Ik gebruik de tea tree oil van Puressentiel melaluceuca en vroeg me af of deze goed genoeg is? Ik meng dit met bodylotion en smeer me elke dag 2 keer daarmee in
Behandeling lijkt aan te slaan. Maar hou nog een slag om de arm aangezien het al vaker (onverwachts is teruggekeerd). Merk wel dat me huid snel hersteld en de jeuk snel afneemt. Hoe ik het heb gedaan; een bakje gepakt en daarin de volledige body lotion a 200 ml in gedaan en vervolgens de etherische tea tree olie a 10 ml gemengd in hetzelfde bakje. 1 maal daags breng ik het mengsel aan op me volledige lichaam. Thanks @sanne voor de tip.
We zijn nu al sedert augustus 2022 bezig. En iedere keer weer een nieuwe besmetting en geen juiste ná controle. Dermatoloog zei na 6 weken, hoe voelt u zich. Ja prima. Keek even naar de huid of afstand en we waren weer goed gekeurd. Niet eens gekeken met lamp/vergroot glas. Nu is de GGD geweest en gaven nog een paar tips. Alles van stof dus geen leer kan een mijt bevatten. Dus ook de brillendoekjes in je tas, je stoffen handtas, stoffen riem op schoudertas. Ook in de keuken pannenlappen en ovenwanten ook wassen op 60 graden of voor meer dan 72 uren in een gesloten zak weg zetten. En stoffen make up tasje ook op letten. Dan werken met handschoenen tussen schone was en besmette was. Dan heb ik het nog niet gehad over die jeuk. Ten einde raad.
Door de behandeling heb ik last gekregen van Galbulten en Netelroos iemand tips pls???
Hoi iedereen,
Ik heb nu ongeveer 3 jaar geleden schurft gekregen van mijn toenmalige vriend.
Ik was er na de behandelingen met ivermectine + alle overige maatregelen goed opvolgen, snel vanaf.
Ik merk wel dat ik nog steeds erg voorzichtig ben. Ik ga niet zomaar op een stoffen bank op stoel zitten, ik was mijn beddengoed nog minimaal 3x per week en ik ben nog panisch bij elke bultje of als ik een beetje jeuk heb ( zoals de afgelopen dagen)
Zitten er meer mensen nog in zo’n lange nasleep?!
Ik had zondag een berichtje geplaatst hier. Ik ben maandag bij de dermatoloog geweest en zij heeft geen mijten meer gevonden wat al super positief is maar ze kon de eitjes niet zien. Nu zijn we dus eigenlijk maar 99% zeker maar nog steeds geen 100% omdat er nog altijd een kans is dat er een eitje heeft overleefd. Ik probeer de hoop er wat in te houden en positief te blijven maar nu heb ik net weer bultjes op mijn knie en bovenbeen die super hard jeuken. Is dit normaal bij post scabies of zijn dit toch nieuwe gangetjes?
@Blackrose dit lijkt me normaal bij post scabiës jeuk. Ik heb zelf ook allemaal van zulke plekjes op mijn lichaam en soms zelfs jeuk zonder een plekje. Dit kan nog weken aanhouden. Zolang je geen gangetjes ziet of continue jeuk op dezelfde plek hebt en het in de nacht heel erg wordt, zit je goed denk ik!
@sanne Ik ben sinds vorige week donderdag elke avond voor het naar bed gaan aan het smeren, heb ook mengsel gemaakt van 100ml bodylotion en daarbij 5g tea tree oil afwegen (dus 5%). Het enige is dat de jeuk nog wel echt blijft aanhouden en ik had besloten gisteravond een keer de dagelijkse hooikoortspil over sloeg, maar vannacht wakker werd van de jeuk en ik toch nog maar snel die pil heb genomen. Daarnaast had ik specifiek ook jeuk aan een plekje op de zijkant van mn handpalm en als ik nu goed kijk lijkt het wel een gangetje te zijn. Snap er echt niks meer van hoopte echt dat teatree zou helpen maar nu na 6 dagen smeren een (volgensmij) nieuw plekje en nog steeds hevige jeuk vind ik wel weer heel verdacht. Ik smeer nog wel even door tot dag 9 denk ik ofzo, maar ben nu best bang dat het weer niet heeft geholpen. Doe echt mn best en elke dag schone kleding en schone pyjama, wat ook best een gedoe is, dus snap er weer zo weinig van. 🙁
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@maris
Heb je al is geprobeerd even een dag pauze ge nemen van de tea tree oil? Ik kreeg er namelijk hevige uitslag van en netelroos
De afgelopen nachten heb ik super geslapen maar nu lig ik dus weer wakker van jeuk.. de jeuk blijft echt op deze plek. Volgens mij is dit weer een nieuw gangetje dus morgen maar weer naar de apotheek en weer behandelen met zalvor en ivermectin
Ik ben 4,5 week na mijn laatste behandeling van crème en pillen. Nu heb ik wel nog vaak jeuk aan mijn benen, billen, rug, borst en armen. Ik heb totaal geen jeuk aan mijn handen en daarom hoop ik toch echt dat het weg is. Maar de jeuk over de rest van mijn lichaam blijft constant wat zeurderig. Soms heb ik rode bultjes maar die verdwijnen ook vaak weer snel. Soms word ik helemaal gek van het idee dat het misschien toch niet weg is. Hoe weet je of het niet weg is en misschien heel langzaam terug komt? Of werkt het niet zo dat het heel langzaam weer verspreid over je lichaam? Toen ik het voor het eerst kreeg lag ik ook niet direct wakker van de jeuk.
Hoi, begin juni behandeld tegen schurft inmiddels 3 behandelingen verder. Twee keer creme en laatste keer pillen. Telkens als ik denk dat het weg is komt het een week later terug. Ik word telkens weggestuurd bij de dokter en ze zegt dat het kan dat met warmte of stress oude bultjes weer open gaan. Maar nu zie ik ook weer een gangetje. Kan dat bij post scabies horen? Please help. Ik word gek. Wat moet ik doen. Is het wel post scabies of? Ik wil niet telkens met die chemische creme behandelen.
Voor huidherstel koop verse rode bieten en gember. Ik drink nu de sap van ongeveer twee rode bieten per dag, soms ook wel 3 met een klein stukje gemberwortel erbij. Je zal versteld staan hoe je huid binnen een week herstelt! Wondermiddeltje uit de natuur.
Als je jezelf met olie insmeert en over je lichaam wrijft, haal je soms kleine korreltjes er van af. Ze lijken op suikerkristallen. Als je zo n korreltje tussen je nagels samen knijpt en hij knakt is het een levende volgens mij, maakt hij geen geluid is het een dooie. Net als bij de luizen neten.