Ik vroeg me af of schurft ook op een houten vloer/tafel kan zitten of op papier?
En het klopt toch dat schurft niet door stoffen heen kan? En het niet op plastic kan zitten?
Kan schurft bijv ook op een haar borstel zitten? Ik ben mezelf helemaal aan het gek maken, maar ik wil er zo graag vanaf zijn. Dus kan iemand mij alsjeblieft the worst cases geven waar schurft nog op kan zitten
Ondertussen ben ik aan de vierde behandeling bezig. Deze keer is mijn plan als volgt:
Dag 1: IVM + permetrine
Dag 2-7: elke dag mengsel van bodylotion en tea tree oil (10%)
Dag 8: IVM + permetrine
Hierna twijfel ik nog een beetje wat te doen. Ik ben nog van plan tea tree aantal dagen door te smeren en misschien nogmaals permetrine op dag 12 ofzo, maar wat zouden jullie aanraden??
Hoop er nu echt vanaf te komen, anders ga ik volgende keer maar zeuren bij de huisarts om de BB.
S avonds krijg ik altijd meer jeuk over mijn hele lichaam. Kan dat post scabies zijn of ben ik nog niet van de schurft af? (2e keer zalvor gesmeerd op 15/11)
Allereerst toch erg ‘fijn’ om te lezen dat hetgeen ik moedeloos van word toch herkenbaar is bij meerdere mensen.
Nu 2 x de zalf gesmeerd en huishouden 3 dagen echt grondig bijgebouden (alles 60 graden, elke dag schoon beddengoed, handschoentjes dragen etc).
De jeuk is na de behandeling wel toegenomen (logisch schijnbaar) maar ook op nieuwe plekken, vooral mijn keel (in baard) kan bij een beetje krabben echt helemaal rood worden. Dit trekt dan na 10 min. wel weer gelijk weg.
Het voornaamste punt waar ik mee zit is dat ik totaal radeloos ben of de behandeling nu helpt of dat ik nog steeds schurft heb. Vandaag ook plots een vochtbultje(?) op mijn hand gevonden waar kleurloos vocht uit komt (herkenbaar van bultjes op voeten bij teveel broeiende zweetvoeten). Echter ook hier gelezen dat meerdere mensen dit na de behandeling hadden.
Alomvattende vraag, wat is nu een herkenbaar punt dat schurftmijt/eitjes niet meer aanwezig zijn maar de jeuk van de behandeling komt?
Ik heb hier eerder geschreven; ik ben twee keer preventief behandeld ivm scabiës van mijn man. Ik heb enkel ivermectine tabletten gebruikt. Hij Ivermectine + permetrine. Ik ben benieuwd naar de ervaringen qua bijwerkingen bij anderen, aangezien ik er weinig over terug kan vinden. We zijn nu vijf weken verder na de laatste behandeling. Zijn klachten nemen af, mijn klachten zijn er af en aan; speldenprikken, branderig gevoel op de huid, ook in het haar en op mijn gezicht. bultjes maar geen gangen of schilvers. Soms word ik er wakker van en dan is het ineens een paar dagen helemaal weg. Ik word er echt onrustig van; past dit bij post scabiës / lange termijn bijwerkingen van ivermectine? Ik heb dus nooit gangen oid gehad.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn!
2 weken geleden heb ik mij behandeld met permetrine crème. Een week geleden begonnen met de tweede behandeling. Nu is het zo dat ik nog steeds jeukende bultjes heb, gangetjes zie ik niet of nauwelijks, maar de jeuk stopt niet. Gezien het feit dat het nieuwe bultjes zijn (sommige doorzichtig) weet ik niet of dit duidt op een herbesmetting of post-scabiës.
De jeuk treedt vooral op na warm douchen en in de avond, maar nu overdag heb ik er ook last van.
De jeuk is vooral bij de bultjes, maar ook op random plekken.
Weet iemand raad?
Ik hoor graag wat jullie ervan denken!
Ik moet even mijn verhaal kwijt. Sinds begin augustus 2023 last van schurft. Ik ga dus nu maand 5 in. Talloze permetrine behandelingen, wasgoed verdeeld over 6/7 plastic zakken, met handschoenen achter de laptop, al maanden niet meer met en naast mijn vriend geslapen.. en afgelopen vrijdagavond behaalde ik een dieptepunt en stond ik alleen, ontroostbaar en verloren bij de HAP in het ziekenhuis, gestoord van de jeuk, gebrek aan slaap en nieuwe plekjes op mijn rug en benen.
Nu ging het de afgelopen paar dagen een stuk beter. Merkte dat ik iets beter kon slapen. Idee dat de huid ook iets rustiger werd. Wel van die grote pusbulten waar eigenlijk niks uitkomt waar iedereen het over heeft, maar dat lijkt nabehandeling te zijn. Rode (pus)bulten in m'n schaamstreek en liezen die maar niet weggaan. Dat schijnt langer te duren.
Met de plekjes die toch weer verdwenen zat ik afgelopen zondag op dag 14 na de laatste ivermectine behandeling (dag 7 na laatste permetrine behandeling) zonder nieuwe plekjes. Langzaam kreeg ik hoop.
Nu, dag 17 na laatste ivermectine behandeling en dag 11 na mijn laatste permetrine behandeling heb ik mogen aanschouwen/kleine fotoreportage gemaakt hoe 2 zwarte puntjes in de huid op mijn duim, vlak onder een nieuw gangetje van vorige week, zich voortbewogen over mijn duim en uiteindelijk een mooi gebogen wit lijntje hebben gemaakt. Het viel op omdat ik daar de afgelopen 24 uur lokaal meer gevoeligheid had (huid is warm en gevoelig).
Ik. Geef. Het. Op. Iedere keer die hoop. Iedere keer die teleurstelling. Het feit dat dit je LEVEN overneemt. Niet meer kunnen leven zoals je wil leven. De stress, het verdriet, de eenzaamheid, de wanhoop en vooral de deken van onzekerheid (en schurft) die over je heen valt.
Ik kan weer opnieuw beginnen. Maar ik wil het niet meer. Het heeft toch geen zin. Over 18 dagen ben ik terug bij af: 8 dagen tussen de eerste en tweede ivermectine kuur gevolgd door 9 dagen stress en op de 10e dag komen de eerste gangetjes weer in beeld.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Probeer Franse Spregal gel, kan online bestellen uit Frankrijk of zelf gewoon in Frankrijk kopen .
Hier, op deze forum, was eerder al goed geschreven welke stappen moet jij zetten om succesvol behandeling hebben .
Als alternatief kan ik stellen - ga vliegen naar warme land , waar word vanaf plus 35. Want mijten en de rest word snel uitgedroogd, ze kunnen niet tegen ultraviolet, warmte . In Dubai in de zomer plus 50, dan word jij schurftvrij binnen 1 dag.
Daar zou ik maar niet oprekenen... ook in die warme landen komt schurft voor
Komt voor , omdat mensen besmeten elkaar , maar kunnen sneller vanaf .
Als mijt is dood binnen 1 uur in 60 graden, dan toch onder zon zitten gedurende 2 uur bij plus 50 - werk ook.
Scabiës mijten zijn geen cyber killers , het is geen cancer ook, gelukkig.
Ik heb zelf het meegemaakt en weet who is het stressvol, maar deze strijd kan iedereen winnen.
Je kunt niet met 50 graden onbeschermd in de zon zitten voor 2 uur
Bovendien is dat dus niet hetzelfde. Dus bespaar de mensen hier dit soort onzin
2 x schurft gehad door me kinderen.
Mijn behandeling toen ons gezin voor de 2de x te maken kregen met schruft.
Na al me ervaring van het lange traject van de 1ste x....
Alle wasvoorschriften in acht genomen tot 2 weken lang iedere dag beddengoed verschoond en alle dagen schone kleding aan,elke dag opnieuw schone dekentjes lakens over de bank wasmachine stond dsg en nacht aan,
Behandeling creme en pillen. Na dag 8 weer Behandeling en pillen. Een hell geweest maar... het is ons gelukt!!! We zijn nu eem jaar verder hoop het nooit meer mee te maken. Denk... aan de kleinste dingetjes,. Wc na ieder bezoek, gebruik weggooi doekjes met alles. En hou je wasgoed goed gescheiden. En doe de behandeling 2x!!!!
Eerst, als moderator , moet je gebruiken andere taal.
50 graden is extreem , maar in LA , toen was plus 40 , was ik binnen 2 dagen vrij van schurft . Zon help wel en met dit wil niet zeggen dat hoef geen medicijnen gebruiken. Het lijkt me dat hier jij als moderator probeer mensen misleiden en maken het erger dat het is.
Verder ben ik in Groene Hart ziekenhuis geweest waar dermatoloog heeft duidelijk uitgelegd hoe moet schurft behandeld worden.
Ik wens iedereen beter gaan naar echte dermatoloog dat hier op deze forum zitten met zo onbeschofte moderator.