Is loxazol even goed als zalvor? Dit is als ik goed begrijp vrij verkrijgbaar zonder voorschrift?
Ik word zo gek van die schurft, nu na een week elke dag tea tree zie ik helaas toch weer gangetjes op mn hand en net opeens duidelijke jeuk op specifieke plek op mn vinger en ja hoor, dat is weer een nieuwe… Na drie keer behandelen met permetrine, waarvan laatste twee keer ook met pillen en nu afgelopen week dus elke dag heel mn lichaam met tea tree ingesmeerd voor het slapen, ben ik nu toch wel echt radeloos…
Wat moet ik nu???
Hallo,
Ik heb al sinds maart/april schurft, 5 behandelingen gedaan. De afgelopen keer heb ik 2 maanden geen nieuwe plekken gehad en was de jeuk (bijna) verdwenen. Toch nieuwe plek rondom mijn schaamgebied. Dat is een herkenningspunt voor nieuwe infectie, maar 2 maanden erna?? Kan toch bijna niet.. toch opnieuw behandelt (permetrine + ivermectine) en alles mega streng uitgevoerd (oa zakken over matras en alles minstens 7 dagen in zalken). Nu 2 weken verder, de plek rond schaamgebied trekt niet echt weg en sinds gisteren weer exponentieel meer jeuk. Wel alcohol gedronken de afgelopen dagen.
@1913 ik lees dat jij veel ervaring hebt. Denk je dat ik weer een nieuwe besmetting heb?
Ernaast wat zijn voor veel mensen kenmerken van een herbesmetting? Ook mensen die na behandeling 2 weken geen last hebben en ineens weer meer jeuk, wat weer weg trekt en enkele dagen/weken weer meer wordt? Wisselt de najeuk in de weken zich af? Of moet het altijd minder worden? Kan de ggd een rol spelen met het helpen thuis of met een behandelplan? Mijn dermatoloog wil me naar een academisch ziekenhuis sturen hierna, maar wat kunnen zij nou extra doen vraag ik me ook af, iemand daar ervaring mee?
Afin veel vragen, hopelijk kan ik een antwoord krijgen aangezien het mijn hele leven enorm beïnvloed. Het is depressie makend dit, ik ben jong en vol levenslust normaal gesproken…
Toevoeging op bovenstaand bericht: ik heb dus na 1 week en 4 dagen weer jeuk gekregen bij vooral mijn anus, en tussen mijn anus en scrotum in. Is dat herkenbare najeuk? Ook als het de eerste dik anderhalve week niet echt heftig was? Voor de rest spreid de jeuk zich exponentieel nu over mijn gehele lichaam met vooral prikjes gevoel en het kruip gevoel. Is dit herkenbaar als najeuk of herinfectie?
@Maris, wat vervelend… 🙁 ik lees dat je 5 druppels op 100 ml had gedaan, ikzelf deed 10 druppels met ongeveer 50 ml. Opzich is het niet heel gek dat je op dag 6 nog een gangetje kunt krijgen, dat kan van een eitje zijn dat is uitgekomen. Tea tree dood vooral levende scabies. Maar alsnog erg vervelend!! Misschien toch een combinatie proberen van permetrine en tea tree?
@ Maris, of probeer pure tea tree op en rondom het gangetje!
Ik ben op dit forum terecht gekomen uit pure wanhoop, zoekend op internet naar een oplossing, voor de schurft die bij mij maar niet weg leek te gaan. Het is nu ongeveer twee en een halve maand geleden dat ik de laatste behandeling heb afgerond tegen schurft. Ik durf nu wel te stellen dat ik er definitief van af ben. Ik heb veel gehad aan de informatie die hier op dit forum is neergezet. Daarom zal ook ik hier verslag doen van de wijze waarop ik de strijd tegen schurft heb gewonnen. Zoals voorheen zo voortreffelijk op dit forum beschreven door Laladie en Henkie, heeft bij mij het gebruik van hormoonzalf (mometasonfuroaat) er ook voor gezorgd dat ik niet van de schurft af kwam. Daar ga ik vanuit, maar mijn dermatoloog liet mij weten dat ze daar niet vanuit gaat. Ze heeft bijzonder veel begrip getoond voor mijn (onze) situatie, hulp verleend en laten blijken dat ze zeer meeleefde, maar het is haar niet bekend dat dit de genezing met permetrine in de weg zou kunnen zitten. Desondanks heb ik de laatste keer een andere behandeling gekregen, dan gebruikelijk zou zijn geweest. In mijn geval bestond de behandeling uit:
dag 1: ivermectine (pillen) + benzylbenzoaat (smeersel 24 uur op de huid laten zitten / niet douchen).
dag 2: over de bestaande laag benzylbenzoaat een nieuwe laag aanbrengen en ook dit 24 uur laten zitten.
dag 8: ivermectine (pillen) + benzylbenzoaat (smeersel 24 uur op de huid laten zitten / niet douchen).
dag 9: over de bestaande laag benzylbenzoaat een nieuwe laag aanbrengen en ook dit 24 uur laten zitten.
dag 15: ivermectine (pillen)
In vergelijking tot permetrine (dit smeersel heeft over het algemeen de voorkeur) heb ik van de benzylbenzoaat weinig bijwerking gehad. De dagen direct na de behandeling wel wat jeuk en hier en daar ontstekingen, maar in vergelijking tot de vorige keren viel het eigenlijk wel mee. Misschien ook wel omdat ik nu echt van de schurft af was. In vergelijking tot de behandeling die Laladie heeft beschreven, heb ik geen permetrine gebruikt. Dit is dus een wat mildere behandeling, waardoor de huid (in mijn geval) wellicht minder van slag raakte. Over het gebruik van benzylbenzoaat, heb ik nog een opmerking. Ik heb 4 potjes van 200 ml elk meegekregen. Het leek erop dat ik per keer (per 24 uur) 1 potje moest gebruiken. Althans, uit de beschrijving zou je dit kunnen opmaken. Dit gaat je echter niet lukken. Per keer dat je jezelf (ruim) insmeert, gebruik je ongeveer 1/3 deel van het potje. Dus in mijn geval zou 2 potjes van 200 ml meer dan genoeg zijn geweest. Het gaat mij er niet om dat ik nu 2 potjes teveel heb aangeschaft, maar wel heb ik enorm getwijfeld of ik het wel goed deed. Deze verwarring kun je dan, in die fase van de strijd, echt niet gebruiken. Ik ben een zoektocht op internet begonnen naar dit middel en al gauw kwam ik erachter dat 1 potje bedoeld is om jezelf 3 keer in te smeren. Op de site van het RIVM staat dit verkeerd beschreven evenals op de site Apotheek.nl. Mijn dermatoloog heeft de beschrijving van het RIVM overgenomen.
Dan nog een tip over de navigatie op dit forum / deze internet site. Door de enorme belangstelling en deelname aan dit forum, zijn er heel veel pagina's ontstaan, waardoor het erg lastig is geworden om van het ene gedeelte naar het andere gedeelte van alles wat over dit onderwerp is geschreven, te komen. Zonder veel moeite kun je naar de eerste pagina en de laatste pagina gaan, maar daar tussenin kun je in de meeste gevallen slechts 1 pagina vooruit of achteruit. Mijn tip is dat je gebruik kunt maken van de adresbalk in je internetbrouwser. Klik met de muis in de adresbalk en dan zie je ergens in het webadres een paginanummer staan (bijvoorbeeld: page/395/?). In het scherm zelf zie je ook hetzelfde paginanummer staan. In het geval van dit voorbeeld is dat 395. Je kunt het paginanummer in de adresbalk veranderen in bijvoorbeeld 240, gevolgd door een enter. Je zult zien dat je dan ineens een groot aantal pagina's terug bent (op pagina 240 in dit geval). Ik gebruik niet helemaal toevallig als voorbeeld pagina 240, omdat daarop wat mij betreft veel interessante informatie staat. Ik wens iedereen veel sterkte en genezing toe. Hou de moed erin.
@Joseph: geweldig! Het versterkt wederom mijn advies: switch naar benzylbenzoaat als je al meerdere keren herbehandeld hebt. Bij bijna alle hardnekkige gevallen is dit de verlossende combinatie geweest. Echt top voor je dat je ervanaf bent.
@Jojo, ik vind dat je snel herbehandeld hebt. De jeuk was bijna volledig verdwenen, maar door 1 plekje weer behandeld? Wat voor plekje als ik vragen mag? Heeft de dermatoloog daar iets actiefs gevonden?
Prikjes/kruipend gevoel is een bekende bijwerking van de perm. Heb je plekjes bij je schaamstreek?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@1913 Voor een plekje op mijn penis. Ik heb eerst ca. 15 plekken op penis en scrotum gehad op het hoogtepunt. Die plekken waren HET herkenningspunt voor nieuwe infectie voor mij en dermatoloog. Deze waren verdwenen na 4e keer behandeling (enkel IVM). Vervolgens werd jeuk steeds minder, soms bultjes op vingers, handen, polsen, maar die trokken weer weg. na 2/2,5 maand opeens nieuwe plek op penis die verdacht veel op actieve besmetting leek (rood met wit puntje/gaatje in het midden), begon ook te jeuken, zeker na aanraking. Tevens werd jeuk over gehele lichaam exponentieel erger terwijl het dus enorm minder was geworden. Derma heeft met het blote oog herbesmetting gezegd en dubbele behandeling gegeven. Kort voor behandeling ook plekje op handpalm gekregen die erg op actieve schurft leek en voelde (niet wegtrekkende jeuk). Na behandeling trekt deze handplek ook weg en jeukt niet meer. Plek op penis lijkt iets minder te worden, maar ik juig niet te vroeg want heb ook hormoonzalf hiervoor gebruikt eerst (kom ik zo op). Plek is nog niet volledig weggetrokken ook en prikt af en toe. Na behandeling (nu 2w en 1d geleden) redelijke wat prikjes en kleine plekjes op hand, bilnaat, tussen bilnaat en scrotum in, bovenbeen, rondom knie, schouder, oksel, voet en kuit. Dit gaat op en neer, dus af en toe prikje dan weer een tijdje niet. Tussen bilnaat en scrotum in en in bilnaat wel constante prikjes ( om de ca. 30/60 min) sinds 4 dagen nu. Elk prikje laat mij twijfelen en klote voelen en twijfelen. Ik wil dus weer een controle.
In de tussentijd dus 9 maanden verder... Ik weet sinds afgelopen week pas van dit forum en wat ik lees verbaasd me enorm. Allereerst zo ontzettend fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben. Ik lees alleen maar herkenbare dingen!! ik kom er nu door @laladie achter dat hormoonzalven des duivels zijn! zou een reden voor constante recidief kunnen zijn. Ik neem het in ieder geval mee en stop daar direct mee. Verder, als ik weer een herbesmetting heb, wil ik de methode van @laladie vanaf blz 240 gaan gebruiken. Ik heb nog niet BB geprobeerd en wil het dus 3-traps proberen. Hopelijk heeft die methode bij meer mensen geholpen! Ik wacht nog even de controle af voordat ik het weer doe en ga mijn dermatoloog bijna dwingen om mij serieus te gaan nemen en de tijd voor me te nemen, verwijzen zal amper zin hebben ben ik bang. Het is toch van de zotte dat ik eigen dokter moet spelen. Maargoed geen andere optie! ik probeer de moed erin te houden, ook al vergaat deze soms enorm.
Hopelijk wat herkenningspunten voor mensen en wat antwoorden voor mij!.
Alvast dank.
hi allemaal,
Wie heeft er de juiste behandelmethode voor Benzylbenzoaat? Huisarts, dermatoloog en bijsluiter zeggen allemaal iets anders. Gek van te worden..
Hallo,
Mijn man heeft schurft opgelopen op ons vakantie adres. Hij sliep op de bank, omdat het bed erg krap was. Van die keuze vreselijke spijt.
Ons hele gezin is nu twee keer behandeld, allen met ivermectinepillen en hijzelf de laatste keer ook in combinatie met permetrine. Mijn man hield klachten, de andere gezinsleden niet.
Hoewel ik zelf geen plekjes, gangetjes oid heb gekregen krijg ik wel steeds 2 weken na de laatste ivermectinepillen jeuk/ speldenprikjes (echt overal; van teen tot gezicht, van schaamstreek tot hoofdhuid)
Herkent iemand dit als bijwerking van ivermectine of moet ik toch denken aan een besmetting? En kan je schurft hebben, met jeuk maar zonder plekjes of gangetjes?
Beste Maria, ik heb nooit overduidelijke gangetjes gehad en niet altijd duidelijke bulten. Wel schurft. Daarom duurde het bij mij 1,5 maand tot vaststelling schurft. Speldenprikjes herken ik enorm. Ook van Ivermectine. Of het bijwerkingen zijn of herbesmetting durf ik niet te zeggen. Wisselt bij mij ook enorm en twijfel nu er ook enorm aan.
Dank @jojo!
herken jij ook de klachten op en rond je gezicht?
@maria, enkel heel kort voor mn oren af en toe. Verder niet echt
Hoi,
ik ben via mijn vriend mogelijk besmet geraakt met schurft. Bij hem was het duidelijk dat het schurft was, waardoor ik mezelf ook heb moeten behandelen. Ondertussen al twee keer (dus vier keer smeren en wassen etc) behandeld. De laatste behandeling is nu drie weken geleden. Ik heb voor de behandeling nergens last van gehad, geen bultjes en gangetjes en jeuk.
Direct na de behandeling kreeg ik plotseling af en toe een jeukend bultje op mijn bovenbenen en wat dishydrotisch eczeem achtige bultjes op mijn vingers (leek wel op post scabies). De jeuk is bij mij nooit heftig geweest, maar er bleef steeds af en toe een bultje bijkomen. Ben naar de huisarts geweest die zei dat ze er geen schurft uit kon opmaken.
Daar kon ik eerst mee leven maar vanochtend zag ik dat mijn beide handen vol met (niet jeukende) huidskleurige bultjes zaten. Heel veel in een nacht gekomen. Nu weet ik even niet wat ik het beste kan doen. Ik wil graag voorkomen dat mocht het nog scabies zijn ik me op tijd kan behandelen, aan de andere kant merk ik dat mijn huid ook een flinke opdoffer heeft gehad door de creme, en vroeg ik me af of die bultjes ook daar het resultaat van kunnen zijn.
Graag hoor ik wat iemand anders ervan zegt, voordat ik me weer halsoverkop ga insmeren. Het lijkt me toch niet erg goed voor mijn huid, die nu sowieso ontzettend droog is, maar als dit overduidelijk schurft is dan zal ik eraan moeten geloven. Ik ben er nogal paranoïde van geworden, om het licht uit te drukken en zou er toch wel graag vanaf willen zijn. Als ik alle verhalen van dit forum hoor, wordt ik er een beetje bang voor dat dat nog niet zo makkelijk is.
Hieronder een foto van de bultjes (let op, de schrammen zijn van mijn werk, geen opengekrabde bultjes ofzo), ze zitten op meerdere plekken op mijn vingers en de buitenkant van mijn handen en jeuken niet. Verder ook helemaal geen jeuk op mijn benen meer, en niet last bij douchen, of 's nachts ofzo.
Hopelijk weet iemand op dit forum raad.
Vriendelijke groeten,
Loeke