@Stefi ,
Dit is hoogstwaarschijnlijk een reactie van de Permetrine cremé. Ik heb dit zelf ook. En die brandplekken zijn ook bij mij erg pijnlijk. Ik herken je probleem.
Ik gebruik nu zelf Lanette Cremé een vette zalf is dat, trekt opzich redelijk snel in je huid. En ik was/douche me met Switsal olie. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Maar iedere huid is anders. En reageerd dus ook anders op bepaalde producten.
Sinds september 4 keer behandeld met het hele gezin. Laatste keer is 5.5 weken geleden. Man kreeg twee weken geleden een bult op zijn balzak. De dermatoloog kon gisteren geen actieve schurft vinden maar vertrouwd het niet geheel. Iemand hier ervaring met het krijgen van een grote bult op het scrotum en dit bleek om post scabiës te gaan?
Dermatoloog zegt dat haar ervaring is dat het vaak een teken is van actieve schurft, maar dit hoeft niet. Niet echt geruststellend dit 🙁
@Maria hier idd ook bekend. Zoon had het ook. Zelf had ik bulten op mijn borst en net waar de beugel van de bh zit. Soms begint het te jeuken en dan weer dagen geen last.
Mijn ouders hadden dit ook (moeder ook bij borst en mn vader aan de zijkant van zijn bil).
Dit is echt geen schurft. Bij mijn zoon is alles weg. Mijn moeder is vorige week nog bij huisarts geweest en deze gaf ook aan dat het de naweeën zijn.
Bij mij is dit nu ook rustig. Plekken zitten er nog, maar jeuken niet meer.
@N dank je wel voor je snelle reactie. Onze gezin heeft ook allemaal last van die kleine jeukende rode bultjes die komen en gaan, de volgens de dermatoloog zorgelijke bult is echt wat groter (doorsnee 1cm), rood en verheven. Herken jij dit ook?
@maria zelf heb ik hier ook heftige ervaring mee gehad, had in december echt meerdere grote vleesbulten op de balzak (bekendste plek voor mannen, bij vrouwen op/rondom borsten). Sinds januari er helemaal vanaf, dit was echter ook na de behandeling dus waarschijnlijk eerder najeuk/netelroos.
Netelroos is nu sinds januari zodanig komen opzetten dan ik mij vannacht voor het eerst weer ‘zorgen’ maakte vanwege jeuk. Grote bulten komen wat meer opzetten op de bekende plekken, echt een raadsel hoe je dit stopt (eerder dacht ik dat het schurft was en dan is het simpelweg behandelen, echter denk ik niet dat dit schurft is).
Een extra toevoeging wat de huisarts etc vaak vergeten: ga absoluut geen extra permetrine op de balzak smeren, dit gaat je duur komen te staan. Mijn huid is er destijds echt helemaal vanaf gekomen alsof je mega verband bent door de zon…pijnlijk!
@F; dank je wel! Hoewel het vervelend is ben ik blij met je reactie, deze herkenning is geruststellend. Mijn man is drie keer behandeld met IVM+Pm en de laatste keer hebben we een Triple behandeling gedaan (IVM+PM+BB). Hij heeft er eczeem en huidschimmel aan over gehouden dus deze bult is vast ook een restverschijnsel.
@F het waren/zijn idd grotere bulten.
Ppff, wat is dit toch vreselijk. Hier vorige week 1x permitrine gesmeerd.....heb nu overdag jeuk aan 1 arm, op mijn schouderbladen en de achterkant van mijn bovenbenen. Mijn man en zoon klagen nergens over. Bij mijn dochter is de jeuk nu ook weg. Hopelijk blijft het nu allemaal weg.
Iedere keer die onzekerheid. Ik ben wel heel blij met onze huisarts. Hij nam me gisteren echt serieus en zodra ik denk dat er weer iets is, kan ik meteen bellen. Ben geen middel qua huisartsbezoek, maar nu toch wel fijn om soms een extra check te doen voor je gemoedstoestand.
Ppff, zie een beetje op tegen de zomervakantie. We hebben het waarschijnlijk daar opgelopen vorig jaar. Zou het liefst een laken mee willen nemen om de bank af te dekken en met handschoenen aan alle kussens wegstoppen 🙈
Nu maar eerst hopen dat we er na 7 mnd eindelijk eens vanaf zijn. En dan weer vertrouwen krijgen en me niet gek laten maken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb goede hoop dat ik na 3 volledige behandelingen met permetrine nu écht van de schurft af ben. Echter, ik ben nu op vakantie in een land waar het zonnetje lekker schijnt en sinds dag 1 heb ik ontzettende jeuk en vlekkerige rode huid op vooral armen en benen. De plekken worden ook warm. Nu ben ik vaak genoeg verbrand in mn leven om vrij zeker te zijn dat dit niet de reden is. Zijn er op dit forum toevallig mensen die ervaring hebben (vanuit zichzelf of van andere mensen) met zonneallergie na permetrine? Ben sinds dag 2 maar alleen maar weer lange mouwen gaan dragen om mijn huid tegen de zon te beschermen, maar de jeuk gaat nog niet echt weg en wordt er gek van ook dat ik nu niet lekker van het zonnetje kan genieten...
@zonneallergie; hoe lang geleden heb je behandeld?
Ik heb hier nog geen ervaring mee, wij kampen sinds september met schurft, sindsdien nog niet in de zon geweest
Hallo allemaal,
Ik heb 3 dagen geleden de permetrine creme gebruikt. Hoelang na het gebruiken hadden jullie nog jeuk? En ik voel echt van die rare kriebels alsof ze op mijn hoofd en gezicht en overal lopen. Heeft iemand dit ook ervaren? Heb dit met de BB creme nooit ervaren.
@Maria komende zondag is het 6 weken sinds behandeling 3.2 (dus laatste keer van derde ronde)
@ jeaninne
Bedankt ik ben al iets meer gerustgesteld ik heb gisteren flamigel gebruikt na douche en (afkloppen) bijna geen jeuk vandaag.
@ N
neem de spuitbus pistal mee voor de stoffen dingen en matras zetel,exc ze zijn dan onmiddelijk dood je hebt pistal die geurloos is en ruik je ook echt niet
@N Klopt die iets grotere vleesbulten zijn galbulten, de beschrijving daarvan mbt netelroos kan ik me ook helemaal in vinden. Grote bulten die random komen opzetten, jeuken, vooral bij warmte (na het douchen en 's nachts onder de deken).
Ik heb overigens ook een tip gelezen met hooikoorts allergie pillen, dit heeft soms ook gewerkt bij mij. Ze komen nu alleen in veel rapper tempo opzetten dan de afgelopen 2 maanden terwijl ik niks verander heb qua doen en laten, blijft vreemd. Afwachten wat het warme weer gaat doen en hopen op het beste...
@flamigel lees de berichten er maar op na, dat men met schurft jeuk heeft is 1, maar we zijn nu als groep zijnde onderhand al maanden verder met enorme netelroos die ook grote problemen geeft qua jeuk, dit kan maanden duren...