Ben ik weer... Op 3/12 weer stromectol genomen ik zie geen bultjes... Maar het lijkt of ik het overal her en der een kriebelje voel.
Die
Beesten zouden nu toch dood moeten zijn?
Wat moet ik nu doen?
Ik heb nog crème liggen gebruik dat liever niet ivm mijn al erg droge huid.
Iemand ervaring zo?
Hallo mensen,
Ik ben al 4x behandeld door zalfje en 5x door pillen. Ben er al 5 weken mee bezig, ik dacht dat ik wel vanaf was mijn lichaam was helemaal onder eczeem maar ik zag wel dat ik aan het herstellen was. jeuken waren ook veel minder na mijn laatste behandeling van 2 weken geleden. Opeens vandaag heb ik een bultje geconstateerd op mijn handen die eigenlijk op een muggenbult lijkt. Mensen ik weet niet wat dit inhoud en het ging allemaal zo goed ik zij nog tegen mijn partner paar dagen geleden dat wij er vanaf zijn nu opeens dit wat houdt dit soort van muggenbultje in ??
Eindelijk van schurft af.
Eerste behandeling in augustus met alleen permetrine, 7 dagen later nog wen keerhuisarts verzekerde mij dat ik nu schurftvrij was...jeuk bleef, moest geduld hebben. Prednisolon geslikt voor 4 weken. Jeuk bleef In oktober weer terug naar de huisarts en wat bleek...had nog schurft. Nu permetrine en ivectermine. 7 dagen later (9 oktober) nog een keer. Alles op 60 graden gewassen, kleding voor 2 weken in zakken. Matrassen, stoffen stoelen en banken, autostoelen, gordels alles maar ook echt alles gestofzuigd.
Daarna bleef ik jeuk houden. 2x per dag ingesmeerd met lanette creme. Mijn huid was zo droog en kapot van de behandelingen..wat je zomaar kan verwarren met schurft. Een droge huid kan ook erg jeuken Warm douchen was not done...kreeg daar weer bultjes van...maar sinds 3 december is de jeuk (vele male minder dan jeuk door schurft) ineens weg. Overal staat dat je tot 4 weken na de behandeling jeuk kunt ervaren...maar bij mij duurde het bijna 2 maanden. Mijn huid is inmiddels weer glad en zacht..zoo blij dat ik er vanaf ben. Iedereen die nog in de behandeling zit wens ik veel sterkte, want psychisch doet dit heel veel bij een mens.
ik ben dinsdag bij de dermatoloog geweest en ze heeft geen gangetjes meer gevonden. Ik ben zeer opgelucht dat ik er eindelijk van af ben. Nu is mijn dochtertje sinds gisteren weer naar mij gekomen maar volgens de mama van mijn ex was ze schurftvrij. Na dat ik haar uit school was gaan halen zag ik dat heel haar handjes volstaan. Ze heeft ook wel redelijk veel krabwondjes maar ik zie ze nu niet zo veel krabben. Aan papa's kant hebben ze zich maandag nog behandeld. Ik heb mijn dochtertje een maand niet gezien en ik heb haar heel erg gemist maar ik voel me eigenlijk echt niet comfortabel... Ik heb ze na school vast gehad bij haar handje en ben sindsdien ook ergens wel een beetje in paniek. Ik heb 2 maanden lang schurft gehad en heb me ongeveer heel die periode binnen opgesloten. Ik heb zoveel schrik dat ik seffens her besmet ben en weer helemaal opnieuw kan beginnen. Ik heb contact gehad met de oma en de vriendin van de papa maar die wimpelen me gewoon af. Zij geven me echt het gevoel dat ik overdrijf en dat ik me niet moet aanstellen.. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik heb maandag mijn tweede behandeling gehad. Ik heb 9 dagen niet mijn bed gelegen, altijd handschoenen aangehad en 2x met crème en pillen behandeld. Ik merk nu dat ik weer meer jeuk krijg en weer een aantal bultjes op mijn handen heb. Ik word echt helemaal gestoord. Kan iemand mij alsjeblieft helpen met of dit opnieuw schurft is of een aandoening van de behandeling, ik ben echt radeloos…
Herkennen sommige mensen ook last te hebben van kleding na permetrine behandeling? Sommige kleding zit echt niet lekker meer en kriebelt/jeukt
Nu 6 weken na laatste behandeling met IVM. Ik ben toen preventief behandeld maar kreeg na die medicatie jeukklachten die kwamen en gingen. Nu sinds een paar dagen weer die typische jeuk; alsof er overal beestjes over me heen lopen (ook in mn gezicht en haar).
Omdat ik geen gangen of wondjes heb (wel wat bultjes) heeft de huisarts promethazine voorgeschreven. Hier heb ik wel
Goed op geslapen maar voel na het wakker worden weer die kriebels.
Mijn huid, vooral rond mijn billen en benen, voelt alsof het verbrand is. Je ziet alleen vrij weinig. Herkent iemand dit? Jullie ook jeuk in gezicht en haar en moet ik toch aan schurft denken ook al zijn er geen gangen?
@boemer; ik heb dit ook, terwijl ik alleen de pillen heb gebruikt
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Is het normaal om 2 weken na behandeling weer (nieuwe) gangetjes te zien? Kan het dat dit huid je huid moet groeien?
Ik zie ook niet echt gangen of zo,maar merk wel die hele dunnige kriebeltjes heel kort steeds. vandaag maar weer permcreme plus 2e ronde pillen.....steeds komen die verekte eitjes ergens weer uit.pffff hoe kan dit toch aanwezig blijven? er moeten toch complete epidemie heersen. Helaas heeft onze dochter veel te lang rond gelopen en eerst 3x naar HA geweest die constateerde dat het van wasmiddel was......not dus.....
Hier 2 weken voor het laatst behandeld met crème. Nog steeds jeuk aanwezig en zie nu aan de binnenkant hand 2 lichte gangetjes. Ik vraag mij af of dit er dan al gezeten heeft maar nu zichtbaar wordt omdat het mijn huid uit groeit, of ben ik dan nog steeds besmet? Iemand hier ervaring mee?
Ik ben nu 12 dagen na mijn laatste behandeling en heb weer ineens allemaal nieuwe plekjes. De dermatoloog heeft de 5e december (8 dagen na de behandeling) geen gangetjes meer gevonden. Ze heeft alleen met de dermatoscoop gekeken maar geen schraapsel afgenomen. Ze zei dat ze niks verontrustend zag. De plekjes jeuken eigenlijk niet. Ik had gisterenavond eerst 2 plekjes maar omdat ik zo bang was heb ik die toch maar ingesmeerd met zalvor. Maar sinds vanochtend heb ik meer plekjes. Ik heb momenteel wel jeuk maar dat is eigenlijk over heel mijn lichaam, ook op plaatsen waar ik niks heb. Ik heb in de 2 maanden dat ik schurft had maar 1 keer een gangetje (wit gebogen lijntje) gezien op mijn hand maar voor de rest zag ik eigenlijk alleen puntjes op mijn borst en buik maar niet echt een gebogen lijntje met een zwart puntje. Iemand die kan zeggen of dit inderdaad nog schurft is of gewoon post scabies?
Hier hetzelfde ,nu 3 weken na de laatste behandeling en ondertussen 2 x bij de dermatoloog geweest te zijn nog heel veel jeuk en weer allemaal rode bultjes en plekken ,we zitten al sinds vorig jaar december met schurft en komen er gewoon niet vanaf .we hebben totaal al 6 behandelingen gehad en echt alles van stof gewassen ,gezogen ,kleding en schoenen 2 weken in zakken laten zitten matrashoezen alles gewassen gordijnen gewassen zelfs de honden en de manden en de riemen ,geen sieraden gedragen ,de dermatoloog kan geen schurft vinden daar ben ik afgelopen dinsdag nog geweest maar nu begint het weer opnieuw te jeuken tussen me benen en zit weer helemaal onder de bulten wie al wat weggetrokken waren heb wel crème voor de jeuk gekregen maar ook dat helpt me niet ,ik word knettergek van de jeuk en heb nu al 12 x me hele huis ondersteboven gehad
ben echt ten einde raad het liefst steek ik me hele huis in de hens 🤣 zo paranoia word je van die beesten ,heeft er iemand nog tips ?
SMEER LOXAZOL!!!!!
.IS HET BESTE.Ik ben erachter gekomen dat na veeel smeren met Permetrine je Loxazol.moet gebruiken!!!
Permetrine lijkt oke maar smeert niet goed uit ookal is het licht vettige je ziet niet goed waar je smeert of je 1 cm overslaat dan is het voor niets geweest.
LOXAZOL zit evenveel Permetrine in met dezelfd ekloodder smeer je meer uit en omdat heet WIT is zie je ook waar je smeert en er zit wolvet in je huid doet geen pijn meer.
Nu gaat het pas de goede kant op.
L
loxazol kan je dit verkrijgen via internet ?
ben ook al behandel al vier keer en nu een maand geleden voor het laats ,maar heb de indruk dat het nog niet weg is , terwijl ik alles gedaan heb zoals het hoort , en ja je word er gek van , weet iemand of je na een maand nog jeuk kan hebben ?
dank voor antwoord