag weer weg. Dus die schurft symptomen kunnen helaas super lang aanhouden. Zolang het niet elke dag continue jeuk is, dan is het geen schurft meer maar post scabiës.
Wel heeft mijn zoon 3 bultjes op zijn balzak gekregen die behoorlijk veel pijn doen. 2x antibiotica gehad tegen ontsteking en 3x crème tegen schimmel maar het gaat niet weg . Dit heeft hij overgehouden van schurft. En dit kan tot een jaar duren totdat het helemaal weg is. Maar verder geen jeuk gelukkig want we werden er allemaal gek van.
@omgekvanteworden / reactie op bericht #7491
je foto zit er niet bij. Maar ik heb wel lichtere plekjes op mijn huid met een zwart stipje.
@jeuk / reactie op #7494
vorige jaar eerst 2x peremetrine, en 3de keer perimetrine en ivermectine succesvol vanaf gekomen en ik voelde vrijwel direct een of twee weken of zo na de laatste behandeling een flinke verbetering.
Nu, bij de tweede besmetting via mijn andere zoon lijkt het echt niet of het weg is... het enige wat ik anders heb gedaan is dat de arts liever geen ivermectine voorschreef, dus alleen behandeling met creme. Net als mijn zoon. Bij hem na 3x smeren schurft weg (wel is hij even 3 a 4 weken uit huis, dus uit zijn kamer geweest. Bij mij lijkt het niet weg te gaan (of is het hopelijk zoals ik eerder las misschien de bijwerking van de creme). Heel vreemd als het nog wel schruft is want ik ben uiterst zorgvuldig te werk gegaan, wat ook gelukt is de eerste keer dat we schurft in huis hadden. Tassen met plakkertjes en datum erop en alle geadviseerde sanitaire regels. Ik ga nog een controle doen over een tijdje maar wil ook liever niet nogmaals behandelen gezien het heel wat doet met je huid, vreemd dat deze creme eigenlijk zo vrij te koop is. Ik kijk het nog even aan en hou sowieso aan dat ik elke dag douchen, insmeren met vette creme 2x pd, schone kleding, elke avond schone pijama, en elke dag mijn bed verschoon... heel vermoeiend, en veel wasgoed maar ik kan het niet stoppen zolang mijn huid kriebelt en prikt en ik toch plekjes oid zie.
@schurftisweg
Dank voor je uitgebreide reactie. Wij zijn vorige week schurftvriij verklaard door de dermatoloog en zoontje mocht stoppen met de antihistamine. Hij zat na het stoppen direct onder de galbulten en heeft vreselijke jeuk wat heel onzeker maakt. Ik ben nu 38 weken zwanger en wil er graag op vertrouwen dat we rustig kunnen genieten van de baby. Je bericht helpt om even te verdragen dat dit er nu bij hoort.
Hii,
Mij is het na 2x smeren niet gelukt en daarna met tabletten en smeren ook niet (3de keer) en nu nog een keer tabletten en smeren met het volgende:
Naast die behandeling heb ik dagelijks tea tree shampoo, tea tree body lotion met toegevoegd 100% pure tea tree oil, ongeveer per keer mijn hand vol met lotion 3-5 druppels erbij dat de hele dag laten zitten en dan om de paar dagen halve eetlepel tea tree oil puur, 3 eet lepels neemolie en 2 eetlepels olijfolie. Naastdat tea tree oil en neemolie de schurft volgens onderzoeken doden, helpt het ook tegen de jeuk en verbeterd het de beschadigingen op je huid dit kun je gewoon blijven doen tot je ervan af bent het kost we wat maar heeft mij enorm geholpen want ik herstelde ook enorm snel van de jeuk en de beschadigingen. Lees de onderzoeken ook vooral zelf!