Graag een recept met dosering tea tree.
En vooral welke tea tree olie
Bedankt.
Fr
Hallo, hoe voelt najeuk ? En hoe lang kan dit aanhouden ?
Wie kan me helpen met deze vraag ?
Hoe deed jij dit dan ivm je beddengoed? Elke dag verversen?
Ik verschoon elke dag m’n bed. T-Shirt van de nacht enz enz alles alles was ik elke dag.
Nog een hart onder riem.
Sinds sept had ik schurft. De rede dat ik er tot januari mee gelopen heb is de zoektocht geweest. En maar weer behandelen…..
Wat mij geholpen heeft is drie keer behandelen. Pillen en zalf en dan er op vertrouwen dat het weg is. Die keuze heb ik gewoon voor mezelf gemaakt. Ondanks alle onzekerheid en jeuk.
Gangetjes heb ik niet meer. Dermatoloog zei half Jan dat ze weg zijn. Wel heb ik regelmatig jeuk. Deze voelt soms zoals de active schurft. Alleen is het korter en gaat t weer weg.
Krabben zorgt voor meer jeuk en een warme douche of bepaalde kleding ook. Ik heb zelfs het idee dat bepaald voedsel invloed heeft.
Mijn advies: twee weken (drie keer) behandelen en klaar.
Natuurlijk naast het 60 graden wassen of kleding in zakken en elke dag een schoon bed en een schone doek op de bank.
Succes 🍀
@Lichtpuntje, wat goed om te horen!! Super fijn. Vraagje: op welke dagen heb jij jouw 3x behandeling gedaan?
Precies wat ik ook heb gedaan, heeft uitstekend gewerkt
De pillen zitten in het basis pakket en tasten alleen je eigen risico aan, als je het echt zelf moet betalen buiten je eigen risico dan heeft er geen specifieke schurft aandoening op je recept gestaan, dit is nu ws te laat maar voor eenvolgende die het leest
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi allemaal,
Helaas ben ik weer terug. Sinds december was ik van de schurft af, maar nu krijg ik een telefoontje van een kennis met schurft. We hebben bij elkaar gezeten
: 2 uurtjes op een terras bankje en 2x 1.5 uur op dezelfde autobank (die niet van een van ons was). Er was geen sprake van lichamelijk contact. Nu heb ik me gisteren toch behandeld met permetrine en die nacht begon de jeuk al. Het zijn voor mij mee kleine kriebels en kleine naaldenprikjes op allemaal verschillende plekken. Wel zag ik deze uitslag (kleurloze bultjes op mijn ellebogen met rode huid eromheen). Wat denken jullie: grote kans op schurft of irritatie van de permetrine of iets anders natuurlijk. Ik heb wat duidelijkheid nodig oeps.
Helaas hier al meerdere keren schurft opgelopen.
Ik behandel altijd 3x. Mocht na een 2e behandeling niet alles weg zijn, verhelp je dit met de 3e behandeling. Telkens minimaal 6 dagen wachten.
Geef je huid daarna rust! Je huid moet herstellen van de reactie op de creme. Mocht je 4 weken na je laatste behandeling toenemende jeuk hebben, zou ik zo snel mogelijk 3x opnieuw behandelen. Hoe langer je wacht, hoe meer mijten er in je woning zitten. Gouden tip blijft dan ook combineren van pillen en creme, opnieuw 3x.
Blijf vertrouwen hebben in je behandeling. Als je te snel opnieuw behandelt, krijg je vaak weer jeuk van de creme. Ookal lijkt het actief, het kan gewoon najeuk of behandelingsjeuk zijn!
Let ten slotte goed op alle stof waarmee je in aanraking komt. O.a. schoenen, kleding, jassen en meubels. Vergeet niet je matras om te draaien elke week.
Na 8-112 uur ben je niet meer besmettelijk. Mijn voorkeur heeft dan ook in de ochtend smeren, en halverwege de dag schone kleren aan. Zo ben je er zeker van dat je bed schoon blijft, en dus ook 1 zijde van het matras!
Hi allemaal,
Afgelopen keer behoorlijk radicaal aangepakt alles gewassen op 60 graden en pillen en crème. Vorige week vertrouwde ik het door extreme jeuk en heb ik op dag 15 extra gesmeerd. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen. Echter voel ik 4 bultjes op mijn billen en rondom de anus ze jeuken weinig tot niet. Is Dit een huidreactie? Ik heb hier extreem veel gesmeerd vorige week. Graag hoor ik van jullie.
Permetrine is echt killing voor je huid dus denk dat dan van grote invloed is
@Helaasweerterug grote kans dat die jeuk juist komt door permetrine...achts de kans klein dat je door hetgeen wat je opnoemt een herbesmetting hebt opgelopen.
Mensen ter voorbeeld, ik heb zo'n 4-5 maandenlang schurft gehad en achtte me soms ook moedeloos. Met de kennis van nu herken ik echter najeuk en schurft, want ik heb bijvoorbeeld een maand echt nergens meer last van gehad. Nu krijg ik weer ineens random bultjes speldenprikjes, = absoluut geen schurft(!) Dit is gewoon een reactie op iets waar je huid voorheen niet op reageerde, teveel shampoo, wasmiddel, polyester whatever. Als ik in dit geval permetrine ga smeren weet ik zeker dat ik jeuk krijg aankomende nacht, mensen grijpen te snel naar deze zalf zonder te weten dat deze zalf echt veel problemen gaat opleveren.
Schurft = constante jeuk op dezelfde (bekende) plekken zoals polsen, binnenkant benen. Ik heb mijn huid echt opengekrabd destijds. Dus als je nu ineens weer last krijgt van een speldenprikgevoel of een blaasje, niet te snel in paniek.
@schaamstreek oh geloof me, dit heb ik gehad met zweren op de balzak (ja dit is voor mannen een nummer 1 kenmerk van schurft hoe naar 't ook is). Even wat extra zalf gesmeerd destijds, huid is gewoon helemaal eraf gekomen en gaan vervellen (en dus nog meer jeuk!).
Extra aanvullende tips die voor mij essentieel waren: skip inderdaad een week je matras als het kan. Stel je hebt een ander matras voor 1 nacht, die draai je om voor nacht 2. Voor nacht 3 een luchtbed en zo etc. Dit alles met schoon beddengoed wat op 60 gr gewassen is. En dan het moeilijkste, probeer avonden bankhangen en ander contact met stoffen bekleding te vermijden, dit is nog het moeilijkste. De kans is gewoon groot dat schurftmijt ook in de hoes van een kussentje, dekentje of bank is gaan zitten. Ik heb mijn bank destijds zelfs weggegooid!
Succes mensen, nog steeds schurft vrij al een maand!
Derde kuur behandeling gedaan en dit keer heel het huis wat niet gewassen kan worden met omgevingsspray gespoten. Bevat ook permetrine en ik las dat het ook mijten dood, niet alleen vlooien en larven
Jeuk en bultjes nemen af maar zo bang dat de ellende weer toeneemt
Inmiddels sinds half december bezig( dokter bleef zeggen dat het geen schurft kon zijn maar netelroos was )
Dag allen! Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft geen actieve schurft kunnen zien. Bij meer bultjes moest ik terugkomen. Nu krijg ik wel rare sneetjes op mijn vinger die ik zelf niet kan plaatsen. Zelf de ik dat ze misschien te recht zijn om schurft gangetjes te kunnen zijn. Iemand die ervaring heeft en kan zien of dit dan dus gangetjes zijn? En er komen ook wat bultjes op mijn been, maar ook hier vind ik het lastig te plaatsen...