@nietweerhe heb je last van gangetjes?
Als je geen nachtelijke jeuk heb en geen gangetjes kan het nog post-scabies zijn.
@haatdit dank je wel!
Ik heb vooral veel last op mijn hoofd..krijg de hoofdhuid niet goed bedekt met permetrine..
@doglover hoevaak heb je inmiddels behandeld? Hoofdhuid mee behandelen zou in theorie eigenlijk niet hoeven als je pillen en zalf hebt. De pillen zijn dan al voldoende.
Je huid gaat wel echt kapot van deze troep. Dus hoe vaker he behandeld (zeker zonder advies), hoe langer je last gaat houden van je huid.
Mijn laatste behandeling was eind augustus en heb zeker tot eind november last gehad van jeuk en stress. De jeuk nam wel steeds meer af en voelde minder diep.
@haatdit
Ik heb me al vaak behandeld maar niets helpt. Ik heb week of 5 terug toen ik weer soort gekruip gevoel bij teen had ...gekeken met juweliersloep.
Ik wist niet wat ik zag zonder loep niets en met loep een soort van ieniemiene klein zwart stipje met veel pootjes. Raakte helemaal in paniek..wou dat ik het de huisarts zou kunnen laten zien! Maar zonder loep is het niet te zien of te pakken. Kreeg tip om het met plakband volgende keer te doen. Dus ik weet zeker dat ik het nog heb en dat het gevoel wel goed is.
Ik voel dat ook op hoofdhuid en zelfs bultjes. Ik vraag me af of ik resistent ben voor de permetrine en pillen.
Moedeloos wordt ik ervan.
.
Hi ik geloof er wel sterk in dat ik nu eindelijk van mijn schurft af ben, ik alleen een vraagje. Wat kan ik het beste doen tegen het gevoel dat er allerlei beestjes onder m’n huid kruipen? Zonder kleding heb ik er niet zo heel super veel last van vaak voelt het ook als een kriebel. Maar het moment dat ik vooral broeken aantrek voelt het alsof er beestjes alle kanten op kruipen in mijn been. Wat kan ik hier tegen doen??
@doglover wat ontzettend rot voor jou en zeker dat je niet geloofd wordt of het gezien wordt bij de dermatoloog. Misschien dat second opinion dan raad gaat geven. Het blijft een raar fenomeen en ook bizar dat dit in een aantal jaar zo is toegenomen ineens. Je zou toch willen dat ze heel snel iets hadden waardoor 1 pil genoeg is om alles te doden en klaar. Want wat is het nut van deze beestjes 🙁
Want volgens mij heb je alles al geprobeerd toch. Zwavel, tea tree, pillen, permetrine. en benzylbenzoaat.
Ik duim voor je dat je er toch af komt.
4 dagen na de laatste behandeling nog wat jeuk hier en daar. Vannacht wakker geworden door jeuk aan me hak, nee eh. 3 Kleine uitziende muggenbultjes die jeukten… alsnel trok de jeuk weg s ochtends en nu 17 uur zijn de bultjes weg. Dit is mentaal niet te doen gek wordt ik ervan. Morgen naar de Dermatoloog en wellicht nog nog een keer de tabletten nemen?
@schurft niet herkend. Ja ik heb er zoveel voor over wil niets liever dan mijn leven weer oppakken. Mentaal heeft het mij gebroken. Krijg nu antidepressiva. Maar ik geef aan dat de schurft mijn probleem is....kijkt de HA me aan zo van ...je brein houd je voor de gek. Mijn dochter is gelukkig wel genezen due heeft vd HA 3 x allergie pillen en eczeem zalf gehad..daarna aantal dermatologie en nr 6 pakte goed door met meerdere schraapsels en eindelijk diagnose...schurft.
Maar waarom krijg ik het niet weg..ppfft maar ik geef natuurlijk niet op. Hoop op een schurft vrij 2025 na 8 mnd.
Wens jullie ook succes en als iemand een tip heeft....hoor ik het graag.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@marvus
Niet zomaar opnieuw behandelen, die bultjes horen ook bij post scabiës. Als het na een dag of drie weg trekt is er niks
Aan de hand. Ook niet te snel naar de dermatoloog; oude /dode mijten kunnen nog wel tot een paar weken in je huid blijven zitten. Het is niet altijd goed te zien of ze nog dood of levend zijn met opnieuw het risico dat je weer te snel behandeld waardoor je nog meer huidschade en klachten krijgt.
Tot slot; smeer Xemose anti allergie crème. Van alle middeltjes die we gebruikt hebben werkt dit echt het beste is onze ervaring
Al maanden lezen we dit forum in de hoop dat we er eens van af komen. We zijn ondertussen een gezin van 5, 3 jonge kids en hebben al sinds januari 2024 actieve schurft. Na maanden rommelen bij de huisarts en alleen pemetrine smeren, kregen we in september eindelijk een doorverwijzing naar de dermatoloog. Toen hebben we een dubbele behandeling gedaan met zalf en pillen. Helaas was dit niet voldoende en hebben we in november een tripple behandeling gedaan met zalf/pillen en Benzy. Nu, 5 weken later, heeft alleen onze jongste dochter (4maanden) vochtblaasjes op haar handjes en voetjes. Het breidt niet snel uit, maar het trekt ook nog niet helemaal weg… wat denken jullie? Post scabiës of toch weer een herbesmetting? Ik durf niet naar de dermatoloog omdat ik een nieuwe behandeling niet nog een keer aan kan mentaal… zal wel moeten natuurlijk, maar stel het stiekem nog wat uit.
Vochtblaasjes, inimie rode bultjes met een wit stipje erop….
@gezinvan5
Dit is een gevolg van de creme en tabletten dat heet blaasjeseczeem totaal normaal en gaat vanzelf weg.
@Maria dankje voor je bericht… ik ga het idd een paar weken afwachten
Hi!
Sinds augustus ben ik meerdere malen bij de HA geweest omdat ik last had van steeds erger wordende jeuk. Iedere keer met verkeerde diagnoses weer naar huis gestuurd, “het was absoluut geen schurft”. Totdat er bij iemand in mijn directe kring wel direct schurft werd vastgesteld. Uiteindelijk de dokter weer gebeld en toen wel crème en pillen mee naar huis gekregen.
Alles maar dan ook alles 4-7 dagen in vuilniszakken gehad (ook bed en bank) en op 60-90 graden gewassen, ook aan alle andere voorschriften gehouden. Dit is nu bijna 3 weken geleden.
Naar mijn idee is de jeuk wel iets minder geworden maar af en toe zie ik ook weer een plekje waarvan ik niet weet of die er al zat of krijg ik ineens weer hele erge jeuk op bepaalde plekken. Op m’n polsen na heb ik nooit echt gangetjes gehad. Is dit normaal bij post scabiës?
Nu vorige week viel het mij op dat er een soort blaasjes gevuld met vocht op m’n polsen zaten. Deze heb ik zelf open gemaakt met een scherp steriel mesje, er leek niks anders uit te komen dan alleen vocht. Maar zo op m’n pols ziet het eruit als een “eitje”, al is dit volgens mij nieteens zichtbaar met het blote oog.
Uit paniek heb ik direct de HA weer gebeld en hem verteld dat ik het niet vertrouw, hij probeerde mij gerust te stellen dat het waarschijnlijk een lichamelijke reactie is op de dode schurftmijt die nogsteeds aanwezig kan zijn in/op mijn huid. De meeste van deze met vocht gevulde blaasjes zijn nu weg maar het lijken nu een soort droge plekjes te zijn met een soort wit puntje waar het blaasje heeft gezeten.
De HA heeft weer een behandeling met pillen en crème voorgeschreven, ik ben nu alles weer aan het voorbereiden en stapsgewijs in zakken aan het doen en aan het wassen zodat ik alles er stap voor stap ook weer uit kan halen. Vrijdag begin ik weer met crème en pillen.
Hebben meerdere mensen last van een soort met vocht gevulde kleine blaasjes na een behandeling met crème en pillen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee, nogsteeds besmet of een post scabiës reactie?
Wat helpt tegen het gevoel alsof er beestjes onder je huid kruipen? Ik kan het niet meer aan al helemaal niet met kleding. Ik ben btw van mijn schurft af en zit in de post-scabies fase
@Haatschurft
Handen Voeten etc bultjes met vocht is Blaasjes Eczeem heb ik ook gevolg van de creme . Verder af toe wat muggenbulten achtige plekjes die jeuken maar verdwijnen ook weer binnen 3 dagen.
Die creme heeft echt na 4x smeren mijn huid helemaal kapot gemaakt.