Hallo, ik had eens willen vragen of er mensen zijn met maanden najeuk ,
Ik ben verschillende keren behandeld en steeds kom de jeuk en prikjes terug !
Heb alles gedaan wat moet , mijn partner heeft nooit jeuk gehad , heel raar , ben radeloos!
Ook heb ik alle testen gedaan voor allergisch , en alles was normaal ,
Graag een andwoord en bedankt
De oplossing is blijven smeren elke keer zodra je jeuk voelt jeuk en snel reageren en naar de dermatoloog gaan .
Hi allemaal,
Bemoedigend om te zien dat ik niet de enige ben die al maanden tegen deze vreselijke mijt strijdt. Nu heb ik gewoon een vraag en heb eerlijk gezegd weinig zin in paniekreacties. 3 weken geleden heb ik eerste behandeling gedaan pillen en Creme, hiervoor ben ik 2 dagen 4 a 5 dagen uit mijn kamer gegaan. De jeuk wordt week op week minder, maar soms zie ik een bultje. Is dit een bijwerking die je krijgt van de crème of van iets anders? Graag hoor ik van jullie!
@Terug Als je nieuwe gangen ziet dan is er sowieso sprake van herbesmetting, zijn meerdere methodes besproken. Zou even de laatste 3-4 pagina's van dit forum teruglezen, veel tips en ervaringen.
@Anoniem zelf 2 weken geleden behandeld, najeuk komt soms extreem op. Het belangrijkste verschil is dat het geen blijvende jeuk is en niet op dezelfde plek, het is random jeuk over mijn hele lichaam. Grote kans dat dit mijn huid is die na de permetrine helemaal kapot is geworden, na deze behandeling reageert mijn huid soms ineens heftig op bepaalde kleding, teveel wasmiddel etc. Huid vet houden!
@9 maanden schurft: random buitjes over het lichaam hebben veel mensen last van na de crème, goed in de gaten blijven houden of er geen gang tevoorschijn komt of dat het gaat jeuken.
Bedankt voor je reactie! Heb je nog tips om de huid vet te houden ? Gebruik nu niveau crème of koelzalf (op doktersrecept)
Hey lieve mensen.
Vandaag naar de dermatoloog geweest voor een check up te doen en ik ben volledig schurftvrij na 6maanden.
ik was al een paar keer behandeld geweest met 3x2 doos pillen en 5x2 doos zalf.
De laatste keer ging ik het echt anders doen en ben ik zelf methodes gaan toepassen.
ik wil het delen met jullie:
Benodigdheden:
- neem olie
- zwavel zeep
- tea tree olie druppels
- 1x doos permithine creme
- 1x doos invermictine pillen
1 week voor de behandeling:
elke dag goed wassen met zwavel zeep. ( mis geen stuk ) + Voeg teatree olie druppels toe aan je shampoo.( ik waste 3x week haar. )
1avond voor de behandeling van de pillen:
Insmeren met 1x permithine creme
1dag na de permitrine creme:
De creme eraf spoelen & de pillen invermictine innemen op de juiste manier.
Alle lakens weer veranderen en huis goed schoonmaken.
Ok! vanaf de dag van de behandeling
3 weken lang elke dag lichaam wassen met zwavelzeep. Hun evenwicht geraakt hierdoor verstoord waardoor ze sterven.
2x per week insmeren met neemolie voor 2 weken lang (stinkt heel erg, ermee slapen & volgende dag afwassen).
Dan moet het echt weg zijn.
liefs
@Star, wat fijn!
Jij hebt vast een fantastische dag.
En goed om te horen.
Idd goed behandelen met zwavel steeds
Ik merk dat het ook zwakker wordt… die kriebels
Vraag…. Hoe kijkt een Dermatoloog dan?
Met een huidcamera?
Of loep?
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee met het forum omdat ik al langere tijd wordt geteisterd door schurft. Na 2x volledige behandeling met pillen + permetrine smeren (dus 2x creme smeren met 2x tegelijkertijd pillen) nog steeds niet van af. Morgen naar de dermatoloog om te kijken of de schurft weer terug is en dan hopelijk op een BENZYLBENZOAAT 25% SMEERSEL + pillen behandeling overstappen.
Ik had wel een vraagje of mensen tips hebben met het aanbrengen van schurftmiddelen in het haar/hoofdhuid. Ik heb dat in mijn vorige behandelingen nooit gedaan maar twijfel nu om dat wel te doen. Hebben mensen hier ervaringen mee en hoe doet men dat ?
Hoor het graag en alvast bedankt !
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo!! ik vroeg mij af, na het lezen van de vele verhalen, op welke dag ik best opnieuw ivermectine neem na de eerste keer slikken? De dokter zei na 7 tot max 14 dagen opnieuw slikken, maar gezien de levenscyclus van de mijt lijkt mij dit niet zo willekeurig? heeft iemand raad? (momenteel dus enkel behandeling met ivermectine en geen pemetrine). Bedankt!!!
Hi allemaal,
Hier ook inmiddels al sinds augustus last van schurft. Wil even checken of ik alles goed heb gedaan de afgelopen 100 keer (zo voelt het) omdat ik momenteel overal aan twijfel.
Dag 1: insmeren permethrine. Ik heb zelf heel mijn kledingkast op 60 graden volledig wasprogramma met centrifugeren gewassen. Matras gestofzuigd aangezien deze niet omgedraaid kan worden. Rest van de meubels en tapijt ook gestofzuigd. Truien die ik niet op 60 graden kan wassen 2 weken lang in vuilniszakken gedaan. Ik kan deze zakken niet in een aparte ruimte zetten dus zet ze onder mijn bed, maar wel afgesloten uiteraard.
Dag 8: weer insmeren en alles opnieuw wassen etc.
Dag 15: zelfde verhaal.
Ik heb nu nog jeuk, geen bultjes/gangetjes. Hoop dat deze over gaat maar ben vooral bang voor herbesmetting door mijn matras…
Iemand aanvullingen op wat ik heb gedaan? Of is het nu weer een kwestie van afwachten. Net zoals andere mensen op dit forum ook heel moedeloos, zou me er bijna bij neerleggen dat dit niet meer overgaat..
P.s. heb pillen, combinatie pillen en permethrine, BB en alleen permethrine al uitgeprobeerd. Moet wel zeggen dat ik hiervoor telkens alles alleen in vuilniszakken heb gedaan (heel mijn kledingkast een week lang) en nu voor het eerst heb gewassen op 60 graden omdat het me niks meer uitmaakt hoe m’n kleding eruit komt en ik die vuilniszakken niet meer vertrouw. Hoop dat 60 graden wassen het verschil maakt
De laatste keer dat ik de hele behandeling (2x permetrine) heb gedaan heb ik ook mijn hele matras, de kussens en het dekbed gestofzuigd. Ik was ook heel bang voor herbesmetting via matras of ander niet te wassen beddengoed dus daarom heb ik voor de zekerheid de week tussen de twee behandelingen het matras bedekt met vuilniszakken en de kussens ook in vuilniszakken gedaan en vervolgens schone hoeslakens e.d. erop gedaan. En dan daar gewoon op geslapen. Het is even wennen en zeker niet ideaal, maar het gaf me wel meer rust en vertrouwen dat ik niet zo een herbesmetting op zou lopen. Zou wel aanraden om als je gaat slapen na het smeren niet een extra laag tussen ingepakte matras en hoeslaken te doen (bv schone matrasbeschermer/topper), aangezien vuilniszakken niet ademen en je daardoor gaat zweten.
Vervolgens na de 2e behandeling de kussens, het dekbed en het matras nogmaals gestofzuigd.
Ik lijk er nu na 2 keer een volledige behandeling te hebben doorlopen vanaf te zijn. *knock on wood*
Wij hebben er ook heel lang mee gezeten en een jaar om precies te zijn.
Na veel geprobeerd te hebben zijn we er uiteindelijk vanaf geraakt als volgt
1.wassen
2. Crème smeren (nacht laten trekken)
3. ‘s morgens het bed aftrekken en het matras in folie gedaan.
4. Opnieuw wassen + de pillen nemen
5. Bed elke dag inspuiten met spray speciaal voor schurft
6. Na 3 dagen àlles herhalen
7. Na 4 dagen alles herhalen
8. Na 5 dagen àlles herhalen.
Opgepast nog steed de richtlijnen volgen hoe ze vermeld worden voor kleren.
Nu zijn we er 6 maand vanaf en heb ik heel af en toe nog jeuk. En dit is geen schurft meer. Maar deze neemt wel af week na week.
Wel voel je dat het geen jeuk meer is zoals schurft.
Als iemand nog interesse heeft in de pillen laat gerust weten ik had er toen nog veel over. Deze werkte echt goed.
@Star: precies de middelen die jij gebruikt heb ik ook toegepast en ben er vanaf.
@Anoniem: Na jeuk kan bij sommige mensen wel tot een jaar duren, daar heb ik veel over gelezen in dit forum. Ik ben er nu een maand vanaf en soms komt de jeuk op, soms komen er bultjes, soms wordt mijn huid heel ruw. Het is flink in beweging.
Ik smeer met hydraterende body crème, bij de goedkopere drogisten te vinden en probeer er ook minder mee bezig te zijn.
Het is ook afhankelijk van wat ik aan heb of ik gesport / gedoucht heb of lang heb gezeten (pukkels op mijn billen) en zelfs wat ik eet (chocolade ;-))
@Bevestiging nodig ik raad je echt aan mentale hulp te zoeken, ga eens bij een coach langs, want als het weg is en je hebt er een angststoornis aan overgehouden kun je daar met wat hulp ook vanaf komen. Dat gun ik je enorm.
Het is inderdaad een mindfuck die schurft.
@9 maanden: kleine witte puntjes heb ik nog steeds op mijn vingers en polsen, ik smeer er soms pure tt olie op. Zolang er geen gangetjes zijn is het naar mijn idee geen schurft
Heey iedereen,
In september kreeg ik te horen schurft te hebben en ik dacht hier vanaf te zijn tot ik dus 22 januari te horen kreeg van de dermatoloog het weer te hebben.
Ik en mijn partner hebben ECHT alles (gordijnen, rugzak echt alles van stof) in zakken gedaan alles met handschoentjes gedaan, elke dag schone lakens en kleding etc. We hebben pillen en zalf gekregen. Vorige week dinsdag de 30e van januari laatste keer pillen en zalf gehad.
Maar vandaag vind ik toch weer blaasjes op me handen. En mijn partner heeft er ook een paar. Mijn vraag dus zijn deze blaasjes normaal om ook te krijgen na dat je (hopelijk) van schurft af bent (hoop er van af te zijn)?
Blaasjes/vreemde (rode) bultjes heb ik ook na de 4e behandeling. Nu bijna 2 weken geleden voor het laatst behandeld, alles was de afgelopen dagen eerst zo goed als weg getrokken. Amper jeuk op dit moment maar wordt wel paranoia van de random opkomende bultjes/blaasjes. Zo bang dat ik het nog steeds heb. Verwacht in april ook een kindje, dus ik MOET er voor die tijd echt vanaf komen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?