Hoi
Ik heb op 8/11 en op 15/11 permetrine ingesmeerd en alles gewassen op 60 graden enzo. Sinds 20/11 geen jeuk meer maar nu net 21/11 merk ik 1 vochtblaasje op tussen voor kleine teen. Heb deze opengedaan. Is dit een reactie op de behandeling of is de schurft toch nog niet weg?
Radeloos word ik ervan
@Jojo; grote, rode plakaten (zoals ik het noemde) op billen, scrotum, penis was bij mij geen herkenningspunt van actieve schurft. Bij mij kwamen deze juist als reactie op behandeling.
Ik ga niet op de stoel van je dermatoloog zitten, want dat is de expert en die ziet je klachten in real life. Mochten jullie samen idd weer bepalen dat je het nog hebt, dan gaat die 3 traps kanon met BB je zeker helpen. Zorgvuldig behandelen en erna vertrouwen op dat het gelukt is. Niet meer herbehandelen.
Inderdaad stoppen met de hormoonzalf.
@Maria, jeukklachten in je gezicht en bovenop je hoofd zijn gegrandeerd van de behandeling. Speldenprikjes zijn een veel gehoord symptoom van de behandeling. Of het uitsluitend najeuk is, dat durf ik niet met 100 procent zeker te zeggen. In jouw geval denk ik dat de jeuk komt door de behandeling.
@Loeke, bij twijfel gewoon weer terug gaan naar je huisarts. Het komt relatief weinig voor dat iemand die zich uit voorzorg behandeld, na de behandeling schurft blijkt te hebben. Áls je het al had, dan was je er zo vroeg bij dat de kans groot is dat de behandeling slaagt. Echt zelden voorbij zien komen. Dus denk dat je huidskleurige bultjes van behandeling zijn.
Nogmaals: veruit de meest gemaakte fout is dat mensen zich onnodig en onterecht gaan herbehandelen. Herbehandel altijd in overleg met je huisarts/dermatoloog. En moet je echt herbehandelen schroef dan de aanpak snel op. Dus niet 6x met permetrine. Nog steeds besmet na perm behandeling? Dan perm + ivec. Dan nog steeds (hele kleine groep heeft dat maar)? Dan perm + ivec + BB. Iedereen die zegt radeloos te zijn (wat ik begrijp met deze klote ziekte]: gebruik die laatst genoemde combi. Iedereen komt er vanaf.
Succes allemaal!
@Effi, 1 blaasje is niks om je zorgen over te maken. Ik zou bijna zeggen wees blij dat je zo weinig last hebt van naweeen van de behandeling.
Hallo allemaal, weer even geleden dat ik heb gepost. Ik heb in aug de behandeling mer permitrine preventief gedaan. De weken erna jeuk en wat uitslag gekregen. Dit trok weg. Daarna erg lang last gehad van tintelingen, kruipsensaties. Dit laatste heb ik nog steeds. Wel in mindere maten maar soms komt het weer opzetten en daarna ebt het weer weg. Nu heb ik over mijn hele lichaam een uitslag. Kippenvelbultjes die wel wat kunnen jeuken maar niet extreem. Is er iemand die dit herkent na de behandeling met permitrine? En is er iets wat ik er tegen kan doen? Het voelt heel vervelend als ik over m’n huid heen ga. Ik heb het overal behalve m’n voeten, handen en gezicht. Ik hoor graag of jullie tips hebben. Huisarts zegt dat m’n huid ontevreden is maar ik vind dat een understatement.
Dank je!
Sinds vandaag weer wat meer jeuk boven mijn borsten en ook rode bultjes daar...
Hoop het nawerking is nog na 1 week en dat de schurft niet terug is...
Na de 1e keer permetrine smeren had ik echt eczeem uitslag rond mijn borsten erna en mijn nek ook. Na de 2e keer geen eczeem maar nu 7 dagen na de 2e behandeling ineens een aantal rode bultjes rond mijn borsten en wat jeuk daar. Daar is het in het begin ook allemaal begonnen rond mijn borsten dus de schrik zit erin, zeker omdat ik binnen 2 weken een operatie heb opstaan dus hoop de schurft echt wel weg is.
S nachts slaap ik wel goed nog dus nog geen nachtelijke jeuk maar dat heb ik nooit heel erg gehad s nachts.
Wel meer jeuk na een warm bad
@1913 Dankje voor je tips. Mijn dermatoloog ziet nog steeds de ernst niet in. 9 januari een afspraak ;). Snap de tekorten in de zorg enorm, maar dit is een grap. Ik wordt niet serieus genomen. Ik ga er voor nu even uit dat het Post-scabiës is. Op naar een toekomst zonder!
Hey, weet iemand of er zoiets bestaat als post- Scabies “puistjes” ik noem het zo omdat. Ik heb nooit last gehad van schurft en na de behandeling kreeg ik allemaal puist achtige bultjes die lijken echt gewoon op onderhuidse puistjes. Ik heb de puistjes ook indoog gehouden en ze verdwijnen na aantal dagen. Maar er komen er soms op andere random plekken bij en die komen en gaan ook weer… soms last van galbulten enzo. Geen erge nachtelijke jeuk soms af en toe overdag wat jeuk? Zit dit allemaal ik mijn hoofd of?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Goedenavond,
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met nieuwe inzichten. Het volgende is het geval (lang verhaal, sorry):
We zijn een gezin met twee volwassenen (man en vrouw) en 2 jonge kinderen. Bij één van onze kinderen is begin dit jaar scabiës geconstateerd. Wij zijn hiervoor allemaal behandeld. Een aantal maanden later begon mijn partner klachten te krijgen, in eerste instantie door meerdere huisartsen beoordeeld als iets anders. Echter, bij de dermatoloog werd gelijk de diagnose scabiës gesteld. Sindsdien hebben we als gezin meerdere behandelingen ondergaan (verschillende varianten van zalf en/of pillen), omdat de scabiës bij mijn partner terug bleef komen. Mijn dochter en ik zijn de afgelopen maanden meermaals gezien door de huisarts en dermatoloog maar nooit positief bevonden. Bij mij is het überhaupt nooit gevonden.
Zo'n 2 maanden geleden hebben we wederom allemaal een behandeling, waarbij mijn partner extra intensief (3 weken lang met zalf en pillen). Vandaag hadden we een gezin controle. Ik wilde graag één keer allemaal tegelijkertijd gezien worden. De dermatoloog kon bij mijzelf en de kinderen wederom niets vinden. Maar je raadt het al, wel bij mijn partner. We gaan nu uiteraard allemaal weer een behandeling in, maar zijn enigszins radeloos waar mijn partner dit toch weer heeft opgelopen. Hij werkt niet in de zorg of intensief met andere mensen. Is dit verhaal voor anderen bekend?
Qua protocol volgen we alle adviezen en meer op.
Lieve allemaal,
Na 3 behandelingen (in totaal 6x smeren en bij de laatste behandeling week na elkaar de pillen erbij genomen i.c.m. permetrine zalf) ben ik er eindelijk vanaf.
Ik herken al jullie verhalen maar onthoud dit: laat je a.u.b. behandelen met ivermectine pillen en permetrine zalf tegelijk. Volg echt ALLE voorschriften precies op. Stofzuig je bank ook, vergeet je schoenen en jas niet in de zakken te doen etc. en hou de zakken wat langer dan 3 dagen dicht. Vooral met dit weer kunnen de beestjes langer overleven. Hou ze gewoon zo lang als mogelijk dicht. Beter het zekere voor het onzekere. Als je zalf en pillen precies goed gebruikt en de zalf OVERAL smeert en de adviezen echt heel strikt opvolgt, kom je er echt vanaf.
Gun je lichaam erna ook echt de tijd om te herstellen. De permetrine zalf maakt je huid echt kapot/droog/jeukerig. Ik kreeg ook steeds weer nieuwe bultjes en jeuk en daardoor werd ik echt gek, vandaag bij de dermatoloog geweest en die heeft mij echt verzekerd dat het deze keer weg is en de post scabiës jeuk heel normaal is en dat je huid echt geïrriteerd raakt door de zalf. Geef je lichaam de tijd en gebruik vette zalf / bodylotion om je huid te herstellen. Najeuk kan nog een hele poos blijven. Geloof me, je merkt echt verschil met schurft en najeuk. Ook als je dus jeukende plekjes hebt na je behandeling: dit hoort echt. Alleen als je bij je handen, polsen etc. heftige jeuk hebt die vooral in de nacht erg is en steeds op dezelfde plek terugkomt en/of je gangetjes ziet, trek dan aan de bel. Verder horen bultjes en jeuk echt bij de post scabiës.
Ik snap jullie heel goed, maar ik ben er nu eindelijk vanaf en ik hoop echt dat jullie de hoop erin houden. Het volgen van de wasvoorschriften is echt super belangrijk en als je 1 ding over het hoofd ziet, kan het al mislukken. Vraag ook echt om de pillen, mijn dermatoloog zegt ook dat je echt de zalf en pillen samen moet nemen.
Veel succes en stel me gerust vragen!!
Hallo allemaal,
Nog even een toevoeging op mijn vorige bericht. Hoe lang kunnen de tintelingen/najeuk/huidproblemen aanhouden na de behandeling? Ik ben eind aug preventief behandeld en blijf op en af last houden van mijn huid. Sinds eergisteren weer toegenomen. Ik maak me gelijk zorgen omdat mijn familielid die schurft had bij ons langs geweest is. Heeft ook mijn zoontje vastgehouden omdat dit al 3 maanden geleden was en ik de angst ook achter me wil laten. Familielid zegt er echt vanaf te zijn. Geen jeuk meer. Nog wel last van een aangedane huid.
Ben eindelijk van schurft af gekomen!
Handige tips:
Draag altijd sokken en draag elke dag een andere jas als dat mogelijk is. Zet je zakken met kleding in een andere ruimte en doe dit gedurende week na de 1ste behandeling. Draag ook altijd plastic handschoenen met het verschonen van je bed.
Ik wens iedereen veel sterkte en hopelijk ben ik hier nu vanaf<3
Hey hey,
Ik ga me vanavond hopelijk voor de laatste keer behandelen met zalvor en ivermectin. Iedere keer neemt de jeuk af en na een paar aantal dagen neemt de jeuk weer toe en zie ik ook weer nieuwe plekjes. Ik vraag me echt af wat ik mis doe.. ik begin het echt kotsbeu te worden. Zijn dit echt gangetjes of moet ik me niet meteen zorgen maken?