De prikjes hielden bij mij ook aan na 4/5 weken na behandeling, vooral aan mijn handen en voeten. Uiteindelijk ook weer een gangetje gevonden. Zou het zeker in de gaten houden!
Hallo dappere lotgenoten,
Ik ben nu sinds januari aan het worstelen met schurft. Heb inmiddels 6 keer behandeld waarvan 2 maanden terug in 6 weken tijd 2 volledige behandelingen van 2 keer smeren (4 tubes permetrine in 6 weken). De tabletten heb ik een tijd terug gebruikt maar die werkten niet goed. Nu ben ik inmiddels 7 weken verder na mijn laatste behandeling en heb weer veel nieuwe bultjes dus als ik het zo lees heb ik dan zeker weer schurft. Ook gebruik ik een hormoonzalf tegen de jeuk, maar gebruik dit niet dagelijks. Ik ga morgen of volgende week naar de huisarts waarschijnlijk voor de bevestiging, maar wat raden jullie aan qua behandeling? Ik las wat over BB en iets van thee. Mijn huid is alleen droog op mijn zij en de zijkant van mijn buik. Verder valt het mee. Mijn kamer is over het algemeen vrij vies denk (ouder matras, oud tapijt), speelt dit een grote rol of valt dat mee. Wat erg gek is dat mijn vriendin tot nu toe geen bultjes heeft. Ik begin aardig radeloos te worden wat ik nog kan doen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
@schurftkanon 4601
wat ik van de derma heb begrepen is bb erg schadelijk en heftig voor je huid, daarom heeft hij die niet voor geschreven voor mij. Ik ga zaterdag weer beginnen met de permetrine behandeling en tussen door smeer ik me zelf in met een mengsel met bodylotion, tea tree en zwavelpoeder. Met douchen was ik mijn haren met gewone shampoo waar ik een paar druppels tea tree bij in doen, blijkbaar kunnen die kleine viezerikken ook in je haar zitten. Verder ben ik vandaag begonnen met dagelijks 4 koppen thee, pau d’arco van jacob hooy. Deze moet helpen tegen infecties van parasieten. Ik hoop dat dit alles helpt en ik laat het over een paar weken weten hoe het verloopt. Succes !!
Hoi
Ik las ook iets over dat het noodzakelijk is dat gezinsleden worden mee behandeld. Maar ik zit niet veel op de bank en ik lig met niemand in een bed of ga samen snel op de bank zitten.
Ik struggle er al mee sinds februari maar niemand van mijn gezin heeft ergens last van.
Als je schurft hadden gehad hadden ze daar denk ik toch na 5 maanden toch al wel iets van moeten merken?
Ik heb me nu zelf alleen behandeld met de pillen en de bb. Heeft iemand een idee of het dan genoeg gaat kunnen zijn? Ivm dat mijn gezin niet is meebehandeld? Ouders etc.
Graag hoor ik van iemand
@henkie misschien dat jij er een advies over kan delen
Het is belangrijk dat de rest van je huishouden mee worden behandeld, permetrine creme is dan voldoende! Ik heb zelf ook me huis dieren mee behandeld. Je kan beter alles voor de 101% doen, dan dingen weglaten 🙂
Ik zit nu op dag 9 na laatste behandeling en wou graag bb + ivm proberen. Nu heb ik morgen en overmorgen een festival en andere dingen buiten de deur, is het dan te doen met die bb op of kan ik dan beter nu alleen pillen slikken en dan volgende week maandag ofzo de bb smeren? Aangezien eitjes na 3-4 dagen uitkomen zit je dan alsnog best goed toch? Iemand die hier zijn/ haar mening over wil geven?
Beste allen,
ik loop ook al sinds eind december rond met schurft, heb een stuk of 12 keer gesmeerd en 3x een pillenkuur gehad. Elke keer na de pillen gaat het weg, maar komt na ongv 2 weken een blaasje met vocht waarop nieuwe bultjes volgen. Ik heb nu net weer een pillenbehandeling gehad en heb nu een week later gewoon weer gesmeerd. Ga vanaf nu ook elke dag een mengsel van kokos olie met een paar druppels Tea tree olie smeren. Ik houd jullie op hoogte of dit gaat werken.
Hoi allen, hieronder een aantal tips van iemand die zelf ruim 8 maanden bezig is geweest en nu met overtuiging kan zeggen dat hij van de schurft af is. Zelf 4x pillen gebruikt en 5/6x zalf, laatste behandeling hiermee was in Maart. Ook heb ik in April nog de zwavelbehandeling gedaan voor de zekerheid, zwavel gemixt met bodylotion (ongeveer 20% zwavel ). Ik weet niet wat mij er uiteindelijk van af heeft geholpen want ik had de laatste paar maanden weinig last meer van de jeuk maar wel steeds bultjes en blaasjes (als je ze uitknijpt komt er vocht uit). Deze blaasjes heb ik nu nog steeds, dit is dus gewoon een effect van de zalf.
Een aantal dingen die ik je kan meegeven:
- Gebruik de permetrine zalf bij voorkeur niet, het helpt je huid naar de klote
- Probeer de zwavelbehandeling, het kan geen kwaad en is goedkoop
- Ga niet te snel weer opnieuw smeren/pillen gebruiken als je het niet zeker weet (de jeuk moet echt over een lange periode toenemen anders ben je niet herbesmet). Het is dus niet zo dat je als je een paar dagen weer toenemende jeuk hebt je herbesmet bent.
- Het is heel normaal dat je lang jeuk en bultjes blijft houden. Je kunt nog heel lang last van post scabies houden, zelfs 3/4 maanden na de laatste behandeling.
- Ik heb altijd koud gedoucht en opvallend weinig wakker gelegen van de jeuk ten opzichte van andere mensen met schurft. Misschien dat dit je dus kan helpen.
- Ik heb verschillende types bultjes en uitslag op mn huid gehad met al die behandelingen, maar dit betekent niet dat je weer besmet bent. Het is waarschijnlijk een bacteriele infectie waar fusidine tegen kan helpen.
Zelf heb ik ook heel lang met die onwetenheid gezeten en zitten twijfelen om wel/niet opnieuw te behandelen maar achteraf gezien zou ik dus echt eerder die zwavel proberen, die zalf vermijden en wachten tot je helemaal gek wordt van de jeuk voordat je weer opnieuw behandelt. Hopelijk hebben jullie hier iets aan, succes and keep your head up.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@schurftvrij Bedankt voor de tips!! Ik denk en hoop dat veel mensen ermee geholpen zijn.
Heb jij ervaring met de vlekjes die je nog blijft zien na de schurft en of deze nog wegtrekken?
Hoi! Ik heb al 2x 2x met permetrine behandeld, maar er bleven nieuwe gangetjes bijkomen. Ik heb nu gisteravond met permetrine en ivermectine behandeld, en ben van plan dit over 7 dagen te herhalen. Hoe zit het met de kleding die ik nu tussendoor deze week draag?En beddengoed heb ik gisteravond en vandaag verschoond, maar hoe moet dat tussendoor? Kan ik gewoon 1 week met hetzelfde beddengoed, tot de volgende behandeling? Alvast dank!!!
@helaasookschurft beste is elke dag schone kleren en de gedragen kleren ook weer in zakken doen, tot je de hele behandeling erop hebt zitten. Met bed geen idee, denk dat het zelfde geld als met kleren, vaak verschonen. Dagelijks zit ik zelf ook niet op te wachten maar om de dag of midden in de week lijkt me prima.
@schurftsmurf dank voor je antwoord! Oh echt joh, elke dag nieuwe kleding? Wat een gedoe zeg... Ik dacht zelf eerder aan na 3 dagen nieuwe kleding (dan kunnen eitjes weer uitkomen toch?). Maar dank, ik ga het proberen!
Oh echt joh, dat had ik nooit geweten dat je ook zo streng moet zijn deze week tussendoor qua kleding en beddengoed. Hoe zijn anderen hun ervaringen hiermee? Hoe deden jullie dat in de week tussen de behandelingen? Ik lees hier niks over in de bijsluiter, etc. Maar dank voor het antwoord! Ik hoor graag anderen hun ervaring!!!
Hoi allemaal,
Wat ben ik blij dat ik dit forum ontdekt heb! Zoveel mede lotgenoten met elk ook zoveel overlast, problemen, vragen, frustraties..
Zelf heb ik al sinds half oktober schurft, opgelopen in een hotelkamer. Het begon met eerst op het ene bovenbeen, daarna het andere heel veel hele kleine flink jeukende rode bultjes. Dat werd een aantal weken niet herkend door de diverse huisartsen in de praktijk want ze zagen alsmaar geen tunneltjes. Eindelijk toch zalf voorgeschreven gekregen, Loxazol. Helaas hielp dat niet goed, waarop mijn internist toen ik daar voor mijn diabetescontrole was me doorstuurde naar de dermatoloog. Jammer genoeg kon ik daar pas na 5 weken terecht waardoor de schurft zich intussen verspreid had over mijn hele lijf. Van de dermatoloog kreeg ik Permitrinezalf en pillen voorgeschreven (die zelf betaald moesten worden). Ook nu weer zonder resultaat. Het zakte wel telkens wat weg maar kwam dan toch weer opzetten. Na meermaals Permetrinezalf (via de huisarts en ook zelf gekocht) gebruikt te hebben (ik heb denk ik minstens 10/12 keer een tube gebruikt) en uiteraard alle bijbehorende maatregelen zoals wassen, partner insmeren etc was ik het beu. Mijn lijf heeft overal open plekken, wonden, ontstekingen gehad en nog, dankzij die zalf en de combinatie met zowel zware diabetes als schildkliermedicatie. Het is nu wel redelijk rustig maar soms heb ik ineens een serie jeukende bultjes bij elkaar. Ze genezen wel weer snel maar de olekken blijven nog heel lang zichtbaar, jeukend en bloedend bij krabben. Nooit zie ik tunneltjes maar wel zie ik als ik krab en ook gewoon los, ineens een soort piepkleine zwarte pikkeltjes. Lijken op zandkorreltjes. Zijn dat toch nog levende schurftmijten? Tegenwoordig wassen wij ons met zwavelzeep en ik heb het idee dat het heel langzaam aan wel wat beter en rustiger wordt.
Ik vraag me ook af: ik krab regelmatig vanwege de jeuk maar heb al een hele poos geen jeuk of bultjes op mijn handen of vingers gehad, wat ik voorheen wel had en wat je eigenlijk wel zou verwachten bij schurft. Ze reizen onbedoeld mee via mijn vingers lijkt mij. Ben ik er dan toch vanaf en is het alleen nog een rest verschijnsel?
Ik lees bij velen dat jullie nieuwe bultjes en “tunneltjes” ontdekken, maar diagnostiseren jullie dat zelf of door een dokter? Besef dat tunneltjes vrij specifiek eruit zien (vaak witte kronkel lijntjes met een zwart puntje aan het einde). Ok heb eventjes 3 voorbeelden gepakt van iemand die dit ooit hier had gepost (met de groene cirkels) en die met de rode is van mezelf. Vergis een tunnel niet met een kras van het jeuken.
Ik ben van schurft afgekomen na de ‘normale’ bekende 2x permetrine smeren behandeling. Wel heb ik in de 8 dagen tussen het smeren mezelf ook elke nacht ingesmeerd met neemolie.
De post-scabies (dus de fase na behandeling) kan ook nog heftig zijn qua jeuk. Ik reageerde bij de laatste permetrine behandeling (ik gebruikte 2 verschillende merken) allergisch, en kreeg hiervoor een hormonen zalf om mijn beschadigde huid te behandelen. Na een paar dagen was het vrijwel weer hersteld, alleen de jeuk was nog NIET weg. De genoemde 4 tot 6 weken najeuk kan echt veel langer uitvallen. Tot wel maanden na behandeling. Ik weet dat het lastig is om niet meteen bij het eerste nieuwe blaasje na behandeling weer in paniek te raken, maar heb vertrouwen! Sinds maart ben ik schurft vrij, maar heb tot nu toe soms nog ineens een random blaasje die tevoorschijn komt, maar na een dag ook weer is weggetrokken. Qua jeuk in de post-scabies fase was bij mij voornamelijk overdag, vooral met bepaalde kleding op je lichaam. Als de jeuk ‘s nachts hevig aanhoudt na behandeling is het wellicht verstanding om toch even na te checken of je nog besmet bent.
Dus om het even kort te samenvatten; als je de behandeling hebt afgerond, betekent het niet meteen dat je jeuk & blaasjes vrij bent. Let op nieuwe tunneltjes (zoek voorbeelden online hoe deze eruit zien) en op jeuk in bed tijdens de nacht, dan kun je er vanuit gaan dat je nog niet bent genezen.
Ik wens jullie allen sterkte!