@moedeloos door schurft
Ik begrijp je helemaal, wist ook niet meer wat ik moest doen. Uiteindelijk heel m’n kledingkast op 60 graden volledig wasprogramma gewassen en in droger met wegwerphandschoenen aan. Truien/jassen waarbij dat niet kon 2,5 weken in zakken (vertrouwde die zakken niet meer). Ook matras meerdere keren goed stofzuigen en overdag laten luchten voordat ik het ‘s avonds opdekte en maandenlang niet met blote huid op tapijt/stoffe stoelen/banken. Heb m’n hoofdhuid trouwens ook ingesmeerd, want had daar ook jeuk.
@moedeloos door schurft
3 keer behandeld met crème (4 tubes per keer) en tegelijkertijd 3 keer ivermectine, dit werkte voor mij. Ben nu 2.5 week verder en heb nog wel najeuk enzo maar geen nieuwe plekjes meer. Na 2.5 week kan ik er vanuit gaan dat het klaar is, want die beesten overleven niet zo lang zonder host. Ik heb mijn onderkanten voeten tot aan kaak ingesmeerd. Kleding 1 week in plastic zak gehouden, ging ook steeds in een andere kamer slapen na elke behandeling (gelukkig heb ik deze luxe).
PS: wat echt een mindfuck voor mij was is dat ik na de laatste behandeling de eerste dag nog jeuk had; de 2e dag had ik 0 jeuk; 3e dag ik had ik weer super veel jeuk en dit bleef nog zo'n 7 dagen en daarna had ik opeens een stuk minder jeuk. Nu heb ik alleen nog oppervlakkige jeuk over heel mijn lichaam af en toe, soms heb ik nog wel wat extremer jeuk maar niet meer zo gek als toen ik besmet was. Ook qua douchen en nachtelijke jeuk is het ook niet meer te vergelijken met toen ik besmet was. En ik zou me ook niet heel druk maken om blaasjes, die komen en die gaan, ik kreeg ze echt op van die schurft plekjes maar zonder gangetjes, dat was voor mij genoeg bewijs dat het post scabies was en reactie op de creme en pillen. Najeuk komt in verschillende vormen; voor iedereen zal het anders zijn en geef je zelf tijd om te beslissen of het echt na jeuk is of een besmetting.
Ik heb schurft en heb best wat grote bulten die na een paar dagen een beetje vervellen. Heb se op me benen, dijen, buik en een op de arm stuk of 10. Verder kleine blaasjes conform symtpomen schurft, ook gangetjes. Heb behandeld met permetazine en heb dus die ene op de arm gekregen. Herkennnen jullie de bulten waar ik het over heb?
@F
Heb je na maanden na de laatste behandeling nogsteeds af en toe jeuk? Want ik ben nu 1 maand verder van de laatste behandeling en ik en mijn vriend hebben af en toe nog jeuk. Wij zien geen gangetjes alleen af en toe een klein bultje. Tis niet meer zoals de jeuk van ervoor maar toch ben ik bang. Ik ben echt aan het overwegen naar tropisch instituut te gaan om daar iets te laten maken. Is het normaal dat de jeuk na een maand behandelen nog er een beetje kan zijn? Vooraf kreeg ik blauwe plekken van de schurft, over mijn benen. Nu is het weg.
Ik heb uit voorzorg 2x gesmeerd en 2x pillen omdat mijn zoon schurft had volgens de dokter heb ik het niet maar toch heb ik jeuk en geprik wat moet ik doen
Alsjeblieft kan iemand die er verstand van heeft reageren de dokter denkt dat ik het niet heb maar ik zelf denk can wel
@CX
Ik lees dat jij ook last kreeg van blauwe plekken op je benen door de besmetting, goed dat deze nu weg zijn. Op het internet is bijna niks te vinden hierover, heb jij meteen na de behandeling geen blauwe plekken meer gekregen of zijn ze gaandeweg weg gegaan?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Mag ik vragen wat voor spray en waar te koop in nederland
Nou, hier weer mis. Vandaag weer pillen en zalf opgehaald bij huisarts. Jeuk was volledig weg, toch ergens het weer opgelopen.
Dus vannacht weer pillen nemen, alles zit weer in vuilniszakken, heb nu ook alle schone was vanaf vrijdag in zakken gedaan.
Ga vanavond pillen doen, morgen schoon bed. Morgen avond zalf gebruiken. Met een week weer hetzelfde.
Daarnaast goed 2 keer per dag met bodylotion en tt olie behandelen.
Was alles op 90 graden nu. Waar het toch weg komt, geen idee.
Ben verhuisd, heb alles nieuw gekocht, dekbedden alles.
Hopelijk laatste keer, ga het nog grondiger aanpakken dan anders
Wordt tijd voor ander weer, winterspul kast in en zomerkleding aan. Wat een ellende dit.
Daar waar ik in t oude huis een leren bank heb, is de nieuwe van stof, zou alleen stofzuigen voldoende zijn of moet ik nog iets van anti-insect erop sprayen, anti vlooien spul ofzo? Iemand hier ervaring mee?
@CX zeker, het verschil zit 'm in de soort jeuk. Tijdens schurft had ik echt structureel dag- en nacht last van jeuk tussen mijn benen, gewoon de hele dag krabben totdat je huid eraan kapot gaat. De najeuk is veel meer te vergelijken met speldenprikjes random over het hele lichaam, vooral 's avonds na het douchen of na het aantrekken van schone kleding. Dit is simpelweg de huid die reageert op de kledingstof, als je constant jeuk hebt op de bekende plekken dan is de kans groot dat het schurft is, maar die bekende bultjes en random jeuk na de behandeling is najeuk.
@schurftje dit meen je niet, zelfs meegenomen met de verhuizing dus, wat een nachtmerrie...ik heb mijn stoffen bank toevallig ook weggegooid, voelde niet meer goed. Hoe ik het echter destijds gedaan heb (en nog steeds doe) is constant op hele grote strandlakens zitten en die elke dag veranderen. Is echt een gekloot met wassen maar ik wilde simpelweg niet meer op de bank liggen. Dit gaf me enorm veel stress, niet meer ontspannen een film kijken etc maar uiteindelijk ben ik er wel vanaf dus wellicht dat dit voor jou ook helpt!
Kan iemand mij post scabiës uitleggen, ik ben behandeld en heb eigenlijk geen plekken meer, (had ze al nauwelijks) maar heb wel nog veel jeuk en heel af en toe een rood plekje ergens, is het zo dat ik dan weer besmet ben? Of mag de jeuk nog aanhouden? Het is nu 3 weken na 2de x pillen nemen. Is die jeuk dan nog normaal, ook als het ineens weer wat heftiger is? En heel af en toe een rood plekje ergens maar zeker geen gang? Graag hulp!!!! Alvast bedankt vrienden!
Hoi, ik had een vraagje. Ik kamp al meerdere maanden met klachten, het is een tijdje weg geweest maar had weer een herbesmetting helaas... Nu heb ik 3 maal pillen en zalf gebruikt en alle stap overdreven goed gedaan. Ik heb nu alleen last van dat soms ineens bijv heel mijn rug onder zit van de rode bultjes alsof het soort uitslag is. Het komt en gaat op verschillende plekken maar ik weet niet of dit komt door bijwerkingen van de zalf of dat ik nog besmet ben. Ik zie voor de rest geen gangetjes. Hebben meer mensen hier last van of enige kennis hierover?
Alvast bedankt!