Laladie; insgelijks:)
@anderen ; die plekjes en zaken kunnen nog heel lang blijven komen.
Voor mij 3 zaken die onomstoten vast staan als niet post scabiës maar weer schurft:
1) duidelijk zichtbare gangetjes
2) je besmet iemand anders
3) de alles doordringende nachtelijke jeuk
@henkie dank je wel voor je reactie. Het is toch van de zotte dat we het zo zelf maar een beetje uit moeten zoeken. Ik probeer ook niet te snel conclusies te trekken, heb veel jeuk op diverse plekken op mijn lichaam, maar naar mijn idee niet die heftige. Gangetjes kan ik ook niet ontdekken, wel die wondjes/puntjes her en der (ook nieuwe). Op een gegeven moment ga je echt aan alles twijfelen ook.
Naomi; het zal je niks verbazen ondertussen maar dat heeft iedereen denk ik wel.
Ik wil niks bagatelliseren maar onthoud; al heb je het wel, je gaat er niet dood aan, en het gaat echt wel over. Dat mentale stuk is ook zo belangrijk.
Hiii!! Heb vorige week weer behandeld en zie vandaag dit…… Dit is toch een gangetje???
Daar ben ik weer, maar nu met goed nieuws. 2 maanden geleden heb ik mijn laatste behandeling afgerond en als t goed is ben ik er vanaf! Heb me tussen door nog keer laten controleren door de dermatoloog en ze gaven aan dat ik schurft vrij ben. Hoe is het me deze keer wel gelukt na 8 maanden smeren met permetrine en ivermectine:
De laatste keer dat er weer schurft was ondekt bij mij heeft de dermatoloog mij voor de zoveelste keer permetrine voor geschreven, dit heb ik gewoon gesmeerd zoals alle andere keren. Alle banken, stoelen en me bed ingepakt met plastic, kleren in zakken, bed op 60 graden wassen etc… dit heb ik week later weer herhaald. Tussen de behandeling door heb ik me twee keer per dag ingesmeerd met body lotion met wat tea trea oil druppels, gewassen met zwavel zeep en ik dronk 4 koppen thee per dag van Jacob Hooy-Pa D’arco. Toch vertrouwde ik het niet dat permetrine dit keer wel zou helpen. Ik heb contact opgenomen met mijn dermatoloog en aangeven dat ik benzylbenzoaat wil hebben. Dit heb ik uiteindelijk op mogen halen bij me apotheek en daar ben ik mee begonnen week na mijn laatste behandeling van de permetrine. (Ben tussen door ook nog niet gestopt met alles in zakken en in plastic). Benzylbenzoaat moet je 3 dagen achter elkaar aanbrengen met 24 uur er tussen zonder te douchen! Het ruikt een beetje gekkig en je voelt je niet heel fris, maarja beter dan schurft. Dit heb ik een week na mijn laatste dag weer opnieuw gedaan. Tussen de behandeling smeren met tea trea oil en wassen met zwavel. Na dat ik gedoucht had na mijn laatste behandeling van 3 dagen heb ik als uit de plastic gehaald, alles goed schoongemaakt, gewassen etc. Heb dus 4 behandelingen gedaan jn een maand tijd, 2 keer permetrine en 2 keer benzylbenzoaat. Denk zelf dat de permetrine behandeling overbodig is. Af en toe heb ik nog een kriebeltje hier en daar, maar dit kan maaaanden aanhouden.
Ik hoop voor de mensen die nog met schurft strugglen, dat dit hun helpt! Succes allemaal
Mario , helaas wel… is dit je eerste behandeling of? En wat voor smeersel of pillen gebruik jij?
@schurftsmurf
Ik heb nu voor de 4e keer al permetrine gesmeerd maar werkt dus blijkbaar niet…
Het enige wat ik denk: bij schurft zie je bepaalde gangetjes.
Die hebben wij niet. Toch alle zelfde klachten. Ik ben toen verder gaan zoeken.
Schurft en besmet zijn met schimmels: klachten soortgelijk.
Het blijkt nu, dat ik geen menselijke schurft heb dus. Toen gekeken naar animale schurft. Katten krabben zich ook.
Overal zwarte sporen/ puntjes in huis. Nu heb ik al een paar keer het advies gekregen om de luchtvochtigheid in huis aan te pakken.
Schimmels en schimmelmijten en schurftmijten lijken enorm op elkaar qua klachten.
Vermoeden is, dat ik een vochtprobleem heb ergens. Die voor schimmels/ schimmelmijten zorgen.
Morgen komt er een vochtinspectie. Bovenbuurvrouw stond ook ineens aan de deur. Schoonzoon had aan de leidingen geklommeld. Ik hoop het vochtprobleem te ontdekken. De schimmels die vrijkomen zorgen voor identieke klachten als bij schurft.
Ik blijf erbij: soms hebben dokters gelijk. Het is geen schurft. Dan moet je verder zoeken.
Ik geef niet op. Word wel knettergek verklaard. Ik zoek door tot ik gevonden heb waar we last van hebben. Zwarte puntjes in huis. Geen gangetjes.
Hoop, dat jullie tussen het krabben door ook stiekem rondkijken, of er iets anders aan de hand kan zijn. Ondertussen krab ik ook verder..
Dank je voor alle tips. Ik blijf lezen naar jullie tips..hoop zo op een vochtprobleem...
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoelang heb je nog najeuk gehad en ontstonden er nog nieuwe plekjes?
Weer zwaar gefrustreerd door de dermatoloog. Ze lijken hier echt amper iets vanaf te weten. Na 13 behandelingen met pemetrine en 2x pillen heb ik nog steeds schurft. Ik weet het 100% zeker want ik heb plekjes en de jeuk 's avonds is zo ondraagbaar dat ik niet langer dan 2 dagen zonder anti histamine kan. Ik heb ook eindelijk weer een gangetje gevonden denk ik, die zijn de laatste tijd wel slecht te vinden helaas. Dermatoloog wilde me in eerste instantie al niet geloven dat ik het nog had omdat het na al deze behandelingen toch wel echt weg moest zijn. Ook omdat ik al 3 keer langs was geweest en niets hadden gevonden. Waarvan 1x niet eens gekeken onder de microscoop omdat "ik geen gangetjes op mijn tenen en handen had" alsof het alleen daar kan zitten haha dat slaat echt nergens op. Heb er nu weer een gevonden op mijn been.
Nou uiteindelijk overtuigd dat ik wel echt schurft heb gaat hij me vertellen dat ik de behandeling niet goed moet hebben gedaan. Of dat iemand in mijn omgeving niet is meebehandeld?? Ik heb een halfjaar geen stof aangeraakt wat andere mensen ook aanraken, niet op banken gezeten etc. Heb echt het gevoel dat hij denk dat ik achterlijk ben. Gewoon in huilen uitgebarsten omdat het zo'n kutzooi is en nu wordt er door een arts gedaan alsof het mijn eigen schuld is dat ik er nog niet vanaf ben terwijl ik hier zoveel tijd in heb geïnvesteerd, me geïsoleerd, in de put gezeten en hon-der-den euro's aan uit heb gegeven. Natuurlijk heb ik alles gedaan om de behandeling tot in de puntjes uit te voeren, ik wil hier zo graag vanaf! Hij raadde ook nog even aan de ggd in te schakelen om te kijken of ik iets gemist heb. Maar ik heb gewoon echt het gevoel dat de behandeling zelf geen effect heeft. Nu voorgesteld benzyl benzoate + pillen te nemen. BB schreef ie alleen voor aan zwangere vrouwen dus vond ie ook raar maar goed, heeft ie toch gedaan. Vind het zo raar dat je dit helemaal zelf moet uitzoeken en een arts niet weet dat pemetrine soms niet meer werkt. De pillen moest ik ook al zelf voorstellen vorige keer. Heel erg duimen dat dit wel werkt anders zit ik er echt helemaal doorheen denk ik.
Ik moest dit even kwijt sorry maar dit lijkt de enige plek waar mensen begrijpen hoe het is.
Hoi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee met het forum en vrees echt dat ik het ook te pakken heb. Ben van de week langs gegaan bij de huisarts en die wist het niet en heeft mij daarna doorverwezen naar de dermatoloog. Helaas is de wachttijd daar heel lanng en zit ik nu nog steeds in de stress. Dus bij deze de vraag aan jullie van onderstaande foto’s vinden. Overal op mijn lichaam vind ik van dit soort krassen, kunnen dit gangetjes zijn? Of zijn ze daarvoor te groot.
Belangrijke vraag: zijn bultjes met zwarte puntjes sowieso schurft of kan dit horen bij post scabies. Daarbij, zijn gangetjes altijd schilferig en ongeveer 1 cm lang of is er ook sprake van schurft als er alleen bultjes zijn? Nog een laatste vraag, de bultjes die ik heb gaan opzich wel weer snel weg en jeuken wel af en toe, maar niet ‘s avonds en ‘s nachts meer dan overdag. Wat denken jullie?
Voor alle post scabies vragen: jeuk/kriebelklachten kunnen maanden duren! Bij ons al 4-5 mnd na laatste behandeling! Bulten als muggenbulten ook bekend hier! Als er geen nieuwe bij komen: niet erg! Kleine bultjes blijven komen maar gaan snel weg? Dan ook niet erg.
Lees ook berichten van @henkie waar je op moet letten!
Wij zijn gezin met 4, besmetten elkaar nu al maanden niet meer dus denk dat t klaar is. Hoop houden en het is niet levensbedreigend! Dat hield ons op de been want het is een afschuwelijke aandoening met weinig houvast! Succes!!
Naomi , ik het tot nu toe nog steeds jeuk, maar dat had een paar uurtjes tot 2/3 dagen aan. De jeuk is wel heel anders dan schurft, dat merk je gelijk. Eerste paar weken kreeg ik vuchtbultjes, dat hoort bij post scabies. Die heb ik de laatste tijd helemaal niet meer. Zolang je geen nachtelijke jeuk hebt waar je wakker van ligt en geen gangetjes ontdekt, is het goed
Belangrijke aanvulling: schimmel kan lijken op gangetjes omdat het vaak lineair groeit en veroorzaakt ook zwarte puntjes. Zelf ook meegemaakt.
Daarnaast een tip; Bergman Clinics in den Bosch heeft 2 hele goede dermatologen met kennis. Een van de weinigen die me niet behandelden alsof ik een of andere debiel was. Normale ziekenhuizen, huisartsen en dermahaven Rotterdam deden dat wel. Ligt heel erg aan de persoon die je spreekt natuurlijk, maar toch.