Goeie tip nog laladie; studies tonen tegenwoordig zelfs aan dat 20 uur nodig is. Mijn theorie is dat permethrine straks uit de handel gaat, want de resistentie is gewoon te groot geworden bij die beesten en dit veroorzaakt weer andere problemen. Moeten ze wel een alternatief hebben natuurlijk. Kennelijk nu heel veel problemen met schurft bij asielzoekers, hopelijk- hoe wrang ook - geeft dit er wat meer ruchtbaarheid aan bij de mensen die dit moeten horen. Want we lopen op het gebied van schurft echt kansloos achter de feiten. Ik ken geen aandoening waarbij je zoveel maar zelf moet uitzoeken als schurft.
En daar komt denk ik ook het mentale stukje vandaan. @laladie ook dank voor jouw aanwezigheid altijd, heb er zelf ook even therapie voor nodig gehad dus ik herken alles wat je zegt.
@elsie, je woont met een gezin geloof ik? Je kan het dan makkelijk peilen door te kijken of je elkaar rherbesmet. Bij mij was dat lastig omdat ik alleen woon en me door de schurft juist ging isoleren. Verder is het vooral mentaal de knop omzetten heb ik gemerkt. Ik weet nog niet steeds 100 procent zeker dat het weg is na een jaar niet behandelen, maar ik kies ervoor om het mijn leven niet meer te laten bepalen.
Linksom of rechtsom was het anders niet meer vol te houden voor mij
hallo, ik ben terug met enkele foto's van mijn huid.
eerste 1ste foto is er eentje van mijn pink, ik vervel daar erg.
2de foto is er van mijn tenen. daar vervel ik ook erg, maar als het vel loskomt zie je er bijna over een gaatje in. de dokter denkt aan een voetschimmel.
de 3de foto is er eentje van mijn handpalm. nat het douchen zag ik een witte stip en daarnaast ook een putje in mijn vel.
de 4de foto is er een van mijn heup. daar sta ik vol met rode bultjes.
heb binnen 10 dagen een afspraak bij de dermatoloog, 3de keer op 2 maand.
ik heb ook veel puiten op mijn boven armen, daar komt een soort wit talg uit. kan dit schrft zijn?
wat denken jullie van deze foto's?
Dit is naar mijn mening honderd procent schimmel. Ik had exact hetzelfde op mijn voeten en nu ik die van jou zo zie, wellicht ook op mijn armen.
Hoi allemaal,
Het is bijna 3 weken geleden dat ik voor het laatst behandelt heb. De jeuk is na een week erg afgenomen en ik heb hier en daar wat bultjes gehad, maar die leken meer op pukkeltjes en verdwenen vanzelf. Nu heb ik de afgelopen 2 dagen 3 bultjes erbij gekregen die meer op muggen bulten lijken. Heeft iemand hier ervaring mee dat dit kan ontstaan na de behandeling? Ik ben zo bang dat het straks weer actieve schurft is en ik kan pas eind september terecht bij de dermatoloog…
Hoi Maaike,
ik had precies hetzelfde als jij. Ik ben teruggegaan naar de dermatoloog, en die heegt mij misschien 10 seconden gezien en zei; Dit is echt post-scabies.
het is voor mij nu 4 maanden terug dat ik t had, ben er dus gelukkig van af!
hoop dat dit je geruststelt…
@Maaike
Heb je de dermatoloog proberen te bellen ook? Bij mijn dermatoloog was er ook steeds pas na een maand plek als ik online een afspraak probeerde te maken. Maar ik heb tot 3 keer toe gebeld met klachten over vermoeden dat het nog niet weg was en ik kon elke keer binnen 1 a 2 dagen terecht omdat ze schurft urgent vinden omdat het anders steeds meer verspreidt.
@irisje & @mirthe, wat fijn dat jullie zo snel reageren!! Doet me echt heel goed.
Het is gewoon zo onzeker… ik zie verder geen zwarte puntjes dus ik hoop dat dit post scabiës is. Maar het voelt zo onzeker omdat deze bulten dan weer andere eruit zien…
Hoe lang hebben jullie post scabiës klachten ervaren? En hoe uitte zich dat? Hadden jullie ook dagen dat het erger was, waardoor je gaat denken dat het terug is?
@mirthe verder is het de eerste keer dat ik naar de dermatoloog ga. Het gaat via het ziekenhuis dus lange wachtrijen… ik ga ze straks proberen te bellen om te kijken of er toch echt niet eerder een plekje vrij is
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ henkie: het is gewoon super fijn om lotgenoten te hebben, je verhaal kwijt te kunnen en te beseffen dat je niet gek bent en ook niet de enige die er niet in een paar behandelingen vanaf komt. Daarom: heel veel dank voor jouw vele adviezen. Het heeft mij geholpen en ingangen gegeven om goed in gesprek te gaan met de dermatoloog destijds.
@worried. Ik denk ook schimmel!
@ maaike: zeker bellen en vragen of je eerder mag komen. Een andere optie (als dat echt niet lukt) is om er een goede foto van te maken en die door de derma te laten bekijken. Heb je meestal binnen 1 dag reactie. Sterkte! Je leeft na de behandeling gewoon een tijd in een mindfuck. Heb ik het nog of is het postscabies...heel herkenbaar. Als je jeuk minder en anders wordt en de bultjes komen en gaan ( in soms een dag, soms een paar dagen) hoef je je meestal geen zorgen te maken. Ik maakte zelf foto's van de aangedane huid van mijn man om te kunnen vergelijken of het minder werd. Verder kregen wij clindamycine voor de pukkeltjes en daarmee droogden ze sneller uit en verdwenen. Dat zorgt ook voor geruststelling.
@laladie
Nou dermatoloog gebeld, ik kan volgende week maandag terecht. Had het liever eerder gewild maar goed.. de bulten verschijnen op random plekken op m’n lichaam en het is dus geen clustering of iets dergelijks. Ik heb ook verschillende berichten terug gelezen waarbij er aangegeven wordt dat het na 2 a 3 weken weer op kan gaan spelen en dat je dan denkt dat je het weer hebt, maar dat het eigenlijk post scabiës blijkt te zijn. Laten we daarop hopen, in ieder geval heel erg bedankt voor je woorden
Hallo allemaal,
Ik lees hier ook al mee sinds december en heb ontzettend veel steun aan dit forum. Bedankt hiervoor. Nu was ik van schurft af, met veel post scabies klachten maar de dermatologen hebben me meerdere keren ervan af verklaard dus dat geloof ik. Nu heb ik vorige week ongeveer 20 à 30 minuten, met enkele “pauzes” tussendoor de hand van een vriendin “gestreeld” en zij de mijne want ik was haar aan het troosten. Nu heeft deze vriendin waarschijnlijkk schurft en ben ik mega erg in paniek. Heeft iemand ervaring met een TWEEDE keer besmet te zijn ? Ik lees dat de jeuk dan binnen 1-4 dagen begint maar hoe hevig is die? En hoe snel krijg je weer uitslag e.d.? Ik heb nu steeds jeuk in de avond maar ben ook hypochonder geworden van de eerste keer schurft dus ik weet het niet…
Help 🙁
Beste mensen, heeft iemand hier ervaring met bultjes die weggaan na de behandeling maar na enkele dagen weer terugkomen? Zou dit post scabies kunnen zijn of actieve schurft? Help aub!
Beste mensen, ik zat eens even te denken en ik heb zo'n 2 maanden geleden de eerste tablet behandeling gedaan. Sindsdien heb ik al geen last meer van die slapeloze nachten die ik in het begin wel had en word ik ook niet meer wakker van de jeuk. Ik hoef ook al maanden niet meer te krabben in de nacht en overdreven jeuk komt ook nauwelijks voor, alleen heeeeel soms na het douchen dat ik ff 10 seconden rond mijn kruis moet krabben. Zou ik van de schurft af kunnen zijn? Ik twijfel namelijk omdat ik rond mijn kruis nog wel bulten heb die komen en gaan, althans, ze worden constant kleiner en groter en het gaat telkens om dezelfde bultjes, ook krijg ik af en toe weer een bultje rond mijn billen. Zijn dit kenmerken van post scabiës?
Er waren een aantal goede uitleggen van benzylbenzoaat behandeling op dit topic. Weet iemand welk(e) nummer(s) deze berichten hadden? Ik kan het niet meer terugvinden. Ik vind het vaag hoe vaak je nou nieuwe kleding moet, wanneer wassen, bed verschonen etc.
En wat ik raar vind, er wordt gezegd dat je wel nog dingen kan doen maar als ik op mijn laptop typ oid, of een deur openmaak, gaat het er dan niet vanaf?
En icm met iverm., Wanneer smeer je dit dan?
Hi,
Ik lees veel over post scabiës jeuk en ik weet inmiddels ook niet meer waar ik goed aan doe. Weinig goede informatie ontvang je van de huisarts.
Ik heb 4 weken geleden de zalf gesmeerd, de twee weken daarna nauwelijks nog klachten gehad. Mijn partner en 3 kinderen zijn ook behandeld.
Sinds vorige week neemt het bij mij en 2 kinderen weer toe, ene dag meer jeuk dan de andere en plekjes over mijn hele lichaam. Bij mijn partner en andere kind geen klachten, terwijl zij ook bij mij in bed slapen. Wat is nu wijsheid? Als je niet behandeld zou dit toch snel toe moeten nemen? Hoe lang moet ik wachten tot een volgende behandeling?