@S we hebben 3×2 pillenkuur gehad en bij de laatste keer hebben we 1x als extra gesmeerd.
Verschonen jullie iedere dag het bed en doen jullie iedere dag schone kleren aan?
Eventjes weggeweest en zie dat sommige 'bekenden' er nog steeds hevig mee bezig zijn, sterkte!
Allereerst kan ik niet vaak genoeg benadrukken, het is op zich logisch dat men denkt 'preventief' voor de zekerheid iemand mee behandelen, onthoud goed dat permetrine zalf een enorm (slecht) effect gaat hebben op je huid!! Dus kijk goed of dit het waard is, als iemand helemaal geen jeuk ervaart zou ik absoluut niet preventief iets gaan ondernemen.
@N ik heb elke keer na een zalf/pillen behandeling sowieso 3 dagen elke dag schoon beddengoed en een setje kleding wat gewassen is op 60 graden. Ik heb daarnaast ook een hele stapel kleding weggelegd wat ik lang niet gedragen heb. Had hier namelijk gelezen dat je huid na de behandeling gewoon heftig kan reageren op minuscule sporen van schurft, ook dode mijten etc. Dus had voor de zekerheid gewoon andere kleding gehaald.
Daarnaast veel met handschoentjes aan in huis vooral met het aanraken van vieze was, ook ontweek is alles wat van stof was qua liggen etc. Ik had elke keer een schoon strandlaken op de bank gelegd. Dit klinkt allemaal panisch maar was voor mij de moeite niet, was er na 2 maanden echt klaar mee en zo ben ik er wel van af gekomen.
De netelroos daarentegen blijft wel hangen, is ook wat erger geworden. Lijkt alsof ik echt structureel mijn huid moet invetten, zo niet dan is de boel gortdroog en ontstaan de bekende losse random bulten die jeuken. Is geen schurft mensen!
@N. Ik heb alles heeel grondig gedaan.
Zeker elke dag schoon bed
Kleding week in zakken en daarna 60 graden wassen.
Schurft spray gekocht voor de bank vloerbedekking etc.
Autostoelen plastic hoezen omheen
Om me matras plastic hoes. Ik was er heeelenaal klaar mee dus alles grondig gedaan…. Nu na weken (maanden) veel last van ons huid. M’n zoontje erge eczeem en netelroos en m’n man ook veel last van z’n huid. Vrijdag weer dermatoloog kijken wat ze er aan kunnen doen maar schurft was uitgesloten.
Maar gek wordt je er nog steeds van.
Zou fijn zijn als er een oplossing is hoe je huid weer hersteld na al die rommel op je lijf.
@F en @S dankje voor jullie reacties!
Ik heb de bank ook altijd afgedekt met een schoon laken. Kleding zit hier ook een week in de zak of word op 60 gewassen. Heb nu alle kleding en handdoeken die gewassen zijn niet in de kast gedaan, maar gewoon gevouwem in de wasmand laten liggen en pak er telkens wat uit.
Die schurftspray was ik ook aan het denken om aan te schaffen.
Het is zo raar dat onze dochter weer klachten kreeg. Ze was wat ziekjes en had lichte verhoging. Kwamen daarom de jeukbulten opzetten? Daarna weer een paar dagen rustig. Ze had ook bij ons in bed geslapen. Huisarts had op.meerdere plekken gekeken, maar zag geen gangetjes. Had hij echt zo goed gekeken? Week later opeens weer hevige jeuk 's nachts
...lag weer bij ons in bed. Wij na 4 dgn nog nergens last van. Weer naar huisarts, nu een andere. Weer gekeken. Zag niks, maar jeuk werd niet minder en bultjes namen toe. Allemaal nu weer permitrine gesmeerd. Ik heb morgen zelf een consult om te vragen wat we nu moeten doen.
Mss toch eens naar dermatoloog? Ik wil het liefst nog pillen erbij en dan 1 week zalf (al gedaan), dan pillen, dan weer zalf en dan weer pillen. Ben benieuwd wat huisarts morgen adviseerd.
@N: zeker stoppen met schurft behandeling. Dit zijn klachten door de behandeling!!! Komt veel voor. Nog meer behandeling maakt de weg naar huid herstel heel lang...
@sven maar ze had echt rode plekken op haar hand. En zoals ik al eerder schreef op bovenbenen, billen en de huid onder haar topje en ook in de holtes in haar arm.
Ppff, om moedeloos van te worden😔
Ze heeft nooit eczeem/allergie gehad. Vooral pillen gebruikt en nu dan voor de 2e keer creme.
Na 12 weken denkend najeuk te hebben, Vandaag bij de dermatoloog geweest en toch weer schurft gevonden, die kijkt 30 seconden met een telescooplampje naar mijn hand en constateert schurft. Hoe dan?!? Ik slaap gewoon prima en heb vooral last van uitslag op mijn buik en borst. Ik had enorm veel last en enorme kapot gekrabde plekken op mijn rug vooral. Deze verdwenen na de vorige behandeling. Meerdere malen naar de huisarts geweesr na ongeveer 10’weken behandeling omdat ik uitslag had op mijn buik die maar niet weg ging. Huisarts verwees mij uiteindelijk door naar dermatoloog en deze constateerde binnen 30 seconde jeuk. Dit terwijl de huisarts nog eens goed naar dezelfde plekken keek en vertelde dat het geen schurft meer was. Hoe kan dit?
Morgen weer behandeling starten met pillen en zalf. Ik ga 19e een weekend weg, ben dus van plan om in de avond op de 18e nog een keer zalf te smeren en week van tevoren mijn koffer alvast in te pakken.
Ook heeft verder niemand in mijn omgeving klachten. Sekspartner + mijn ouders hebben nergens last van waar ik samen mee woon. Ze gaan overigens wel meebehandelen.
Iemand ervaring met een dermatoloog die verkeerde uitspraken doet? Kan het bijna niet geloven.
Iemand hier nog een idee over of reactie op?🥲
Op de plek van jeuk moet schurft staan excuus ^
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@kanhetnietgeloven
Wij ook van de zomer bij dermatoloog in zh geweest die keek ook paar seconden en zei ook dat het het waars wel was dus weer met crème naar huis gegaan. Uiteindelijk uit de uitslag kwam dat er niks gevonden was dus voor me gevoel weer voor niks gesmeerd en weer een kapotte huid. We mochten opgevenmoment alleen nog maar telefonisch contact hebben omdat ze er toch al vanuit gingen. Uiteindelijk naar een andere dermatoloog gegaan waar we nu onder behandeling lopen. Kijken beter en geven goede uitleg. Misschien even door iemand anders laten na kijken. Heb t idee dat artsen het ook niet meer weten
Even een update: net bij de huisarts geweest. Hij zegt dat we meer dan genoeg hebben gedaan. Dat we nu even moeten afwachten. Hij zegt dat het bijna onmogelijk is.
Mocht onze dochter weer last krijgen, dan wil hij haar weer zien en gaan we eventueel toch door naar een dermatoloog.
Dus nu weer afwachten....🤞
@kanhetnietgeloven ik heb in een paar maanden tijd hier tientallen keren voorbij zien komen dat een dermatoloog het verkeerd had, en dat gaat beide kanten op. Bij schurft zeggen: dit is geen schurft, bij geen schurft aangeven dit is schurft…heel apart.
Ik zou daarom zelf heel scherp in de gaten houden wat voor jeuk je hebt, ik had constant jeuk tussen mijn bovenbenen en heb die helemaal opengekrabt destijds, slapeloze nachten. Nu met netelroost zitten die bulten gewoon op arm, een been, borst, ze komen en gaan. Partner is niet bang om het nog eens te krijgen en die heb ik nog niet besmet in maanden, kan dus geen schurft zijn!
Nu is de andere vraag hoe we in vredesnaam van die netelroost af komen want dat is ook best een dingetje…
@N mag ik vragen hoevaak je nu in totaal de permitrine zalf hebt gebruikt? Ik zit het namelijk te lezen en ik vrees dat jou jeuk/netelroos/eczeem echt erg gaat worden als je dit 4-5 x gebruikt hebt in korte tijd, dus ik hoop het niet!
@F pillen 3x2 gebruikt vanaf oktober. Bij de 3e behandeling 1x permitrine gesmeerd. Vorige week de 2e keer permitrine gesmeerd. Dus in totaal maar 2x.
Ik moet het nu even loslaten en hopen dat we er vanaf. Zijn. Vandaag handdoeken en beddengoed op 90 graden gewassen. En ben de bovenverdieping flink aan het poetsen en soppen. Morgen beneden alles heel goed doen. Zit ook nog met een hernia, dus kan niet te veel in 1x doen. Dit weekend 2 feestjes voor jarige dochter.
Hebben nu dus maar 1x behandeld met creme, maar moet stoppen van de huisarts. We gaan het zien de komende weken.
Zijn er ook mensen die last hebben van schilferige huid na de behandeling op de handen, en daarom een potentieel gangetje lastig vinden te beoordelen?
Hebben jullie hier tips bij?
Hallo allemaal onze zoon 7mnd is schurftvrij verklaard maar hoe kan het dat ik na 3weken sinds de 1ste behandeling enorm jeuk bij krijg en zelfs brandplekken precies na het douchen terwijl ik vorige week nergens last van had ? Ben ik zelf dan herbesmet of zijn er hier nog mensen met dit probleem? Derma wou enkel naar mijn zoon kijken ik kan pas over paar maand.
Hallo allemaal onze zoon 7mnd is schurftvrij verklaard maar hoe kan het dat ik na 3weken sinds de 1ste behandeling enorm jeuk bij krijg en zelfs brandplekken precies na het douchen terwijl ik vorige week nergens last van had ? Ben ik zelf dan herbesmet of zijn er hier nog mensen met dit probleem? Derma wou enkel naar mijn zoon kijken ik kan pas over paar maand.