@Paniek, nope. Even uitzitten die najeuk. Ook de pillen behandeling geeft bultjes. Na het douchen is 't sowieso vaak meer jeukerig.
Ik heb 2 weken geleden mijn laatste behandeling gedaan. Ik heb nooit last gehad van schurft nooit… nu heb ik na die behandeling plekjes gekregen die komen en gaan. Vooral aan mijn liezen heb ik er een paar die komen en verdwijnen. Nooit nachterlijke jeuk maar soms in de ochtend jeukt het wat maar is meestal weg na 15 min. Wat is dit?
@sanne
Welke tee trea olie heb je gebruikt? Zou je een linkje kunnen sturen? Alvast bedankt! Er zijn inderdaad veel wetenschappelijke artikelen die het effect van Tee trea olie tegen schurft bevestigen.
Commerciële links/verwijzingen zijn op het forum niet toegestaan.
@ Jaap, sorry ik kan geen linkje sturen, mijn bericht wordt iedere keer verwijderd. Als je googled op tea tree etherische olie heb je de juiste. Ik heb dit met 10/15 druppels gemengd met de tea tree skin lotion , goed je hele lichaam insmeren 8 dagen lang (of langer). Het is namelijk belangrijk om minimaal 5% pure tea tree te gebruiken. Goede vervanger voor de skin lotion is neemolie mengen met etherische tea tree olie (15/20 druppels). Succes!!
Zoals al eerder geschreven: commerciële links/verwijzingen zijn niet toegestaan.
https://www.dokter.nl/disclaimer/?_gl=1*7tnuou*_up*MQ..*_ga*MTkyODEyMS4xNjk5NDYyNjUz*_ga_LV1YLS3BJW*MTY5OTQ2MjY1Mi4xLjEuMTY5OTQ2Mjc0Ny4wLjAuMA..
Kijk bij: forum Reglement
Moderator
Hallo, ik heb hier eens een vraagje , ik ben namelijk twee keer behandeld voor schurft , de laaste keer in julli, ik heb nog steeds jeuk en prikkels .
Ik ben bij een dermatoloog geweest en die zie niks , ben ten einde raad !!
Kan je zo lang nog jeuk hebben na de behandelingen?
Alvast bedankt voor een tegen bericht.
@anoniem
Ik heb begin mei voor het laatst behandeld. Ook af en toe jeuk nu. In juli en in september uit wanhoop bij de dermatoloog geweest maar die zag ook niks. Ik snap je gevoel. Ik hoop inderdaad dat het nog steeds een slechte reactie op de creme is...
@Sanne
En hoe doe je de druppeltjes bij de body lotion? In de tube zelf of...?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Najeuk kan maaaanden duren.
Gekke eczeem plekken, onrustige huid. Dan weer een paar dagen normaal.
Zolang je geen gangetjes heb en die extreme jeuk, zit je veilig. Scroll eens door de 400 paginas, je zal veel herkenning vinden.
Er staat wel in de bijsluiter van de permetrine en de pillen dat het 2 tot 6 weken duurt, de najeuk, maar meerdere mensen rapporteren eerder maanden, zelfs een jaar na dato nog klachten.
Dankjewel Sanne voor je antwoord. Heb gisteren eindelijk tea tree oil kunnen kopen en body lotion en vanochtend eerste keer behandeld. Hoop zoooo dat het deze keer echt gaat lukken. Het enige is dat ze bij etos wel tea tree bodylotion hadden maar weet niet hoeveel procent daar in zit, maar alsnog heb ik er dus 10 druppels tea tree bij gedaan. Kan ik die tea tree ook gewoon toevoegen aan normale bodylotion? Want er was helaas nog maar 1 tube tea bodylotion in de winkel… Ik wil namelijk wel genoeg tea tree op kunnen doen, niet dat ik het voor niks doe.
Verder heeft iedereen het op dit forum over die vreselijke branderige jeuk snachts, wat ik ook maar blijf hebben, vooral op mn kont en bij liezen, die huid is ook helemaal rood daar. Betekent dit dus al gewoon dat ik sws nog schurft heb? Want neem er elke dag nog hooikoortspilletje voor, zodat het draaglijk is en ik kan slapen, maar laatst een nacht niet gedaan en toen was het een vreselijke nacht. Daarom denk ik dus ook dat ik er nog niet vanaf ben (en verdachte plekjes op handen), maar is dat terecht? Ergens hoop ik dat het najeuk is maar blijft eigenlijk net zo heftig als voor behandelingen…
Hallo Maris,
Ik ben geen Sanne, maar ik heb ook TT naast de permetrine gebruikt.
Ik heb zelf een mengsel gemaakt van 10% TT, gemengd door kokosolie en jojoba of olijf olie.
Je kan het inderdaad ook door gewone bodylotion doen.
Ik heb zelf elke keer een bakje gemaakt van 100 ml. Waarvan dus 10 ml TT olie.
Ik had nog zo'n grote spuit van de apotheek waar je de maten op kunt aflezen.
Had 60 ml kokosolie gedaan, 30 ml olijfolie en 10 ml (200 druppels) TT olie.
Kokosolie eerst laten smelten. Dan allemaal mengen en in de koelkast bewaren. Heerlijk smeerbaar daarna.
Om heel eerlijk te zijn, is denk ik 10 druppels op een fles bodylotion te weinig.
Heb artikelen gevonden waarin 10% wordt genoemd. Geen 10 druppels.
Zolang je het maar niet puur op je huid smeert en sowieso eerst even op een plekje huid proberen en even paar uur afwachten of je huid oke op de TT reageert.
Goedemorgen,
Afgelopen maandag voor het laatst behandeld (de week ervoor uiteraard op dezelfde manier) met een combinatie van ivermectine pillen en permetrine zalf op aanrader van de huisarts, omdat de vorige 4 keren smeren met ivermectine niet hielpen. Nu zie ik dat plekken die er zaten langzaam uitdrogen en verdwijnen, maar iedere keer heb ik op een andere plek op mijn lichaam opnieuw jeuk en zie ik plekjes. Hoe weet ik dat dit nieuwe schurftplekjes zijn of dat het plekjes zijn die een reactie geven op de zalf en/of pillen? Ik hou een lijstje bij, maar dit is niet te doen aangezien er elke dag op een nieuwe plek plekjes bijkomen. De bultjes die ik krijg lijken zoals eerder gelezen hier inderdaad op kippenvel soms. Soms lijken ze echter ook op schurft, het zijn dan echt rode en soms witte bultjes. Uit de witte lijkt soms vocht te komen als ik krab. Graag reactie.
Ik bedoel hierboven natuurlijk dat smeren met permetrine niet hielp*
@lola,
Dit lijkt mij een reactie op de vele malen smeren en de pillen. Zolang je geen nieuwe gangetjes krijgt op de bekende plekken, zit je veilig. Of is in ieder geval een hele sterke indicator.
Je huid kan nog weken tot maanden rare reacties geven, bultjes, vlekken, eczeem, pukkeltjes etc.
Bij mij werd de jeuk zelfs nog erger de eerste 2 weken na de laatste smeerbeurt, maar de gangetjes verdwenen langzaam. Hou het 6 weken vol voordat je opnieuw actie onderneemt, want je huid gaat naar de knoppen. Tenzij je natuurlijk echt verse nieuwe gangetjes ontdekt. Dan wel aan de bel trekken!
@Spin
Bedankt voor je reactie! Gangetjes zie ik inderdaad zeker niet. Daar heb ik er überhaupt in totaal maar 2 van gezien. Op mijn handen inderdaad. De huisarts heeft tegen de droogheid een vette zalf voorgeschreven. Zou jij aanraden om dit te smeren om de huid weer 'normaal' te krijgen?
Het is super vermoeiend om je om elk nieuw rood jeukend plekje druk te maken, dus ik probeer het even los te laten. Ik heb er alles aan gedaan dus ik moet het nu even de tijd geven. Bij heftige nachtelijke jeuk op steeds dezelfde plek of bij gangetjes trek ik weer aan de bel.
Bedankt voor je reactie! Succes iedereen. Uiteindelijk komt alles goed.