zijn dit zachte plekken of hele harde plekken ,
ik heb nl veel hele harde plekken en bultjes ook aan het smeren over gehouden van de crème,
En die harde plekken jeuken vaak in de avond
Helaas vandaag bij de dermatoloog geweest toch schurft opgelopen in een 5 sterren hotel wss , wel voor de zekerheid al 2x dagen achter elkaar Permetrine gesmeerd van de kruidvat. Vandaag starten ik en me partner met de tabletten en nog een keer de permetrine.
Ik verschoon elke dag het bed en stofzuig elke dag de vloer en matrassen bank etc. Was alles elke dag op 70 graden en in de droger. Dit weekend zijn we na de behandeling weg hoop dat dit de doorslag gaat geven. Mijn hele benen zitten onder, wat ik niet begrijp dat op
1 dag dit van enkel naar compleet benen romp kan gaan.
Ik heb geen gangetjes of iets bij mijn polsen handen tenen etc.
Wat overigens helpt is je douchen met een washandje! Zo spoel je makkelijk de mijten van je lichaam.
Wish me luck
@doglover ik weet niet hoe oud je bent, maar de klachten die je omschrijft en als er echt geen gangetjes zijn kunnen ook bij de overgang horen. Tintelingen, kriebelend gevoel onder de huid, dit door de hormoonschommelingen. google maar eens op hormonen overgang en formicatie.
Nu 2 Dagen Permetrine gesmeerd, 1 Dag Tabletten Ivermectine en Permetrine gesmeerd, en nu dag 4 nog eens Permetrine, dan ben ik een heel weekend uit huis met de verwarming op 22. De vuilnis zakken met was staan tegen de verwarming en worden lekker heet heel het weekend. Schoenen staan op de vloer verwarming. En dan kom ik maandag ochtend weer naar huis.
Ik hoop dat dan alles in huis dood is. Bij thuiskomst zuig ik nog eens alles af en dan die vrijdag ronde 2 Ivermectine met Permetrine.
Dan moet toch echt alles dood zijn.
Hoi iedereen
2,5 voor het laatst gesmeerd maar na deze tijd soms bultjes
Sommige jeuken na kapot krabben stopt dit wel
Vannacht helemaal geen jeuk maar heb toch weer bultjes is dit post scabies of toch schurft ?
Ik zou vanavond anders kuur nemen van pillen en zalf moeten deze tegelijk ingenomen worden dat is mij onduidelijk
Altijd smeren Permetrine en tegelijk tabletten dan heb je een extra boost. Vaker wordt toch een plekje vergeten met smeren. De week erna weer tabletten en smeren. Wil je safe doen dan smeer je 4 dagen lang elke avond en elke morgen alles wassen van het bed op 90 graden. Matrassen elke dag afzuigen etc. Eitjes komen na 3 dagen uit en door 4 dagen te smeren weet je zeker dat alles dood is!
Tevens natuurlijk na die 4 dagen nog een keer een week verder de tabletten en smeren.
Dan moet je er toch echt vanaf zijn denk aan de verwarming op 20 oude kleren steeds weer in zakken doen en die 4 dagen tegen de verwarming aan laten staan. Droger is super condens of normaal, warmtepomp minder die gaat maar tot max 50 graden.
Hier de uitslag van de biopten binnen. Ik net als Gootjemar nog steeds last van jeukende plekjes/ bulten die soms wat rustiger lijken te worden en dan ineens weer opvlammen. De uitslag is een ontstekingsreactie van de huid op insecten. Ik dacht steeds door de behandeling maar blijkt dus dat mijn huid nog steeds van slag is doordat we schurft hebben gehad.
Moet wel zeggen dat de plekken een stuk beter gaan, ben er nu ook voor onder behandeling bij een homeopaat en sindsdien gaat het een stuk beter. Los van die plekken heb ik vaak nog jeukende bultjes die komen en gaan, denk dat dit ook gerelateerd is aan dat mijn huid nog steeds van slag is door de schurft. Ik vertrouw er wel aardig op dat de schurft hier echt weg is ondanks die bultjes zo nu en dan. Weet hoe actieve schurft voelt en zolang dat gevoel niet terug komt schiet ik niet in paniek van die bultjes. Inmiddels is mij wel duidelijk dat het enorm de ronde gaat en weet uit ervaring dat je er niet makkelijk vanaf komt, dat baart mij wel echt zorgen, hoop dat dit een once in a lifetime was...Wij overigens alleen met permetrine er vanaf gekomen, wel meerdere behandelingen en voor mijn gevoel heeft onze vakantie destijds vlak na de laatste behandeling geholpen, toen heel veel in het zwembad gezeten (chloor) of het echt zo is weet ik natuurlijk niet maar alleen met permetrine er vanaf komen is best zeldzaam zoals je hier leest. Familie van ons ook alleen permetrine gesmeerd, ook vlak erna vakantie met veel zwembad en ook schurftvrij daarna.
Echt flink ellendig hoor dit probleem...
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het onderscheid tussen post-scabies en scabies kan erg lastig zijn, omdat de symptomen sterk op elkaar lijken. Post-scabies kan enkele weken na een succesvolle behandeling beginnen. Dit wordt veroorzaakt door een vertraagde immuunreactie op de overblijfselen van dode mijten of eitjes in de huid. Daarnaast kunnen de behandelingen zelf, zoals permethrine en ivermectine, een gevoelige huid irriteren. Deze irritatie kan zich ontwikkelen tot jeuk en ontsteking, waardoor het erg op scabies lijkt. Het is om deze reden belangrijk om niet te snel opnieuw met een nieuwe behandeling te starten.
Bij post-scabies is de jeuk vaak intermitterend (komt en gaat) en wordt deze niet erger. Bij actieve scabies daarentegen zal de jeuk zonder behandeling steeds erger worden en vaak verder verspreiden. Als een scabiesbehandeling niet succesvol was, komen de symptomen van scabies meestal binnen 1–2 weken terug of verergeren ze door een nieuwe besmetting. Bij post-scabies blijven de klachten meestal beperkt tot de handen, polsen, of andere plekken die zwaar waren aangetast tijdens de besmetting. Als de uitslag gelokaliseerd blijft en niet uitbreidt, is het verstandig om nog even af te wachten. Breidt de uitslag zich wel uit of krijg je nieuwe symptomen, zoals de typische gangetjes onder de huid, dan is het raadzaam om een dokter te raadplegen.
Kortom: wees geduldig en let goed op de aard en verspreiding van de symptomen.
Hi allemaal, ik word langzamerhand iets positiever en heb het gevoel dat ik echt van de schurft af ben. Af en toe heb ik echt nog wel jeuk en dan krijg ik complete paniekaanvallen, maar dat zal er wel bijhoren.
Hier van mij enkele tips welke ik heb gekregen van mijn dermatoloog voor de schurft behandeling:
- laat je kleding iets langer in de zakken zitten dan voorgeschreven. (Denk aan ongv 1 week).
- volgens mijn dermatoloog zijn er geen studies waar duidelijk uit blijkt dat schurft alleen op stof gaat zitten. Zij raden daarom aan om echt alles wat je vaak gebruikt ook te vervangen of in zakken te stoppen, denk aan:
* telefoonhoesjes (hier zitten we zo vaak aan op een dag)
* toetsenbord van werk als je een kantoorbaan hebt
* game controllers
* stoffen haar elastiekjes die je op je hand laat zitten
* horloge en sieraden een week niet om doen
Bovenstaande klinkt wat overdreven, maar mijn dermatoloog zweert erbij. Zij hebben meerdere casussen gehad waar mensen 4/5 keer hebben behandeld. Pas wanneer het bovenstaande werd gedaan verdween de schurft bij deze mensen.
Ik heb dit zelf ook gedaan bij de tweede behandeling (laatste behandeling was eind aug), sindsdien geen actieve schurft meer aangetroffen.
Mocht je dus echt niet meer weten wat to do, probeer dit eens!
Vanavond laatste behandeling tabletten en permetrine,
Ik heb nu na een week 3 blaasjes met vocht waar niks inzit op me handen totaal anders dan wat ik op me benen had. Deze heb ik helemaal open gemaakt en schoon gezogen maar ik zie helemaal niks.
Kun je blaasjes krijgen na de behandeling waar alleen vocht inzit? Heb deze vroeger ook wel een gehad… lijkt op eczeem bultjes.
Hallo,
Weet iemand iets van de schurftmijt af ? Als je het krijgt moeten er toch een mannetje en vrouwtje overgedragen zijn? Anders kunnen ze zich niet voortplanten? Het vrouwtje graaft onder de huid en wacht daar op het mannetje? Anders sterft ze?
@haatdit . Welke dermatoloog heb je? Welk ziekenhuis. Ik wil een second opinion vragen bij andere Dermatoloog
Afgelopen vrijdag na 6/7 weken weer gesmeerd met loxanol omdat iemand in mijn omgeving besmet was met schurft.
Zelf heb ik 6 weken geleden en die weken daarvoor wel 6 keer crème gesmeerd en pillen geslikt omdat ik zelf besmet was.
Nu heb ik deze uitslag sinds woensdag op mijn hand.
Denken jullie dat dit ook een hermesmetting is of uitslag van de crème.
Soms jeuk om mijn lichaam maar niet zo dat ik niet slaap.
Hoor graag van jullie
Foto apart gestuurd