@ Anoniem 0 hoe lang smeer je al met tea tree? Dit product kan de huid ook uitdrogen waardoor je weer meer jeuk krijgt. Jeuk na 4 weken kan zeker nog, maar houdt wel goed in de gaten of je gangetjes hebt. Daarnaast is nachtelijke jeuk ook echt een klacht bij schurft. Als je deze 2 klachten niet hebt zal ik je niet te druk maken.
Verzorg je huid in de tussentijd wel goed door jezelf elke dag met bodylotion in te smeren.
Wat Eindelijk weg, de oplossing is anders dan je denkt. is echt waar. Door jezelf erg vaak te behandelen maak je je huid helemaal kapot. Wacht minstens 8 weken tot de laatste behandeling voor je weer behandeld. (Tenzij je dus gangetjes en nachtelijke Jeuk hebt).
Haatdit , bedankt voor je berichtje , ik zie niks en s nacht ook geen last ,maar ik neem wel een slaappil . Dus ik weet niet goed of dit er iets aan doet ,
Ik zal inderdaad nog wat geduld moeten hebben ,zal nog een maand aanzien ,
Gr
Had je hier een conclusie uit? Ik heb ook zulke sneetjes maar kan ze niet plaatsen.
Een tijd terug hier ook al eens gemeld.
Wij worden hier thuis zo langzamerhand wanhopig.
21 september voor de 4de keer binnen een jaar behandeld.
Maar nog steeds hebben we allemaal last van jeuk en uitslag. Onze kinderen hebben vooral uitslag op hun handen maar slapen wel goed.
Mijn man en ik daarintegen hebben ondraaglijke jeuk vooral in de nacht. Zelf vind ik het lastig om de gangetjes te herkennen.
Morgen gaan we weer naar de dermatoloog.
Zie foto's van de verschillende plekken en uitslagen die we hebben.
Goedemorgen,
Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet doen, twee keer een tabletten kuur gehad in combinatie met crème. Daarna nog een keer smeren, dus in totaal 7 keer gesmeerd. De laatste keer was 15 dagen geleden.
Sinds een dag of drie krijg ik weer een soort jeuk op mijn onderbenen en soms wat prikjes verder op mijn lichaam gepaard met jeuk wat na krabben weer weg gaat.
Nu dacht ik eerst dat de jeuk van het scheren kwam aangezien ik zonder jeuk slaap.
Nu werd ik vanochtend wakker met uitslag op mijn handen en weer jeuk op mijn benen. Kan dit nog na jeuk zijn??
Zie toegevoegde foto
Ik hoor graag van jullie
Inmiddels bij de dermatoloog geweest. Bevestigd dat het nog wel schurft is.
Zij stelt nu benzylbenzoaat voor daar waar recente studie aangegeven dat dat beter werkt.
Is wat meer gedoe maar we hebben het ervoor over.
Ik hoop dat het jullie gaat helpen. Ben vanaf eind April bezig en alles geprobeerd..ik weet het echt niet meer. Ivermectine meermaals geslikt, Benzylbenzoaat weken gebruikt. Zwavel gedaan ,essentiële oliën, permetrine gel en de zalf.
Het gekke is dat de jeuk meevalt, ik heb vooral het kruipgevoel en ik voel de beten/prikken en dan jeukt het even flink en us weer weg. Ik weet zeker dat ik het heb omdat ik er paar gepakt heb toen ik ze voelde ..met vingertop erop en in doorschijnend bakje gedaan met punt van naald, ze zijn minuscuul klein. Deze naar HA gebracht en nu opgestuurd naar het lab. Week ervoor had ik er meer , maar vd zenuwen liet ik het bakje vallen . Ook 1 met een juwelen loep zien lopen op mijn teen.
Het lijkt alsof ik resistent voor alles ben.
@radeloos 15 dagen is echt kort. Geheel logisch dat je nog jeuk hebt dus. Die zalf maakt je huid echt flink kapot. Schurft is helaas iets wat ook erg psychisch wordt doordat je jeuk hebt. Ik dacht bij elk klein beetje jeuk zelf ook weer dat ik het heb.
Verzorg je huid de komende weken erg goed, bijvoorbeeld met:
- lanette zalf (kan je laten voorschrijven door de huisarts)
- urea 5% zalf.
Ik combineer beide crèmes. Helpt gelijk tegen de droge huid met dit weer!
Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar geef je huid wat tijd om te herstellen. Alleen goed opletten of je gangetjes ziet.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Na uren alle berichten op dit forum gelezen te hebben weet ik niet of ik gerustgesteld kan zijn of mij juist extra zorgen moet maken. Ik krijg kriebel over mijn hele lichaam bij het lezen van iedereens ervaringen.
Zelf heb ik 2x met permetrine behandeld. Eerste keer op dag 1 en 2 keer op dag 8. Ondertussen is het 2 weken na dag 8 en heb ik, vooral ‘s nachts nog veel jeuk. Overdag komt het in een lichters variant met vlagen. Ik heb met name ‘s nachts jeuk op mijn bovenbenen en liezen. Als ik begin met krabben zwellen de bultjes/plekjes snel op en wordt de jeuk erger. Hierdoor kom je in een negatieve spiraal en kan je uren wakker liggen. Het is voor mijn gevoel ook heel mentaal. Als ik wakker lig moet ik iets doen en ga je al snel bij de kleinste kriebel licht krabben wat uiteindelijk uitkomt op een krabsessie die uren kan aanhouden.
Wat betreft gangetjes ben ik er ook achtergekomen dat wanneer er nieuwe bultjes ontstaan en je begint met krabben de huid beschadigt en er een soort wit lijntje van kapotte huid kan ontstaan. Deze lijntjes lijken veel op gangetjes maar zaten aanvankelijk niet bij de bultjes.
Ik lees ook dat de permetrine erg schadelijk is voor de huid en dat het weken tot maanden kan duren voordat de huid hiervan is hersteld. Ook kunnen er nieuwe plekjes ontstaan die overeenkomen met de symptomen van schurft.
Sinds een paar dagen kwamen er nieuwe plekjes (kleine bultjes en rode vlekjes) op mijn handen en polsen. Vaak ook een stuk of 3 vlak bij elkaar. Ook een paar kleine rode vlekjes/bultjes op mijn onderbuik die er eerst niet waren. Kan dit nog een reactie zijn op de zalf of van het lichaam die de resten aan het uitscheiden is?
Nu heb ik voor de zekerheid nieuwe zalf en pillen gehaald, maar ik betwijfel of ik mijzelf aan een nieuwe behandeling moet wagen. Misschien moet ik nog wat geduld hebben? Mentaal is het in ieder geval enorm slopend. Ik durf amper af te spreken met mensen, blijf zoveel mogelijk thuis en ben een stuk minder gezellig omdat ik in mijn hoofd de hele tijd bezig ben de schurftsituatie.
Ik vraag mij of wat jullie mij aanraden? Ik ben bang dat opnieuw zalf gebruiken een aanslag zal zijn op mijn huid waardoor ik weer te maken krijg met dezelfde symptomen en ik in die spiraal blijf leven. Mocht ik wachten en verdwijnt het, zal ik zeker een update achterlaten. Ik merk dat succesverhalen en verhalen die op die van mij lijken mij in ieder geval wat minder alleen laten voelen in dit proces en hoop geven op een succesvol einde.
@Jan Hendrik
Bij twijfel zou ik een dermatoloog inschakelen die kunnen de juiste diagnose stellen en de daarbij passende behandeling.
Hoi,
Sinds 2 wkn elke dag vooral in de avond op de bank dus niet ‘s nachts. Jeuk aan mijn linker been en linker onderarm. Zie foto’s. Is dit schurft? Soms trekken ze weg. Mometason zelf maakt het rustig maar zo vervelend. Huisarts zegt dat het geen schurft is .
Partner helemaal geen klachten. Soms zitten er witte kringen omheen zoals netelroos. Soms wel soms niet.
Hallo,
Onze zoon ontving in maart een brief van de opvang met melding van een besmetting met schurft.
Ondertussen is hij daar niet meer geweest (sinds de brief) en gaat hij naar de instapklas.
Ikzelf, de mama, heeft al sinds maart last van jeuk en plots ontstoken haarzakjes, bultjes, etc.
In april zijn we behandeld met permetrine maar onze zoon sliep toen wekelijks bij de grootouders en ik vermoed dat hij daar herbesmetting geweest is.
Mijn ondertussen ex-partner weigert zichzelf te behandelen omdat mijn zoon en hij geen klachten hebben. Intussen ben ik al sinds maart overal aan het krabben. De jeuk is zo intens dat je de jeuk niet kan negeren. Ik ben reeds verschillende gesprekken met hem aangegaan maar hij weigert om een tweede behandeling te doen.
De dokter zegt ook dat ze niets alarmerend merkt op mijn huid en heeft ook al twee microscopische onderzoeken gedaan.
Ik smeer permetrine op de plekken waarbij de jeuk niet uit te houden is of als er sporen van schurft in mijn gelaat komen.
Wat me vooral frustreert is het feit dat mijn dermatoloog beweert dat mijn mlicrobioom verstoord is en dat mijn arts me doorverwijst naar en psycholoog. Echter, waarom heb ik dan na zeven maanden nog steeds jeuk? Mijn kat krabt zich ook elke avond een ongeluk.
Ik ken mijn eigen lichaam en ik weet dat er iets aan de hand is. Ik vermoed schurft en vraag me af wanneer deze nachtmerrie eindelijk voorbij is zodat ik terug zorgeloos bij mensen op bezoek kan gaan en geen last meer heb van jeuk.
HET IS ABSOLUUT VERSCHRIKKELIJK
Ik heb sinds 2 wkn enorme jeuk op mn beide benen en armen. (Niet echt de schurft plekken?) soms rode puntjes maar als het echt jeukt lijkt het meer netelroos en dan vooral op de kuiten. Herkent iemand dit als klacht van schurft ?
Dit soort plekken en jeukt in de avond tussen 8/11
En in de ochtend soms
Hier nog een foto. Wie kan helpen? Typisch schurft ???