@moeder + kind
Je kan zeker 5 weken later nog bijwerkingen krijgen. Ik heb nu na een half jaar nog steeds last hier van. Na het douchen / scheren / koud weer is mijn huid soms enorm gevoelig. Ik krijg makkelijker plekjes en rode vlekken, moet zeggen dat ik wel altijd al een eczeem gevoelige huid heb gehad. Ook strakke kleding, alcohol, stress ect kan er soms voor zorgen dat ik weeer wat meer jeuk heb. Maar de jeuk is zeker niet meer zo als toen ik besmet was. Je kan ook goed onderscheiden door op nachtelijke leuke te letten. Hier heb ik bijvoorbeeld nooit meer last van!
Diverse keren permetrine gebruikt, de schurft leek dan weg te zijn echter kwam het na 2 weken steeds weer terug helaas. Om gek van te worden. Er ontstond door deze zalf ook lichtelijk eczeem op mijn lichaam. Overgestapt (na heeeeel veel zeuren bij de dermatoloog) op BB. Twee dagen smeren (niet douchen) en dan na 1 week 1 dag smeren. Dit lijkt tot nu toe het juiste effect te hebben. Zijn nu bijna een maand verder en ik heb zelf nog geen nieuwe plekjes opgemerkt. Wel is mijn huid extreem droog geworden helaas. Overigens vind ik het jammer dat dermatologen erg luchtig doen over schurft. Ze hebben niet door wat voor psychische impact dit op een mens kan hebben. Als ik een rood plekje opmerk, begin ik meteen te twijfelen of de schurft weer actief is.
Hoi iedereen,
Wilde dit graag even delen voor de mensen die er maar niet vanaf komen. Ben zelf ook ruim 7 maanden bezig geweest.
Ik wil een ding graag duidelijk maken. Je kunt na 3/4/5 weken rare bult, jeuk en vlekken krijgen. Vooral als je maanden aan het behandelen bent.
LET WEL HIEROP:
Heb je echt opdringerige jeuk op een bepaalde plek die ook vooral in de nacht aanwezig is en heb je een gangetje met een zwart puntje dan is het waarschijnlijk wel actieve schurft
Al het andere is echt vaak post scabiës. Vooral jeuk over je hele lichaam en kriebeltjes. Zolang het maar niet op een plek extreem aanwezig is
Klopt, de bultjes en jeuk over het hele lichaam kan nog heel lang aanhouden! Dan denk je snel dat je nog steeds schurft hebt!
In principe als je goed behandeld bent, je aan de voorschriften hebt gehouden met wassen en alles in zakken doen enz, moet je ervan af komen. Wij hebben verder onze matrassen en bank in plastic gewikkeld.
Zijn een gezin met kinderen, zijn in totaal vanaf we het ontdekten dat we schurft hadden(zaten helemaal onder) 6 weken bezig geweest en zijn er vanaf gekomen.
Heeft iemand aanraders om bijwerking permetrine te verzachten. Heb echt enorm last van de bulten, vooral op mijn penis en balzak, echt irritante jeukende plekken. Hoorde dat bepanthen wellicht hielp? Iemand tips?
Voor blijvende jeuk moet je langs de huisarts gaan, je krijgt dan hormoonzalf mee, helpt heel goed tegen de jeuk en tevens goed voor de beschadigde huid wat veroorzaakt is door de permetrine
@Impact ik had precies hetzelfde! nu inmiddels 9 maanden verder en telkens na 2 weken weer het eerste gangetje of mijtje zichtbaar 🙁 ben nu ook op BB overgestapt, maar vroeg me af of het niet nodig is om dat 2x 72 uur lang achter elkaar op te houden. weet jij waarom je het maar 48 en daarna 24 uur hoefde op te houden? ik ben bang dat dat te kort is!
@schurftachtbaan
Geen idee, ik moet bijna weer naar de dermatoloog dan ga ik het even vragen!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@Impact oh wat fijn! misschien ligt het ook aan de hoeveelheid, want ik verdeel nu 200 gram over 72 uur, maar kan het ook zijn dat dat te weinig is? of maakt dat niet uit?
Bij ons na 3 jaar blijft elke jaar teug komen met kleine puisten tussen vingers en op de polsen. Alles al geprobeerd. Elke stap gevolegd zelfs hele kledingkast in plastic zaken gestopt en buiten gezet.
Klachten gaan weg en oktober en november komt weer terug. Help
Mijn vriend kreeg vorig jaar oktober scabiës. Ik was op tijd met behandelen, nooit geen last of bultjes. Hij leek er vanaf te zijn, huid helemaal kapot door de crème. In september zei de dermatoloog dat hij eczeem had. Nu andere dermatoloog zegt dat hij weer schurft heeft. Hij zit helemaal onder de bultjes. Ik ook bij handen en polsen en borst. Hoe kan dit steeds terug blijven komen? Na één jaar? Dat is mijn vraag.
Ik heb een vraag over schurft. Op 12 september, nu bijna 6 weken geleden, heb ik in bed geslapen bij iemand waarvan ik die ochtend merkte dat hij veel zat te krabben. Ik vroeg daarom of hij schurft had, hij zei van niet, maar ik vertrouwde het niet helemaal. Ik heb toen uit angst voor schurft permetrine gesmeerd en het protocol van kleding in zakken etc gevolgd. Eigenlijk al de dag na het smeren merkte ik dat mijn huid hier erg slecht op reageerde. Hier heb ik in de zomer van 2022 ook heel erg last gehad toen ik 2x permetrine had gesmeerd. Dit heeft bij mij toen waarschijnlijk geleid tot dusdanige huidbeschadiging dat ik hier een overgevoeligheid/allergie voor warmte aan heb over gehouden. Dus toen ik 6 weken geleden direct na het smeren bultjes en jeuk kreeg, wist ik al wel hoelaat het was. Maar ik was zo bang voor schurft dat ik toch van tevoren had besloten te smeren. Nu is het bijna 6 weken na het smeren. Door omstandigheden heb ik de 2e keer smeren niet gedaan. Mijn huid is de afgelopen weken niet beter geworden. Ik wil nu daarom graag weten of het inderdaad een reactie van mijn huid is op de permetrine creme en dat het geen schurft is. De bultjes die ontstaan zijn vaak redelijk dik, het lijkt een beetje netelroos achtig. Af en toe is het een dun puntig bultje. De kleur is niet rood maar mn eigen huidskleur. Wordt pas rood als ik eraan begin te krabben. Zolang ik er niet aan zit, wordt het bultje minder dik en is hij op een gegeven moment bijna niet meer zichtbaar. Ook jeukt het dan niet meer. Ik heb wel wat bultjes open gekrabt, daardoor zijn rode plekjes ontstaan van het bloed dat daarbij vrij kwam. Het begint dus met bultjes in mijn eigen huidskleur. Bultjes zijn een beetje overal ontstaan: armen, buik, billen en bovenbenen met name. Het is niet dusdanig dat ik helemaal gek word van de jeuk, al is het wel irritant natuurlijk. Ik kan savonds gewoon slapen zonder me gek te krabben en word snachts niet wakker van de jeuk. Ik heb niet het idee dat ik gangetjes zie maar vind dit moeilijk te herkennen. Nogmaals: ik weet dus ook niet zeker of die persoon daadwerkelijk schurft had maar er werd zodanig veel gekrabd dat ik vermoed van wel
@Twijfelachtig...de bultjes is van de permetrine, ik ben ook van de schurft af..maar teveel creme gesmeerd en heb nu een hele gevoelige huid. Zou ik er permetrine opsmeren komen er weer bultjes. Zolang je s nachtscgeen jeuk meer hebt, heb je geen schurft..die zijn nm s nachts op zn actiefst!
@.
Bedankt voor je antwoord. Fijn om te weten dat het normaal kan zijn. Sommige rode vlekken trekken langzaam een beetje weg. Heb zeker nog wel jeuk maar zoals je al zegt vaak ind na het douchen. Schoonmaken, stress en als ik er weer aan moet denken. Maar ik slaap gewoon weer door snachts en heb zeker niet dezelfde ervaring. Alleen van een beetje jeuk komt er gelijk paniek bij. En ind als je weer eens een bultje ziet. Gelijk een lamp erbij om het goed te kunnen bekijken..... dit zal ik nog wel een tijdje hebben voordat ik me er toch goed overheen kan zetten.
Ik heb exact hetzelfde nu… ik heb 2 keer de behandeling gedaan met creme en 2 keer extreem goed alles opgevolgd. Zakken en wassen alles gedaan. Ik heb nooit jeuk ervaren nooit bultjes gehad tot ik de creme smeerde. Ik heb vroeger toen ik jong was last gehad van erge eczeem die jaren geleden is weggegaan. Nu ik de creme smeerde merkte ik ook dat de eczeem plekken terug aan het komen zijn. Ik ben zot aan het worden. Gelukkig heb ik nog wat cortisone die ik smeer en dit helpt enorm. Ook op de bultjes smeer ik het en het geeft echt een verschil. Mijn jeuk is ook helemaal niet in de nacht. Ik kan gewoon lekker slapen. Ik ben zelfs deze week even naar de dermatoloog gegaan om de bultjes na te checken en hij had met een microscoop gekeken en zei dat hij niks zag. Dus ik hoop gewoon dat de behandeling is gelukt. Ik ben nog nooit zo angstig geweest over iets. Doet me mentaal niet goed…