@ReMa post scabiës doet zich op veel manieren voor. Op foto ook niet te zien of het gangetjes zijn, dat is echt heel lastig te zien. Hoe is de jeuk?
@Panisch meisje; je moet zo denken: de schurftmijt vermenigvuldigd zich in een razend tempo. Ze leggen eitjes en die komen al na 3 (!) dagen uit. Zij leggen allemaal weer eitjes, en ga zo maar door. Dat gaat exponentieel hard. Je ligt 's nachts wakker van panische jeuk. Je wordt gek. Het is harstikke logisch dat je schrikt bij elk bultje of iets anders geks. Je kunt immers niet vooruit kijken en weet niet of jouw jeuk exponentieel toe gaat nemen en of je volgende week nachten wakker ligt door de schurft. Wel kun je terug beredeneren. Je krijgt al zo'n lange tijd af en toe een plekje, die weer verdwijnt, en je hebt geen last van de typische schurftjeuk. Als je schurft zou hebben, dan zou er al die tijd exponentieel veel vermenigvuldigd zijn. Toch verergeren je klachten niet. Verwacht je dat dit bultje anders is dan je eerdere bultjes die inmiddels bewezen geen actieve schurft waren? Ik denk dat je antwoord hetzelfde is als de mijne. Gekmakende wakker houdende jeuk en actieve gangetjes zijn de enige symptomen die je aan actieve schurft kunt toewijzen. Rest helaas ook door de behandeling.
@Schurftvrouw; het duurt een flink aantal weken voordat je symptomen merkt nadat je besmet bent geraakt met schurft. Met name als het de eerste keer is. Kan tot 8 weken duren. En volgens mij op zijn minst 2. Je kunt dus geen schurft opgelopen hebben in dat hotel als je de dag erna al klachten kreeg. Natuurlijk zou je wel iets anders opgelopen kunnen hebben daar. Wel kan het dus dat je het bijvoorbeeld in het ziekenhuis hebt opgelopen. Ik denk dat de dokters voornamelijk door je gekmakende jeuk denken aan schurft, dus ik snap dat ze je willen behandelen. Behandel wel op de juiste manier, dus niet alleen maar 1x met permetrine. Zorg dat je een goed behandelplan doet. Helaas werkt de behandeling inderdaad niet direct tegen de jeuk, die zal gestaag af moeten nemen.
Geen hormoonzalf gebruiken bij actieve schurft! Hormoonzalf pas weer gebruiken wanneer je er zeker van bent dat je geen schurft meer hebt en je uitslag en jeuk dus reacties zijn op de zalf. Hormoonzalf is echt top spul voor eczeem en andere uitslag. Het is zeer slecht bij actieve schurft!
De permetrine niet op losse plekjes smeren. Altijd volledig insmeren of helemaal niet. Ze kruipen anders gewoon een paar millimeter naar links of rechts. Heeft totaal geen effect. Behalve dan dat ze er beter tegen leren kunnen.
Goedendag 1913,
De jeuk is verschillend, raar genoeg heb ik vannacht erg goed geslapen. Overdag sommige plekjes die heftig jeuken en van andere plekjes kan ik afblijven en voel ik de hele dag eigenlijk niks.
Ik zag ook staan dat je van antibiotica eventueel een allergische reactie kan krijgen met huiduitslag dus wie weet.
Die ene foto is erg ingezoomd en dan lijken t misschien gangetjes alleen als ik kijk zijn het meer schilfers en hele kleine blonde haartjes. Vrijdag is de antibiotica kuur klaar en hoop ik dat het wellicht iets beter zal zijn!
Alsnog zou het post scabies kunnen zijn ik moest namelijk de antibiotica kuur beginnen na de behandeling voor schurft. Vanwege de plekken bij intiem moest ik met permatrine crème behandelen. Maar bij alle 4 de keren zijn gangetjes of mijten nooit aangetroffen. Wel was er ook een bacterie aangetroffen vandaar de antibiotica.
Neem aan dat ik gewoon even tot na de kuur moet afwachten en kijken hoe het zich voortzet?
Ik heb ondertussen al ongeveer driekwart jaar last van schurft. Heb al meer dan 10 keer behandelt met permetrine creme en de laatste paar keer in combinatie met pillen en telkens hetzelfde verhaal. Op het begin ziet het er goed uit maar na twee weken komen er weer nieuwe bultjes tevoorschijn. Ben een paar keer naar de dermatoloog geweest maar je kan gewoon zien dat ze er niet genoeg over weten. Heb ook 1x dat benzyl spul gebruikt maar dat werkte ook niet. Ik had toen alleen geen plastic over mijn matras en kussens gedaan. Zouden die kut mijten door een laken kunnen bewegen of niet? Alle tips zijn welkom want ik weet het echt niet meer...
Heb soms ook gevoel alsof die bultjes ook op mijn gezicht komen maar dat zou ook een placebo effect kunnen zijn. Heeft iemand anders daar last van of kan schurft echt alleen onder je kaaklijn zitten?
En nog een vraagje: Hoe lang zal ik mijn kleren in een vuilniszak laten. Heb meestal wel wat meer dan drie dagen gedaan maar zag op dit forum ook mensen 2 weken aanraden. Dat klinkt wel heel lang toch? Maar je kan nooit zeker genoeg zijn I guess
Thanxs allemaal voor de uitleg
Heb gisteren van de dokter toch een nieuwe kuur gehad van pillen.
Dus nu moet ik volgende week maandag de 2de keer smeren met permetrine en volgende week woensdag de pillen voor de 2de keer.
Ook heb ik pillen voor de jeuk en huidverdovende zalf en mentolcreme
Moet zeggen dat het iets helpt.
Heb iig vannacht redelijk geslapen.
Heb ook insectdodende spray gekocht van Pistra voor mijn matras en bank.
Dus duimen dat alles dan dood is
Lieve mensen,
Stop met het gebruiken van de giftige cremes van de huisarts... Dat is echt de grootste troep. Koop tea tree bodylotion van het merk dr. Organic en een tea tree etherische olie van de Holland & Barrett. Smeer de hoeveelheid lotion voor één dag voor je lichaam in een potje/kommetje en voeg 10 extra druppels van de etherische olie in de bodylotion en zo smeer je je 7 dagen lang elke dag volledig in, 24 uur per dag intrekken en je bent er écht vanaf!! Bed verschonen hoeft niet elke dag, probeer wel 2/3 keer in de week dat te doen en geen gedragen kleding meer aan te trekken. Tea tree dood scabies en in die 7 dagen hebben ze geen enkele kans. Ik heb zelf ook weken lang de permetrine gebruikt en kwam er niet vanaf en met tea tree wel, wat ook nog eens niet je huid beschadigd. Let wel op dat je de etherische olie altijd verdund! Succes!!
Mocht je nog niet zonder permetrine willen of durven proberen kun je de tea tree behandeling en permetrine in de dagen combineren met elkaar. Tussen de twee behandelingen van permetrine elke dag zoals bovenstaand tea tree bodylotion + etherische olie smeren. De combinatie van die twee is belangrijk omdat er minimaal 5% tea tree in moet zitten om de scabies te doden. Het gaat je écht helpen om er vanaf te komen mits je ook goed smeert tussen je vingers/tenen etc (test wel even of je niet overgevoelig bent voor tea tree). Het helpt ook tegen de jeuk, om ontstekingen tegen te gaan en om de plekjes te verzachten en te laten verdwijnen.
🙏🏼
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik loop ondertussen ook al bijna 10 maanden op en af met schurft rond. Nu was ik er begin juni eindelijk vanaf maar is er begin oktober toch weer iemand met schurft blijven slapen. Nu heb ik gewoon weer de pillenkuur gedaan en heb alles gewassen en verschoont. We zijn nu 1,5 week verder na de laatste kuur maar heb nog steeds de hele dag overal jeuk. Ik vraag me of dit betekent dat de kuur niet gelukt is of dat het die post scabiës is. Ook zitten mijn handen onder de plekken maar die komen en gaan weer. Merk ook zodra er een plekje is op mijn hand dat ik er in ga knijpen en dat er vocht uitkomt en en dan wordt het een soort grote muggenbult. Moet ik me zorgen maken of ben ik gewoon panisch?
Ik lig niet wakker van de schurftjeuk zoals voorheen wel zo was . Ook heb ik momenten dat ik geen jeuk heb en dan weer momenten dat ik heel veel jeuk heb.
Lieve mensen,
Mijn laatste behandeling was op 25 september (3x24 uur benzylbenzoaat, na een week herhaald). Het is al een maand dat ik geen klachten heb gehad, dus ook geen jeuk meer. Maar nu zie ik een bultje op mijn hand, en ik ben niet zeker als het een ei is of iets anders (zie bijlage). Ik mocht normaal gezien zaterdag naar huis gaan (ik ben kotstudent en ben al meer dan 3 maanden niet thuis geweest:( ). Help aub, I’m going crazy :’(
@hulpeloze student ik heb dit ook na mijn behandeling gehad. Ik denk dat dit normaal is… ik snij eigenlijk het belletje gewoon weg en zoals ik al las gebruik ik ook Tea Tree Oil met een Aloe Vera body lotion om het he verdunnen. Pas wel op met teveel druppels tea tree oil te gebruiken ik had er paar dagen geleden een allergische reactie van gekregen en begon te branden in de nacht. Was wel weg na paar uur.
Ik heb nooit last gehad van schurft (was waarschijnlijk wel besmet) maar na het smeren van permetrine heeft mijn huid rare dingen liggen doen. Ik kreeg ineens kleine bultjes die komen en gaan… af en toe overdag jeuk. Maar nog niks gehad in de nacht. Ik denk ook dat mensen hier teveel stressen want blijkbaar geven de dode mijten ook een allergische reactie op de huid. Dat heet blijkbaar PSS (post scabies syndrom) geen idee of dit voor iedereen geld.
Maar omdat ik zo een gevoelige huid heb van nature denk ik dat het wel een reactie is daarop. Daarom ook die bultjes want de mijten en eitjes moeten uit je lichaam groeien… zou ik dan denken? Veel mensen zeggen ook “ik loop er al 10 maand mee en heb me al 20 keer behandeld” maar doe dit aub niet ga altijd naar een dermatoloog of een huisarts en VRAAG of ze met een microscoop kunnen nakijken of alle mijten dood zijn. Want najeuk kan ook gewoon reactie zijn op dode mijten en zo kan je u maanden blijven behandelen voor geen reden. Ik ken persoonlijk 4 mensen die ook is schurft hebben gehad en 3 ervan zijn er gewoon afgekomen met creme en stappen te volgen.
heel geïnfecteerde zijn zelfs naar een tropisch instituut gegaan en daar hebben ze medicatie laten maken en waren ze er gewoon vanaf de 2 de behandeling
5 weken geleden is er schurft bij mij geconstateerd. Ik heb met het gezin 2x Ivermectine geslikt, alle was instructies opgevolgd en daarna erg angstig geworden. Sommige dagen gaan beter dan de andere. Ondertussen 2x bij de dermatoloog geweest, die heeft gekeken en geeft aan dat ik schoon ben.
Zoon en ik hebben ernstige jeuk en schilfers op onze hoofd. Ook vind ik op onze hoofdhuid zwarte puntjes. Dermatoloog ontkent dit, schurft komt eigenlijk niet voor in je haar. Ik kan geen rode streepjes op mijn handen of voeten vinden, wel soms een bultje. Voel tintelingen op mijn hand en 's avonds lijkt het alsof ik op sommige plekken ze voel graven. Gebruik slaap medicatie ivm narcolepsie, hierdoor kan ik niet wakker liggen van de jeuk.
Als ik mijn handen insmeer met vette crème, zie ik na 1 a 2 minuten zwarte stipjes naar boven komen. Herkent iemand dit? Zie ik ze vliegen of moet ik nog een keer aan de bel trekken?
Hallo, vraagje! Raden jullie aan om de Benzylbenzoaat na 7 dagen (dus de 2e keer) nog 72 of 48 uur op te houden? Ik weet niet of die extra 24 uur nog veel verschil maakt, dus ik dacht eerst aan 48 uur, maar nu lees ik ook dingen over tweemaal 72 uur.
@sanne Na 3 keer permetrine en pillen ben ik hopeloos dat het nog niet weg is, dus wil erg graag geloven dat tea tree oil gaat werken, maar heb nog wat vragen.
Hoeveel bodylotion gebruik je ongeveer per dag dus heb je nodig voor 7 dagen? Ongeveer 2 tubes ofzo? En hoeveel etherische olie? Ik wilde namelijk gaan bestellen maar zijn ook allemaal andere hoeveelheden beschikbaar.
En hoe meet je vantevoren af hoeveel je dan op gaat smeren?
Verder vroeg ik me af met elke dag kleding schone kleding, draag je die na 3 dagen wel gewoon weer (net zoals met officiële richtlijnen)?
Hoop echt dat het deze keer wel gaat werken… Zo klaar met die jeuk, ondanks de koelzalf en elke dag nog hooikoorts tabletten die het enigzins draagbaar maken 🙁