Ja klopt!
Gelijk de volgende avond.
En had al langer jeuk op mn hoofdhuid. Dat heb ik nu ook.
@schurfthekelaanschurft
Hoe staat het er nu voor bij jou? Ben je van je jeuk en schurft af gekomen?
Ik ben ook radeloos en wordt gek van de jeuk. Heb behandeld met permetrine creme waarna het de eerste 2 dagen minder leek te worden maar vervolgens helemaal onder de bultjes en ook nieuwe gangetjes. Is niet normaal hoe erg het jeukt en de bultjes zitten op plekken waar ik voor de behandeling helemaal geen ‘zichtbare’ schurft zat..
Na het lezen van dit forum zo bang geworden dat het bij mij ook nooit weg zal trekken 🙁
@Irma maar je hebt eerder schurft gehad? Waarmee en hoevaak heb je toen behandeld? Hoe lang is het geleden dat je het kreeg en wanneer was je er vanaf?
Ik ben me ook weer helemaal druk aan het maken. Nu bijna 3 weken na laatste behandeling (van reeks van 4 weken achter elkaar behandelen met ivm, bb en enkele keer pem). Na de laatste behandeling met pemetrine extreem veel jeuk ineens, te wijten aan deze behandeling natuurlijk. Toen toch wel iets minder geweest maar sinds nu bijna een week weer wordt de jeuk weer een stuk erger in de avond. Merk dat ik ook een ontzettend droge huid heb. Meer mensen daar ervaring mee enkele weken na de behandeling? Dat kan de jeuk wel deels verklaren. Maar nu weer een plekje ontdekt bij mijn buik/zij, ik twijfelde sneetje of gangetje. Het lijkt me niet meteen op een gangetje maar lijkt wel op plekjes die ik eerder had toen ik sws schurft had. Toen ik het openkrabte bleef er nog steeds een plekje waarvan ik dacht een mijt misschien (pijltje). Proberen te ontdekken maar niet meer gelukt. Ik vrees het ergste. Ik ben toch wel goed geworden in gangetjes identificeren maar blijf het toch lastiger vinden bij mezelf te beoordelen dan bij een ander. Is er een ervaringsexpert die hier iets over weet te zeggen?
Wat ik wel gek vind is dat mijn handen ontzettend rustig zijn, amper een plekje te vinden. Ik heb de afgelopen maanden zeker op heel veel andere plekken schurft gehad en schurft blijft zeker niet bij je handen maar dat ik hier nu helemaal niets heb terwijl dit eerst zo'n hotspot was? Hebben meer mensen dat gehad, wel nog schurft maar helemaal niet op de handen? Of mensen die er toch vanaf waren en wel nog op andere plekken jeuk en bultjes hadden maar niet op de handen?
Heeft iemand op deze blog ervaring met post-scabies jeuk en bultjes? Ik zit helemaal onder de bultjes en extreme jeuk! iemand dit ook ooit meegemaakt?
Beste forummers,
Allereerst bedankt voor de bulk aan goede informatie en het gevoel dat ik niet alleen ben in deze rot-aandoening…
Ik heb sinds een maand na terugkomst vakantie enorme jeuk in de schaamstreek ontwikkeld hetgeen gepaard gaat met veel jeuk, roodheid en letterlijk vele tientallen rode pukkeltjes.
Na verloop van tijd kwamen de pukkeltjes overal; polsen, onderarmen, schouders. Maar steeds in enkelvoud of kleine groepjes.
De twijfelachtige hotelbedden gaven al gauw de verdenking schurft en ik heb van de huisarts perimetrine voorgeschreven gekregen. Ik merk dat de perimetrine de pukkeltjes op de lichaamshuid goed aanpakt, de eenzame mijten sterven en mijn lichaam -torso is weer vrij van laesies.
Dat geldt echter niet voor de schaamstreek. Ondanks drie behandelingen…extra smeren…goed scrubben en inmasseren…komt de schurft na behandeling steeds angstwekkend snel terug. Steeds vanuit de balzak (excuses voor het woord), waar de huid dikker en rimpeliger is.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? En wat kan ik doen? Het lijkt erop alsof de perimetrine de mijten en eitjes op die plekken niet bereikt…zodra er elders op het lichaam bultjes en laesies ontstaan, is de permetrine dodelijk. Maar vanuit de schaamstreek blijven de mijten maar komen…
Iemand kennis hierover? Of een advies?
Groetjes en alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!
Scheer je de schaamstreek? Veel beharing kan de opname door de huid sterk belemmeren dus mocht je dit niet hebben gedaan, doe dit voor behandeling. Daarnaast, smeer je elke keer dat je naar de wc bent geweest snachts die regio (en handen, waar het afgeveegd zou kunnen zijn) opnieuw in met de zalf? Het is ook belangrijk dat de zalf op elk lichaamsdeel ingesmeerd blijft gedurende de hele behandeling.
Verder, misschien om de huid beter gedekt te houden met crème daar, om bij het insmeren 15 minuten te wachten, daarna opnieuw 15 minuten wachten, deze plek opnieuw insmeren en dan nog 15 minuten wachten met ondergoed aantrekken zodat de crème goed ingetrokken is en je het er niet makkelijk meer afveegt.
Misschien zweet je veel in deze regio? Dan misschien handig een keertje extra in te smeren als je toevallig snachts wakker wordt?
Beste mensen,
Ik ga proberen het zo kort mogelijk te houden. 2 jaar terug hebben wij tijdens een reis schurft opgelopen. De huisarts wist niet zeker of de jeuk door schurft veroorzaakt werd (weinig verstand omdat hij nog nooit eerder patienten met schurft had gezien. Wij kregen een creme mee en moesten ons daarmee behandelen. Wij hebben ons zelf meerdere malen met deze creme behandeld zonder resultaat. Ik stond op het punt om gek te worden.
Aller eerst wil ik jullie meegeven dat alleen beddengoed verschonen en kleding op hoge temperaturen wassen niet helpt. Ik heb letterlijk alles in huis 1 voor 1 moeten stomen, schoonmaken met azijn. Speelgoed van de kids, schoenen jassen, autobekleding, alle plaids sierkussens echt letterlijk alles. Ik heb dit 2 maanden lang elke dag gedaan. Wij hadden het geluk dat het buiten -10 graden was dus kon ik ook heeeeeeeel veel spullen in vuilniszakken op balkon kwijt tot we van de schurft af waren. Schurft overleeft lage temperaturen niet, maar alles moet dan wel minimaal een week in de vrieskou. Of wassen op hoge temperaturen uiteraard. Maar daarmee ben je er helaas niet helemaal van af. Wij zijn een gezin van 5, en als je kleine kinderen in huis heb die overal aan zitten blijf je bezig tot je ze uitgeroeid hebt.
Ondertussen hebben we ons natuurlijk ook behandeld met middeltjes. DE CREMES VAN DE HUISARTS WERKEN NIET!!! Wij hebben op het internet een creme gevonden die verkrijgbaar is in turkije, via via konden we dit bestellen. Ohhhh wat een stinkspul, je smeert jezelf en alle gezinsleden 3 dagen achter elkaar in met dit middeltje. Let op! Je mag tot dag 4 niet douchen, je smeert 3 dagen en gaat douchen op dag 4. We kregen het advies om steeds dezelfde kleding te dragen, maar dat hoeft niet perse als je je houdt aan de 3 dagen strict insmeren. Het is een bruin goedje met zwavelzuur en andere dingetjes erin die de schurft echt doden indien je t juist gebruikt. Google op Wilkinson Pomad en je komt m tegen. Daarnaast heb ik op advies van iemand flesjes anti scabiosum uit duitsland besteld.
Dit middel is er zowel voor volwassenen als kinderen. Voor de zekerheid hebben we nog na t douchen op dag 4 dit middel gebruikt. Bij mijn zoontje heb ik dit middel nog een paar keer voor mijn jongste moeten gebruiken omdat ik t idee had dat ie aan zn handjes nog schurft had. Na 2 ellendige maanden waren wij uiteindelijk van deze zooi af, maar nogmaals ik stond echt op t punt om gek te worden.
Probeer aan deze 2 middelen te komen, houdt je aan de hygiene maatregelen die ik hierboven beschreef en geloof me je komt er van af. Ik heb nog 5 ongeopende tubes Wilkinson Pomad liggen die ik door kan verkopen voor de geïnteresseerden. Dit is absoluut geen reclame oid voor t middeltje. Ik had voor de zekerheid extra tubes laten komen, ze hebben een houdbaarheidsdatum dus het is zonde als ze blijven liggen terwijl het anderen kan verlossen van de schurft ellende. Ik wil vanwege privacy niet mijn email adres delen hier maar als je een emailadres doorgeeft kan ik contact met je opzoeken. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik geen reclame maak of hier geld aan wil verdienen. Ze liggen hier maar en ik weet dat de cremes van de huisarts niet werken dus wil graag helpen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik kan het niet laten om uitgebreider over de hygiene maatregelen te vertellen die ik heb uitgevoerd. In de hoop dat mijn verhaal anderen echt kan helpen. Ik gaf in mijn post hierboven al aan dat ik alles heb moeten stomen en schoonmaken met azijn maar ik vergat nog zoveel dingen.
Ik heb op een verhuis artikelen site plastic hoezen voor onze matrassen en bankstel/stoffen eetstoelen besteld. Hiermee heb ik ze allemaal goed ingepakt zodat de mijten die er al op zaten niet meer in aanraking kwamen met ons, zo heb ik er ook voor gezorgd dat er geen nieuwe mijten op konden komen via ons. Deze plastic hoezen heb ik er niet afgehaald tot t einde van de behandeling. We hebben ook alle vrienden, kennissen en familie vermeden uiteraard. Als je anderen besmet blijft het circuleren en kom je er niet van af!
Verder heb ik zoals eerder vermeld alles wat ik kon stomen met een stoomapparaat elke dag gestoomd, onze bedden waren makkelijker te doen met de stoomgenerator, ik streek onze kussens, lakens dekbedden dagelijks. Ja je leest t goed, gewoon onze bedden gestreken (7,2 bar druk, killed them bitches). Alle oppervlaktes zoals tafels, tv meubel echt alles waar aan gezeten werd elke dag meerdere malen met een spuitfles gevuld met azijn afgenomen. Speelgoed waar veel gespeeld mee werd ook elke dag gestoomd/gewassen met azijn en de rest van het speelgoed opgeborgen in zakken en op balkon bij de rest gezet. Dweilen deed ik met gekookt heet water met azijn, ook dagelijks. Dit allemaal was dood en doooood vermoeiend, soms bleef ik bezig tot 4/5u s ochtends. We zaten midden in de lockdown dus ik hoefde de kids niet weg te houden van school en hoefde dit ook gelukkig niet bekend te maken. Het is echt erg belangrijk om niet in aanraking te komen met anderen. Ik kon me echt niet voorstellen dat mijn kinderen andere kinderen op school zouden besmetten. Ik las verhalen van mensen die er 6 maanden mee rond liepen, sommigen hadden het zelfs over een jaar!!! Ik ben ervan overtuigd dat alle stappen die ik heb genomen ons binnen 2 maanden hebben verlost. De eerste weken was het vooral uitzoeken wat t was, en behandelen met de creme van de huisarts. Langzamerhand kreeg ik door dat de huisarts helaas weinig verstand had (heb ik hem nooit kwalijk genomen want een paar jaar terug kwam schurft zellllden voor in NL) Eenmaal ik door had dat er veel meer stappen en andere middeltjes nodig waren waren we er binnen een week van af. Als ik meteen in t begin had geweten van de creme uit turkije en lotion uit duitsland en dat alleen beddengoed en kleding verschonen niet genoeg is had het ook zeker geen 2 maanden geduurd.
Beste ex schurft patiënt,
bedankt voor je verhaal! Ik heb interesse in de tubes, ik zie dat het nog niet zo gemakkelijk is om te bestellen op de Turkse sites.
ik heb een tijdelijk e-mailadres aangemaakt waarop je me kunt mailen over de tubes;
@moderator, ik zag geen andere optie dan het op deze manier te doen.
lieve groet desperately seeking
Beste desperatly seeking,
Graag gedaan! Ik weet hoe rot het is om schurft te hebben, ik heb me zooo vaak wanhopig gevoeld omdat niets hielp totdat wij de creme uit turkije ontdekten. Gelukkig hebben we kennissen daar en die konden het opsturen maar ze moesten veel adressen langs want ook daar heerst het en zijn de cremes vaak uitverkocht.
Ik zie geen mail adres staan, zou het weggehaald kunnen zijn door de moderator?
Als we hier geen mail adressen migen uitwisselen ben ik bang dat we niet in contact kunnen komen. Probeer anders sowieso de lotion anti scabiosum waarvan ik de link heb gedeeld uit Duitsland. Daar werd ook met veel lof over gesproken over een dame die ik tijdens mijn wanhopige zoektocht tegenkwam. Zij had ook van alles geprobeerd en t enige wat bij haar hielp was die lotion. Er zit een werkzame bestanddeel in die in de cremes in NL niet zitten, iets met benzyl nog wat dacht ik. De laatste beetjes op de handjes van mijn zoon zijn daarmee verdwenen. Maar let op, als je kinderen hebt bestel je voor hun de kids variant, staat op dezelfde website. Hoop oprecht dat je er snel van af bent.
Liefs
@ex schurft patiënt en desperately seeking, de duitse crème waarover je vertelt, antiscabiosum, staat gelijk aan benzylbenzoaat 25%. Dit is niet uitsluitend iets Duits maar wordt daar wel zonder recept verkocht waardoor je het gewoon kan bestellen op internet. In Nederland kan je het ook krijgen, echter is het hier alleen op recept verkrijgbaar (vergoed door zorgverzekeraar, wel uit eigen risico, net als pemetrine dus). Het wordt alleen niet als standaard middel voorgeschreven, alleen bij zwangere vrouwen en jonge kinderen. Het wordt ook toegepast bij mensen waarbij pemetrine niet werkt, maar helaas zijn nog te veel artsen hier niet bekend mee. Maar als je ernaar vraagt bij je arts kan je het in de meeste gevallen wel krijgen als je al meerdere keren pemetrine hebt geprobeerd en het niet blijkt te werken.
Let er wel op dat de benzylbenzoaat 2x 72 uur op je huid moet zitten en er niet afgespoeld mag worden tussendoor. Dus 1x 72 uur, week later weer 72 uur. Er wordt nog wel eens gevarieerd met behandeltijden maar dit is de meest effectieve optie, en beter dat het zo snel mogelijk werkt want anders wordt het alleen maar lastiger als je opnieuw moet gaan behandelen. Er is minimaal 200ml benzylbenzoaat nodig voor 72 uur, dus zorg dat je minimaal 400 ml krijgt.
Iemand ervaring met dit soort bultjes?
Enkel op mijn voeten (aan de zijkanten en paar op de bovenkant) en hand (3 plekjes) aanwezig. Alleen op de zijkant van mn voet lichtelijk rood, voor de rest huidskleurig. Geen jeuk tot dat je het aanraakt, ‘s nachts ook geen jeuk.
Voor zover ik het zie zijn er geen gangetjes te vinden op mijn lijf. Word meer naar van het idee schurft omdat je zoveel verschillende verhalen hoort. Graag hoor ik jullie mening! Foto’s krijg ik helaas niet gedeeld
Alvast bedankt