Help.
Schurft na twee maanden pas vastgesteld bij dermatoloog na het meerdere malen voor te kauwen aan de huisarts, maar bleef ontkennen. Nu heb ik inmiddels drie keer behandeld. Dag 1 Ivermectin en permetrine. Dag 8 Ivermectine en permetrine, dag 15 permetrine. Erg streng geweest op de hygiëne voorschriften. Nu is mijn laatste behandeling (dag 15) inmiddels ruim 3 weken geleden, maar op veel plekken blijven maar bultjes ontstaan (en gaan daarna vaak weer weg). Jeuk is minder aanwezig, maar aanwezig. Vertrouwde het niet dus dinsdag naar de dermatoloog teruggeweest en die zei geen actieve schurft terug te zien. Toch blijf ik me zorgen maken over die bultjes en ik vind het ook gewoon klote, want mijn huid was eerst zoveel beter. Kan dit gewoon een gevolg zijn van permetrine, of moet ik me zorgen maken? Gangetjes kan ik echt nergens meer vinden en die waren eerst heel duidelijk aanwezig bij mij.
@schurftninja Zie eerdere berichten, najeuk. Geen gangen = geen schurft. Plus als het goed is merk je verschil want met najeuk (wat ik zelf ook heb) is het dan weer op een arm, been, borst, overal. Met schurft was het echt constant tussen de benen en de bekende plekken. Als dat niet het geval is zo laten, is het effect van de zalf die dodelijk is voor je huid!
Hoe lang duurt het voordat een gangetje en het zwarte puntje na de behandeling weg is?
Vorige week zondag de tweede keer smeren van inmiddels alweer mijn derde behandeling gehad. Tussen behandeling 2.2 en behandeling 3.1 zaten 9 weken waarin ik echt dacht er vanaf te zijn. Ik had deze eigenlijk praktisch geen jeuk (behalve de najeuk), maar wel twee nieuwe gangetjes aan dezelfde vinger van dezelfde hand. Na de twee keer smeren is het ene gangetje helemaal weg, maar het andere gangetje is er nog. Ook is er nog een zwart puntje en lijkt het gangetje ook nog langer te zijn geworden. Aangezien het om een gangetje op mn hand gaat kan ik me niet voorstellen dat dit niet goed ingesmeerd is, heb het zelfs ook nog extra gedaan. Het lijkt me echter ook sterk dat er precies op dezelfde plek een herbesmetting is...
Ik heb echt alle schone kleren in losse zakken gedaan, mijn matras, kussens en bank in vuilniszakken verpakt voor een week, ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen om hier vanaf te komen...
Iemand een idee?
Ik heb dus al sinds oktober last van schurft of eczeem. Ik ga morgen bij de dermatoloog testen voor schurft maaar het is zo ongelofelijk. Ik heb met niemand geslapen of contact gehad die schurft had en ik bleeef maar jeuken bij mijn enkels. Achter mijn benen. Ik heb bij mijn zusje in bed geslapen ontwetend dat het schurft is met mijn moeder en allebei hebben geen klachten. Ik wordt echt gek
Ik heb dus al sinds oktober last van schurft of eczeem. Ik ga morgen bij de dermatoloog testen voor schurft maaar het is zo ongelofelijk. Ik heb met niemand geslapen of contact gehad die schurft had en ik bleeef maar jeuken bij mijn enkels. Achter mijn benen. Ik heb bij mijn zusje in bed geslapen ontwetend dat het schurft is met mijn moeder en allebei hebben geen klachten. Ik wordt echt gek
@oudegangetjes ik heb zelf nergens een zwart puntje gezien dus dat is sowieso al best vreemd. Zolang je geen constante jeuk hebt zoals met schurft destijds zal ik afwachten met behandelen, najeuk was bij mij intenser dan schurft.
@schurftofeczeem: als je eczeem hebt dan komt het ineens opspelen, kan het opeens weg zijn en zijn het verschillende plekken. Met schurft merk je dat je constant jeuk hebt op dezelfde plekken, bijvoorbeeld tussen de benen en vooral 's nachts.
Ja hai, na aantal behandelingen ( ook extra nog zalf erachteraan pillen en zalf)
Zit ik nu met een soort netelroos achtige jeuk
Vooral op borst romp en buik….. pfffff
Nu huidprobleem niet te zuinig.
( man en dochter hebben een goeie huid) ik helaas niet…die is al droog.
Dus extreem schilfers,droog en roodheid…..
Vandaag maar eens anti histamine gaan gebruiken en hou het vet
Hoe doe jij dat F?
Nog hoopvolle info voor mij?
Dank…. En ik hoop zo dat het weg is…. Durf nog niet te hopen soms denk ik, zal toch wel echt🙈
@moedeloos volgens mij loopt onze schurftervaring tegelijk haha, heb nu zelf sinds 2 dagen ook veel meer najeuk.
Random overal, en voelt als speldenprikjes, scherpere jeuk. Ik gebruik zelf olie met tea tree druppels gemeng, of een lotion waar ook tea tree in zit. Dit werkt vooralsnog, maar het is wel een feit dat die netelroos nu ook bij mij opkomt.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Lieve allemaal,
Na heel veel behandeld te hebben met permetrine en ivermectrine ben ik inmiddels al een tijdje van schurft af. Gelukkig!! Nu heb ik wel continue last van bultjes die komen en gaan. Het zijn een soort vochtbultjes en vaak komt er een puntje op en drogen ze langzaam op en gaan ze weg. Ze zitten voornamelijk op mijn benen, soms op voeten en handen en soms op mijn buik. Ik word er gek van. Overdag merk ik niets maar in de avond heb ik veel jeuk. De volgende dag heb ik het dan weer op een andere plek. Ik weet zeker dat het geen schurft meer is en denk dat het komt door de permetrine.
Heeft iemand een tip hoe ik hier vanaf kom? Mijn benen zijn blauw van het harde krabben en ik zie op deze manier erg op tegen de zomer. Hoor het heel graag!
@Lola zie eerdere berichtten, zit zelf ook in deze fase. De najeuk kan zelfs erger zijn dan schurft, zeker als je snel de behandeling in gegaan bent. De najeuk duurt namelijk ook lang, en vormt in mijn geval zelfs om tot netelroos. Random jeuk, veel bulten die ook vanzelf weer verdwijnen. Zijn meerdere adviezen over gegeven, ik zelf probeer nu hooikoortsallergie pillen en tea trea lotion.
Is dit een gangetje?? Heb m daarna opengekrabt
Ik ben 6 weken geleden voor de laatste keer 2 e keer behandelend , jeukt lijkt erger te worden maar ik denk zelf aan ecxeem
Ja dit hoort bij post scabies , mijn 2 e behandeling is inmiddels 6 weken geleden en ik heb nogsteeds blaasjes en bultjes