@J, bulten met daadwerkelijk witte pus als in een puistje heb ik in bijna 3 maanden schurft nooit gehad, wel bulten met doorzichtig vocht zoals bij een blaar. Wat al vaker aangegeven is de najeuk man maanden duren en de huid is zodanig aan het herstellen dat je na de behandeling jeuk kan krijgen van letterlijk alles, gewassen kleding, beddengoed, warmte etc.
@schurftje dankjewel, ik ga kijken. Nee nog niet, want de jeuk is sinds 2 dagen echt minder geworden dus ik wacht nog even af, vooralsnog alleen Olie gemengt met wat druppels t.t.
@post ik heb zelf soort van zweren gehad in/rondom geslachtsdeel, permitrine heeft de huid daar helemaal dood gemaakt maar vette olie gemengd met tea tree heeft de bulten aardig doen herstellen, wellicht werkt dit bij jou ook.
Herhaling voor de nieuwe mensen op dit forum: bultjes met gang voornamelijk rondom handen/polsen binnenkant benen schurft, (ergere) jeuk na de behandeling zonder nieuwe plekken met jeuk = najeuk!
Begin januari schurft vastgesteld, 2 dagen achter elkaar permetrine en 1 maal ivermectine tabletten, week later weer helemaal heeeeeel goed ingesmeerd. Alles weer op 60 gr wassen.
De najeuk die optreedt en de bultjes, soms vochtblaasjes zijn erger dan de schurft zelf!
Ik heb een wollen trui aangehad en werd gek van de jeuk. Je huid staat voortdurend "aan".
Onderschat die najeuk en al die bultjes zo random en ook op je polsen niet , vooral als je een eczeemhuid of droge huid hebt).Ik ben er nu wel vanaf.
Ok puur dan he? Heb ik ook in huis gehaald.
Mijn jongste dochter 6m derde keer trouwens ook met zwavelzalf behandeld en har huidje ziet toch minder af dan die van andere dochter (die het niet had) en mijne.
Hey net week geleden laatste behandeling bb gedaan is het normaal dat ik nu nog jeuk heb zeker tijdens warmte momenten. Ik heb geeb nieuwe plekjes meer en mijn oude gangetjes kon ik eraf krabben. Maar de jeuk is echr nog niet onder controle soms. Wat betekent dit?
Voor de nieuwkomers met ‘net een week behandeling gehad’ of ‘sinds een week schurft’ en de bijbehorende vraag hoelang nog jeuk…calculeer maar gewoon minstens 3 maanden gezeur en ellende in, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen…:) de meeste hebben hier namelijk een aantal maanden last van!
In 2022 kreeg ik schurft, en ik heb geen idee hoe ik het heb opgelopen. Ik ben wekenlang naar de dokter geweest, maar ook hij wist niet wat het was. Uiteindelijk heb ik veel informatie op Google gezocht over mijn symptomen op dat moment, en daaruit kon ik zelf concluderen dat ik schurft had. Uiteindelijk kreeg ik van de dokter de bevestiging dat het waarschijnlijk schurft was, maar hij wist het niet zeker. Hij schreef me wel medicinale zalf voor. Uiteindelijk verwees de dokter me toch door naar een dermatoloog, maar het duurde lang voordat ik daar terechtkon. Ik werd zo gek van de jeuk dat ik naar het ziekenhuis belde om te vragen of ik eerder kon komen, en dat lukte uiteindelijk. Toen bevestigde de dermatoloog dat ik schurft had en kreeg ik medicatie en zalf voorgeschreven. Maar na ongeveer een à twee weken had ik het idee dat ik nog steeds schurft had, maar de dermatoloog zei van niet toen ik terugkwam in het ziekenhuis. Uiteindelijk verwees de dokter me door naar een andere dermatoloog en kreeg ik een andere soort zalf. Toen verdween de schurft uiteindelijk. 1,5 jaar later heb ik af en toe nog last van bultjes op mijn handen en lichaam. Mijn huid heeft waarschijnlijk flink geleden onder alle zalven en medicatie, wat resulteert in een soort lichte netelroos. Ik hoop nog steeds dat ik nooit meer in mijn leven schurft krijg.
Hoi allemaal, in september 2022 heb ik een enorm hardnekkige variant van schurft opgelopen. Ik ben bijna een half jaar bezig geweest om er vanaf te komen. Ivermectine, permetrine, alle twee tegelijk en 3 x ivermectine en niks hielp. Uiteindelijk ben ik er vanaf gekomen door een combinatie van benzylbenzoaat, ivermectine. Ik ben sinds 6 februari 2023 schurftvrij, al dik een jaar dus. De weken die hierop volgden waren een onzekere tijd, omdat ik zoveel last had van najeuk dat ik maar niet geloofde dat het weg was. Ik ging maandelijks langs de dermatoloog om echt te blijven controlleren dat het 100% weg was. Ondanks dat ik van schurft af ben heeft het een enorme mentale nasleep. Ik heb een dwangstoornis en angststoornis ontwikkeld omdat ik zo bang ben het opnieuw te krijgen. Ik heb nog steeds spullen van mezelf die ik niet durf aan te raken omdat ik bang ben dat er nog schurft in zit van een jaar geleden. Zoals mijn kleed, sommige schoenen (die ik ook weer te duur vind om weg te gooien) en ga zo maar door. Bij deze had ik de vraag: is het mogelijk dat een hele resistente schurft variant zo lang buiten het lichaam kan overleven? Bijvoorbeeld op een huidschilver of in stof etc. Ik ben elke dag bang om mezelf weer te herbesmetten en hoop dat iemand mij misschien kan geruststellen.
Sinds 2 weken de eerste behandeling met pillen en crème gehad. Vorige week dus de 2e dosis pillen en crème. Ik merkte op dat van de crème mijn huid erg is gaan irriteren. Zoals sommigen beschrijven ‘brandwonden’. Vandaag is het 8 dagen sinds mijn laatste behandeling, maar ik merk op mijn vingers kleine bultjes. Deze zijn wit/geel/doorzichtig (een combinatie daarvan). Moet ik mij zorgen maken dat de schurft is teruggekomen of hoort dit bij de ‘najeuk’? Ik merk dat het mentaal steeds zwaarder begint te worden, omdat ik al een goede 5 maanden bezig ben met diagnose en behandeling.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Schurft overleefd inderdaad door menselijk contact (huidschilfers) dus wanneer je bijvoorbeeld stoffen schoenen een week niet hebt aan gehad, laat staan een maand/maanden is dit onmogelijk dat hier schurft op zit. Wat ik zelf wel heb meegemaakt is dat ik bijvoorbeeld afgelopen nacht (na 2 jeukloze dagen) spontaan een jeuk aanval kreeg op borst/buik. Maar ik lag toen ook op mijn buik in een verschoond bed, dit was dus hoogst waarschijnlijk een reactie op het gewassen beddengoed, dit heb ik namelijk ook met gewassen kleding. Na de permetrine crème is de huid zodanig beschadigd dat je een heftige reactie kan krijgen van vrijwel alles. Zolang ik maar geen nieuwe bulten/gangen zie, anders had ik ook allang iemand besmet en dat is niet het geval.
@NC als je nog geen 2 weken geleden de zalf hebt gebruikt, zet je dan maar gerust schrap dat je nog maanden najeuk kunt hebben (lees je vrijwel bij iedereen). Je huid kan veel dingen gewoon niet meer hebben, bij mij zijn dat trainingsbroeken, teveel wasmiddel, warmte etc.
@F heb jij dan gaan last van gekkige lichte kriebeljes
Heel minuscuul, dat begint dan na 2 weken een beetje .
Ik denk dan steeds dat het weer iets uitkomt....
Is echt in de huid.
Maar ik lig nooit wakker snachts
Het komt wanneer ik naar bed wil gaan en hier nog even lees.
@moedeloos praat mij er niet van, constant! Dit verschilt per kledingstuk en per was, soms bijvoorbeeld iets teveel wasmiddel erin en dan voel ik dit meteen aan mijn armen/borst. Ik probeer echter mijn huid de hele dag vet te houden, een droge huid jeukt namelijk veel sneller.
Het verschil tussen najeuk en schurft is echter het moment (najeuk is veel meer random verspreid over de dag en overal op het lichaam). Met schurft had ik echt jeukaanvallen tussen de benen elke nacht, dat is niet meer het geval.
Vandaar dat ik gewoon rekening houd met een gevoelige huid voor een x aantal weken, vooralsnog heb ik namelijk geen nieuwe grote plekken of gangen, en daar kan ik even mee leven.
Beste Bevestiging nodig, welke combinatie heb je precies gedaan en waar haal je deze BB? Ik krijg deze namelijk niet van mijn dermatoloog. Alvast bedankt voor je reactie.
Hoi! Heb nu 3 weken geleden mn tweede behandeling gedaan, pillen en creme. Heb wel veel nieuwe bultjes maar vm geen gangetjes erbij. Sommige bultjes ook echt dicht naast elkaar.. Is dit najeuk of een herbesmetting?
Grote kans dat dit van de permitrine creme komt, zit er zelf ook middenin. Veel najeuk, maar op veel verschillende plekken en geen gangen.
Ik heb nog een vraag voor de mensen die langs de dermatoloog zijn geweest waarvan dan gezegd wordt: ‘u heeft netelroos overgehouden aan schurft’. Wat wordt er dan eigenlijk geadviseerd (tegen die netelroos)?