@Marvus
Dank voor je reactie!
Ik las uit eerder berichten dat je hier zelf ook “last” van hebt. Jeukt het bij jou ook? En verdwijnen de bultjes vervolgens na een aantal dagen weer? Worden het daarna een soort “droge plekjes”?
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik besloten om toch nog even te wachten met het starten van een nieuwe behandeling en het nog even aan te kijken.
Ook omdat de HA zelf dus nieteens heeft gekeken maar telefonisch gewoon een nieuwe behandeling heeft voorgeschreven.
Terugdenkend is de jeuk nu wel anders als toen ik echt schurft had, even afwachten dus…
ik dacht dat ik alleen op de wereld was met dit probleem. ben 74 bijna 75 heb 30 jaar in de zorgsector gezeten. ruim 2 jaar weduwe moederziel alleen met 2 vogels. voor hen koop ik ook spul om deze beesten bij hunweg te houden. nu kan ik niet weg met de auto omdat rond het huis de straten worden verbouwd. een bejaardenhuis in mijn buurt heeft het ook op de terminale afdeling. hoe zielig moet dat dan wel niet zijn? ik voel me eenzaam en verlaten. 1 zusje is dementerende de andere heeft vermeende borstkanker gehad. zal ik jullie dit dan ook even doorgeven. mocht je nog niet in de overgang zijn? als je rond je 50 jaar iets aan je borsten constateer . dit dus"""""er komt uit je tepel een soortement van koffiemet stroperige melk. .. !!!!!! HET IS GEEN BORSTKANKER ,!!!! jouw lichaam is in de overgang. en het lichaam heeft geen emmertjes sop. HET SCHOONMAAKMIDDEWL IN JE LICHAAM IS !!!!!!BLOED!!!!. na verloop van tijd gaat dat weer over is veelal kort bij 6 a 7 dagen. de artsen someren borstkanker. is niet waar in deze gang van zaken. u de tips aanvoeren tegen schurfterige krengetjes. HELP .ELKANDER VIA DEZZE WEG.
Is dit volgens jullie schurft? De huisarts zei me dit, maar ik heb echt geen idee waar ik dit zou opgelopen hebben.
Is dit volgens jullie schurft? Mijn dokter zei me dit vandaag en ik ga morgen behandelen. Maar ik weet niet waar ik dit zou hebben opgelopen
Hoi mede schurft piekeraars,
Onze dochter van 22 had contact had met jongen die weken later belde dat hij schurft had.
Op dat moment had ze ook een paar verdachte plekjes, dus zij en hele gezin hier behandeld met permetrine crème. En uiteraard bedden gewassen, veel stofzuigen enz.
We gingen daarna op vakantie dus het huis was bij thuiskomst schurftvrij.
Ze bleef wat pukkeltjes houden maar geen jeuk, had ze daarvoor eigenlijk ook niet. Tot deze week, meer plekjes en pukkeltjes en nu ook jeuk ‘s nachts. Maar verder nog steeds niemand klachten van het gezin. Nou ja, ik als moeder wel soms jeuk, maar ja denk aan niks anders en zie ook geen pukkeltjes.
Dus gaat dochter nu pillen slikken en crème smeren in combinatie
En wij (7 personen )weer allemaal aan alleen de crème.
Toch heel vreemd dat verder nog niemand het heeft ?
Komt dat vaker voor? Slapen natuurlijk niet bij haar in bed en drab en ook niet elkaars kleding, maar ik verschoon wel haar bed en handdoeken gebruiken we ook gezamenlijk.
Wie heeft nog tips voor ons?
Hoe doen jullie het met kleding ?
Halen je dat voor 3 dagen uit de kast en apart ?
Bank in woonkamer is van stof….?
Wassen je echt je hele kledingkast ? Van iedereen? Ook als je geen klachten hebt ?
Alvast bedankt !
Ik zie het niet zo zitten :((
Nog even vervolg…
Winterjassen? Die worden gedragen, wassen is niet bij alle jassen mogelijk hoe dan te werk gaan ?
@A&N
Uit ervaring weet ik dat het weken al dan niet maanden kan duren voordat anderen ook klachten krijgen bij een besmetting.
Zelf heb ik alles een week lang in afgesloten zakken gehad. Dus ook bankkussens en bed. Evt vuilniszakken van 240l halen of van die “verddoeken” bij de bouwmarkt.
Van wat ik heb gehoord schijnt het vaak dat 3 dagen je spullen in afgesloten zakken laten zitten niet genoeg is. Eitjes die kunnen namelijk op een later moment uitkomen en dan nog tot 3 dagen blijven leven. Voor de zekerheid heb ik alles ongeveer 7 dagen in zakken laten zitten en daarna alles wassen, liefst op 60-90 graden maar bij kleding of spullen waarbij dat niet kan op lagere temperatuur, maar dan zeker 7 dagen in zakken laten zitten. Je kan dit ook stapsgewijs doen zodat je elke dag weer een zak kan openen en wassen zodat er wel kleding, ondergoed en handdoeken zijn etc die je kan gebruiken.
Ook schoenen en jassen moeten in afgesloten zakken bewaard worden, jassen kunnen evt ook bij de stomerij gebracht worden maar er dan wel bij vermelden dat de jassen mogelijk besmet kunnen zijn met schurft.
Vergeet ook vooral handschoenen, mutsen en sjaals niet. Alles alles alles moet gewassen worden. Het is vreselijk!
Zelf heb ik ook niet echt opvallende plekjes of gangetjes gehad behalve wat rare plekjes op m’n polsen. Het verschilt echt per persoon heb ik het idee.
In ieder geval goed de bijgeleverde bijsluiter lezen en stapsgewijs opvolgen. Maar bij voorkeur alles langer dan 72u in een zak laten zitten, hoe langer in de zak des te minder overlevingskans.
Heel veel succes!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bedankt voor je reactie,
Hoeveel personen in jullie gezin hadden klachten?
Het is onmogelijk dit voor 7/8 personen zo te doen.
Ik heb nu van iedereen gisteravond 1 jas apart aan andere kapstok gehangen. Van besmette dochter zit al langer in zak en jas die zij nu draagt hang ook niet bij de rest.
We moeten die jassen die nu apart hangen dinsdag weer aan, dan hebben we een begrafenis dus een week kan niet.
Ze heeft ook nu maar weinig pukkeltjes/plekjes.
Ik ga nog wel plastic over bank doen waar ze vaak zit.
Ze gaat zelf naar haar vriend en daar ook alles behandelen. Maar ze moet dan 2 jassen mee, na behandeling jas uit de zak weer aan. Inmiddels is het bijna 9 weken geleden dat zij kleine plekjes kreeg en het bericht. Toen alles behandeld.. nu dus opnieuw wat plekjes, maar wij dus nog steeds niets.
Daarom hoop ik !!! Dat alleen zijzelf het heeft.
Maar voor 7 personen wassen alles en alles is onmogelijk, tegen de tijd dat de laatste was erin gaan zijn we paar weken verder. Als je overdag niet thuis ben kun je niet doorwassen.
Zijn er meer mensen waarbij het bij 1 persoon bleef in een gezin?
Hey,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en deel graag mijn verhaal.
Midden mei kreeg ik bultjes en uitslag. Raar genoeg kreeg ik het buikgevoel dat dit wel eens schurft zou kunnen zijn dus ik heb zelf tubes besteld en zelf preventief een behandeling gedaan volgens de richtlijnen.
Vervolgens naar de huisarts gegaan die heeft me twee keer een verkeerde diagnose gegeven. Vervolgens naar een andere huisarts die gaf me ook de verkeerde diagnose maar na lang vragen kreeg ik toch een doorverwijzing naar de dermataloog. Belachelijk dat het zo moet gaan hè?
De wachttijden bij dermatalogie zijn mega lang maar gelukkig kon ik na drie weken terecht. De dermataloog keek en zag meteen een schurftbeestje. Vervolgens behandelt met pillen, zalf , alles in zakken de hele mik mak en mede gezinsleden en partner ook meebehandelt.
Eind augustus terug gegaan…en ja hoor….er zat nog iets. Ik werd gek. Dus nu pillen, crème , alles in zakken alweer. Deze keer op een luchtbed slapen omdat ik het matras niet meer vertrouwde. Op slippers en sokken lopen, horloges niet meer om. De gekste dingen om maar te denken om er vanaf te komen.
Midden september dan eindelijk de diagnose dat ik van de schurft af was. Er werd niks meer gevonden. Toch bleef ik af en toe plekjes en bultjes houden die af en toe jeuken maar de zorgen over schurft verdwenen naar de achtergrond. Om de vinger op de pols te houden kon ik deze week weer naar de dermataloog. En ja hoor er zat weer een beestje. Ik wilde de artsen nietbgelovdn. Maar twee artsen hebben er naar gekeken.
Het vreemde van alles? Mijn partner heeft nooit iets gehad en slaapt in hetzelfde bed. Mijn overige gezinsleden hebben nooit iets gehad en geen jeuk.
En ….ik moet nu enkel lokaal met crème gaan behandelen.
Inmiddels ben ik niet te spreken over de schurft epidemie en hoe hiermee wordt omgegaan. Er heerst een taboe terwijl ik er gewoon met mensen over praat. Artsen geven aan dat veel mensen het hebben maar de mensen die het niet hebben zijn onwetende van de gevolgen hiervan zowel fysiek als mentaal. Ik ben dus mentaal helemaal klaar met de schurft en ga nu elke vier dagen smeren met crème en dat voor drie of vier weken lang. Denk dat dit de enige manier is om de beesten te doden.
Als ze erna nog er zitten dan ben ik er van overtuigd dat ze resistent zijn tegen de permetrine crème.
En ja om te reageren. Ik ben dus zo iemand waar ik alleen schurft heb opgelopen in het gezin. In de bioscoop leg ik m’n jas op de stoel zodat ik niet met m’n broek op het stof zit, bij het restaurant zoek ik leren stoelen uit, in de winkels durf ik niks meer te passen en als ik collega’s of mensen zie krabben denk ik aan schurft.
De mentale gevolgen van de schurft zijn niet te onderschatten. En gedurende corona was het allemaal opletten en opletten en dit wordt niet eens besproken.
Dankjewel voor je reactie !! @Anoniemmm
Hoe hebben de overige gezinsleden zich behandeld ? Elke keer meegedaan? Ook alles wassen?
Sterkte !
Ik ben nu al sinds begin november bezig met behandelen. Ik was in een studenthuis wezen afteren. Ik was de weken erna super paranoïde dat ik schurft zou hebben opgelopen en jawel hoor het was raak. Eerst zelf creme gekocht en preventief gesmeerd. Daarna naar huisarts en die twijfelde erg. Toch creme meegekregen en weer heel het huis behandelen. Gelukkig bleef ik als enige in het gezin klachten hebben, de rest had niks. Maar na 3 behandelingen van permetrine gingen mijn klachten maar niet weg. Dus 1 week uit huis gegaan. Leek te helpen maar 1,5 week later toch weer een gangetje, klein op mijn hand, ontdekt dacht ik. Terug naar huisarts, vond van niet, ook omdat ik geen nachtelijke jeuk had. Week later echter een groter gangetje op mijn voet dus weer terug naar huisarts. Vond het apart want inmiddels al 5 behandeling permetrine, maar toch pillen meegekregen. Nu heb ik pillen genomen en een paar dagen later opnieuw permtrine gesmeerd. Alles leek eindelijk weg te gaan, maar nu net een nieuw bultje op hand. Help is dit nog actieve schurft of gwn een reactie op de behandelingen ? Ik hoopte er echt vanaf te zijn nu deze behandeling cyclus wat ik ga er echt aan onderdoor. Alles in mijn kamer zit in vuilniszakken. Ik was elke dag mijn bed, was al mijn kleding op 60 graden+ dus ik weet echt niet meer waar het aanligt.
@
Depressie
Die bultjes heb ik ook en anderen ook dat is van de behandeling en ik denk voornamelijk van de pillen. Eczeem Blaasjes op me handen knieen elleboog en voeten. Deze jeuken ook maar zijn anders.
Als je een herinfectie hebt moet je dat al enkele dagen erna merken. Ik krijg ook hier en daar bultjes maar dat is geen schurft denk ik.