Hi jongens,
Kort vraagje hier; ik ga vanavond voor de tweede keer behandelen (vorige keer was vorige week dinsdag) nu heb ik zojuist een nieuw bultje ontdekt. Is dit een uitgekomen eitje ? OF wat kan dit zijn. Graag hoor ik van jullie, ik ben benieuwd!
Ik ben nu al een tijdje 3-4 maanden schurftvrjj. Ik heb wel door het vele smeren (5-6x, ja ik weet dat het slecht is) van permetrine echt mijn huid flink beschadigd. Ik merk dat het smeren van tea tree lotion helpt, maar zodra ik hiermee stoph komt er om de haverklap weer een soort wittige blaasjes. Iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand wat hier goed tegen helpt?
Dankjewel!
Ook hier blauwe plekken op bovenbenen gehad
Vanaf half december bezig na eerst 3 keer gehoord te hebben dat het netelroos zou zijn na de medicijnen verdwenen de blauwe plekken. Nu inmiddels weer bezig met permitrine crème. 3 dagen geleden gesmeerd, nu weer bultjes.
Het hele huis staat vol met plastic zakken kleding, stofzuigen, op 60 graden wassen en sinds donderdag zwavelzeep gaan gebruiken.
Ik weet niet meer wat we verder nog kunnen doen. Mijn man heeft het ook de kinderen (oudere kinderen) hebben nergens last van, hebben wel ook de medicijnen mee gedaan
Beste allen. Ten eerste, bedankt voor jullie berichten, dit geeft mij veel steun. Ben 5 weken terug begonnen aan een 2x permetrine behandeling. De jeuk werd minder maar bleef nog wel aanwezig. Toch vertrouwde ik het niet dus 5 dagen geleden nog een keer creme gesmeerd. De dag erna opeens allemaal witte bultjes/gangetjes op mijn handen. Nog niet eerder gehad dat het er zoveel waren. Komt dit door de creme of is dit typisch schurft ?
Hoi @Scabies hierboven,
Dit is een normale reactie van je huid. Het vervelende aan de creme is dat het heel vergelijkbare symptomen vertoond als schurft zelf. Als het goed is trekken deze bultjes weer weg. Als er geen sprake is van erge jeuk kun je er vanuit gaan dat het geen schurft is. Je moet niet onnodig opnieuw gaan smeren want die creme is echt niet goed voor je huid en kan ook bultjes veroorzaken. Ik zou het dus even aankijken, als de bultjes niet erger worden en niet heel erg jeuken zou ik het laten zodat je huid weer kan herstellen. Je moet er een beetje voor waken dat je niet in een soort spiraal terecht komt waarbij je om elk bultje opnieuw gaat smeren, dit is absoluut niet de bedoeling.
Hallo allemaal..
In had gehoopt niet opnieuw in dit forum te moeten reageren. Ben inmiddels meerdere keren behandeld met permetrine en de pillen. Ben voor het laatst behandeld op vrijdag, zaterdag en zondag met benzylbenzoaat behandeld. Tevens op vrijdag met de pillen. En maandag avond ook nog de permetrine.. Ik merk zeker minder jeuk overdag en snachts. Toch merk ik veel bultjes op. Ik denk dat dit kan komen door het vele behandelen de afgelopen dagen of ik ben nog steeds niet van de schurft af.. Ik heb nooit acne of eczeem gehad maar mijn rug zit vol met bultjes. Herkent iemand deze bultjes die tijdens en na de behandeling kwamen, dus post-scabies, of is dit nog echt actieve schurft.
Ik had heel erg last van blauwe plekken op mijn bovenbenen voor de eerste behandeling. Die zijn wel weggetrokken daarna! Ik denk omdat de besmetting dus weg was en de jeuk en daarmee het krabben verminderde.
Ik ben ondertussen wel voor de tweede keer begonnen met een behandeling omdat de jeuk na 6 weken niet minder werd en ik nieuwe blaasjes kreeg. De huisarts vond wel een gangetje, maar we konden niet achterhalen of die oud of nieuw was, dus voor de zekerheid maar weer een nieuwe behandeling gestart...
Gelukkig blijven de blauwe plekken weg!
@hihi vergelijk de situatie qua jeuk met toen je nog schurft had. Met schurft is er als het goed is vrijwel constant jeuk op dezelfde plekken (oksel, binnenkant benen etc). Met najeuk is het random over het lichaam en ook random qua komen en gaan.
@Inbehandeling nee dit is door de zalf, rode bultjes met wit vocht heb ik zelf ook maanden ervaren.
@postscabies troep dit is inderdaad erg veel, mijn huid is na 2x zalf echt verrot geweest. Wekenlang ingesmeerd met olie en tea tree. Een droge huid jeukt veel meer dan een vette huid.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Nog even een algemeen bericht omdat dit forum mij er ook doorheen geholpen heeft na maandenlang schurft, nu nog steeds schurft vrij voor een maand (afkloppen).
Ik merk dat heel veel mensen al snel naar extra behandelingen grijpen, meer zalf, meer pillen etc. Allereerst, het is geen oordeel, maar gezien het aantal herbesmettingen elke keer denk ik echt dat het veel beter is alles op alles te zetten om na je eerstvolgende behandeling veel meer energie te steken in de kans op een herbesmetting in plaats van meer zalf/pillen. Probeer bijvoorbeeld minstens een week lang ALLES wat van stof is te ontwijken met blote huid (winter dus makkelijker), de stoelen, de bank etc. Zelf heb ik bijvoorbeeld 2 weken elke dag op een schoon strandlaken gezeten, zo is een mijt vanuit de bank niet mogelijk. Stoelen niet aangeraakt. Bed elke dag met schoon beddengoed van 60 graden, en probeer niet teveel verschillende kleding te dragen, anders kun je inderdaad 20 vuilniszakken gaan vullen (en wassen). Ik heb oprecht veel mijn huis ontweken, wekenlang niet op de bank gelegen, het was ongekend klote maar het is oprecht moeilijk als meerdere mensen besmet zijn en veel in huis zijn om hier vanaf te komen. Dan gaat het na 10 tubes nog steeds niet werken plus je huid is helemaal naar de klote, permetrine is echt een killer voor je huid dat zeggen ze er bij de huisarts niet bij!
Alomvattend, hoe moedeloos het ook is, probeer echt na te gaan waar je nu steeds een herbesmetting oploopt want na pillen en permetrine zalf over je (hele) lichaam is het bijna onmogelijk dat je het nog steeds hebt. Wel als je daarna weer op je besmette bank, stoel of bed duikt. succes mensen!
Ik ben nu 5 weken na mijn laatste behandeling en 3 keer schurftvrij verklaard door een dermatoloog. Nu heb ik ineens allemaal van die mini bultjes op mijn pols, dit jeukt echt weer heel erg. Is dit een gangetje of toch niet?
Ik ben ten einde raad. In oktober en november tweemaal de kuur gedaan met zalf en pillen. Dus in totaal vier behandelingen. Nu heeft de oudste sinds kort vieze blaasjes op zijn handen en vanochtend naar de huisarts. Opnieuw schurft! Ik heb echt alles gedaan zover ik mij kan bedenken waar gaat het mis
@Boemer, weet je zeker dat het schurft is en geen Zuurmijer?
Hallo allemaal,
Ik hoop echt dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Situatie: 15 januari ineens plekjes op de handen. Naar de huisarts gegaan met de vraag of dit schurft is, maar de huisarts dacht van niet omdat ik samen woon met mijn vriend en daarom niet in het standaard plaatje pas. Meerder bezoeken volgen waar ik van alles voorgeschreven kreeg. Heb vanaf die periode nog geen nacht door kunnen slapen. Afgelopen woensdag haal ik een zwart puntje uit mijn hand en ja hoor het loopt: schurft. Donderdag de behandeling samen met mijn vriend gestart en alle maatregelen gevolgd.
Ik heb donderdag zalf gebruikt en pillen, mijn vriend alleen zalf. De jeuk lijkt ‘s nachts al wat minder. Maar ik krijg nog nieuwe plekjes met zwarte puntjes op mijn hand en mijn lichaam zit ook nog helemaal onder de plekjes. En net, op zondag, een zwart puntje uit mijn hand gehaald en ja hoor: het loopt.
Moet ik nu alsnog wachten tot donderdag voor de volgende behandeling met crème en pillen of moet ik al eerder weer behandelen? Heeft de behandeling niet gewerkt? Of moet ik langer wachten? Help…
Ooh, wat was ik toch hoopvol een tijd terug…. Week 7 Bamm…en nu ben ik 2e sessie pillen verder.
Ik sta mega onder…. Dat was voorheen niet…vooral op mijn romp borsten, rug…..
iedere dag alles schoon en in zakken, was met handschoenen….
Ik ga nu de 3e dag na mijn laatste pilsessie weer met loxazol smeren om zeker te zijn dat er niet nog een achtergebleven fckg myth zit…
Toch het best de 3e dag toch?
Dus Boemer je staat echt niet alleen…. Ik weet het ook niet meer… 8 maanden verder ondertussen..