Treinrit; dank voor het perspectief, super nuttig om eenieder zijn ervaringen hier te lezen.
Niet om twijfel te zaaien maar puur uit interesse; hoe weet je zeker dat die kras een kras is? Reden dat ik het vraag is dat het er als een klassiek tunneltje uit ziet , zwarte puntjes en alles erbij. Ik weet uit ervaring dat alles er op kan lijken, vandaar mijn vraag.
Nogmaals probeer geen zorgen op te wekken maar puur interesse.
Kom net van de dermatoloog en die vind mijn huid matchen bij post-scabies
tóch heeft ze me voor de zekerheid perm + ivm voorgeschreven om voor de allerlaatste keer te behandelen en er zeker van te zijn dat het post is
(gezien ik in oktober mijn eigen huisarts heb moeten overtuigen was ik ergens wel heel blij met hoe snel ik dit keer het spul mee kreeg)
maar toch ben ik bang te snel opnieuw te behandelen..
daarnaast heeft ze mij een "nabehandeling" meegegeven -zoals zij het zo mooi noemde- maar volgens mij is dit gewoon weer hormoonzalf 😭
Iemand ervaring met 'Eloconcreme'??
Lwls; geen ervaring mee maar het is een corticosteroïd, dus hormoonzalf inderdaad helaas.
Vind het wel apart dat ze je laat behandelen terwijl je wel in post scabiës zit....terwijl behandeling dit kan verergeren. Maar je hebt het spul in elk geval.
Enig idee waarom ze nu inschatten dat het post is?
Hoi Henkie, ik begrijp je vraag niet zo goed. De voorbeelden die ik had gepost zijn tunnels van de mijten :). Krassen van jeuken zijn vaak rode lijnen, in het begin had ik zelf geen idee hoe tunnels eruit zien en er staan vaak foute voorbeelden online.
Treinrit; ik dacht dat je bedoelde dat die van jou een kras was, maar dat heb ik verkeers gelezen : ) nevermind!
Iemand die mij hiermee nog kan helpe? Ik heb al 2x 2x met permetrine behandeld, maar er bleven nieuwe gangetjes bijkomen. Ik heb nu gisteravond met permetrine en ivermectine behandeld, en ben van plan dit over 7 dagen te herhalen. Hoe zit het met de kleding die ik nu tussendoor deze week draag?En beddengoed heb ik gisteravond en vandaag verschoond, maar hoe moet dat tussendoor? Kan ik gewoon 1 week met hetzelfde beddengoed, tot de volgende behandeling? Alvast dank!
Kan theoretische, maar ik maakte alles iedere dag schoon. Kleding, beddengoed, wassen op 60 graden en drogen. Das overkill maar als het kan zou ik het doen.
@Henke heb jij ook ervaring met het gebruik van zwavelpoeder en hoe je dit het beste kan mengen en hoeveelheden?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
het is nu langer dan 2 maanden geleden dat je dit hebt gepost, wou even vragen of je er echt van af bent ?
Dag allemaal!
ik heb al 2 maanden schurft en heb nog maar in die 2 maanden 1x permethrine gesmeerd wat dus helemaal niet hielp. Wel voelde ik voor 2 weken lang minder jeuk maar opnieuw werd het even erg als daarvoor, nu heeft mijn huisarts benzyl benzoate voorgeschreven en ivermectin pillen. Ik heb de benzyl benzoate al thuis liggen maar de pillen niet omdat ze van nederland komen en nog onderweg zijn naar de apotheek hier.
ik begin vandaag met de behandeling en dit is mijn plan:
<p class="p1"><span class="s1">Dag 1,2,3 benzyle benzoate (douchen op 4de dag)</span></p>
<p class="p1"><span class="s1">Dag 10, 11,12 benzyle benzoate (douchen op 4de dag)</span></p>
<p class="p1"><span class="s1">Dag 19 ivermectin pil en benzyle benzoate (in de ochtend smeren en na 12u weer voor het slapen gaan)</span></p>
<p class="p1"><span class="s1">Dag 26 ivermectin pil en benzyle benzoate ( in de ochtend smeren en na 12 uur weer voor het slapen gaan)</span></p>
Zou ik nog voor een 5de behandeling gaan of is dit wel goed zo ?
Dag allemaal!
ik heb al 2 maanden schurft en heb nog maar in die 2 maanden 1x permethrine gesmeerd wat dus helemaal niet hielp. Wel voelde ik voor 2 weken lang minder jeuk maar opnieuw werd het even erg als daarvoor, nu heeft mijn huisarts benzyl benzoate voorgeschreven en ivermectin pillen. Ik heb de benzyl benzoate al thuis liggen maar de pillen niet omdat ze van nederland komen en nog onderweg zijn naar de apotheek hier.
ik begin vandaag met de behandeling en dit is mijn plan:
Dag 1,2,3 benzyle benzoate (douchen op 4de dag) Dag 10, 11,12 benzyle benzoate (douchen op 4dedag)
Dag 19 ivermectin pil en benzyle benzoate (in de ochtend smeren en na 12u weer voor het slapen gaan) Dag 26 ivermectin pil en benzyle benzoate ( in de ochtend smeren en na 12 uur weer voor het slapen gaan)
Zou ik nog voor een 5de behandeling gaan of is dit wel goed zo ? Hoop dat er nu geen tekens bij zijn want was best onduidelijk
Hoe weten jullie zeker of jullie weer schurft hebben? Na de behandeling heb ik iedere keer een aantal weken geen jeuken waarna het weer erger komt.
Hoe onderscheid ik post-scabies met actieve schurft?
Mijn huisarts wilt niet dat ik langskom en iedere keer heb ik een telefonisch gesprek met de assistente die er ook geen verstand van heeft.
Schurftsmurf. Ij denk het wel. Nu 8 maanden niet behandeld maar blijf wel rare dingen hebben. Bultje hier, jeuk daar. Dan weer weken niks. Dus who knows. Ik vermoed een secundaire infectie van het een of ander.
Elisa; dat is niet te doen. 2 zekerheden; gangetjes en intense nachtelijke jeuk = schurft. Voor de rest, zeg het maar.
Ik zou een doorverwijzing naar een dermatoloog proberen te krijgen, dat je arts je niet wil spreken is van de zotte