Hi Maris,
De hoeveelheid hangt af van je lengte gewicht etc. Ik ben zelf 1.70/65 kg en kon ongeveer 4 keer doen met één tube van 200ml - dus 50ml lotion per keer. Je kunt dat op een keukenweegschaal checken, 50ml = 50 gram. Daar deed ik dan 10/12 extra druppels tea tree olie bij. Ik heb zelf het 10ml tea tree flesje en dat was voldoende. Je kunt het voor de zekerheid 10 dagen (of zolang als je zelf wil) proberen, want er kunnen na die 7 dagen nog eitjes uitkomen. Maar elke dag insmeren zorgt dat iedere dag nieuwe uitgekomen eitjes geen kans krijgen en elke dag smeren zorgt ervoor dat niet alleen je huid herstelt maar dus ook nieuwe besmetting voorkomt 🙂 je gaat echt al na 2 dagen verschil merken in de plekjes, in verbetering van je huid en in de jeuk.
Ik zorgde wel dat ik in die 7 dagen iedere dag schone kleren aan had. Dat zou ik je ook aanraden. Laat me weten hoe het gaat!
Hoi Sanne, heb je ook ervaring met het zelf maken van een zalf? Dit heb ik na lang lezen, zoeken en vragen samengesteld, maar na ruim een maand smeren en wassen op 60gr zakt de moed me letterlijk in mijn schoenen...
Heb 3 kleine kinderen waarvan de jongste 17 maand. Ik weet dat je met tee trea moet opletten.
Plekjes gaan weg en elders verschijnen nieuwe.
Elke arts verwijst naar Zalvor en ik ben steeds meer geneigd om dit te gaan gebruiken, ook al druist het in tegen mijn moedergevoel...
Waar ga ik mis in behandelen?
Zalf:
Kokosolie 15% = 10,8gr
Jojoba olie 15% = 10,8gr
Neemolie 50% = 36gr
Sheabutter 20% = 14,4gr
6g Tea tree E.O. ---- Kinderen 1,2g
Als je huid tegen Tea tree olie kan, dan is dat gewoon een prima goedje. Kan qua schurft geen kwaad en kan je helpen. Het is wel echt je reinste onzin dat dit tegen actieve schurft kan helpen. Dat is gewoon niet. Duizend procent mensen. Prima voor post scabies, dat wel.
Ik check geregeld de reacties hierboven op verhalen waar ik op zou reageren: je hebt het (nog), ga alsjeblieft behandelen. Alle reacties hierboven klinken echter als post scabiës. Sterker nog, ik denk dat velen van jullie onterecht herbehandelen.
@1913 mag ik vragen vanwaar jouw kennis of heb je zelf een bepaalde ervaring? Ik heb met eigen ogen gezien wat Zalvor doet met mensen, bijsluiter volledig gelezen. En voor mezelf zou ik evt dat risico nog willen nemen, maar niet voor mijn kinderen... Voor mij dus de laatste stap. Er zijn effectief wetenschappelijke artikels die wijzen naar tee trea.
1913 is een oudgediende op dit forum en heeft heel veel kennis door de jaren heen verkregen en verschaft. Ik heb alle paginas doorgelezen tijdens mn wanhoop weken en er heel veel aan gehad.
Ben er gelukkig nu vanaf. 3x permetrine smeren en tussen de behandeling door elke dag ingesmeerd met zelfgemaakte zwavelzalf en teatree zalf.
Geen idee wat nu gewerkt heeft. Waarschijnlijk de permetrine. Maar alle beetjes helpen dus wellicht hebben de zwavel en teatree ook hun werk gedaan.
Ik heb trouwens nog 2 flessen BB zalf. Die had ik via etsy gekocht uit amerika. Het is 50% BB zalf. Dus flessen die voor de helft gevuld zijn. De andere helft kun je je eigen body lotion bij doen om tot 25% BB zalf te komem. (Aanbevolen percentage). Ik heb het niet gebruikt omdat ik er dus vanaf ben.
Als iemand interesse heeft, kan die ze overnemen. Alleen geen idee hoe gegevens uit te wisselen.
Locatie haarlemmermeer.
Hi allen, heeft iemand ervaring met angst voor schurft die bultjes en veel jeuk veroorzaakt? Mijn huisarts heeft me namelijk al tot 3x toegezegd dat het niet op schurft lijkt. Dus waar komt dan de jeuk en bultjes op de handen, tussen de vingers en bij de liezen/bovenbenen vandaan? De jeuk is in de ochtend/middag er nauwelijks, begint in de namiddag/savonds en is er ook flink gedurende nacht waardoor ik er wakker van word. Maar goed, ik heb dus ook het idee dat ik er zo gefocust op ben dat ik mijn jeuk bijv 'snachts wanneer het vrij heftig is, verzin. Kan dat? Iemand ervaring mee?
Peter1980, heb je fotos?
Snachts is alles erger. Delen van je hersenen komen tot rust, waardoor je vermogen tot rationeel denken minder op de voorgrond ligt. Prikkels komen sterker binnenn. Jeuk voelt heftiger, angsten zijn heftiger. Dat is niet raar.
Hallo allemaal, ik heb al even niet meer gepost maar heb toch iets vreemds nu waarvan ik niet denk dat het actieve schurft is, maar wel veroorzaakt kan zijn door de permitrine.
Ik zit helemaal vol huidskleurige bultjes die soms wat jeuk veroorzaken. Precies hetzelfde als kippenvel, maar dan blijvend.
Ik heb hier hormoonzalf voor gehad van de huisarts maar ik kan niet mijn hele lichaam 2x per dag insmeren met die zalf. Dan is de tube binnen 2 dagen op. Ik smeer het alleen op de ergste plekken. Zijn er mensen die dit ook hebben? En zo ja, hebben jullie tips hoe ik dit kan verzorgen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo allemaal,
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden schurft gekregen via een studentenhuis. Ik heb toen 2x behandeling gedaan met zalf en daarna 2x behandeling met zalf + pillen. Nu dacht ik eindelijk er vanaf te zijn, maar 5 weken na mijn laatste behandelingen komen er toch nog blaasjes en bultjes weer terug die heel erg jeuken. Ik zie geen gangetjes? Is dit post-scabies of heb ik het weer gekregen?
@schurftig
Kan allemaal bij post scabies horen.
Je ziet echt geen gangetjes?
Hoe is de jeuk in het algeheel? Neemt die weer toe, vooral snachts?
Ik ben nu 6 weken na laatste behandeling. Jeuk is bijna weg, op mijn rug na, waar bh zit. Die irriteert en verdraag ik niet. Rug is zooo droog en indd met blaasjes en jeuk. Ook een paar op mijn bovenbenen.
Komt bij mij denk ik door die permetrinezooi, want ik heb verder geen gangetjes of nachtelijke jeuk of wat dan ook. Puur naweeën van de zalf.
@Tasj, ik was erg stellig zie ik. Te stellig misschien. Want zie online inderdaad onderzoeken van Tea Tree olie. Wie weet helpt het. Mijn dermatoloog was er indertijd zo stellig over, vandaar.
Ben inderdaad enkel ervaringsdeskundige. Heel lang last van gehad en in die tijd met veel mensen hier zowat alles gelezen wat er te lezen valt. In al die jaren veel mensen dezelfde fouten zien maken als ik zelf. En ik weet wat een hel schurft is. Dus kom hier regelmatig terug om te kijken of ik ergens een helpend handje kan bieden.
@schurftig, probeer eens een fototje te plaatsen, dan kijken we mee.
Hey ben 2 weken geleden behandeld geweest met Permetrine creme en heb nooit last gehad van schurft (moest alle maatregelen doen en volgen omdat ik met iemand had geslapen die het had) en heb na de behandeling een extreem gevoelig huid gekregen en last van netelroos en galbultjes gekregen. Iemand tips pls?
La Roche posay lipikar baume AP+m
Helpt tegen jeuk. Verder Topicorte via dermatoloog.
Jeuk was niet te doen. Kon niets tegen mijn huid aan verdragen. Nu stukken beter en gebruik ik allen nog de lipikar. Ook de douchegel van La roche posay Lipikar gebruik ik.
Hi Tasj, ik heb geen ervaring met het zelf maken van een zalf. Ik heb alleen bestaande tea tree zalf of neemolie met tea tree etherische olie gemengd, maar ik verwacht dat jouw zelfgemaakte zalf ook zal werken zolang je er voldoende tea tree toevoegt.
Tea tree werkt écht!!! Ik ben voor de tweede keer besmet geraakt in vijf jaar tijd en de tweede keer wilde ik niet meer insmeren met permetrine omdat mijn huid er zo lelijk door werd. Ik heb me iedere dag ingesmeerd met tea tree en ik had echt flinke plekken, ik zag ze met de dag verdwijnen. Ik ben er op die manier vrij snel vanaf gekomen. Je bent misschien in totaal +/- 20 euro kwijt maar dit is echt het proberen waard, zeker als je er al langer mee rondloopt. Je gaat me dankbaar zijn!! 🙂
Hoi
Ik heb paar weken geleden schurft behandeling met pillen gedaan. Hierna kreeg ik weer een paar bultjes en meteen dacht ik aan een herbesmetting. Jeuk was minder maar raakte gelijk in paniek. Daarna nog een behandeling met pillen gedaan en heb nu weer nieuwe bultjes. Ik las dat dit kon voorkomen bij het smeren van de crème maar is dit ook een bijwerking van de pillen? Tijdens actieve schurft had ik vooral bultjes op handen en liezen maar nu na de behandeling ook op bovenbenen? De jeuk is niet meer zo erg als voorheen, maar als ik na het douchen in mijn bed ga liggen s’avonds dan heb ik toch jeuk. Is dit iets om me zorgen over te maken?