@lola
Je zou eens betadine scrub voorzichtig kunnen proberen.
Dat zou kunnen bij bv folliculitus ( ontstoken haarzakjes)
Ik sta echt in de fik lijkt wel netelige roos, kurkdroog
Compleet rood en jeukkkk
Toen ik actieve schurft had jeukte het niet zo…. Nu wel.
Dussss we tobben er nog mee aan ( ik dan)
En ik los nog eens op …. Groet Schilfie
@F dankjewel. Die pilletjes neem ik idd ook soms. Waar koop je de tea tree lotion?
Ik heb het idee dat het soms wordt verergerd door bepaald voedsel. Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen welk voedsel dit is? Zijn er bepaalde testen voor?
Hoor het graag!
Ik heb dus sinds oktober van die vochtbultjes op mijn vingers en had er zelfs 1 op de ene handpalm en 2 op mijn andere handpalm. Als ik de vochtbultjes uitkneep kwam er water uit. Ik dacht voor 6 maanden lang dat het dyshidrotic eczeem was. Ik heb met niemand geslapen die dit heeft. Echter vorige week ging ik naar de huisarts die vertelde me dat het schurft kon zijn (ik had er nooit van gehoord). Ik dinsdag naar de dermatoloog en die had soort van 1 gangetje kunnen vinden maar ze kon het ook niet met zekerheid zeggen en ze kon ook geen andere gangetjes vinden omdat elke keer als ik dan een bultje had, krapte ik het open. Ik heb de creme gedaan, een hele allergische reactie van gekregen en na 3 dagen heb ik de pillen gebruikt. Ik wacht nu op mijn tweede behandeling maar wat is dit HELL. Ik ben mentaal helemaal ziek geworden door deze kut beestjes. En het erge nog ik heb geeeen idee hoe ik er aan kom. Ik heb vandaar afgelopen week zoveel research gedaan naar deze kut scabies mijten dat ik ze wel kan uitkotsen. TIPPSS INCOMING!!
Niemand verteld dus dat je ook je hele huis moet dwijlen, ik dwijl normaal gesproken 1 keer per week mijn huis altijd. Maar nu voor en tijdens de behandeling doe ik dit nu 2/3 keer per dag. Je verwarmd water in de waterkoker vervolgens ga je in je dwijl emmer een klein beetje bleekmiddel erin gooien samen met de bloedhete water en je hele huis grondig dwijlen. Als jij je huid bijvoorbeeld open krapt zullen deze mijten van je huid op de grond, tapijt, stoelen, bank etc etc vallen als jij over je vloer loopt met je sokken en vervolgens in bed gaat ja dan gaan die beestjes voorals nog op je huid komen. Tijdens de behandeling doe een desinfectie reinigings doekjes over alle oppervlaktes in je huis waar je niet kunt dwijlen want die kut mijten kunnen overal zitten. Het is erg belangrijk ook voor als jij een bultje of jeuk hebt dit niet open te krabben zonder alcohol (prik het met een naald wat met alcohol zit) en vervolgens goed met een alcohol doekje over de plek heen wrijven. Ik kan wel een schurft arts worden zoveel heb ik onderzoek naar gedaan lijkt het wel. Nergens op internet staat over schoenen, als je stoffen schoenen hebt was deze op 60 graden zodat de schurft ervan af is. Want schurft zit meestal op je enkels ook en kunnen zo op je schoenen zitten. Of doe je schoenen tijdens de behandeling in een zak of in een doos waar je niet aan komt. Zelfde geld voor je jas! Probeer alle tapijten en banken goed stof te zuigen en leeg je stofzuiger pas na 1 week !!!! Want anders kan de mijt op je kleding komen wanneer je je stofzuiger leegt.
Mocht ik tijdens deze tweede behandeling kwa hygiene meer dingen tegen komen zal ik dit met jullie delen! Iedereen heel veel succes en ik hoop dat we allemaal zo snel mogelijk ervan af zijn gvd
Kan dit een gangetje zijn?? Vandaag voor de 100e keer naar dokter geweest na 2 behandelingen ,
Laatste is 6 weken geleden
Dokter de rest gecechkt die dacht aan eceem
Pas over weken bij dermatoloog terecht ….
@ano het lijkt wel idd op een gangetje. Heb je het ook op je enkels of tussen je vingers?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Nee nergens anders , was ook een hard bultje en toen ik openkrabt was t een wondje zonder vocht
Hallo, even een vraag.. hoelang blijven de bultjes op je lichaam, heb er enorm veel aan de achterkant van mijn benen, ik ervaar er geen jeuk meer aan. Ik ben gewoon benieuwd hoelang dit duurt. (6feb scabiës vastgesteld en daarna meteen behandeld met zalf en medicatie en alle maatregelen strict gedaan/opgevolgd. ik ben benieuwd of ik een antwoord kan krijgen hierop. Groetjes Jeannine.
@Ano Bedankt voor je antwoord. Ik zit nu ook midden in de Post Scabiës fase .. niet te doen zo nu en dan die speldenprik jeuk.. En mijn huid is ontzettend droog geworden door al dat gesmeer van die Permertine zalf....
@ Jeannine
Post scabies is t ergste wat er is omdat je steeds denkt dat je nog schurft hebt
Wat hielp bij mij :
Natuurlijk kokos olie mixen met druppeltje tee trea ( de tuinen )
Vaseline
Cetamacrogol zalf kan je halen bij de etos
Of mintzalf dat verlicht de jeuk (in de koelkast leggen )
Niet te warm douchen
Na douchen insmeren
Geen wollen kleding