@ruwe huid dankjewel voor je reactie! Ik zit er al 3 maanden mee voor dat het was ontdekt dus had schrik dat het ondertussen veel moeilijker ging zijn om te genezen. Maar nu je verteld dat je na 1 behandeling van 2 keer smeren en 2 keer pillen nam bent genezen heb ik weer hoop. Hield de jeuk na de behandeling nog lang stand en hoe wist je dat je ervan af was?
@LL Zeker hoop houden! Uiteindelijk ga je af zijn van de scabiës hoe uitzichtloos het er nu soms ook uit kan zien. Ik heb er ook lang mee gezeten. Minstens 4 maanden en zat overal onder de heftige uitslag. Ik heb alleen nog last van de klassieke post scabiës symptomen: bultjes die na een paar uur verdwijnen, prikkelend gevoel en mentaal ook nog wel bang dat het terug komt of niet weg is maar de echte jeuk blijft weg (even afkloppen). Als je goed en grondig alle stappen naloopt voor het behandelen en daarnaast de pillen met creme smeert moet het goed komen. Ik heb trouwens ook nog een tijd gesmeerd met 100% pure tea tree olie tussendoor. Geen idee of dat heeft geholpen maar mentaal gaf dat iets meer geruststelling. Als er nu soms nog een bultje verschijnt stip ik het erop en trekt het later meestal weg.
Hier ook schurft. Dochter heeft het wrschl, maar huisarts wist het niet zeker. Veel jeuk, en bultjes. Gangetjes lijken er ook te zijn. Hele gezin is gaan smeren met de creme. En alles wat kan gewassen op 60 graden. De rest zit nog afgesloten in plastic zakken. Neem aan dat mijn dochter over een week weer moet smeren? En als wij geen klachten hebben ook weer? Hoop niet dat het hier ook maanden gaat duren.
Vanavond wil ik invectamine slikken maar ik heb vanochtend gedoucht en daarna bodylotion opgedaan. Moet ik opnieuw douchen vanavond door de bodylotion (schone huid) of kan ik het gewoon slikken en morgenochtend douchen?
Zijn hier mensen die ook jeuk hadden op hun hoofdhuid en gezicht? Ik had de eerste maanden (toen ik nog niet wist dat ik schurft had) enkel jeuk op mijn lichaam. In de derde maand kreeg ik ook jeuk op mijn gezicht en hoofdhuid.
Ik heb dus ook op mijn gezicht en hoofdhuid met bb creme gesmeerd. Nu ben ik 2 weken na mijn laatste behandeling en de jeuk op mijn lichaam is zo goed als weg, ik heb nog enkel jeuk op mijn hoofdhuid en gezicht… heeft iemand hier ervaring mee? Kan het komen door de creme, is het gevoeliger voor het gezicht en hoofdhuid en daardoor deze jeuk?
Ik geloof als ik nog last heb van schurft dat dit toch ook over mijn hele lichaam zou zijn en niet enkel mn hoofd..
Beste lezer,
Ik heb drie weken voor het laatst gesmeerd, en heb sinds vorige week last van veel rode bultjes (met vocht/witte kopjes) op mn polsen en handen. Daarnaast is mn huid ook heel droog op veel plekken. Is de zalf zo heftig dat dit de uitkomst kan zijn? Of moet ik me zorgen maken dat de schurft weer terug is?
Heeft er iemand tips om mijn huid rustiger te krijgen, hier en daar kan de jeuk ook nog licht opkomen.
Na lange tijd even een kijkje hier nemen en helaas weer heel wat nieuwe schrijnende verhalen gelezen.
@Henkie wat fijn om je hier nog te zien en dat je nog advies geeft.
Wij hebben onze eerste vakantie erop zitten sinds onze besmetting na onze laatste zomervakantie vorig jaar. Paranoia is zacht uitgedrukt. Het besef dat enkel lakens gewassen worden op campings en in hotels, maar niet de kussens/dekens, matrassem zal ik geeneens over beginnen. Het 1ste wat ik had ingepakt was de desinfectie spray voor de meubels. Triest maar waar...
Wat een psychische schade laten deze ellendige beestjes achter!
Een half jaar een gevecht tegen schurft met het hele gezin en dankzij een ziekenhuisopname en een triple behandeling er vanaf gekomen.
Post scabies heeft nog maandenlang aangehouden, gelukkig nu toch echt weg!
Wel heeft onze jongste dochter een allergische reactie op letterlijk elke insectenbeet, of dit nou van een mug of spin afkomt, ze ontwikkeld direct een soort van brandblaren. Vreselijk gewoon. Precies dezelfde reactie die ze had op schurft, zelfs soms met het opzwellen van een ledemaat als gevolg bij veel muggenprikken bijvoorbeeld rondom dezelfde plaats. Of dit een gevolg is van de schurft besmetting weet ik niet. Ik weet wel dat voor de schurft besmetting ze deze reactie nog nooit had gehad. Als de medische wereld wat meer onderzoek zou gaan doen naar de gevolgen van een langdurige besmetting en meerdere intensieve behandelingen van niet al te vriendelijke zalfjes tegen deze ondingen, dan denk ik nog wel dat ze eens kunnen schrikken van wat het bij zeer jonge kinderen/baby's kan teweeg brengen waarbij een immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is.
Hoe dan ook gaat het met ons goed al blijf je voorzichtig en ben je geen fan meer van stoffen stoeltjes zoals in een bus etc. Er is hoop maar naar mijn mening enkel als je je huis echt verlaat en jezelf met meerdere soorten zalf in combi met ivermectine meerdere weken behandeld. Als in een herhaalkuur dus tegen achter gebleven eitjes en daar BB geen eitjes dood daarvoor dus zeker een dagje permetrine erbij doen ook in de herhalingsweek. Maar BB boven alles! Dat is onze ervaring na een half jaar in een plastic meubelloos huis geleefd te hebben. Hou allemaal vol, eis bij je arts een combi behandeling zeker als je al erg lang ermee kampt en je afgewimpeld wordt. Sterkte allemaal! En voor vragen,zeker betreft de uitwerkingen op kinderen (heb ze in alle leeftijden) stel ze gerust.
Na 2 behandelingen met permetrine zalf nog eens naar de dokter geweest achter ivermectine tabletten maar ik lees nu dat ivermectine de eitjes niet doodt en hij heeft mij slechts 1 dosis voorgeschreven? Btw iemand tips om uw gsm te desinfecteren? Wil elke kan sop herinfectie vermijden
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@smukkel dokters weten hier echt te weinig over, zou eerder naar een dermatoloog gaan. 1 dosis is inderdaad niet genoeg je hoort 2 dosissen te krijgen telkens 1 week apart nemen. Je tel desinfecteren kan je met puur alcohol of dettol natte doekjes.
Het probleem is dat zowat alle dermatologen volledig vol zitten en ik pas een afspraak kan maken ergens in December 🙁
Ik heb ook wel maar weinig last van de schurft, ben bijvoorbeeld nooit 's nachts wakkergekomen van de jeuk en heb eigenlijk maar zeer weinig jeuk als ik al die horrorverhalen lees, heb nog niemand besmet van mijn gezin of vrienden voor zover ik weer maar blijf wel bultjes krijgen. Voor hetzelfde geld is het iets anders, hopelijk ben ik er gauw van af. Ik denk dat ik gewoon wat paranoia ben gekomen door al die verhalen op het internet te lezen
Ik heb nog een vraag eigenlijk in mn hoofd ik hoop dat iemand het herkend of deze vraag kan beantwoorden.
Ik heb namelijk al heel lang dit soort wondjes op mn warm in het mini. Soms meer soms minder. Kan dit een teken zijn van schurft nog? Of is dit puur beschadigen van de zalfjes etc?
Graag hoor ik van iemand.
Zie bijlage
@Irma,
Ik heb ook last van mini mini 'wondjes', ik dacht dat dit misschien plekjes waren waar eitjes uit waren gekomen en dat daarom de huid kapot/open was gegaan. Kan het ook niet helemaal verklaren.
Lijkt dit op een gangetje?
Weet nog steeds niet precies hoe die eruit zouden moeten zien.