@ Doglover, het voelen kruipen van de mijten kan ook post scabiës zijn. Hoe je daar vanaf komt heb ik alleen geen idee helaas, mocht iemand dat wel weten hoor ik het graag! De bultjes die je hebt, zijn die blijvend of gaan die na 1 à 3 dagen weer weg? Het kan namelijk de post scabiës zijn
Ik lees hier vaak over het 'kruip' gevoel van de mijten. Dit zijn geen mijten, en voor zo ver ik weet ook geen post scabies. Het is een bijwerking van de permetrine. Heb hier zelf ook mee te maken gehad en werd er gek van. Gelukkig is het vanzelf steeds minder geworden, en op den duur helemaal verdwenen.
@trui Had jij het dan met kleren aan ook meer dan zonder kleding? Ik heb namelijk vooral als ik strakke kleding draag dat ik het echt extreem voel ik word er gek van
Ik heb tot zo'n 6 weken na de laatste keer smeren gevoeld, na de eerste 2-3 weken werd het wel veel minder. Nog wel post scabies bultjes en jeuk gehad, tot zeker een half jaar. Ook steeds minder heftig.
Met of zonder kleren maakte niet uit. Ik voelde het vooral op mijn buik.
Als je de bijsluiter van permetrine leest, zie je dat er paresthesien als bijwerking wordt vermeld. Dat zijn veranderingen in het gevoel van je huid. Dat kan zijn: brandend, prikkend, stekend enz.(allemaal gehad), maar dus ook dat kruipgevoel, dat er beestjes onder je huid lopen.
Als je dan dus denkt dat er nog mijten zijn en je gaat weer smeren, blijf je dat gevoel houden.
Sinds september bezig met schurft!
Eind oktober een tweede keer ivermectine voor ons hele gezin. Mijn man ook nog permetrine gebruikt omdat hij er enorm veel last van had.
We leken er vanaf te zijn op post Scabies jeuk na..
Sinds vorige week zit mijn man weer helemaal onder de rode bultjes en jeukt zich gek. Overal van top tot teen jeuk maar ook op plekken waar je geen bultje ziet zitten. Zijn hoofd, oren tot aan tenen..
Hij is bij de huisarts geweest en heeft alles bekeken met een vergrootglas. Zij denkt dat het folliculitis is. Ontstoken haarzakjes. Hij kan 8 januari bij de dermatoloog terecht maar dit is eigenlijk niet vol te houden. Je zou denken hij heeft een herbesmetting maar waarom heeft de rest van het gezin dan geen klachten? Wat hij ook smeert of inneemt niets helpt. Van prednison tot cortison zalf… het is verschrikkelijk!
En we worden er gek van!! Is dit een allergische reactie?
Wie herkent dit en heeft de ultieme tip!🙏 we zijn jullie dankbaar!
@mogelijk post scabies Ik zou niets liever Willen dat het postscabies is. 2 mnd tetug met juweliersloep toen ik gekruip voelde gekeken en minuscuul klein mijtje gezien. Zwart puntje met veel denk 8 pootjes.Daarom denk ik ook dat als ik nu iets viel dat het toch ook wel echt mijt in welke fase dan ook is. Het us heel stuk minder, maar het is er nog steeds. Bultjes ook vooral onder borst en op middenrif en sleutelbeen. Jeuken en branden heel erg ik krap ze kapot en dep nu met alcohol dat ze uitdrogen.
Ik weet het ook niet meer. Gebruik nu loxazol, veel zachter en wat vetter voor de huid dan de permetrine gel. Alleen maar online te bestellen.
Ik zeg tegenwoordig mijn eigen spiegelbeeld het komt echt goed, binnenkort ben ik er vanaf
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ik precies hetzelfde ,ooit moeten smeren omdat mijn man vorig jaar dec jeuk had ,
daarna nog 2 behandelingen gehad omdat ze dachten aan schurft ,maar het kwam dus van de medicatie de crème,
ben nu al bezig vanaf april dit jaar ,
In juni in Spanje door de zee en zon alles bijna weg ,kom terug alles weer langzaam terug .
ook vanaf Mei bij de dermatoloog gelopen ,eerst zalf en allergie pillen en prednison 3 keer
ook lichttherapie gehad na 2 keer 10 behandelingen was het bijna echt weg met lichttherapie ,en er is een biop genomen ,
daar kwam uit insecten en medicijnen ,mijn medicijnen gestopt 5 weken ,alles ging toen prima .
Ook mijn man en fam thuis geen klachten .
Ik moet toch weer met medicatie beginnen ,ik kan niet zonder dus nu uitzoeken of er een andere medicatie is ,
ik heb trouwens medicatie tegen hoge bloeddruk
ik denk zelf echt dat mijn huid er helemaal aan is door die zalf tegen schurft ,
Het lijkt wel of niemand het weet wat het nu is .
Ik zou zeker bij de dermatoloog vragen om licht therapie ,heeft goed geholpen een paar mnd,en zelf smeer ik ureum crème op helpt ook
heel veel sterkte ermee
@gootje mar wat een herkenbaar verhaal.
Wij zijn eind oktober naar de zon geweest en ook daar had hij weinig tot geen last. We hebben vanochtend de dermatoloog gebeld en hij kan morgenochtend terecht ipv 8-1 🙏
Hij omschrijft het als jeuk en een prikkeldraad gevoel. Koude wind langs zijn huid voelt al heel vervelend. Hij is de enige in ons gezin die uitgebreid (gehele lichaam) met de permetrine heeft gesmeerd. Ik heb de permetrine alleen op mijn hals en borst gesmeerd (tube was leeg en daar had ik de meeste last) en de volgende dag stond mijn huid in de brand en was vuurrood. Wat een troep is dat zeg! We zullen dit dan ook nooit meer gebruiken maar hopen dan ook dat dit nooit meer nodig is. We hopen dat de dermatoloog morgen de oplossing heeft en we gaan zeker je tip van lichttherapie bespreken. Bedankt!
wat een ellende. Voor de tweede keer dit jaar scabies op bezoek in mijn gezin. Zoon lijkt er vanaf te zijn maar bij mij allemaal bultjes die zich voornamelijk onder borst en boven aan rug richting nek begeven. hele onregelmatige huid die na het douchen koud beter lijkt en voelt. De eerste keer zijn wij er goed vanaf gekomen na eerst zelf proberen met creme daarna via huisarts ivermectine en perimethrine zalf. Die pillen hadden een heel sterk effect op mij dat ik ze niet nu wilde, toen begin oktober mijn andere zoon last kreeg. Al vrij snel merkte ik ook dat ik zwarte hele minikleine korreltjes op het laken aantrof. Zegt iemand dat wat? ik kan ze ook zo van mijn huid halen. op mijn benen heb ik helemaal geen last meer, alleen koude rillingen, en soms wat stekend gevoel , dat zal van de creme zijn. We hebben nu al 4x gesmeerd. in de 2 fasen dus in totaal al 1,5 maand bezig. Nu lijkt mijn zoon ervan af te zijn maar die is nu uit huis gegaan voor 3 weken en behandeld samen met zijn vriendin nogmaals met creme (ondanks dat zijn vriendin nog steeds niks heeft) Ze heeft ook 2 x mee moeten smeren. Ik, moeder daarintegen heb nog steeds veel last, misschien ping pong effect, van herbesmetting of iets dergelijks of postscabies?? Ik krijg van de arts niet een tweede keer dit jaar Ivermectine maar een ander smeersel Benzylbenzoaat. beetje vage beschrijvijng via apotheek gekregen dus op zoek gegaan naar hoe dit toe te passen. dag 1 insmeren s avonds, niet douchen, dag 2 insmeren niet douchen. dag 3 insmeren en niet douchen.... uiteraard al die hygiene regels toepassen, van alles weer wassen op 60 etc... alles hier ook in plastic zakken, meer dan 7 dagen... geloof ajb die 3 dagen niet! Ik start morgen laatste smeerronde x 3 maar ben nu eigenlijk bang en twijfel of het niet postscabies rode bultjes zijn. Maar wel voel ik die zwarte miniscule korreltjes ? pff om gek van te worden inderdaad! Het lijkt erop of ik smetvrees aan het ontwikkelen ben, probeer het niet op mijn zoon af te reageren maar ik ben echt paranoia aan het worden. loop de hele tijd met handschoenen, wil de hond eruit doen, vind hem ook vies nu... mijn gedachte gaan alleen maar richting die churftmijt en hoe het kan dat nog niemand een soort betere oplossing heeft gevonden voor dit probleem terwijl alle studerende jonge vrienden van mijn kinderen er al ervaring mee hebben!! Het lijkt me zo ongezond om zo vaak met die creme te smeren, wat ik al lees uit alle verhalen. Afijn.... mijn huisarts heeft me niet eens gezien maar ik ga nu aandringen op een verwijzing naar de dermatoloog na al jullie berichten. Dank voor het delen van jullie verhalen. Asl er een dermatoloog of arts meeleest ... Kan het eigenlijk nog wel weggaan alleen met creme?? of moet er echt met ivermectine+creme behandeld worden?
Ik heb alle berichten gelezen maar heb toch nog een vraag. Wat doen jullie met kleren in de kledingkast? Ik draai een beetje door merk ik. Wat kan je nog wel aanraken en wanneer, zit het ook in de kledingkast en is het dan voldoende om die een paar dagen dicht te laten of moet het echt met plastic afgesloten zijn? En sowieso alles van stof in kasten wat je al lang niet hebt gebruikt, zoals rugtassen. Kan het daar blijven zitten zonder in plastic te hebben gezeten?
Wat een drama. Ga vanavond beginnen aan de oplossing die velen hier hebben geholpen (3x smeren en 3x slikken) dus wil niets over het hoofd zien.
Net als make-up, poeder of mascara, potjes vaseline etc. Kun je jezelf daarmee besmetten?
Hi, ik zou in elk geval de borsteltjes etc van de make up even ook zo lang mogelijk in een plastic zakje stoppen. Vaseline creme etc, dat lijkt me sterk. Dan moet je echt op je vinger een schurftmijt hebben zitten die dan in het potje komt en het overleeft als je weer gaat smeren 😉 de meeste besmettingen, wat ik allemaal heb gelezen op verschillende internet site in verschillende landen, vinden plaats door lichamelijk contact, uit beddengoed en handoeken, dragen van elkaars kleding. mijn zoon kwam ermee thuis na een weekend weg met collega's waar ze onder dekentjes hebben gelegen tijdens een yoga sessie!! dus ook daar eigen deken;) Maar waar we niet aan denken is elkaars wasgoed bij elkaar gooien en maar op 40 wassen. Dus echt 60 of meer... en doen niet als ik, mijn 60 programma draait 2,5 uur, de eerste keer deed ik dat programma 1 uurtje, en dan stopte ik het programma omdat ik wel heel veel was had verzameld en het achter elkaar wilde wassen natuurlijk. Toen bleek het programma niet de hele tijd op 60 te zijn. Als je een wasdroger hebt helpt ook al, Dat heeft mijn zoon gedaan, wassen en drogen alles wat maar mogelijk is op hoge temperaturen. Maar als je veel kleding hebt is het natuurlijk ook mogelijk om het in zakken te bewaren en gewoon 10 dagen niet aankomen, beetje overdreven misschien maar ik heb het idee, zou leuk zijn dat er eens een nieuw onderzoek komt, dat deze beestjes resistenter beginnen te worden. sterkte in ek geval. en blijf alert op dat de creme een soort bijwerkingen heeft die dus op herbesmetting kunnen lijken... laat je controleren als het de arts mee wil werken.
4 weken geleden de laatste behandeling gehad, wel
Nog jeuk en bultjes komen en gaan, maar geen typische schruft plekjes. Meer haarzakjes die jeuken, ook strakke kleding doet de jeuk oplaaien zoals sokken rand broeken in de kuiten etc. Na het douchen ook rode vlekken maar dat heb ik altijd al gehad.
Permetrine is echt rommel, ik had al vanaf mijn geboorte een gevoelige eczeem huid en nu helemaal een drama.
Dat je bij bh’s jeuk en bultjes krijgt is lijkt me ook post scabies, alles wat drukkend is op de huid kan gaan jeuken en bultjes.
Vocht witte blaasjes op handen en voeten ook gehad dit is ook eczeem die je krijgt door permetrine
Laat je niet gek maken, als je echt scurft hebt zit je na 6 weken helemaal onder.
Ik zou alleen nog maar behandelen met tabletten en dan 4 weken