Hallo, ik ben nieuw hier ben van belgie. Lees al even mee maar heb nog nooit gereageerd. Eerst en vooral dank u wel. Deze verhalen zorgen ervoor dat ik er in geloof van dit ooit weg te krijgen. Wij zijn een gezin van 6 personen en hebben allemaal schurft. Het begon toen mijn zoon een vriendin had laten slapen en hij enkel weken later jeuk begon te krijgen. Bij de dokter wss allergische reactie op wasverzachter. Jeuk bleef maar niet hevig en niet echt typische schurft symptomen. En 10 tal weken later begon de kleinste ook in zijn hals jeuk te krijgen. Bij de kinderarts bleek geen schurft te zijn. 2 weken later allemaal jeuk had ik voor mezelf uitgemaakt oke dit zal toch schurft zijn en ivm toch wat schaamte online zalf besteld zonder bij de dokter te gaan. Een tube zalf Permetrine Prolepha Gel 50mg/G besteld per persoon 10 euro per tube. Alle was en reinigings voorschriften gevolgd. Matrassen in plastic folie zetel in plastic folie. Ons hiermee behandeld 1 week geen last gehad van jeuk. Dan toch weer jeuk maar niet zo erg dus dachten we kan door de zalf komen. Twee weken later bij de huisarts toch nog steeds schurft. 3 tubes zalvor per persoon op dag 1 dag 8 en dag 15 te behandelen. Bij elke behandeling bleef de jeuk 4 dagen weg en dan weer volop jeuk en gekriebel op de huid. Vandaag weer bij de huisarts geweest. We moeten ons nu behandelen dag1 stromectol en zalvor dag2 stromectol en zalvor dag8 stromectol en zalvor dag 15 stromectol en zalvor behalve de kleinste die nog geen 15kg weegt die krijgt enkel de zalvor. Hopelijk raken we er nu vanaf. Volop bezig met alles weer in plastic folie te zetten en te reinigen. Heel vermoeiend is dit allemaal is zo al bezig van oktober. Dagelijks wassen van de lakens 3 2persoonsbedden en 1 kinderbed tijdens de behandelingen. Radeloos word ik ervan. Ik ga wel vol goeie moed de volgende behandeling in en heb hier wel een goed gevoel bij dat het ons deze keer gaat lukken. Direct een straffe behandeling. Ik hou jullie op de hoogte of het heeft gewerkt of niet. Veel succes en blijf erin geloven. Het is lastig maar het moet en het zal lukken. Groetjes Tjelly
Waar kan je die bb creme krijgen?
Hebben jullie dat artikel van trombiodose/ oogstmijt wel eens gelezen? Vergelijkbare jeuk met tips. Hartverscheurend hoe mijn dochter huilt vd jeuk..
@Help
De permetrine gel is gewoon vrij verkrijgbaar. Ik heb het toentertijd zelf bij Efarma besteld en had het toen snel in huis. Succes!
Ik had hele goede hoop, maar zie nu toch weer iets wat ik als “gangetje” beschouw. Die witte dingetjes op de foto.. Zit vrijdag ter controle bij de dermatoloog, maar ben zo bang dat het hele circus weer van voor af aan gaat beginnen 😪
Ook hier lijkt het alsof de schurft maar niet weg wil gaan. In oktober kreeg ik de eerste klachten nadat ik aan het daten was met een jongen.
Eind oktober kwamen de eerste gangetjes. Toen in november meerdere keren behandeld met zalf. Pas na de 4e keer smeren leek het goed te gaan. Wat was de truc: de was- en voorschriften héél goed opvolgen; alle was met handschoenen aanpakken, niet slapen in mijn bed voor enkele weken (ja, op een luchtbedje..), elke dag nieuw beddengoed, kleding en handdoeken (ook jassen, tassen en schoenen en dat wekenlang gedaan), de matrashoes waar ik ‘s nachts op zou slapen overdag gebruiken als hoes op de bank, alle schone was apart houden en de rest in vuilniszakken, tussendoor smeren met tea tree olie, de zalf overal smeren dus ook op m’n hoofd en bijna 24u laten zitten.
Het is nu 3,5 week rustig met nog wel wat rode bultjes, de jeuk is veel minder en geen gangetjes meer gezien. De enige jeuk kwam door post scabies dacht ik.
Totdat ik gister én vandaag nieuwe gangetjes ontdekte op m’n voet en hand. Hoe dan?!!
Drie dagen geleden was ik bij kennissen thuis waar iemand was met schurft. Ik werd meteen onrustig, vroeg of hij alles uit de buurt wilde houden en ben bang dat ik weer een besmetting heb opgelopen.
Mijn vraag; zou het de oude besmetting kunnen zijn geweest die toch niet helemaal weg was? Is 3,5 week ertussen dan niet heel lang? Of kan ik na drie dagen een nieuwe besmetting al zien?
Hallo allemaal.
Ik heb een half jaar geleden een aantal maanden met schurft rondgelopen maar ben er toen gelukkig na heel wat behandelingen vanaf gekomen. Wel nog een half jaar lichte jeukklachten gehad, maar nu heb ik dus sinds 3 dagen deze jeukende uitslag op mn benen en buik en daarnaast wat bultjes bij mn handen. Ik ben eigenlijk meteen weer bang dat dit schurft is. Ik wil niet weer aan die troep beginnen maar ik vrees het ergste want de jeuk is wel echt vrij hevig en het trekt niet weg de uitslag. Vinden jullie dit er ook zo uit zien of niet?
In november behandeld voor schurft na mogelijke besmetting via bedpartner. Niet veel jeuk, zeker niet snachts, maar wel wat bultjes en toch uit voorzorg maar gedaan, dokter zei dat preventief geen kwaad kon. Twee keer pillen en smeren en sindsdien ook geen jeuk meer. Alleen merkte dat huid slecht werd van de creme.
Nu vorige week erge uitslag op m'n elleboog (zie foto). Amper jeuk maar alleen tintelend gevoel af en toe, geen jeuk snachts. Echter vanaf dat moment jeukgevoel op hele lichaam (psychisch?). Elleboog is inmiddels minder rood en bultjes trekken weg, af en toe wat jeuk, komt soort wit schilfer/korstje overheen. Alleen nu komt het: vandaag opeens op m'n enkel deze plekjes (zie foto). Jeukte heel even, iets opengekrabt en geen jeuk verder alleen wat brandend/ tintelend gevoel.
Dokter zei over elleboog dat het niet perse op schurft leek, alleen ben ik nu met m'n enkel een week later wel heel bang dat het 't is. Alleen geen zin om weer die heftige behandeling te doen. Wat denken jullie, gewoon slechte huid van smeren + kou? Heb jeuk over hele lichaam overdag maar snachts is het niet aanwezig / trekt weg. Heb dus gevoel dat ik ook mezelf gek maak.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dit is overigens het plekje op m'n enkel ingezoomt nadat ik het had opengekrabt.
@mirthe op de een of andere manier kon ik heel lang niet reageren op dit forum. Ja het is zo vreselijk, ik leef ook ontzettend met jou mee. Hoe gaat het nu bij jou? Inmiddels heb ik wel af en toe blaasjes aan mijn handen, maar ben afgelopen maandag weer bij de dermatoloog geweest en zij zegt echt dat we niet meer spreken over schurft. dus volgens haar lijkt het er echt niet op en ze ziet al jaren veel mensen met schurft maar dit is het echt niet volgens haar. Mijn laatste behandeling is nu dus 2,5 maand geleden en ik heb nogsteeds elke dag wel jeuk, maar als ik mijn huid gewoon vet houd met een bodycreme (zit niks bijzonders in) is het niet ondragelijk. Ze hebben nu bloedgeprikt bij mij om te kijken of er een andere oorzaak kan zijn voor de jeuk, maar soms voel ik me gewoon voor de gek gehouden. Ik zie dan vandaag ook weer nieuwe bultjes aan mn hand, wat heel erg lijkt op toen ik in het begin ook schurft had, maar zie geen gangetjes. Vraag me gewoon heel erg af wat die bultjes dan moeten zijn, ze jeuken verder niet, maar toch.
Zijn er meer mensen die zo lang na de behandeling ook nog bultjes krijgen?
Mijn ouders zeggen dat ik echt op de dermatoloog moet vertrouwen en dat ik het dus écht niet meer heb, maar de angst om iemand te besmetten blijft gewoon aanwezig.
Juni 2023 voor het eerst besmet met schurft, mijn partner kreeg eerst jeuk en rode irritatie op zijn polsen en armen.
Naar de huisarts geweest die zei dat het een allergie was daar ook zalf voor gekregen.
Ik kreeg plm een week later jeuk en rode bultjes, afspraak huisarts nu met zijn twee.
Hadden inmiddels zelf ons huiswerk gedaan en gaven aan dat wij dachten het wel schurft kon zijn.
Hadden in 2014 ook al eens een schurft besmetting opgelopen toen we van vakantie terug kwamen denken dat deze besmetting uit een hotel is gekomen hier voor 2x behandeld schurft vrij dachten dat zal nu ook wel zo gaan.
Wij konden permetrine creme halen en met de behandeling beginnen.
Maar na twee behandelingen kregen wij weer bultjes en jeuk, maar weer creme bestellen voor twee behandelingen.
We hebben allebei 7x de creme gesmeerd zonder resultaat.
Weer terug naar de huisarts, die heeft ons toen doorverwezen naar de Dermatoloog dit was sept 2022.
We hebben van de Dermatoloog pillen en weer creme gekregen voor twee behandelingen.
Eind sept de laatste keer de behandeling gedaan , met stappenplan om alles goed uit te voeren.
Begin okt gingen wij op vakantie , de eerste paar dagen nog brandend gevoel op de huid en een beetje jeuk.
Zijn op vakantie in een zout bad geweest en sauna , na dit bezoek hadden we veel allebei last van brandende huid.
De volgende dag was dat gelukkig over en de jeuk ook.
Mijn man had heel veel rode irritatie van de schurft die na een paar dagen bijna niet meer te zien was.
Eenmaal thuis 15 okt waren we van goede hoop we hadden de schurft verslagen helaas een week voor de kerst weer jeuk en bultjes polsen en ellenboog direct weer zalf besteld voor twee behandelingen.
Nu 5 januari 2023 nog geen verbetering, krijg steeds weer nieuwe bultjes die jeuken.
Wel heel apart de bultjes trekken na ongeveer twee dagen ook weer weg bij mij.
Misschien dat dit een reactie is op de zalf wij weten het niet meer.
Natuurlijk erg bang dat we nog steeds schurft hebben, weten niet wat de besmettingsbron is waar het vandaan komt.
Dat maakt het lastig en je bent bang om andere mensen bv een hand te geven willen niet andere mensen besmetten.
Heb vanmorgen maar weer creme en pillen besteld wacht nog een paar dagen met smeren om te kijken of het misschien toch nog de naweeën zijn van de Permetrine zalf.
Weet inmiddels wel dat wij niet de enigen zijn met dit probleem het zou fijn zijn dat hier meer aandacht voor komt schurft is echt een groot probleem waar je niet zo maar weer vanaf komt.
Is er iemand die het stappenplan voor de combinatie behandeling van pillen en benzylbenzoaat (en evt permitrine) met mij kan delen? Qua aantal dagen en hoe het met douchen zit? Ik lees vaak tegenstrijdige dingen erover. En hoelang laten jullie kleding in zakken als je ze niet op 60 graden kunt wassen? Die 3 dagen is sowieso veel te kort maar geen idee wat lang genoeg is?
@student schurft ik zou het bericht van Mien even lezen van 28 december.
Voor het stappenplan { infectie bestrijding } http://www.ggd.nl of kijk http://www.rivm.nl/schurft.
Hier staat duidelijk beschreven wat je kan doen als je met de behandeling start.
En wat je moet doen om evt kruisbesmetting uit te sluiten.
Succes