@1913 hoe heet dit spul wat je op je bultjes smeerde?
Hoii. Ik heb ongeveer 2/3 maanden met schurft rondgelopen zonder zeker te weten of dit het was. Toch voor de zekerheid gesmeerd uiteindelijk en dit leidde na een week toch echt extreme jeuk. Heb 2 weken later weer een crème behandeling gedaan en hierdoor werd je jeuk wel wat minder maar de bultjes bleven terug komen. Nu heb ik gister de pillen behandeling gedaan maar zijn er toch weer bultjes waar nieuw vocht uit komt. Volgens mij vooral oude bultjes maar ik dacht ook 1 nieuw bultje. Betekend dit dat de pillen niet hebben gewerkt of heeft iemand hier ervaring mee?
@schurft student; Clindamycine lotion. Is wel op recept. Bultjes direct na je behandeling betekenen niks.
Wat is het 'op een bepaalde manier' fijn om te lezen dat je niet alleen door hell gaat.
Ongeveer een maand geleden erachter gekomen dat ik schurft heb en mijn god wat is dit een rollercoaster. Ondertussen 5x gesmeerd en bjj de laatste behandeling een combi met de pillen gedaan. Verschoon nogsteeds elke dag mn bed en leef nog in een interieur van vuilniszakken.
Het is nu ongeveer 5 dagen geleden dat ik de laatste keer pillen/zalf heb gebruikt en zie toch op mn polsen wat plekjes. Ik lees bij veel mensen dat dit door de permetrine komt, maar hoe weet ik het zeker?
Ik heb ook last van ontstoken plekken/puistjes onder mn huid die erg veel pijn doen, is dit een bekende klacht?
Hallo,
Ik heb in maart dit jaar jeuk gekregen, toen aantal keren behandeld voor schurft. Ging moeilijk weg en elke keer naar 1 week weer nieuwe gangen/bulten zichtbaar. Toen begin mei laatste behandeling gehad. Hierna af en toe jeuk en wat prikjes maar dat leek op post scabiës. Dit ging tot begin juli goed. Toen ineens weer jeuk en gangen. Dermatoloog schurft vastgesteld. Zou dit een herbesmetting zijn?
Juli weer behandeld. Na 2 weken weer nieuwe gangen, toen in eind augustus/ begin september met benzylbenzoaat en ivermectine behandeld. Wat najeuk maar over en veel prikjes. Dit ging een maand goed, nu ineens na 4,5 week van de laatste behandeling. 2 bulten(lijken ontstoken en rode vlekjes op mijn voeten)
Iemand enig idee? Zijn dit constant herbesmettingen of gaat de behandeling niet goed.
Ik zit er helemaal doorheen en weet ook niet meer wat ik eraan moet doen.
@1913 dank voor je antwoord, dit stelt deels gerust!
toch zijn er sinds gisteren en vandaag weer 2 nieuwe bultjes met zwarte puntjes bij, die even hebben gejeukt.
de eerste behandeling was al 4 weken geleden, de 2e 3 weken en de laatste nu dus bijna 2 weken! is het dan nu nog steeds normaal om ze te krijgen? of moet ik vanaf de 1e behandeling de weken tellen?
ik word er toch weer wat wanhopig van, ook omdat het met vlagen wat blijft jeuken op meerdere plekken!
@schurftachtbaan; trekken de bultjes weer weg of blijven ze?
Je moet tellen na de laatste behandeling. Heb je een dermatoloog trouwens? Een afspraak maken om je bultjes te laten checken kan nooit kwaad.
@1913 ze trekken niet weg, het is 1 bultje met zwart puntje en de andere 2 zijn alleen zwarte puntjes zonder bultjes met wat rood eromheen! dit heb ik geprobeerd op de foto te zetten.
een verwijzing naar de dermatoloog heb ik nog steeds niet gekregen, omdat de huisartsen zeggen dat die niks anders kan doen dan zij doen. helaas zit de huisarts vol tot 30 oktober en kan ik niet eerder voor een check heen 🙁
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@schurftachtbaan; ja dat is vervelend met die huisartsen en dermatologen. Dermatoloog kan iets meer zien dan de huisarts, maar 8 van de 10x blijf je in het ongewisse hoor na zo'n bezoek.
Van je foto schrik ik niet echt. Post scabiës doet zich op verschillende manieren voor, en dat kan dit prima zijn. Alleen een actief gangetje is onbetwist nog schurft.
Als je er meer van zulke bij elkaar krijgt, zonder dat de huidige verdwijnen, dan zou ik aandringen op een afspraak. Nu gewoon nog even aankijken.
Mijn vriend heeft onlangs schurft gekregen door een huisgenoot. Die huisgenoot moest omdat die het al blijkbaar 2 maand had zich echt goed behandelen met pillen en crème. Alles in zakken beddengoed goed wassen, afplekken enzovoort. Mijn vriend heeft deze stappen dus ook gevolgd want hij begon een week geleden heftige jeuk te krijgen. Ik daarentegen had geen jeuk maar heb mij wel mee moeten behandelen met crèmes en ook alles in zakken steken en wassen etc… nu is de crème smeren al 3 dagen geleden maar toch krijg ik ineens zo wat jeuk… nu ben ik bang dat dit echt niet heeft geholpen. Of kan dit najeuk zijn? Maar hoe kan dat als ik nooit jeuk heb gehad voor de behandeling…
@Anoniem; de creme geeft jeuk. Of je nu schurft had of niet, dat maakt niet uit. Van de creme krijgen de meesten jeuk en bultjes.
Verwarrend hè. Een behandeling die jeuk geeft voor een ziekte die jeuk geeft. Heel irritant, maar helaas is er vooralsnog niets anders.
Bij het preventief meebehandelen ben je er zo vroeg bij dat de behandeling eigenlijk altijd wel slaagt. Let alleen op dat je niet (her)besmet raakt door anderen.
Oh super om te horen, ja de bultjes die jeuken zijn de volgende dag wel meestal weg. Ik ga ook voor de zekerheid nog eens 1 keer smeren en alles wassen. Wil het echt niet opnieuw krijgen. Heb alles wat in zakken zat ook na 5 dagen er pas uitgehaald voor de zekerheid.
Ik ben afgelopen maandag schurft vrij verklaard. De dermatoloog kon niks vinden wat op schurft lijkt. Ik ben zo blij en opgelucht. Ze twijfelde over 1 plekje en ging een andere arts erbij halen. En dacht gelijk oja daar gaan we weer. Want de vorige keer weken geleden was dat de plek waar ze de eitjes vonden. 10 min moeten wachten. Arts kijkt 2 sec en nee is niks. Gewoon schilfers. Dit had ik echt nodig. Heb er zelf 2 maand dus mee gezeten valt zeker mee als ik andere mensen hun verhalen lees. Maar ook ik zat er door heen. Heb me sociaal helemaal afgesloten. Ben al gevoelig voor depressies dus dat maakt dit zeker niet makkelijk. En vanaf het moment dat ik dit wist ben ik 5x behandeld in 5 week. 3x permentine en 2x tabletten. (Op dokters recept trouwens! Echt voor mensen die het uit zichzelf doen kijk ermee uit. Dit spul is niet goed voor je huid. Ik heb vanmezelf een egale normale huid. Zelfs nooit jeugdpuistjes gehad. Nu is mijn huid ontzettend droog, beschadigd, geirriteer en wat ontstekingplekken.)
Ik heb me aan de voorschriften gehouden. ( er is 1x wat fout gegaan met wassen daarom dus 1x extra permentine). Verder heb ik rekening gehouden met dingen die mensen snel kunnen vergeten.
- ik hou ondergoed en sokken in stoffen manden, heb die manden dus in de schuur gelegd.
- heb een boxpsring dus alles ging in zeil.
Zelfs de bamk voor de zekerheid.
- vaatdoeken en theedoeken gelijk vervangen na gebruik. Of ik gebruikte keukenpapier om handen af te drogen.
- nadat je van buiten kwam. Schoenen buiten uit en sokken uit gedaan en schone sokken aangetrokken.
- scheermesje na gebruik gelijk weg gedaan.
Dit was ook meer voor de zekerheid trouwens.
Zal ongetwijfeld wel meer zijn. Ik heb vanaf het begin overdreven. Ik heb altijd al een fobie gehad voor beestjes op mijn huid of in mijn huid dus mijn angst werd ineens waarheid. Ik klap echt in mijn handjes ook dat het heeft gewerkt en het weg is. Aangezien ik hier lees dat mensen er zolang in kunnen zitten.
Ik ben ook iemand die sws al niet echt een grote sociale kring heeft. Dus de kleine kring die ik heb, heb ik geen contact mee gehad. Ik wou geen risico voor een ander zijn maar ook andersom. Denk dat dat zeker heeft meegeholpen. Maar is zeker geen aanrader! Je kan hierdoor behoorlijk ellendig gaan voelen.
Verder wou ik nog zeggen tegen @anoniem. Aangezien je eerst geen jeuk had maar na de creme. De creme heeft helaas bijwerkingen die precies lijken op klachten van schurft. Zolang je niks raars ziet zoals gangetjes zou ik me geen zorgen maken. Ik was besmet en heb een zoon die ook elke week naar zijn vader gaat. Daarom moest hij ook mee behandeld worden. Hin heeft nooit klachten gehad op wat jeuk na vanwege de creme.
@vraagteken
Hoe is het met jou en de kleine nu ? Heb nog aan jullie gedacht. Hoop dat het goed gaat en het ook weg is trouwens
Sorry voor dit lange bericht maar dacht laat wel ff weten hoe het hier is gegaan. Hopelijk komt iedereen ervan af!
@moeder+kind Wat een super fijn nieuws dat jullie er vanaf zijn! Dan hebben al die maatregelen die je hebt genomen toch zin gehad. Ik heb het zelf ook zo aangepakt ook al was het preventief.
Zelf ben ik ook erg gevoelig voor neerslachtig worden/depressieve gevoelens en ik zat ook echt in een diep dal omdat ik zo bang was. Vooral voor mijn zoontje.
Mijn man en onze baby hebben zo ver ik kan zien en merken nergens last van. Ik heb nog steeds wel veel last van de tintelingen op mijn huid. Soms is het wat minder. Dan weer heel aanwezig. Heb jij daar ook nog last van?
Ik heb ook over mijn hele lichaam kippenvelachtige plekken maar dat had ik al toen ik thuis kwam na m’n bevalling. Dit is wel heel erg uitgebreid. Ik denk dat de permitrine dit verergert heeft.
Soms heb ik wel eens wat jeuk maar echt niet extreem. Het zijn vooral die tintelingen die erg aanwezig blijven. Geen gangetjes, bulten ect.
Hopelijk trekt dit ook gewoon weg maar ik ben al heel blij dat m’n man en baby niks lijken te hebben. En denk echt dat mijn huid gewoon overgevoelig is geraakt. Misschien ook wel omdat mijn hormoonhuishouding anders is en ik gevoeliger ben. Geen idee.
Maar nogmaals super fijn dat je er vanaf bent!
@vraagteken
Fijn dat je man en kind nergens last van hebben. En heb precies hetzelfde ben zelf ook de enige met klachten. Ind overgevoelige huid. Maar heb al spijt van mijn bericht hierboven. Zag vanavond onder de douche ineens rode plekken op mijn bovenbeen. Grote en kleine. Kan zelf niet zeggen wat het is. Mijn huid is ook zo droog geworden. Morgen toch even de dokter bellen want vertrouw het niet helemaal. Het jeukt dan gelukkig niet echt. Ik had expres nog even paar dagen gewacht met plaatsen van het bericht omdat ik er zelf vertrouwen in wou hebben en ineens een dag later nieuwe huidafwijkingen. 🤨😅 maar denk wel dat het voor jullie sws goed is gekomen anders was er nu vast wel wat te zien!
Hebben meer mensen dit toevallig gekregen ? Kan geen foto plaatsen helaas. Het lijkt echt op exzeem of een allergische reactie. Maar het is sws al 5 week geleden na de laatste behamdeling. Dus lijkt me sterk dat het dan nog een bijwerking kan zijn.