Hoi, ik heb een week geleden de schurft behandeling gedaan en begin morgen aan de tweede behandeling. Ik heb sinds vandaag weer 2 nieuwe plekjes met ongeveer 3/4 puntjes bij elkaar waar ook weer vocht uit komt. Moet ik me hierom zorgen maken? Ik begin een beetje wanhopig te worden
Kleine toevoeging: ik blijf ook nachtelijke jeuk hebben. De bultjes op mijn hand komt doorzichtig vocht uit, bultjes op mijn benen lijken pukkeltjes met geelachtige vloeistof
Na 6 weken jeuk op mijn benen ben ik naar de huisarts gegaan, die vertelde mij dat ik een soort van eczeem had. Ik heb toen vaseline meegekregen. De jeuk werd daardoor erger.
Mijn dochter liep al een half jaar bij dermatoloog ivm uitslag. Na aantal testen bleek dat ze ergens allergisch voor was, maar wat wisten ze niet!
Toen na een bezoek van de dermatoloog kreeg ze te horen dat ze schurft had! Dat verklaarde alles! Mijn man kreeg inmiddels ook jeuk..
Creme en pillen gekregen van de huiarts, bed in het plastic, banken in de plastic, hele dagen wassen, wassen en nog eens wassen. We werden helemaal gek! De jeuk bleef..tubes creme bijgekocht (wat achteraf niet aan te raden is).
Van de week teruggeweest naar huisarts ivm mijn huid, door het vele smeren is mijn huid heel droog geworden en doet zeer.
Onderzocht en heb geen schurft meer. Hormonenzalf meegekregen in de hoop dat mijn huid weer opknapt.
De jeuk is er nog steeds en zal volgens de huisarts nog wel even duren. Ik hoop dat de schurft echt weg is..want het is een hel!
Het beheerst heel je leven!
Vooral mentaal...
De 2e behandeling is voor de eitjes die na een week uitgekomen zijn te doden. Ik denk dat dit die plekjes zijn.
Tweede behandeling gister gedaan maar er komen steeds weer nieuwe bultjes. Is dit normaal?
Hoi,
Woensdag heb ik mijn tweede behandeling gehad van pillen icm zalf. Sinds vrijdag voel ik nieuwe buitjes. Tussen mijn 1e en 2e behandeling kwamen ook al nieuwe bultjes op mijn borst. Kan dit door de zalf komen? Heeft iemand tips? Ik heb echt alles gedaan wat voorgeschreven stond. Zelfs alles 5 dagen in zakken gedaan. Ben ook nog eens 5 dagen op vakantie geweest. Alles wat ik meenam had ik eerst 4 dagen in een zak gedaan. Daarna was mijn huis 5 dagen leeg. Kan mij niet voorstellen dat de schurft nog ergens in beddengoed of kleren zat. Alles in zakken of 60 graden gewassen.
Hii hier ben ik weer. Na preventief behandelen met permetrine had ik 6 weken later toch nog schurft helaas, want zag opeens gangetjes op mn handen en jeuk werd erger. Toen pillen gekregen van huisarts en zelf besloten ook permetrine er weer bij te kopen.
Na de behandeling van pillen en permetrine werd de jeuk nog erger. Vanalles geprobeerd maar hooikoortstabletten (cetrizine) en koelzalf smeren heeft het meeste geholpen om de jeuk enigszins te verminderen. Maar had laatst een nacht zonder hooikoortstablet (want waren op) maar dit was een vreselijke nacht door wakker liggen van de vele jeuk, dus dag erna meteen weer nieuwe tabletten gehaald, want zonder gaat gewoon niet.
Had wel hoop dat ondanks de jeuk de schurft wel weg zou zijn, maar nu is het 2,5 week na laatste behandeling en zie weer nieuwe plekjes op mn handen helaas, wat wel gangetjes moeten zijn…
Ben dus echt hopeloos nu want ben zo strikt geweest tijdens behandeling, en zelfs alles 7 dagen in vuilniszak te houden etc… Nu vraag ik me af wat moet ik nu? Weer behandelen met pillen en creme? Gaat het deze keer dan wel werken? Of misschien 3 weken achter elkaar ipv maar 2?
Ben echt bang want wil niet mn huid verpesten maar wel heel graag van de schurft af, maar weet vrij zeker dat ik alle maatregelen heel goed heb gevolgd dus daar kan het niet aan liggen…
Vind het mentaal ook heel zwaar en levert enorm veel stress op, al die onzekerheid en het afwachten met enorm veel jeuk… Maar toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hier doorheen gaat.
Hey, ik heb zelf nooit klachten gehad voor ik de creme smeerde. Zodra ik de creme had gesmeerd kreeg ik ineens wat last. Bultjes en beetje jeuk maar die verdwenen ook wel weer. Dit komt waarschijnlijk door de bijwerkingen van de creme. Ik zou niet al te veel stressen want de bijwerkingen van de creme zijn ‘jeuk en bultjes’ echt te gek voor woorden
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@anoniem ik heb geen crème gebruikt maar pillen krijg je daar ook nieuwe bultjes van?
Ik heb circa 2 weken geleden voor de 5de keer met creme behandeld gezien ik lichte klachten had. Dus uit voorzorg had ik nog een keer behandeld. Nu heb ik deze 2 weken last van bultjes die op heel willekeurige plekken weer komen, jeuken en dan vervolgens weer uitdrogen. Ik heb foto toegevoegd, plekjes 1 zijn inmiddels opgedroogd en jeuken niet meer. Plekje 2 jeukt alleen als ik er zelf aan ga zitten, lijkt ook een soort vocht ofzo onder de huid? Kan iemand mij hier meer over vertellen, is het goed als ik nog een keer ga behandelen of is dit puur schade aan mijn huid door het vele keren behandelen? Heb het gevoel dat ik mezelf een beetje gek aan het maken ben steeds.
Is er een manier om het verschil te onderscheiden tussen echt schurft en bijwerkingen van de permtrine?
Uit jezelf behandelen is niet slim.
Eenmalig smeren heeft overigens geen zin. De creme doodt geen eitjes. Vandaar dat je twee keer smeert. De eerste keer doodt de mijten. De tweede keer doodt de inmiddels uitgekomen eitjes.
Er is op actieve gangetjes na geen verschil tussen actieve schurft verschijnselen en klachten van de behandeling.
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik heb me 2 weken voor het laatst behandeld met pillen, BB en tussentijds ook nog de ouderwetse zalf. De oude schurftplekken op mijn billen zijn helemaal opgedroogd en weg (wat super is), echter ontstaan er nu op mijn rug en buik ander type eczeemklachten. Jeukt snachts en overdag niet, maar is wel een beetje geïrriteerd. Meer mensen die deze klachten hadden na stevige behandelingen? Hoor graag, thanks.
Ik heb begin augustus preventief gesmeerd omdat ik misschien schurft had. Daarna wel eens bultjes gehad die weer verdwenen. Alleen is dit een gangetje?
Misschien een tip als de schurft niet weggaat...je banken eerst inspuiten met insecticide daarna 1,5 week helemaalnin plastic wikkelen, zo ook met je matrassen en kussens van het bed!
Er is nu een PCR test voor schurft, iemand daar al ervaring mee?