@schurftnietherkent ik heb eigenlijk hetzelfde als doglover ook met die puntjes die soms ineens jeuken. Daarnaast voelen mijn voeten dit moment aan als eczeem jeuk (schimmel), maar dan de hele dag door. Ik heb overigens ook altijd goed geslapen. Handen zijn soms ook branderig op enkele plekken en hoofd is sinds 2 dagen rustig. Maar daar krioelde het. Moet wel eerlijk zeggen de jeuk/kriebels veranderen soms wel en wordt het een ander soort jeuk/kriebel.
Op dit moment jeukt een bh erg bij mij en heb daar een soort warmte uitslag zo nu en dan tot mijn navel. Maar met wijde kleren nergens last van.
@ Pam, mag ik weten welk zwavel poeder jij (hebt) gebruikt?
Hallo, mensen
Zijn hier mensen die me wat raad kunnen geven ,want ik weet het echt niet meer ben hopeloos .
Ik heb me al een paar keer behandeld voor schurft en even lijkt het weg te zijn ,maar de jeuk komt steeds terug , ik heb alles gedaan wat moest gebeuren,wassen op 70 graden en alles in plastic zakken gestoken , nu nog steeds was ik op 70 graden ,
Nu de laaste keer drie weken geleden met laxozal , maar de jeuk ging nu niet weg !!
Ben einde raad , ik zie ook niks en partner heeft geen last !
Heb ook al laten testen voor allergie niks te vinden !
Wie weet raad ?
Dank voor een andwoord
Vraagje, kan je na 7,5 weken nog steeds najeuk hebben (post-scabies)? Ik zie echt geen gangetjes meer en alle bultjes die ik heb verdwijnen vrijwel gelijk weer binnen 1 dag. Toch heb ik soms echt nog jeuk, ookal is het stukken minder dan voorheen…
Sinds juni in mijn huishouding schruftvrij. Nu is er aan de andere kant van het samengestelde gezin schurft ontdekt? Hoe is dit mogelijk iemand enig idee en hoe ban ik nu alles weer zo snel mogelijk uit. Was inmiddels er erg klaar mee.
Soms moet je gewoon even geduld hebben voordat er een natwoord komt.
@Anoniem
Mijn dochter heeft na de laatste behandeling (ze was toen schurft vrij )nog zeker 3 mnd flinke jeuk aanvallen gehad. Ze had wel tabletten voor de jeuk vd Dermatoloog. Als je terug kijkt in deze berichten zie je ook dat dat heel vaak zo is
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@anoniem loop je wel bij een dermatoloog? Ik zou als ik jou was bij twijfel gewoon gelijk weer bellen. Ik bel zelf ook als ik twijfel. Ben zelf 2 weken geleden nog geweest voor een check up, hier leek het alsof ik ‘schoon’ ben. Sinds deze week alleen week jeukaanvallen, ben wel gestopt met tea tree smeren dus misschien daarom.
Mijn dermatoloog zegt dat ik altijd mag komen voor een extra check en bellen als ik advies wil. Mijn advies is dan ook om dat gewoon te doen. Mocht je nog niet bij een dermatoloog lopen, vraag zo snel als mogelijk een doorverwijzing. Huisartsen weten echt niet waar ze het over hebben met schurft is mijn ervaring.
@haatdit
Ik lees even mee met je want ik smeer ook met bodylotion en TEE trea en zodra ik stop begint geprik weer
Geen gangetjes wel zwarte puntjes 🤦♀️
Hoi iedereen. Wij zijn 5 weken geleden behandeld tegen schurft. Familie van 4 personen. Alleen mijn oudste zoon van 4 heeft nog klachten en veel jeuk met kleine puistjes. Langs de huisarts geweest en die zegt dat alleen mijn zoon van 4 behandeld moet worden en de rest niet hoeft omdat wij geen klachten hebben. We zijn eerder al behandeld en we zouden als we schurft hebben gelijk merken en jeuken. Dat is niet het geval bij ons dus wij hoeven niet opnieuw behandeld te worden en mijn zoon wel die wel klachten heeft. Klopt dit?
Zover mij bekend moet het hele huishouden. Maar najeuk en huidafwijkingen kunnen wel 6 weken tot na die tijd duren
@boemer , ik kan mijn man niet overtuigen dat ook wij ons moeten behandelen terwijl wij geen klachten hebben en alleen mijn zoontje. De huisarts heeft tegen mijn man gezegd dat alleen de persoon die nog klachten heeft zich moet behandelen, omdat wij al eerder zijn behandeld en geen klachten hebben. Als we schurft hadden dan zouden we dat binnen 2 dagen merken zegt hij. Hij blijft nu dus aanhouden alleen mn zoon en niet hele familie
Dit is zo herkenbaar! Ook wij hebben zomaar ineens soms weer rode bultjes en jeuk. En dit trekt dan ook weer weg. Dat maakt dat het niet duidelijk is of de schurftmijt echt weg is.
@schurftnietherkent Ik ben weer langs de dermatoloog geweest. Zij zegt dat ze voor nu echt nog geen gangetjes ziet dus op ieuw behandelen niet nodig is. De tea tree heeft mijn huid wel heel erg beschadigd dus ik heb een zalf voorgeschreven gekregen om dit te herstellen. Daarnaast raad zij aan om een zal mer Ureum te bestellen, dit houdt vocht in de huid. Zou dus sowieso goed zijn voor je huid nu het weer zo veranderd.
Kortom haar advies was om de tea tree echt heel echt te verdunnen or niet meer te gebruiken. Hele erge uitdroging van de huid zorgt ook voor jeuk en beschadiging..
Ik ben nog steeds bang dat ik wel gewoon schurft heb. Gelukkig heb ik een fijne dermatoloog en mag ik altijd terugkomen.