Pfff wat is er weer veel gebeurd op het forum.
Niet te geloven.
Zo veel nieuwe info.
Super bedankt dat jullie dit delen!
#Ramon, ik herken jouw bulten bij de liezen. Mijn man heeft precies dezelfde bulten dan op zijn billen. De dermatoloog denkt dat het een allergische reactie is van al de Permetrine.
4 weken na de laatste kuur kan er eventueel een biopt van genomen worden. Deze kan dan onderzocht worden of er nog dna zit van evt een mijt.
De uitslag van dit onderzoek duurt dan ook 3 weken.
Wat een geweldig nieuws dat de pillen nu eindelijk vergoed gaan worden. Zou geweldig zijn als dat met terugwerkende kracht zou kunnen 😋 Echt wat een geld is hiet in gaan zitten. Gezin van 4 en dan wel meer dan 8 kuren bestaande uit steeds 3x slikken en smeren….. een fortuin is er in gaan zitten!!!!
Lieve mensen heel heel veel sterkte!!!!
@Ramon
Lijkt me inderdaad dat het niet zo werkt haha. Ook als mijn huisarts aan iemand de crème voorschrijft die niet eens klachten heeft maar met iemand in aanraking is gekomen oid, schrijven ze standaard 2 voor. Die mensen hebben ook niet veel schurft op het lijf want ze hebben nog niet eens klachten. Dan gaat dat "even het laatste beetje weghalen" met een enkele behandeling ook niet op denk ik.
Lijkt me idd handig om die zakken nog even te laten staan en dan zou je ze in principe zaterdag kunnen wassen en veilig gebruiken. Fijn dat je weinig jeuk hebt, dat is een goed teken. Tea tree olie kan wel ook helpen tegen bestrijding van schurft dus let daar mee op dat de jeuk niet alleen maar weg is omdat je deels behandelt met tea tree. Maar als ik je zo hoor, als je nog een keer behandeld hebt zaterdag en je hebt alleen nog maar last op je geslachtsdeel klinkt het wel alsof je er sowieso na zaterdag vanaf zou moeten zijn. Die zalf die je gekregen hebt van de dermatoloog zijn allebei hormoonzalven! Heel goed dat je daarmee gestopt bent, gebruik dat absoluut niet meer want het verbloemt alleen maar de symptomen waardoor je niet meer doorhebt mocht je nog schurft hebben+ het onderdrukt het immuunsysteem waardoor de effectiviteit van schurftbehandeling omlaag gaat.
@Naomi, Heeft de oudste ooit klachten gehad? Het lijkt me sterk dat als zij dat wel heeft gehad, nu niet meer heeft en nog steeds met de jongste in bed slaapt de jongste het ook niet meer heeft. Je zegt dat ze al bekend was met eczeem, het kan dan heel goed zijn dat ze ook heftig heeft gereageerd op de behandeling want het is nou eenmaal bekend dat het huidklachten veroorzaakt. Onnodig opnieuw behandelen kan het dan misschien nog meer verergeren. Tenzij ze natuurlijk echt gangetjes heeft, dan zal ze het wel moeten hebben, maar zou het erg raar vinden als haar zus nergens last van heeft.
@S.C. Hurft, goed behandelplan. Houd de vuilniszakken minimaal 7 dagen afgesloten. Neem evt de post van @ervaringsdeskundige erbij als je het echt secuur wil doen zoals @guus hierboven noemde. Ja, schurft kan in het dekbed zitten. Ikzelf slaap ook al sinds maart zonder dekbed, gewoon onder een laken. Nu het wat kouder wordt met warme kleding aan. Ik ga pas weer aan het dekbed als ik 100% zeker ben ervan af te zijn. Verder raad ik het ook aan zolang met plastic/vuilniszakken om je matras te slapen. Niet super comfortabel, maar alles voor het goede doel. Het kan nou eenmaal wel in je matras gaan zitten en hiermee sluit je me meer uit dan met stofzuigen.
200 ml benzylbenzoaat is goed voor 2 dagen, ik zou dus om nog een keer 200 vragen aangezien je 4 dagen behandelt.
@Radeloosje, hoe gaat het met jou ?? Nog steeds aan het afwachten voor je man?
Wat fijn verder dat de pillen nu wel vergoed worden...dat werd tijd. Vraag me ook af ze met terugwerkende kracht vergoed worden haha maar ben toch bang van niet helaas. Ik hoorde wel dat je het nog van de belasting kom terugvragen, van zorgkosten die niet vergoed worden. Moet dat nog een keertje uitzoeken.
Hi allemaal,
Het is inmiddels 3 weken geleden dat ik mijn laatste behandeling gehad heb en ik heb eindelijk het idee dat ik ervan af ben. Ik heb nog wel af en toe jeuk, maar niet meer alleen ‘s avonds. Ook krijg ik af en toe een bultjes maar verdwijnt snel weer. Het is na 3 weken niet exponentieel uitgebreid dus dat geeft mij de bevestiging dat het waarschijnlijk weg is. Nu vroeg ik mij af, wat voor zalf raden jullie aan om je huid te verzorgen? Ik heb misschien wel 20 keer met permetrine gesmeerd dus m’n huid is helemaal kapot. Ik heb nu zalf met tea tree erin, maar heeft iemand nog betere opties? Hoor het graag!!
Hoi iedereen
Wij zijn hier ook al vanaf juli bezig met behandelingen , wij hebben een maand geleden onze laatste behandeling gehad met benzylbenzoaat ( hier alles afgeplakt met plastiek , gestoomd , gepoetst en noem maar op !
We zijn nu al 2 keer bij de dermatoloog op controle geweest niets meer te zien meld hij .
Maar toch blijf ik last hebben van doorzichtige blaasjes precies ( echt jeuken doen ze niet )
Kan dit schurft terug zijn of is het misschien een reactie op de vele behandelingen ??
Ervaringen??
Hoi vol iedereen !
Het is vooral aan de bovenkant van mijn vingers .
hand palmen en polsen niets te zien .
ook voor de rest geen klachten of tunnels of blaasjes op lichaam .
gewoon enkel op de bovenkant van mijn vingers ..
moet ik terug naar de dermatoloog denken jullie ?
Of toch iemand ervaring of dit een nawerking is van het product ?
groetjes
@anoniem, dit is een bijwerking van het vele smeren. Ik heb dit Drie kwart jaar na de laatste behandeling nog steeds. Hier zou ik me niet druk om maken, permetrine is helaas vaak een veroorzaker van verschillende soorten eczeem na zoveel behandelingen! Ik heb zelfs regelmatig nog allergische reacties op mijn onderarmen icm die blaasjes maar het is geen schurft meer, je merkt het verschil wel met de rest van het lichaam. Succes!
Bedankt voor jou snelle antwoord !
Ja we hebben 5 behandelingen van zalvor achter de rug , en de laatste was de benzylbenzoaat, sindsdien blijf ik mijn handen smeren met die benzylbenzoaat uit bescherming van mijn kleinste dochtertje van 4 maand ( die had het heel fel )
en mijn man voornamelijk op handen en voeten . Voor de rest niemand hier last . Maar wel allemaal gesmeerd . Bij dochter 4 maand geen letsel meer te bespeuren , had twee weken geleden een blaasje en nu weer blaasjes op vingers ( nooit last van gehad )
terwijl dermatoloog bevestigd bij dochter en man dat het weg is .
dus had zo iets hoe kan dat nu ik smeer elke dag mijn handen in met het product en toch nog blaasjes .
maar moet me hier dus geen zorgen om maken dan als ik het zo hoor ?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo allemaal, blijft hier nog spannend. Laatste contact 3 weken geleden. Vandaag viel me op dat ze jeuk heeft op de buik. Ook zag ik een groepje van zwarte puntjes maar dat lijkt eerder een oude krasstreep opgedroogd? Wat denken jullie? Ik mag pas maandag terecht.
@Anoniem, nee geen zorgen. Heet blaasjes eczeem / dihydrotisch eczeem. Bijwerking van behandeling. Vochtbalans van je huid is door de war geraakt erdoor.
@marjolein, die zwarte puntjes lijken me inderdaad kraswondjes, in ieder geval rechts in de foto, links kan ik niet goed zien. Gangetjes worden verder ook niet langer dan een halve centimeter. Lijkt wel alsof ze flink heeft zitten krabben als ik zie hoe droog en rood de huid is. Heeft ze hier vaker last van of nu ineens?
@mirthe
en gaat dit dan ooit nog weg ? Of kan je er iets tegen doen ?
want ben toch bang dat het dan weer terug is 😱
terwijl niemand hier last heeft en man en dochterlief gecontroleerd zijn door dermatoloog en dus niets hebben ..
zou het ook heel raar vinden want ik heb steeds product op men handen om dochter te beschermen .
de blaasjes die dan open zijn pikken wel een beetje ( maar totaal niet jeuken )
lijkt zo gelijk op een brandwonde of zo kan het niet anders beschrijven
@Anoniem, het stoppen met smeren van de benzylbenzoaat is het belangrijkste wat je nu kan doen. Het kan helaas echt wel even duren voordat de klachten weggaan, zeker als je het wekenlang achter elkaar op je handen hebt gesmeerd. Het is gewoon medicatie en het is nodig om iets te bestrijden en daar horen vaak bijwerkingen bij. Het is niet de bedoeling dat je het blijft smeren als een soort handcreme. Het werkt zeker niet tegen schurft op deze manier en hoe langer je het smeert, hoe meer je je huid kapot maakt. Hoe bedoel je dat je bang bent dat het weer terug is? Als je schurft hebt en je smeert benzylbenzoaat constant op enkel je handen, ipv op je hele lichaam en daarbij alle hygiëne - en schoonmaakmaatregelen uit te voeren achteraf en vooraf, zal de schurft echt niet weggaan. Je hoeft er dus niet bang voor te zijn als je stopt met smeren dat de schurft terugkomt want dan zou je er nu wel net zoveel last van moeten hebben, maar dan op andere plekken van je lichaam. Maar een enkele plekje behandelen op je lichaam helpt helemaal niets tegen schurft en brengt je alleen maar verder in de problemen. Ik denk dat jij ervanuit kan gaan dat je het niet meer hebt aangezien je geen jeuk hebt (echt een belangrijk criterium voor schurft, als je geen jeuk hebt kan je schurft wel uitsluiten), je enkel blaasjes hebt (heel erg bekend fenomeen als bijwerking van de creme, lees maar eens terug op dit forum, er is veel over gezegd afgelopen maanden, incl foto's, kijk eens of je het herkent), en de mensen in je omgeving nergens last van hebben, als jouw man wel duidelijk klachten heeft gehad, jij met hem in bed hebt geslapen elke nacht en hij nu nergens meer last van heeft kan je er wel zeker van zijn dat jij het ook niet hebt want dan had je hem echt wel besmet.
Wat betreft manieren om je huid te herstellen, ook inhakend op Lotte, ben ik ook nog steeds op zoek. Ik vind het lastig omdat je een creme moet hebben die hydraterend is, heel neutraal moet zijn (want parfum en gekke chemische stofjes irriteren je huid natuurlijk ook), en ook niet te vet want dan train je je huid om zelf minder vet aan te maken en uit te drogen (vaseline effect) en dat wil je ook niet. Ikzelf weet ook niet of ik er vanaf ben dus durf ook geen producten te gebruiken zoals tea tree olie bijv., omdat dit ook deels de schurft kan bestrijden maar niet volledig werkt dus als ik dat ga gebruiken en ik wil dit later nog gebruiken tijdens een behandeling, ben ik bang dat de schurft hier resistent voor is geworden. Ook schijnen vette cremes "voeding" te zijn dus eigenlijk durf ik gewoon niets op mijn huid te smeren haha.
@Ook anoniem, mag ik vragen hoe de verschillende soorten eczeem en allergische reacties zich bij jou uitten? Kreeg je dan ook rode bultjes en hoe snel trokken die weg, hoeveel? En had je op bepaalde momenten van de dag, bijv. avond meer last? En ook nog bepaalde plekken van het lichaam? Hoeveel jeuk had je, en hoe verschilde die van schurftjeuk als het verschilde? Hoop dat je op iets van deze vragen antwoord kan geven. Probeer zelf uit te vinden of ik nog steeds allergische reacties heb en mijn huid enkel volledig naar de klote heb geholpen of nog steeds schurft heb.
@mirthe
ik heb zelf nooit denk ik schurft gehad , toch niet dat ik het door had . Mijn man stond volledig vol aan zijn handen , en dochter lief hele lichaam tot hoofd en gezicht .
man heeft er blijvende eczeem van over gehouden heeft dermatoloog eergisteren nog bevestigd ( zijn handen zijn helemaal kapot )
dochterlief heeft soms wat rode bultjes en die zijn dan na 2/3 dagen ook weer weg merk ik .
merk ook geen jeuk meer bij dochter en man .
enkel een zeer droge huid hier allemaal .
als we dan smeren met bodylotion zonder parfum natuurlijk dan hebben we wat jeuk omdat ons huid zo uit gedroogd is ..
heb je dan ook zoveel last van de bijwerkingen mirthe ?
hoelang ben je al bezig om het weg te krijgen ?
wij hebben hier echt heel grondig geweest dit keer .
ben mentaal echt wel op en heb een hele grote angst opgelopen dat het weer terug zou komen .
eergisteren nog bij de dermatoloog geweest en deze nacht kreeg ik plots die blaasjes en dacht oh nee niet weer hè , maar dan zoals je zegt had mijn man en dochtertje al terug last moeten hebben toch als het het schurft was bij mij ?
ben er zo gek van geworden
De dermatoloog heeft hun beiden ook grondig onderzocht en er werd niets gevonden . Onze laatste behandeling was op 14,15,16oktober.. hij heeft ons dan op 26 oktober terug laten komen op controle na de behandeling en niets te zien , en dan gisteren morgen bedoelde ik weer op controle en ook nog steeds niets te zien bij man en dochter .
dus zou ik er vanuit kunnen gaan dat het echt weg is denk je ?