Op you tube staat een filmpje waarin je met een inkt test kunt controleren of het om een gangetje gaat.
Dit is een lang bericht waarschijnlijk....
allereerst @vraagteken als je dit nog leest wat fijn dat ik een steun voor je ben geweest dat was je ook zeker voor mij. Geniet lekker van je kleine en ben blij dat het geholpen heeft!
even in het kort: 3de week van de zomervakantie begon mijn ellende met deze insect! alles gedaan en super overdreven. 3 weken permentine ( wasmachine heeft niet op de juiste graden gewassen daarom 1 extra) daarna de pillen behandeling nog. Daarna nog steeds klachten gehouden , wat heel normaal kan zijn. Maar in de weken van november begon ik soort gangetjes te zien maar nee volgens een arts bij mijn praktijk was het geen schurft kreeg hormoonzalf. Ja het genas maar klachten bleven erger worden. Kon wel slapen snachts maar in december niet meer. Tussen de kerstdagen en oud en nieuw ging ik naar mijn eigen arts in de praktijk en hij stuurde me toch door naar het ziekenhuis via de telefoon. Kon er 3 januari terecht en ja hoor toch nog schurft. Mijn lijf heeft er nog nooit zo erg uitgezien als nu. Heb op mijn romp en armen allemaal uitslag wat precies lijkt op google als het invult (schurft uitslag) Dat was van het zomer totaal niet zo.
Nu heb ik een behandeling met pillen en zalf. En mijn behandeling wijkt af van het RIVM af. Tuurlijk de basis dingen blijven zoals wassen etc. Maar matras ligt nu te luchten voor 5 dagen en mag niet gebruikt worden. Ik slaap op een luchtbed met mijn zoon in de woonkamer. Alles ligt in zakken en staat op zn kop in de slaapkamers met raam open. Ook behandel ik me na 5 dagen weer en niet na 7 dagen. (ja dit is op advies van een dermatoloog) Het is zodanig bij mij uit de hand gelopen dat dit het beste optie was. Ik smeer me morgen weer in plus pillen slaap dan nog 1 nacht op luchtbed en daarna slaapkamer weer in. (DOE DIT NIET NA ALS HET NIET GEADVISEERD WORDT)
Misschien wat tips voor mensen die echt actieve schurft hebben :
Laat matras 5 dagen luchten ( boxspring dus ook)
Leg paar dagen voor de behandeling al dingen klaar en niet 1 dag van te voren.
Laat alles 72 in zakken zitten voor je gaat wassen.
En dit kan ik niet bewijzen maar is een eigen theorie:
de eerste keer smeerde ik me zonder handschoenen in omdat het toch op mijn eigen lijf komt. Smeer je altijd eerst in met handschoenen. ( mijn eigen theorie is dus dat je handen gelijk zalf opneemt terwijl dit bijvoorbeeld op je benen moet komen, tuurlijk smeer je je benen heus wel in maar misschien dat het minder oppakt als dat moet) weet niet of dit logisch klink maar na een halfjaar strijden ga je echt zo denken..... Nadat je je lijf en voeten hebt gehad handschoenen uit en dan je handen. Laat het eerst ook even intrekken voor je je pyjama aandoet.
misschien klinken dingen echt raar hierboven hoor. Vind het zelf ook zo klinken maar ik ben al een halfjaar bezig en hopelijk werkt dit...... depressie en burnout heb ik er al aan over gehouden. heb zitten janken bij de dokter op 27 december..... hopelijk hebben mensen hier wat aan bij echt actieve schurft. en wens mensen beterschap met dit gedoe!!!
Bericht hierboven is niet helemaal correct Nederlands....
maar nog even ik zie ook dat mensen paar dagen uit huis gaan.. naar een vakantie huisje bijvoorbeeld. Bedenk wel dat je het op deze manier aan iemand anders kan geven. Mijn arts in het ziekenhuis zei dit ook toen ik vroeg of je het van een bus reis kan krijgen. Toen benoemde hij dit onderwerp... helaas worden vakantie huisjes echt niet goed schoongemaakt zoals je zou denken. Maar heb je een andere mogelijkheid zoals een huisje van een bekende of een tent wat niet vaak gebruikt word ja ga er voor zou ik zeggen... uit eindelijk moet iedereen zelf doen wat hij of zij het beste vind maar dacht vertel dit nog wel even. Heb wel eens verhalen hier voorbij zien komen dat mensen het hebben meegenomen vanuit een vakantiehuisje....
Hallo Allen
Helaas zit ik in het zelfde schuitje als veel hier en loop ik al enkele maanden rond met Schurft. Nu ben ik weer een behandeling gestart maar heb een aantal vragen, misschien dat mensen hier op dit forum er ervaring mee hebben:
1. Momenteel behandel ik me met Permetrine en Ivermectine ( Dag 1 & Dag 8). Ik had bij de huisarts om Benzyl benzoate gevraagd maar de apotheek gaf aan dat dit niet op voorraad was en dat het even kon duren, hierop heb ik besloten om toch met Permetrine dan maar te starten. Nu heb ik de Benzyl benzoate net binnengekregen en speel ik met het idee om die als kuur er direct achteraan te doen ( Dag 9, 10 en 16), alleen bang dat dit een te zware klap voor mijn huid is, hebben mensen hier er misschien ervaring mee?
2. Ivermectine moet volgens de voorschriften op Dag 1 en 8 gebruikt worden, maar het kan soms 7 dagen duren voordat eitjes uitkomen ( Bron RIVM), hebben mensen ervaring met een iets langere tussen periode? Bijvoorbeeld Dag 1 en Dag 10?
Weet iemand hoe een oud gangetjes eruit ziet? Wat het verschil is tussen een oud en actief gangetje?
Hallo allemaal,
Ik heb me nu in 1,5 maand tijd 6 keer behandeld met permetrine crème en 4 keer de invectrime pillen geslikt. Ik ontdekte steeds snel na de behandeling nieuwe bultjes en op internet las ik overal dat je dan opnieuw contact moest opnemen met de huisarts. Die heeft me toen steeds weer een nieuwe kuur gegeven. Nu is het een week na mijn Laatste behandeling. Deze heb ik heel secuur uitgevoerd, ik ben zelfs een week mijn huis uit geweest. Ik heb nu weer last van nieuwe bultjes en mijn huid is op sommige plekken helemaal kapot. Nu begin ik ook uitslag te krijgen van talloze kleine bultjes op mijn buik en benen. Ik zie geen gangetjes zoals ik die hier op foto’s voorbij zie komen.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik vermoed dat mijn huid door alle behandelingen nu zo van slag is maar ik weet het niet zeker.
Ik zou in uw geval een verwijzing vragen naar een dermatoloog, die kan beter inschatten of het actieve schurft of na- jeuk is (Post Scabiës).
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Voor de nieuwe mensen, lees even 2-3 pagina's terug, er worden veel vragen gesteld die allang beantwoord zijn.
Voornamelijk over de fase waar ik zelf ook in zit, namelijk veel (jeukende rode) bulten NA de behandeling, grote kans dat dit door de zalf komt en dit GEEN nieuwe mijt/gangetjes zijn. Vooral na het douchen en 's nachts jeuk, probeer koelende zalf
Beste Allemaal,
in het verleden heb ik schurft gehad door een hotelbed. Na vele behandelingen en naweeen was ik er toen eindelijk vanaf!
nu is het zo dat in de supermarkt waar ik werk een collega afgelopen maand schurft had.
voordat zij dit wist heeft haar jas naast/tegen mijn jas gehangen. En is het zo dat zij vaak met haar schoon zus mee rijd in de auto, en hun ook wisselen dus op dezelfde auto stoel zitten. Haar schoonzus werkt net als ik bij de kassa. Waar wij dan weer dezelfde kassa stoel delen. Stoffen bureaustoel.
sinds ik het weet heb ik weer ontiegelijk veel jeuk An handen armen en benen.
is het mogelijk dat het via mijn jas of broek de schurft toch weer op mijn huid is gekomen?
of maak ik mijzelf gek en zit het tussen m’n oren. Heb wel wat rooie plekjes en krasjes lijkt wel!
Geachte,
Zie mijn vorige bericht, je zit overigens ook in de fase waarin ik zelf ook exact zit. Random bulten overal, vooral jeuk in de avond/nacht en na douchen. Grote kans dat de permetrine zalf dit juist veroorzaakt heeft. Wellicht ook last van statisch been/arm haar wat bij mij extreem het geval is (als ik een trainingsbroek aan trek zie je de vonken nog net niet tevoorschijn komen). De zalf is echt kwaadaardig en moet helemaal herstellen, hoe dit het beste kan daar ben ik zelf nog niet over uit....
Nu al 2 keer behandeld geweest in 5 maand tijd en nogsteeds schurft. Zo voorzichtig geweest alle tering maatregelen gevolgd ik ben het beu!! De zalf werkt voor geen meter. Iemand die wel een echte oplossingsmethode heeft? Ik ga vragen voor pillen en creme te samen. Is dit een goede behandeling?
Beste mensen,
Ook ik zit inmiddels 8 maanden in het gevecht tegen deze mijt. Nu is het weer teruggekomen en zit ik te denken om te behandelen met benynzolaat. Wat zijn de voordelen hier ten opzichte van permetine (pillen gebruik sowieso). Daarnaast kan de tweede behandeling ook bijv op dag 9? Ik wil volgende week woensdag eerste keer behandelen in verband met tentamens en daarna die vrijdag daarop. Kan dit ? Graag hoor ik van juliie.
Wat doen jullie als je huisdieren hebt? Ik heb 2 katten wat moet ik doen?