Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden in deze super pittige strijd met de schurft.
Op 1 december (en de week erna) hebben mijn partner en ik ons behandeld met crème + pillen. Het werd kort daarna veel heftiger, daarna rustiger en de afgelopen dagen kreeg ik vochtbultjes bij mijn vingers. Post scabiës dacht ik. Er is alleen een plekje op mijn teen die ik niet helemaal vertrouw; kunnen jullie meekijken? Dit plekje jeukte heel erg en toen ik het probeerde uit te duwen (sorry voor de details) kwam er wel ‘gewoon’ vocht uit. Twijfel of dit een gangetje is
Daarnaast heb ik sinds gister echt verschrikkelijke ondraaglijke jeuk aan mijn benen, die zitten vol bultjes (geen gangetjes). Gek genoeg jeukt dit alleen overdag en ‘‘s nachts niet. Ook mijn handen zijn weer helemaal schoon (vochtbultjes van begin deze week zijn alweer weg)
Als laatste heeft mijn partner nergens last van en we slapen elke nacht samen dicht op elkaar.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Enerzijds word ik gek van de jeuk op mijn benen overdag maar mijn partner is jeuk vrij en ik slaap als een roosje. Help!
*update m.b.t. mijn bovenstaande berichtje: ben bang dat ik toch een herbesmetting te pakken heb. Vond vanmorgen dit gangetje op mijn vinger. Het hele circus gaat weer van vooraf beginnen. Vreselijk
Yep, hier ook weer…. Dacht alles leek perfect te gaan…. Wk 6 zowel mijn man en ik krijgen wederom jeuk. Ik herken het voortaan precies.
Dus nu maar weer gaan smeren….
Ons kind heeft het opgelopen in Mei
Ze had paar maanden al naar HA gelopen die zei eczeem…. Later kwam het eruit😵💫daarna wij ook de klos…… nu al paar x pillen en zalf verder…..👹
Hier gaan we weer…. En die was steeds….
Ik zit in exact dezelfde fase alleen bij mij vooral ‘s nachts veel jeuk op benen.
2 maal behandeld in december met de zalf en nu pas de pillen gekregen afgelopen weekend. Exact dezelfde blaasjes overal die extreem gaan jeuken, zeker weten een herbesmetting.
2 x behandeling alle voorzorgsmaatregelen nog extremer aanpakken, zelfs de afstandsbedieningen zitten in boterhamzakjes…plastic handschoentjes aan bij het wassen van gedragen kleding en beddengoed etc.
Met de huisarts zelfs 4 x langs geweest om de plekken goed te bekijken, nee geen schurft want er zijn alleen blaasjes, geen gangen. Wat blijkt, na al die weken toch weer schurft, 3 maanden verder…
Met een nieuwe besmetting toch nadenken over nieuwe kleding kopen, je huis uit gaan indien mogelijk, alles wassen maar wellicht ook voor langere tijd niet meer gebruiken (matras kussens etc). Ik loop zelf ook al 3 maanden te klooien, dit gaat niet zomaar weg!
@F en @moedeloos Wat vreselijk dit hè? Ik weet inmiddels wel dat de huisarts hier vrij weinig vanaf weet en het loont om jezelf goed in te lezen. Wij gaan vrijdag de hele ‘exodus’ doen omdat we dan beiden optijd thuis zijn van werk. Naast de gebruikelijke hygiëne voorschriften gaan we het volgende ook nog doen:
- Matras inpakken in plastic verhuis matrashoes en deze paar weken laten zitten
- nieuw dekbed (dus dat zachte warme gedeelte) gekocht die we na de eerste behandeling in een schone dekbedhoes gaan doen. Dan kan het andere op 90 graden worden gewassen en kan het ‘oude’ dekbed ook in een vuilniszak tot de tweede behandeling
- stoelen en banken grondig stofzuigen en inpakken met plastic en laten zitten
- nu al een rugtas + jas + schoenen gepakt en in een vuilniszak gestopt voor na de eerste behandeling
- daarnaast hebben we nu al kleding gepakt voor na de eerste behandeling die al sinds gister in een vuilniszak zit zodat we die gegarandeerd schoon aan kunnen doen na het smeren + pillen.
- Alles wat ‘vies’ is aanpakken met handschoentjes.
het heeft mij geholpen om echt rustig te gaan zitten samen en een gedegen plan op te stellen met alle denkbare gekkigheid. Heb er vertrouwen in dat we er nu vanaf gaan komen!
succes iedereen!
Zeker weten vwb de huisarts, ook de apotheker gaf aan dat schurft een enorme opmars aan het maken is in diverse varianten.
Het plan kan inderdaad niet grondig genoeg, want van enige logica is nog geen sprake (leest veel dat het ondanks 'overdreven' maatregelen alsnog terugkomt/overleefd).
Veel mensen vergeten echter ook dat los van alle materialen ook intimiteit de jeuk en het verspreiden enorm verergert! Warmte, wroeten, de jeuk is elke keer vele malen erger en houdt schurft wellicht ook in stand wanneer er meerdere personen onder 1 dak wonen, vergeet bijvoorbeeld ook de wc bril niet...
Ik zit nu zelf in de ivermectine behandeling en moet aankomend weekend de tweede ronde doen, ik blijf ervaringen/tips delen en lees ook graag andermans ervaringen hierin, want na 3 maanden gun ik dit mijn ergste vijand nog niet. Sterkte allemaal!
Ik hou de huid goed in de gaten op. Blaasjes of sporen. Vergrootglas bv
Vorige keer ook grondig met handschoenen protocol gevolgd etc die klote was steeds. etc….. ik dacht Echt dat het weg was.ik zat op 6 wk.
Manlief begon al lichtjes te klagen van iets of wat jeuk weer😵💫
paar dagen later voelde ik het ook.
Het wordt wel zwakker heb ik nu het idee…Dus we zijn weer aan de smeer En ik ga 6 wk lang huid met olie bv neemolie/met teatree dr verzorgen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Mijn zoon heeft schurft opgelopen. Nu is het de derde keer dat het is teruggekomen. Vorig jaar augustus begon het vreselijke jeuk kreeg hij.
Pillen en creme gekregen. Ook bij de dermatoloog geweezt.
Weer een berg wasgoed. Is echt niet te doen meer.
Wanhopig van. Waar hij het ooit heeft opgelopen weet hij niet. Zijn vriendin heeft het nu ook.
Zelf ben ik ook bang het te krijgen.
Wat een vreselijk beestje.
Snap niet dat het elke keer terug komt.
Hopeloos
Hier zijn we inmiddels een jaar bezig. Dochter had het opgelopen van een vriendje. Eerst 3x weg gestuurd bij de huisarts met exceem. Uiteindelijk in maart toch schurft geconstateerd dus allen behandeld met creme en het hele was protocol. In juni kreeg man heel heftige bulten op zijn balzak, ingegroeide haren volgens huisarts. Na meerdere bezieken toch weer schurft en in juli allen behandeld met pillen en creme. Keurig protocollen gevolgd. In oktober man weer klachten dus naar de dermatoloog en ja hoor wederom raak dus weer pillen en creme. Ik was klachten vrij, man had nog wat plekjes. Maanden niet intiem geweesr en na 1x hupsa ik ook weer jeuk. Man zit inmiddels overal onder de giga bulten, uitslag en krabwonden en draait compleet door. Morgen weer naar de dermatoloog. Echt geen idee wat we nog kunnen. Totale wanhoop hier
O wat een horror scenario….
Dit is echt niet te doen zo.
Ik blijf zoeken naar een alternatieve oplossing.
1 ding is duidelijk.
pillen en loxazol gaat niet werken. Dat komt hier in dit forum duidelijk naar voren.
Ik ga zelf na het vinden van een oud bericht ( gezien op bijwerkingen loxazolcreme dat het niet werkt. Een oud Hollands recept maken .
Das zwavelbloem 25% in rijstolie of andere olie
Nu maar hopen dat het werkt….( 3 wk zegt ook nog niks, 3 maanden dan kan je misschien zeggen clean🙏fingers crossed
Sinds een week jeuk, bultjes kwamen voor het weekend. Maandag naar de huisarts geweest: stressjeuk. Vette creme gekregen en wel advies om in de gaten te houden of het geen schurft is.
Nu raden jullie het al. Bij 3 van de bultjes zie ik lijntjes, denk ik. Zijn dit gangetjes?
@jeukisnietleuk
Hey, ik zou het toch goed indoog houden… het lijken wel op beginnende gangetjes. Niet zeker natuurlijk maar van mijn eigen ervaring lijkt het er toch wel een beetje op. Ik zou zeker letten op het feit dat je geen nachtelijke jeuk krijgt want dan heb je het denkik zitten.
Even ter verduidelijking de behandeling met benzylbenzoaat is op het moment het enigste dat echt effectief werkt. Heb 2 kuur gedaan met creme permitrine. Werkt voor de zak. Nu benzylbenzoaat en dermatoloog zei zelf dat de dermatologen merken dat dit de meest werkende behandeling is. 2 dagen achter elkaar smeren, na 1 week herhalen
leg voor de behandeling stapels met niet besmette kleren klaar. En probeer ook te behandelen op een plek waarvan je weet dat er geen schurft leeft. Dus het is beste dat je je kamer of woonplaats 5/6 dagen verlaat. Wees heel voorzichtig met ALLES neem geen risicos. Na de behandeling direct handdoeken wasmachine in of 6 dagen in een zak (3 is echt veel te weinig naar mijn mening) bij de 2 keer behandelen (week erna) haal dan pas alle kleren en spullen uit de zakken. Geen risicos nemen.
Dit doe ik nu en hopelijk ben ik er vanaf 🤞🏼 veel succes iedereen
Dag iedereen, twee maanden terug heb ik ook schurft gehad en ook bleef me net als velen van jullie constant behandelen wanneer ik weer iets dacht te zien/voelen. Ook ben ik een aantal keer bij de huisarts geweest die met een microscoop gecheckt heeft. Wat bleek: waarschijnlijk netelroos overgehouden aan de behandeling. De kenmerken komen heel erg overeen met schurft (nachtelijke jeuk, bultjes). Dit wordt versterkt door de zwakke huid van de permetrine. Tip van flip dus: behandel alsjeblieft niet te snel nog eens, want de jeuk en plekjes kunnen echt nog lang aanhouden! Liever dus iets vaker checken bij een huisarts/dermatoloog dan je huid nog eerder kapot maken met crèmes.