Huidige situatie is nog steeds af en toe najeuk over het hele lichaam na 2 behandelingen (crème en pillen), zolang dit random blijft en niet constant op dezelfde plek en de hele dag door/geen gangen = geen schurft.
De blaasjes/bultjes is een enorm irritant onderdeel van de najeuk mensen, zelf vond ik dit nog erger dan schurft. De jeuk was erger en het lijkt alsof je nog steeds met de schurft rondloopt. Ik zou tijdens/na de behandeling minstens 3 weken aanhouden met heel scherp zijn in alles wassen en met op de bank/in bed liggen, daar vinden die herbesmettingen plaats. Zelf leg ik steeds strandhanddoeken neer die ik afwissel zodat ik niet meer in direct contact kom met de bank, bed elke keer verschonen.
Ik lijk na 3 maanden nog steeds van schurft af te zijn, maar nog dagelijks last van (na)jeuk aanvallen die ineens opkomen en na zo'n 20 minuten weer verdwijnen.
Dag allen,
Ik ben er vanaf!
Ik heb mij in totaal drie keer behandeld
eerste keer
Mijn vriend had waarschijnlijk schurft (wonen niet samen). Ik dacht dat 1 week behandelen met creme genoeg was, dat bleek niet (duh achteraf). Mijn vriend wel 2 weken want hij had het daadwerkelijk, ik had nergens last van. Waarschijnlijk was 1 week voor mij niet genoeg dus heb ik hem waarschijnlijk het opnieuw gegeven.
tweede keer
Toen we daar achter kwamen zijn we direct over gegaan op pillen, omdat we dachten dat de foutmarge bij smeren ook te groot kon zijn. Dat hebben we beide gedaan (2 weken). We hebben ons aan alle voorschriften gehouden. Helaas mocht dat niet baten. De jeuk werd echt heeel duidelijk minder, dus we dachten we zitten goed, maar 2 weken na de laatste pillen begon mijn vriend echt weer de typische schurftplekken te krijgen op zijn handen en rondom zijn middel. Ik hard nergens last van, ook niet na twee weken. Mijn vriend wist, ik moet opnieuw gaan behandelen. Ondanks dat wij die twee weken afstand hebben gehouden heb en ik (nog) geen klachten had, ben ik toch weer mee behandeld. Mijn theorie was dat ik wellicht nog weer klachten kon krijgen (want die periode kan 4-6 weken zijn volgensmij). Daarnaast wisten we dat we in de kerst vakantie weg gingen en dat dit eigenlijk perfect uit kwam door een week het huis achter te laten.
Derde keer
Beide hebben we dus opnieuw behandeld met pillen (3de keer), waarbij de 2de week van behandeling ook de week was dat wij vertrokken. Eigenlijk ging dat perfect! We hebben in ieder geval 2/3 weken nergens last meer van gehad! Ook mijn vriend niet. Af en toe een beetje jeuk maar we dachten dat blijven we waarschijnlijk altijd een beetje houden. Na 4 weken (voor ons het nieuwe streefdoel) begonen wij tegelijk een blaasje tussen onze vingers te krijgen. Wij dachten echt hoe kan dit. Het waren er bij mij max 3 en deze jeukte niet perse en verdwenen na 2 dagen ook weer volledig, ik had wel een klein beetje gekrabt en ben hiermee opnieuw naar de huisarts gegaan. Zij gaf aan, omdat wij al zoveel gedaan hadden, dat ze het heel onwaarschijnlijk vond dat dit schurft was en omdat we ook drie weken nergens last van hebben gehad behalve nu. Zij was er van overtuigd dat het een reactie was van onze huid op de behandeling, wat het is allemaal wel grof spul. De tip was minimaal 1 week aankijken of het zichtbaar erger wordt bij ons. Dit werd het niet! Ze heeft ook gekeken met een vergrootglas en zag trouwens ook geen beestjes. Waarschijnlijk echt naweeen.
Nu zijn we er wel echt van af na ca. 3 maanden. Ik wil als tip meegeven, als je echt alles hebt gedaan en je denkt weer plekjes te krijgen. Blijf de periode wel voorzichtig met kleren en dingen aanraken en elkaar. Maar te snel weer opnieuw behandelen als je het echt niet zeker weet wil ik uit onze ervaring niet aanraden, het is echt super slecht voor je huid en de post scabies syptomen horen er nou eenmaal bij! Het is zeker lastig te onderscheiden, dat had ik zelf ook. Maar ik heb noot meer sinds de eerste pillen behandeling de jeuk gehad die ik had toen ik echt schurft had. Kijk het echt aan, hoe lastig het ook is.
Succes allemaal!
Ik denk dat de tabletten met TEA TREE OLIE het beste helpt dit omdat ik sinds kort zelf ook de schurftmijt heb heb ik me erin verdiept vandaag ga ik kijken voor TEA TREE OLIE als deze tabletten behandeling niet aanslaat dan smeer ik me daar ook mee in BETERSCHAP gewenst.
@Djerry je weet dat iedereen hier (ook ikzelf) tea tree olie gebruiken om de jeuk te stoppen? Om van schurft af te komen en de mijt/eitjes te doden heb je toch echt een ander medicijn nodig (benzylbenzoaat/permitrine crème/ivermectine pillen.
Hoi, je moet gewoon zodra je jeuk voelt meteen gaan smeren met permetrine of loxazol. Anders gaat het nooit over! Zelfs jeuk zonder een rode plekje te zien is een teken dat je schurft hebt. Dan lopen de hele jonge mijten over je huid dat gebeurt voordat je een rode huid of rode plekjes ziet. Bestrijden doe je door gelijk jeuk intesmeren
Een bultjes is besmetting ookal is het 1 bultje. Bij jeuk gelijk smeren met loxazol omdat er dan mijten over je huid kruipen en pas later zie je bulten en rode plekjes
hoi,
eind december te horen gekregen dat ik schurft had, toen gelijk 2x behandeld met pillen + creme. vlak na de tweede behandeling kreeg ik toch weer plekjes (dacht ik) dus weer 2x behandeld met pillen + creme. dit is nu twee weken geleden en nu heb ik toch weer kleine rode puntjes op mijn vingers waar helder vocht uit komt. jeukte alleen klein beetje in het begin maar jeuk en het plekje trekken snel weer weg. ik zie geen gangetjes maar ben toch bang dat het niet weg is.. kan me niet voorstellen dat ik herbesmet ben en heb alle schoonmaakvoorschriften heel nauwkeurig gevolgd.
herkent iemand dit?
@Sylvia absoluut onjuist, lees maar een pagina of 5 door en je zult niet 1, 2, maar tientallen voorbeelden lezen (waaronder ikzelf) dat er hevige jeuk aanwezig is zonder herbesmetting/schurft. Permetrine zalf is een killer voor de huid en men kan er zelfs netelroos aan overhouden (eveneens bij mijzelf het geval). Vandaar dat er ook meerdere malen is aangegeven als je na de behandeling en maatregelen nog steeds jeuk hebt zonder bulten/gangen de kans groot is dat het gewoon najeuk is. Direct elke keer opnieuw behandeling is absoluut geen goed idee gezien de heftige nasleep die de zalf met zich mee brengt.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@135764
Ik heb dezelfde blaasjes gehad (en nu opnieuw) en heb sinds mijn behandeling van 2x creme en 2x pillen na 2 maandsn nogsteeds bulten en jeuk met een soort plakaten bij mn benen en geslachtsdelen. Heb overigens 0 gangetjes en mijn vriendin van wie ik schurft heb gehad heeft ook nergens last van, dus kan best post-scabies zijn naar mijn mening. Ik heb me vorige week laten checken door de huisarts (geen schurft gevonden) en zal dit volgende week weer doen voor de zekerheid
Lichtpuntje,bedankt voor je reactie , het is inderdaad elke dag anders ik zal geduld moeten hebben en goed insmeren ,met wat smeer je het beste ?
Hallo,ik heb al 6 maanden last van schurft doe echt alles om eraf te komen maar.dit gaat niet makkelijk
. Ik zou graag de pullen willen overnemen.
Graag een reactie alvast bedankt.
@schurftstudent: als je echt plakaten (grote rode vlekken?) hebt dan is de kans groot dat het een soort netelroos is wat je hebt overgehouden. Is geen schurft maar een huidreactie op (van alles), bij mij was dit in het begin teveel wasmiddel/wasverzachter, kledingstukken van polyester etc. Koelingzalf helpt dan wel goed.
@Sylvia de pillen worden simpelweg vergoed?
Ik vind dat de huisarts mij niet goed heeft geholpen. Krijg 2 tubes mee voor 2 weken heb die tubes bij de huisarts een paar keer herhaald en 2 kuren gehad. Heb het nu 6 maanden en ben al 700 euro kwijt aan permetrine. Omdat ik zolang smeer beweert nu de huisarts dat het nu eczeem.moet zijn. Dermatoloog geweest had 6 dagen terug op me hand schurft dus gesmeert en geen actieve schurft dan geen permetrine of invermectine meegekregen vd Dermatoloog. 1 dag later weer nieuwe plekken..Ik word er niet goed van.
Hey allemaal,
Ik ben sinds mijn laatste behandeling (begin januari) al 2 keer schurftvrij verklaard bij de dermatoloog. Nu heb ik sinds 2 dagen weer overal rode plekjes die langzaam verspreiden maar de plekjes jeuken niet. Ik heb wel nog een beetje jeuk over heel mijn lichaam. Ik neem al een hele tijd geen pilletjes meer tegen de jeuk en ik heb ‘s avonds als ik ga slapen nagenoeg geen jeuk. Heeft nog iemand last hiervan gehad terwijl je schurftvrij was?
Hallo, mag ik even vragen of iemand loxzal crème gebruikt heeft ?
Ik zou dit via internet willen bestellen , niemand wil nog geloven dat ik mijn jeuk en prikjes blijf hebben ,
Er is wel niks te zien ,maar dat heb nooit gehad , een jaar geleden is het allemaal begonnen,en al verschillende behandelingen gedaan ,komt telkens terug
Ik doe hier niks anders dan kleding wassen en poetsen , word er gek van .
Daarom mijn vraag ,
Alvast bedankt voor andwoord