Wij hebben ook benzolyn benzoaat gebruikt, dit is heel fijn spul, onze huid vond dat erg fijn. Het doodt de eitjes niet, wel de schurft en daarom er ook de pillen bij geslikt.
@anoniem, ik heb zwavelzeep van de tuinen, en zwavelpoeder van Jacob Hooy. 15 gram zwavelpoeder gemixt met bodylotion of crème en 15 druppels tea tree oil. Ik gebruik ook vitamine e olie als "carrier" olie en voeg daar druppels tea tree olie en Oregano olie bij om mijn huid te blijven voeden
@wilma wat super fijn voor jullie. Ik gebruik de benzylbenzoaat en pillen ook. Slaap opuchbed elke dag s hoon hoeslaken eromheen gewassen op 90 graden. Onze trap heeft vloerbedekking ik zuig elke dag en loop er alleen met sokken aan en crocks aan op. We zijn met 4 personen en niemand heeft het verder meer, ik begrijp er niets van. De bank waar ik zit is in folie gepakt en ik leg er elke avond schoon badlaken op verder zit ik op plastic kuipstoel.
Ik smeer heel veel(te) mijn ergste klacht is dat is ze vooral overdag voel lopen. Voeten gezicht hoofd tussen billen.
Jullie zijn er in iedergeval af! Ik droom ervan
Doglover ergens in dit forum wordt ook gesproken over tee tree olie met tea trea bodylotion. Heb dit bij Holland barret gehaald
Ik ben die gaan doen 14 dagen blijven smeren en dat hielp. Huid werd gewoon rustig. Ik smeerde alles in dus ook hoofd enz en de hygiëne regels. En deed in mijn shampoo ook tea tree olie
Wie weet helpt het jou ook. Hoop het voor je dat het toch over mag gaan
@klaar en de actieve schurft is daar door doodgegaan door de tea tree? Geen andere middelen erbij gebruikt?
@N. Heb je een foto van wat je hebt gevonden? Een mijt of een ei? Ik heb vandaag gekeken maar ik denk niets te hebben gezien, maar weet ook niet echt hoe ik moet kijken met de microscoop.
Wij hebben op 12 en 19 augustus een 2de ronde permetrine achter de rug. De jeuk lijkt beter maar nog niet over, ook kijk ik met een juweliersloep op de plekken waar dermatoloog ook keek, ik zie daar geen gangetjes met zwarte puntjes meer (deze zag ik totaal niet zonder het loepje) Nu hebben we begin oktober pas een controle afspraak staan maar heb de dermatoloog gevraagd of we eerder konden komen. Hij geeft aan dat er kort na de behandeling nog niet gekeken kan worden of er nog actieve mijten aanwezig zijn, ik vind dat raar en heb hier volgens mij ook eerder gelezen dat er dermatologen zijn die wel eerder controleren? Met schraapsels zou er toch zichtbaar moeten zijn of er nog wat leeft?? Wie weet dit??
@Pam, ik had mijn (2e) controle afspraak bij de dermatoloog ook oorspronkelijk op 3 oktober. Heb mijn eerste 2 smeerdagen ongeveer gelijk aan jou gehad op die datums. Ik mag wel volgende week komen, op uitzondering omdat ik volgende week getuige ben bij een bruiloft. Als ik nl nog actieve mijten heb, ga ik persoonlijk liever niet naar de bruiloft, vandaar dat ze me eerder laten komen.
Ik volg nog steeds de maatregelen thuis en blijf me insmeren met lotions en essentiële oliën, de jeuk is grotendeels bijna weg (op de jeukje en kriebel die ieder mens normaal gesproken heeft) maar wil het zekere voor het onzekere.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Jeetje wat een nare verhalen lees ik op dit forum. Gelukkig zijn er ook goede verhalen dat mensen (eindelijk) van de schurft afkomen.
Zelf heb ik ruim een jaar geleden voor het eerst schurft gehad. Had het toen opgelopen in een airbnb. Had hele heftige jeuk en de kenmerkende uitslag en bultjes. Ze waren niet te missen en vanaf mijn nek zat ik helemaal onder. Na 2 x behandelen met ivermectine pillen met een week ertussen en alle andere maatregelingen kwam ik er vanaf. Eigenlijk na de eerste pillen kuur merkte ik gelijk al verschil. De jeuk en de “prikjes” bleven echter nog wel een aantal weken maar weren geleidelijk minder. Pffff wat was het mentaal zwaar. Ik hoopte het nooit meer te krijgen.
Tot ik begin juni mijn huid wat zag verkleuren en alleen op mijn armen en benen. Later ook een beetje op mijn voorhoofd. Kreeg gelijk paniek want het voelde daarna ook alsof de prikjes en het kruipen een beetje aanwezig was. Verder had ik geen jeuk en ook geen bultjes/uitslag. Alleen een gekke gevlekte roodheid die eigenlijk niemand anders zag. Ik heb de huisarts zo ver gekregen om pillen voor te schrijven. Heb weer 2 x behandeld met een week ertussen en ook permetrine zalf erbij. De huisarts zag geen aanwijzing tot schurft. Uiteindelijk was alles na een paar weken weg en had niet het idee dat het gelijk beter werd na de behandeling. tot ik het vorige week weer zag terug komen. Weer een vage gevlekte iets rode huid die andere mensen niet duidelijk zien. Alleen op de armen, benen en voorhoofd. De prikkels voel ik ook weer. Maar totaal geen jeuk. Als ik het vergelijk met vorig jaar denk ik het is geen schurft. Maar wat is het dan…. Hebben jullie altijd jeuk en uitslag? En is het misschien anders als je al een keer schurft hebt gehad? Ik hoor graag wat jullie denken want mijn huisarts kan hier niks mee en het lijkt net of het in mijn hoofd zit. Ik geef toe ben er wel panisch door geworden maar kan me niet voorstellen dat ik me dit allemaal in beeld.
Groetjes van een wanhopig iemand die al een tijd in onzekerheid zit
@gezin van 5 dank je voor je reactie. Na enig aandringen gaat de dermatoloog de assistente aanzetten tot het maken van een eerdere afspraak. Moet wel zeggen dat wij vlak na de 19de op vakantie zijn gegaan, met nog veel jeuk maar sinds we veel zon, zee en zwembad achter de rug hebben is de jeuk enorm afgenomen. Ook verschijnen er nauwelijks nieuwe bultjes die er eerder wel steeds kwamen. Ik kon zelf met het loepje de gangetjes zien met een zwart puntje aan het eind en die zie ik ook niet meer. Wellicht hebben de eventuele levende mijten de zon, zee en het chloor van het zwembad niet overleefd? In ieder geval fijn dat de dermatoloog bij ons ook eerder gaat meekijken. Hopelijk voor jou volgende week goed nieuws!
@Pam, wat fijn! Ik had ergens gelezen op internet dat zwemmen in chloor inderdaad zou kunnen helpen de mijten te doden, hopelijk is dat voor jou ook zo 🙏🏾
@Pien hier enkele weken geleden voor het eerst met schurft te maken gehad, wij hadden veel jeuk. Heb veel over schurft gelezen, volgens mij gaat het altijd samen met jeuk. Wellicht kan je ook een juweliersloepje aanschaffen en kijken of je gangetjes vind met zwarte puntjes? De dermatoloog vond het bij mij bij mijn polsen, vreemde was dat ik daar geen jeuk had.
Ben jij er de vorige keer afgekomen met alleen ivermectine pillen? Ik hoop dat wij er vanaf zijn maar zo niet krijg ik niet iedereen meer aan de permetrine, 2 van mijn gezin hebben er veel last van, o.a. het gevoel dat ze hun gezicht niet goed kunnen bewegen (lichte verlammingsverschijnselen?) 1 smeer ik wel het gezicht, 1 niet, beide zelfde klachten.
@ Pam
Bedankt voor je reactie. Vorig jaar heb ik alleen met de ivermectine pillen behandeld en na een week de kuur herhaald. De jeuk bleef echt wel een aantal weken hangen en werd wel langzaam beter. De uitslag/bultjes gingen wel al weg met een paar dagen. Ik begreep dat als er ook permitrine zalf gebruikt is dat het dan langer kan duren met de uitslag/bultjes voordat die verdwenen zijn. En jeetje wat heftig die verlammingsverschijnselen. Daar was ik nog niet van op de hoogte. Hoop op goed nieuws voor jullie!
Bedankt voor de tip om te controleren met een juwiliersloepje. Welke vergroting heb jij?
Ik heb juweliersloep 40x25 met led verlichting. €7.02 bij bol.com
Heeft mij een stukje rust gegeven dat ik zelf ook kan kijken.
Goed om te weten dat jij er met alleen ivermectine vanaf bent gekomen.
Pffff kan wel janken. Ik weet dat ik in mijn post scabies fase zit, dat voelt voor mij in ieder geval zo, maar vannacht werd mn jongste van 3 wakker van jeuk, dit is niet ongewoon want dit gebeurd al vanaf dat hij baby is vanwege eczeem. Maar zag toch vanochtend denk ik een ingang op zijn schouder en ben bang dat hij het nu ook heeft. Pffff